Sidan 10 av 18 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista
Resultat 181 till 200 av 354

Ämne: Min mod tråd - Sportster Forty Eight

Gillar din hoj, den har blivit snyggt ombyggd. Jag blir sugen att köpa en 48 själv.

V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Tackar! Ja jag är fan i mig tvärnöjd! Har ju varit spekulant på en sån här sen i somras. Men din ser väl bra ut den med? Är det den som är "one piece"?
    Ja exakt, den är bra eftersom man kan plocka av den på två sekunder..
    Den har ju även en liten kudde som sitter med två skruvar som är bra om man åker längre
    Den ser dessutom snyggare ut sen jag bytte styre, blev lite mer estetiskt korrekt eller vad man ska säga..

Citat Ursprungligen postat av Snickarn Visa inlägg
    Gillar din hoj, den har blivit snyggt ombyggd. Jag blir sugen att köpa en 48 själv.
    Tackar så mycket! Sportsters är ju tacksamma att bygga om och förändra till "sitt eget". Finns hur mkt prylar som helst, och vill man inte köpa färdigt så kan man ju fabricera själv Jag har väl en liten blandning av båda...
    Nu är ju jag jävig men 48:an är en jävligt trevlig hoj, tycker du ska slå till på en

Ridning is my business and business is good!

http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

Citat Ursprungligen postat av Kling Visa inlägg
    Ja exakt, den är bra eftersom man kan plocka av den på två sekunder..
    Den har ju även en liten kudde som sitter med två skruvar som är bra om man åker längre
    Den ser dessutom snyggare ut sen jag bytte styre, blev lite mer estetiskt korrekt eller vad man ska säga..
    Schysst! Vad var det för styre du bytte till?

Rätt ballt med sissy men det hör inte ihop med bobbers, tyvärr. Praktiskt ja visst, snyggt absolut, på en bobber NEJ

—--------------
    All comfort was sacrified for style

Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Rätt ballt med sissy men det hör inte ihop med bobbers, tyvärr. Praktiskt ja visst, snyggt absolut, på en bobber NEJ

—--------------
    Var ser du den där bobbern?

Kärt barn har många namn...Jag tycker den sitter helrätt på min scoter. Så för mig JA!
    Tyvärr...

Var ser du den där bobbern?

Kärt barn har många namn...Jag tycker den sitter helrätt på min scoter. Så för mig JA!
    Tyvärr...

—--------------

V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Schysst! Vad var det för styre du bytte till?
    Det blev Biltwell Frisco

Det blev Biltwell Frisco
    Just det nu minns jag, vi snackade om det i en annan tråd. Hade var kul att se en bild på din silverpil med friscos och sissy!

V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Just det nu minns jag, vi snackade om det i en annan tråd. Hade var kul att se en bild på din silverpil med friscos och sissy!
    Hoejn står rätt trångt till så bilderna blir ganska dåliga, ska rulla ut den och fota lite någon dag!

Hoejn står rätt trångt till så bilderna blir ganska dåliga, ska rulla ut den och fota lite någon dag!

Samma för mig, inte mitt garage och måste rulla ut den bil som står parkerad för att ens kunna sitta på den...

Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg

—--------------
    HÃ¥ller med Hank!
    Jag kör hellre utan sissy av estetiska skäl men ibland måste funktion få gå före form. Därför valde jag att investera i onepiece sissyn som jag kan klicka på när jag behöver packa mer än vad som får plats i väskan.

Henrik kör ju med filosofin att "det som inte får plats i fickorna är inte värt att ta med" 😜

Citat Ursprungligen postat av Paulus Visa inlägg
    HÃ¥ller med Hank!
    Jag kör hellre utan sissy av estetiska skäl men ibland måste funktion få gå före form. Därför valde jag att investera i onepiece sissyn som jag kan klicka på när jag behöver packa mer än vad som får plats i väskan.

Henrik kör ju med filosofin att "det som inte får plats i fickorna är inte värt att ta med" 😜
    Exakt, packa lätt är viktigt
    Bobbers kom till från amerikanska militärers fritidsnöjen, köra fort med överblivna krigsharleys. Allt onödigt togs bort för att spara vikt hehe

—--------------

HÃ¥ller med Hank!

Det är ju detta som är så bra med sportsters, alla olika möjligheter som finns att tweaka dom till sin egen. Vi gillar alla olika saker och det gör ju att trots att båda våra hojar är 48:or så ser dom helt olika ut . Det är det som är det fina tycker jag, annars hade det varit rätt tråkigt!
    I mitt fall har jag nästan alltid valt form före funktion, jag menar framstänkan är ju rätt bra att ha men den fick ett liv på hyllan istället...form före funktion

Ride on ride safe!

V.I.B salami_harleys avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Tackad: 12
    Hello "Can´t leave the shit alone man", hur mycket vill du ha ha för ditt Keystone styre? Din Redtailsadel är grym, har aldrig funderat på att byta ut orginalsadeln förrän nu. Gjorde du fästet själv? Ser ju rätt svårarbetat ut om man inte är smed.

Citat Ursprungligen postat av salami_harley Visa inlägg
    Hello "Can´t leave the shit alone man", hur mycket vill du ha ha för ditt Keystone styre? Din Redtailsadel är grym, har aldrig funderat på att byta ut orginalsadeln förrän nu. Gjorde du fästet själv? Ser ju rätt svårarbetat ut om man inte är smed.
    Tjena salami-körven! Tackar så mycket, sadeln känns helrätt och man behöver inte vara smed, räcker med tillgång till rätt "vapen"! Ang styret så sänd mig ett PM med ett bra bud...

Det är ju detta som är så bra med sportsters, alla olika möjligheter som finns att tweaka dom till sin egen. Vi gillar alla olika saker och det gör ju att trots att båda våra hojar är 48:or så ser dom helt olika ut . Det är det som är det fina tycker jag, annars hade det varit rätt tråkigt!
    I mitt fall har jag nästan alltid valt form före funktion, jag menar framstänkan är ju rätt bra att ha men den fick ett liv på hyllan istället...form före funktion

Ride on ride safe!
    Helt rätt Forty8! Jag diggar din hoj och tycker att du har lyckats riktigt bra!
    Testade utan framskärm själv men valde att skruva dit den igen. Tyckte att hojen såg oproportionerlig ut (majoriteten håller inte med). Personligen tycker jag att man ska kompensera genom att rensa bak om man ska plocka av fram dvs bort med väska, sissy och helst kapa bakskärmen för att få till den där nakna råa looken. Hojen får lätt ett "baktungt" utseende annars. Men å andra sidan så har du slängt på en verktygsväska fram och ett rejält styre som i ditt fall kompenserar tillräckligt.

Men precis som du säger så är det fina att ingen hoj är den andra lik. Som sagt finns egentligen inget rätt eller fel här utan endast personligt tycke och smak och jag är rätt säker på att de flesta har olika synpunkter och åsikter om hur ens hoj borde se ut. I det stora hela handlar det om den ständiga strävan att själv nöja sig med utseende på sin egna hoj, vilket långsiktigt är omöjligt då man ständigt inspireras förändras ju även ens egna tycke och smak.

Helt rätt Forty8! Jag diggar din hoj och tycker att du har lyckats riktigt bra!
    Testade utan framskärm själv men valde att skruva dit den igen. Tyckte att hojen såg oproportionerlig ut (majoriteten håller inte med). Personligen tycker jag att man ska kompensera genom att rensa bak om man ska plocka av fram dvs bort med väska, sissy och helst kapa bakskärmen för att få till den där nakna råa looken. Hojen får lätt ett "baktungt" utseende annars. Men å andra sidan så har du slängt på en verktygsväska fram och ett rejält styre som i ditt fall kompenserar tillräckligt.

Men precis som du säger så är det fina att ingen hoj är den andra lik. Som sagt finns egentligen inget rätt eller fel här utan endast personligt tycke och smak och jag är rätt säker på att de flesta har olika synpunkter och åsikter om hur ens hoj borde se ut. I det stora hela handlar det om den ständiga strävan att själv nöja sig med utseende på sin egna hoj, vilket långsiktigt är omöjligt då man ständigt inspireras förändras ju även ens egna tycke och smak.
    Helt rätt kunde inte sagt det bättre själv! Det är ju som du själv säger, olika tycke och smak, inspiration, etc. Det beror som med allt vad för vision man har, "rå look", bekvämt, praktiskt, cafe, osv. Sen ändrar man ju sig lite till och från, ena stunden gillar man det ena och andra stunden nåt annat. Tur man har en sporre så man kan få det som man vill Skulle faktiskt kunna tänka mig lite klassisk look med typ beachbar styre, pakethållare och hub cap fram. Vem vet vad nästa höst/vinter har i sitt sköte

Riktigt snygg hoj!
    Kollat lite på Redtail-sadlar också, och undrar vad du har för bredd på din? Passar snyggt iallafall!

Citat Ursprungligen postat av Aggelito Visa inlägg
    Riktigt snygg hoj!
    Kollat lite på Redtail-sadlar också, och undrar vad du har för bredd på din? Passar snyggt iallafall!
    Tjena Aggelito!
    Den är 9,5". Kan varmt rekommendera hans sadlar, dom är outstanding! Till din bob där så skall du nog ha en bredare variant. Han tillverkar upp till 11" om jag inte minns helt fel.
    Ps. Snygg sissy du har där Kollade lite på din hoj innan jag beställde min...

Sidan 10 av 18 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista

Liknande ämnen

1. Köpa Sportster forty-eight
    Av statemachine i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 23:02
  2. Ny här med en forty-eight
    Av corbijn i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-06-27, 11:57
  3. Sportster Forty-Eight sadel och styre
    Av HDRina i forum Köpes
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-05-22, 23:46
  4. Sportster Forty Eight luft och buller
    Av Joakim Ekerfeldt i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-05-04, 10:05
  5. Sänka forty-eight
    Av Hardrockhair i forum Harley-Davidson Sportster