Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
Ja helt klart bra mycket snyggare med en liten tank. Men en sån kan man ju alltid köpa till i efterhand. Köper jag en sporre så måste jag i vilket fall som helst skaffa mig en större tank som jag kan skruva på vid behov då planen för nästa sommar är en semestertripp till Norge på mc. Blir så jävla sjukt drygt om man ska behöva stanna och tanka vid varje mack som man passerar

Ja, jag kan tänka mig att det blir riktigt dyrt om man ska bygga om den mycket. Till och börja med vill jag ha en solo sadel, regplåt o bakljus på sidan, en kort bakskärm och mattsvart lack. Det blir väl några tusen bara det skulle jag tro.
Sportster skall ha den typiska sportstertanken tycker jag (snyggast och mest "rätt"), det kan nog vara skönt på en långstyrning att ha tankstopp att skylla på för att få stanna och vila röven emellanåt.

Jag kör min första säsong nu på en -02 883 och har även provkört en flångny 48 med luft & buller hos en handlare. Mina intryck av den jämförelsen var att körmässigt kändes hojarna väldigt lika förutom en liten skillnad i styrgeometrin mellan dem, kan inte säga att någon var bättre bara en aning annorlunda känsla i styrningen.
På en långstyrning skulle jag tveklöst vilja ha en senare mod. från -04 med gummiupphängd motor då min egen hoj vibrerar en del.
883án har ett betydligt smalare register och sämre drag än en nyare 1200 med insprutning som går avsevärt mkt bättre, det är stor skillnad.
Jag är ändå väldigt nöjd med min 883 (hade inte råd med en nyare/större) men jag skulle tveka att åka riktigt långt med den, har dock inte kört längre än 20mil enkel väg och det gick bara bra.

Grattis till lappen förresten!