Sidan 156 av 297 FörstaFörsta ... 56106146154155156157158166206256 ... SistaSista
Resultat 3 101 till 3 120 av 5928

Ämne: Idag..

Jag har faktiskt inte testat ännu. När jag hämtade hojen i november så var en skiva krokig så det pulserade hela tiden. Igår var jag ute en liten sväng och var jättenöjd med den nya skivan som inte pulserade längre så man glömde bort och testa ABS:en.

V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Tackad: 4

Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Jag har faktiskt inte testat ännu. När jag hämtade hojen i november så var en skiva krokig så det pulserade hela tiden. Igår var jag ute en liten sväng och var jättenöjd med den nya skivan som inte pulserade längre så man glömde bort och testa ABS:en.
    Oki. Tackar för att du i alla fall tog dig tid att besvara min "dumma fråga".
    Kanske någon annan vet hur hårt det pulserar. Annars får man väl lära sig det själv, genom att träna.

********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

Inga frågor är dumma det finns bara dåliga svar

V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Tackad: 32

Jag har test kört ett par hojar med ABS men aldrig bromsat så hårt att den gått in, körde en BMW R1000 som har sammankopplat bägge hjulen med varandra och det var en upplevelse, djävlar i havet vad det bromsar
    men bortsett från det vet ju ni som var med på fysik lektionerna att om man bromsar ett hjul som lutar vill det resa på sig och fenomenet blir följaktligen att en hoj reser sig upp och vill gå rakt fram så som Pulare säger får man aldrig bromsa hårt i en kurva ens med ABS bara rakt fram, men det är väldigt bra att känna till det då om man i en nödsituation blir tvungen är beredd på att hålla i mot o brotta ner den.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012

Tackar för råden från både Pulare och Lasse.S.

Har nitat fullt från 130km/h till stopp och det gick odramatiskt till. Du känner en lätt pulsering och det hörs lite som ett skrapande ljud men fullt normalt med abs!

V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012

Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Har nitat fullt från 130km/h till stopp och det gick odramatiskt till. Du känner en lätt pulsering och det hörs lite som ett skrapande ljud men fullt normalt med abs!
    Tackar... Då vet jag vad man kan vänta sig, OM oturen är framme.

V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Tackad: 1

Idag var det hojpremiär.Blev några mil i kylan. Körde med Rokkerjeans o långisar och det var inte det minsta kallt. Frös lite grann om fingrarna bara.
    There are no problemsonly solutions

Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Idag var det hojpremiär.Blev några mil i kylan. Körde med Rokkerjeans o långisar och det var inte det minsta kallt. Frös lite grann om fingrarna bara.
    Gött!

V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011

Citat Ursprungligen postat av Vajtan Visa inlägg
    Gött!
    Jepp! Imorgon blir det en sväng till landet om det är som idag. Kanske en sväng inom Dukared.

Imorgon blir det en runda med snöscootern

V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011

Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Imorgon blir det en runda med snöscootern
    Men vad fan,ni har ju samma som i Luleå

V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Tackad: 0
    Sanniz på torrt tyckte jag ABS en på min night rod var ok men på blöt vägbana grep den in för snabbt , det pulsa ofta i handtaget när man körde aktivt , på torr vägbana med upprätt hoj var det odramatiskt oavsett hastighet

V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012

Citat Ursprungligen postat av jossi Visa inlägg
    Sanniz på torrt tyckte jag ABS en på min night rod var ok men på blöt vägbana grep den in för snabbt , det pulsa ofta i handtaget när man körde aktivt , på torr vägbana med upprätt hoj var det odramatiskt oavsett hastighet
    Danke, kan vara bra att känna till samtliga egenskaper. Tar gärna emot fler råd på vägen.

Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Jepp! Imorgon blir det en sväng till landet om det är som idag. Kanske en sväng inom Dukared.
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ni e jätte välkomna. Vi funderar på att sopa vägen fram till tappen och tanka hojarna hahahaha.

V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Tackad: 32

har man krockat också.....en bil djävel som svänger vänster som skall in på en bensintapp och ser mig inte. som tur var gick det inte så jätte fort men krökte ändå gaffeln och fälgen blev skev dock inte värre än att jag kunde köra där i från i moppe fart med ett rykande framhjul som tog i skärmen....blir så förbannat trött för det tar ju alltid tid innan man får ordning på sådant här
    Däck, Morad alufälg, skärm, 2 gaffelben, skrapmärken i backspegel, gashandtag, fotbromspedal är vad jag sett hitintills, själv ramlade jag aldrig utan "klev"över hojen.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

Du skickade väl bilföraren med ambulans.

Yehaaaa ja då var första turen gjord med den nya hojen ! Nu är vi på herr ober och tar en snitsel

Djävligt trist. Finns mycket folk i trafiken som inte ser. Hoppas det går fort att fixa hojen med försäkringsbolag osv.

V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012

Lasse.S... Var glad det inte var högre fart... Nu får du bara öka takten så hojen är ok till din semesterresa...

Härligt Bambi...

Idag har jag köpt en övningskörningsväst på Handelsboden... Väl hemma startade jag i alla fall hojen. Men hinner inte åka idag. Skall tidigt till mc fest.... Och jag lovade maken att både klippa och färga hans hår innan dess.

- - - Uppdaterad - - -

Upptäckte dock att jag måste köpa nytt lås till hojen... Ena nyckeln pajade. Så jag vågar inte använda det mer, om det skulle vara materialfel på den andra nyckeln också.

Sidan 156 av 297 FörstaFörsta ... 56106146154155156157158166206256 ... SistaSista

Liknande ämnen

1. Hur är vädret i din del av Sverige idag??
    Av Bikebandit i forum Off Topic
    Svar: 263
    Senaste inlägg: 2012-10-13, 14:02
  2. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 12:43
  3. Bus med batten idag
    Av ViLa i forum Region Västra Götaland
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 02:04
  4. En lite kul logo jag snidade ihop idag..
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-21, 10:40
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-07, 10:18

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg