Grattis till hojen BambiHar provkört en sådan och gillar modellen.
![]()
Grattis till hojen BambiHar provkört en sådan och gillar modellen.
![]()
Fuck cancer
Har jag provat ett skinnställ som var till salu för 700:- tyvärr blev det ingen affär då det var märkt "56" men den verkliga storleken var 52..![]()
Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.
Grattis till nya Hoj
Blev en tur till Helsingborg o tillbaka, vacker dag igen för att vara ute..sen en trevlig kväll med gott sällskap..
![]()
Blev 11 mil på hojen igår,,,så jävla underbaaaart![]()
Hittade en isfläck i en svacka under en viadukt så säsongen höll på att bli kort ,få sladd i 90 km/h va en riktig upplevelse
GLAD PÅSK på er alla ,,själv missar jag nog "tyvärr" lördagens påskmiddag hemma hos svärmor pga influensasjuka barn .
Inget ont utan att det för något gott med sig =)
Säger bara äntligen....i dag blir det en tur med den "onde", till tonerna av
denna helt underbara låt
Härligt, då var premiärturen till ända. Lite kyligt, soligt och alldeles fantastiskt. En bra start på en lååååååååång säsong.
mötte jag rekord många hojar så det var nog premier för mångasjälv har kört strax över hundra mil redan och i dag fick jag på styrdämparen som jag fått tillverkat ett nytt fäste till, kan rekommendera styrdämpare då man får en grymt stabil känsla i hojen
![]()
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
fick jag köpt en kevlar-hoodie på handelsbodenDen blir kanon att åka i
som vanligt fick man gå upp en storlek...
...så fick man hjälpa maken... typiskt nog hade han dock skickat med startkablarna i min gamla bil (när han lånade ut den igår till en klubbkamrat), så man fick först åka och köpa sådana också.
Visade sig även blivit glapp i startkontakten... Därav han inte fick igång hojen i vår branta nedförsbacke, när han försökte rulla igång den. För maken är mycket slarvigare än mig. Typ, slarvat med underhållsladdningen större delen av vintern, så batteriet är väl inte i fullt så bra skick som det borde.
Nåja, min goda gärning för idag avklarad. Hoppas vädret är ok em/ikväll... För då har maken lovat att jag skall få testa min hoj.![]()
********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********
Ha en bra långfredag och ha ett bra påskfirande!!!
![]()
Idag.. runda jag 200 körda mil i år.. nu är det litt mat och en timme på soffan för nästa tur. Selv om det är kallt så tror jag at när väderet slår om och högtrykket blir borta kommer regn,regn och mera regn..
There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.
Idag så kommer det mer lappmögel här i söder tyvärr. Igår blev det en mini Mälaren runt i trakten kring Kristianstad.
Nu har jag vart duktig och kikat på cd:n med ABS bromsteknik för min nya maskin... Fast det hade ju gått snabbare, om de bara muntligt sagt att det fungerade i princip som på samma vis som för bil... Fast skillnaden är att det ligger både i bromspedalen och bromshandtaget...
Hur upplever man "ryckningarna/rörelserna" när ABS går in?
Enda skillnaden mot en bil är att man måste hålla motorcyklen i upprätt läge när man klipper till för fullt alltså inte när man ligger ner i en kurva utan räta upp hojen rakt och nita för fullt. Med bil så är det bara att nita även när man svänger och man har full styrförmåga ändå.
Bokmärken