Sidan 119 av 297 FörstaFörsta ... 1969109117118119120121129169219 ... SistaSista
Resultat 2 361 till 2 380 av 5928

Ämne: Idag..

Idag eller rättare sagt igår fick jag mina första böter i trafiken på 14 år 1500 spänn för att jag inte stanna på polismans tecken. Jag stanna ju men inte där han ville jag skulle eftersom jag höll på att köra över honom. Missade helt enkelt honom där han stod vid vägen. Men men, efter det var det ju inte läge att käfta emot då de gick igenom hela ekipaget både bil och släp. Ett slitet däck och jag sakna EG-reflexerna på släpet var vad de kunde plita ner på pappret. En rolig grej, jag har ett "fuck you"-finger och så står det FTW fastklistrat där man satte skattemärket förr på både bilen och släpet och det fick jag höra igenom båda öronen att de skulle bort!! Lustigt för några år sedan hade ju alla det märket. Jaja var är världen på väg?

V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Tackad: 4

De samlar in pengar för Polis julfest Rille... Jag har märkt deras ökade aktivitet norr om Höör

V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Tackad: 1

Citat Ursprungligen postat av cybercount Visa inlägg
    Forumet i sig är väl en öppen grupp...?
    Ja,forumet men det finns ju många olika grupper inom Harleyforumet! Det är bara att anpassa sej!

- - - Uppdaterad - - -

Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Mitt garage ligger på Hisingen och dit har jag inte bjudit en ända ännu, lokalen i stan är mina vänners och dit kommer ganska mycket folk o besöker men inte fler än att ännu flera skulle kunna trivas där, jag har gjort flera försök att erbjuda stället som en bra mötesplats i all vänlighet men det uppskattas dåligt och det är synd.
    Jag har genom åren besökt många hojklubbar o fester som representant av hojklubben jag var med förr och liksom lämnat det bakom mig så det lockar mig inte längre att åka runt som är avsikten i din grupp så du har rätt jag platsar inte där och inget jag har ont av som du säkert förstår, men för den delen tycker jag du som gillar att åka runt skall göra det, vi har som sagt olika intressen, synd bara att vi måste delas upp bara tycker jag.
    Fel tråd! Stora gnälltråden passar bättre!Som sagt,du har din grupp o du får ha den i fred så lämna också andra grupper ifred!Real deal
    Senast redigerat av xbones den 2012-11-20 klockan 23:20.
    There are no problemsonly solutions

V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011

Citat Ursprungligen postat av cybercount Visa inlägg
    Forumet i sig är väl en öppen grupp...?
    Klart att forumet är en fri gruppMen om du inte har sett så har det bildats många grupper för sej! det finns säkert en grupp för alla! O finns det inte så kan man ju starta en ny! Så vad är problemet
    Senast redigerat av xbones den 2012-11-20 klockan 23:47.

V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Tackad: 0

bara undrade över behovet att starta en grupp för alla, är väl precis vad forumet är =)
    A.K.A Masen

Idag har jag ångest...
    Jag har gått och blivit sambo igen, och igår köpte vi en nyare bil och tittade på hoj åt tjejen, och en billigare åt mig.
    Allt detta förutsätter dock att jag gör mig av med min älskade Electra som jag modifierat till perfektion.
    Vi hittade direkt en perfekt hoj åt tjejen, men jag hittade inte riktigt något jag föll för själv.
    Min Electra är verkligen onödigt dyr i månaden, och jag skulle klara mig bra med en billigare och äldre, men det svider i hjärteroten.
    Jag älskar verkligen den hojen. Men jag älskar tjejen mer.

V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Tackad: 26

Idag påbörjar elektrikern att koppla uttag osv i min nya verkstad

Sen fick jag ett härligt telefonsamtal igår, ska bli hundägare igen. Har haft Grand Danois och Afghan innan men är nu 8 år sedan sista. Kommer nu att adoptera en Lurcher från www.neverneverland.se
    en snart tvåårig hane som vi träffat och han var helt underbar. Så nu är han räddad från ett liv i misär på Irland till att få leva resten av sitt liv hemma hos våran familj.

V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Tackad: 14
    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Idag har jag ångest...
    Jag har gått och blivit sambo igen, och igår köpte vi en nyare bil och tittade på hoj åt tjejen, och en billigare åt mig.
    Allt detta förutsätter dock att jag gör mig av med min älskade Electra som jag modifierat till perfektion.
    Vi hittade direkt en perfekt hoj åt tjejen, men jag hittade inte riktigt något jag föll för själv.
    Min Electra är verkligen onödigt dyr i månaden, och jag skulle klara mig bra med en billigare och äldre, men det svider i hjärteroten.
    Ja det kan nog kännas men du har tur som fick tag i en brud med hojintresse och vill köra själv Min kärring är nästan
    mer hoj galen än jag men det är bra för de blir absolut inget gnäll när man handlar

De finns ju de som har det värre :

http://www.blocket.se/orebro/Chevell...2.htm?ca=7&w=2

V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Tackad: 32

EU-beslut om framtidens motorcyklar
    2012-11-21

FEMA har varit mycket aktiva under ärendets behandling liksom alla medlemsorganisationer som SMC. Det är inte helt enkelt att sammanfatta hela förordningen men här kommer några viktiga delar av innehållet:

- Från och med 2016 får inga medlemsstater i EU längre effektbegränsa maxeffekten på motorcyklar till 74 kW(100 hk).
    - Nya motorcyklar över 125 kubik måste ha låsningsfria bromsar, ABS.
    - Nya motorcyklar mellan 51 och 125 kubik måste ha minst kombinerade bromsar, CBS.
    - Åtgärder för att förhindra trimning krävs på motorcyklar under 35 kW (vilket motsvarar körkortsklasserna A1 och A2). Medlemsorganisationerna i FEMA har därmed lyckats exk*****a övriga motorcyklar från detta som länge var ett krav!
    - Dessutom tillåts amatörbyggda motorcyklar genom särskilda regler vilket också varit en viktig fråga, särskild för SMC och övriga MC-organisationer i Norden.
    - Det ställs skärpta krav på avgasemissioner i två steg. 2016 införs EURO 4 och 2020 EURO 5. FEMA har begärt att det ska vara hållbarhetskrav på den avgasrenande utrustningen på motorcyklar hela motorcykelns livslängd. Men, parlamentet beslutade att gränsen ska vara 3500 mil.
    - För att öka konkurrensen och hjälpa små och fristående verkstäder måste tillverkarna ge dem information om service och reparationer på ett enkelt sätt, utan restriktioner.
    - Dessa verkstäder ska också få information om OBD (On Board Diagnostic systems) vilket också är ett krav på motorcyklar från 2016.

100-hästars gränsen och inga anti-trimningskrav på större motorcyklar
    Gladast av alla knuttar i EU är de franska, eftersom Frankrike som enda EU-land har en effektbegränsning på motorcyklar på 100 hk. De kommer nu att få köpa motorcyklar med originaleffekt som alla vi andra.
    Att inga krav ställs på åtgärder av tillverkarna som gör det omöjligt att ändra en motorcykel utan effektbegränsning är något som SMC är mycket nöjda med liksom att vi kommer att få fortsätta att modifiera, bygga om och amatörbygga motorcyklar i Sverige.

MC-kategorier, avgas- och hållbarhetskrav

Kategori

Typ av fordon

Restriktioner
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012

Idag har jag ångest...
    Jag säger som sådant.. Ångesten försvinner så fort ni kan åka ut tillsammans... Sedan är det ju mer kul att åka själv med.
    Killar skall vara glada, om deras tanter är mc glada typer med. Speciellt de som inte vill ha för mycket "egentid" över under säsongen.

- - - Uppdaterad - - -

Citat Ursprungligen postat av slycke Visa inlägg
    Idag påbörjar elektrikern att koppla uttag osv i min nya verkstad

Sen fick jag ett härligt telefonsamtal igår, ska bli hundägare igen. Har haft Grand Danois och Afghan innan men är nu 8 år sedan sista. Kommer nu att adoptera en Lurcher från www.neverneverland.se
    en snart tvåårig hane som vi träffat och han var helt underbar. Så nu är han räddad från ett liv i misär på Irland till att få leva resten av sitt liv hemma hos våran familj.
    Afghaner är fina hundar... hade hand om två stycken när jag var yngre. Sista vinthunden i min ägo var en greyhound (pensionerad kapplöpningshund)...
    Kommer din lurcher att bara få vara hund hemma eller kommer den att få åtminstone "skoj-springa-bana"?

********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012

Afghaner är fina hundar... hade hand om två stycken när jag var yngre. Sista vinthunden i min ägo var en greyhound (pensionerad kapplöpningshund)...
    Kommer din lurcher att bara få vara hund hemma eller kommer den att få åtminstone "skoj-springa-bana"? [/QUOTE]

Dom hundar man adopterar från Neverneverland förbinder man sig att inte låta springa på bana, däremot kommer det bli mycket lekspring det kan jag lova

V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012

Kommer din lurcher att bara få vara hund hemma eller kommer den att få åtminstone "skoj-springa-bana"?

Dom hundar man adopterar från Neverneverland förbinder man sig att inte låta springa på bana, däremot kommer det bli mycket lekspring det kan jag lova
    Tänkte iofs mer på lekspring än tävlan... Hundarna brukar ju gilla det. Utomlands handlar det nog mer om misskötsel samt att man lämnar hundarna vind för våg om de inte är tillräckligt bra... eller av andra anledningar.
    Men grattis till nya vovven!

V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012

Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Tänkte iofs mer på lekspring än tävlan... Hundarna brukar ju gilla det. Utomlands handlar det nog mer om misskötsel samt att man lämnar hundarna vind för våg om de inte är tillräckligt bra... eller av andra anledningar.
    Men grattis till nya vovven!
    Självklart så mycket lekspring som vi kan, han klarar redan inkallning bra även när han fått syn på rådjur så blir mycket öppna fält tillsammans med hundkompisar.

V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012

Självklart så mycket lekspring som vi kan, han klarar redan inkallning bra även när han fått syn på rådjur så blir mycket öppna fält tillsammans med hundkompisar.
    Suveränt.
    Min greyhound gick tyvärr inte att ha lös.. Då fick det vara stort och inhägnat.. Svårt att skälla på en hund, som förr blev belönad för att den följde sin avlade instinkt.

V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011

Idag har jag ångest...
    Måste man så måste man

Idag har jag ångest...
    Synd på din fina Electra, men du ska va glad att tjejen din vill köra hoj och inte gnäller över att du gör det....finns såna oxå.
    Tror säkert att du hittar en hoj och att du fixar till den så den blir perfekt för dig.
    Det är ju roligast att åka på var sin hoj.....även om Electran hade varit perfekt att åka 2 på

Tack för alla upplyftande svar.

Ja, det är ju så att man måste prioritera, och nu när vi plötsligt blev tre i familjen och det inte är bara jag och sonen längre så stod en bra bil högst upp på önskelistan, och eftersom tjejen blev heltänd på hojåkning efter att ha åkt bakåt mig några gånger så kändes det som en bra idé att hon köpte en egen hoj.

Det ska bli så skönt att kunna åka iväg på två hojar, och att även kunna ta med sonen!
    Exet var ju helt ointresserad av mc och satt bara bakpå vilket gjorde att vi tillsammans inte kunde åka någonstans längre än in till stan och äta en glass eftersom grabben inte fick plats.
    Nu kan vi dra iväg hela familjen!

Och bara att se glädjen i hennes ansikte när hon satte sig på SIN hoj efter att hon skrivit på pappren var värt att sälja Electran.

Nu ska jag hitta på något också... Max 100,000:-
    Funderar på en Electra igen, men en äldre.

Min Electra är ju förresten till salu nu. Alla bud över 200,000:- är av intresse, annars får Northbike ta den.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer tina.jpg   tina.jpg  
    Senast redigerat av Niko den 2012-11-22 klockan 10:47. Anledning: Hur fasen laddar man upp ett stående foto?

V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012

Tack för alla upplyftande svar.

Ja, det är ju så att man måste prioritera, och nu när vi plötsligt blev tre i familjen och det inte är bara jag och sonen längre så stod en bra bil högst upp på önskelistan, och eftersom tjejen blev heltänd på hojåkning efter att ha åkt bakåt mig några gånger så kändes det som en bra idé att hon köpte en egen hoj.

Det ska bli så skönt att kunna åka iväg på två hojar, och att även kunna ta med sonen!
    Exet var ju helt ointresserad av mc och satt bara bakpå vilket gjorde att vi tillsammans inte kunde åka någonstans längre än in till stan och äta en glass eftersom grabben inte fick plats.
    Nu kan vi dra iväg hela familjen!

Och bara att se glädjen i hennes ansikte när hon satte sig på SIN hoj efter att hon skrivit på pappren var värt att sälja Electran.

Nu ska jag hitta på något också... Max 100,000:-
    Funderar på en Electra igen, men en äldre.

Min Electra är ju förresten till salu nu. Alla bud över 200,000:- är av intresse, annars får Northbike ta den.
    Jo, det är ju en fördel om hela familjen kan åka med. Speciellt om de brinner för det med.

Men Niko!!!
    Måste du ge oss nackspärr?
    Vänd på bilderna för bövelen... Eller vill du inte visa Tina för bra?

V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Tackad: 14
    Tror inte jag hört nån som gillar att skjutsa på hojen faktiskt.Allt går så mkt lättare när man har likadant intresse
    och det gäller väl alla områden.Det enda man kan vara bekymrad över är risken för att partnern ska råka ut för en olycka.

Brukar för det mesta åka först när vi är ute och åker,för då tar jag smällen om den kommer och frugan har en liten chans
    att undvika en olycka möjligen.

Man ska väl inte utgå ifrån att det ska hända nåt men det är små marginaler ibland p.g.a vissa bilister.

Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Jo, det är ju en fördel om hela familjen kan åka med. Speciellt om de brinner för det med.

Men Niko!!!
    Måste du ge oss nackspärr?
    Vänd på bilderna för bövelen... Eller vill du inte visa Tina för bra?
    Jag har ju provat!
    Hur jag än vrider på bilderna så hamnar dom i liggande format.
    Jodå... Tina tål att tittas på!

- - - Uppdaterad - - -

Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Det enda man kan vara bekymrad över är risken för att partnern ska råka ut för en olycka.
    Ja, den tanken gnager mig konstant.
    Jag skulle aldrig förlåta mig själv om det hände henne något!

Sidan 119 av 297 FörstaFörsta ... 1969109117118119120121129169219 ... SistaSista

Liknande ämnen

1. Hur är vädret i din del av Sverige idag??
    Av Bikebandit i forum Off Topic
    Svar: 263
    Senaste inlägg: 2012-10-13, 14:02
  2. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 12:43
  3. Bus med batten idag
    Av ViLa i forum Region Västra Götaland
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 02:04
  4. En lite kul logo jag snidade ihop idag..
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-21, 10:40
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-07, 10:18

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg