Sidan 118 av 297 FörstaFörsta ... 1868108116117118119120128168218 ... SistaSista
Resultat 2 341 till 2 360 av 5928

Ämne: Idag..

Idag var det skitväder i Vinslöv. Blev lite småfix gjort ändå, och grejor jag planerat skulle bli gjorda får vänta. Strg upp ganska sent i förmiddags eftersom jag har en satans hosta som höll mej vaken till halv tre inatt. Sota pannan, fixa ena grabbens punka på cykeln vilket visade sej vara kvar tre timmar senare så jag får på det igen. Tvätta sängkläderna till lastbilen och skulle fixa lite med den men det jävla vädret gjorde att jag hellre stanna hemma. Så jag grävde upp vårt lilla "land" så det går att så nästa år. Vi tänkte odla pumpor Annars en lagom lugn ledig söndag.

Gjorde du egen avkromning på luftburken eller lämnat in? Har en kromad jag med, vill ha bort det, blästra är tanken, hur gjorde du? Funderat på att göra den annorlunda för övrigt, eller ta bort den helt, kåpan dvs, ska ge 4 hästar om man nu jagar såna, men det blir väl sulligt utan.

Citat Ursprungligen postat av NickeR Visa inlägg
    Så var kammarna och lagren bytta och allt hopmonterat igen....glömde bara ta bilder på jobbet som vanligt....
    plockade också lös oljetanken för "avkromning" passade samtidigt på att grunda en Evo luftrenarkåpa för behandling med blank svart

V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Tackad: 32

har jag ringt o beställt en 10,5" bromsskiva av Acke som jag skall ha bak
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Tackad: 4

...är jag bara lite allmänt less.
    Åtminstone inte mörkt just nu, så man ser ju något där ute med.
    Men less på allt annat.
    Tänk om man som barn vetat hur bra man hade det... Idag är det "livets eviga vuxen ekorrhjul"... Bara måsten och räkningar... Och inte blir de mindre heller, när det snart införs nya sådana med (med fruktansvärt överdrivet strafftillägg, om man missat en betalning... Typ 500 kr för en missad betalning av Göteborgs kommande trängselskatt. Ocker!!!)

Lite less på kroppen som är rätt ur spel för stunden med.
    Enda man kan trösta sig med, är att det är kortvecka på jobbet och långledig helg. Alltid något!

********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

Citat Ursprungligen postat av Ozzy Visa inlägg
    Gjorde du egen avkromning på luftburken eller lämnat in? Har en kromad jag med, vill ha bort det, blästra är tanken, hur gjorde du? Funderat på att göra den annorlunda för övrigt, eller ta bort den helt, kåpan dvs, ska ge 4 hästar om man nu jagar såna, men det blir väl sulligt utan.
    Jag slipade ner dom med vanlig slipduk och sprutade ett par lager Lesonal Etch Primer,mellan slipade och på med Lesonal 2K primer och därefter mellanslipning och på med Lesonal 2K svart.
    Deluxe FLSTN

V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Tackad: 43

Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    har jag ringt o beställt en 10,5" bromsskiva av Acke som jag skall ha bak
    PTB59: Fan nu ligger du ju före mig....får knuffa i 5:an igen Vad får man ge för en sån skiva?
    Senast redigerat av Jonasbaggen den 2012-11-19 klockan 21:08. Anledning: felstavat

Reg.datum
    Jun 2011

haha ja det gäller o hänga med Han skall tillverka en då han inte har dom nya 10,5" på lager.
    Med aluminium center och 5mm i stället för 7mm så lär jag spara ett kg bara på den och så är dom ju inte dåligt snygga heller,Fick ett pris på 2100 kr mycket pengar men värt det tycker jag
    Citat Ursprungligen postat av Jonasbaggen Visa inlägg
    PTB59: Fan nu ligger du ju före mig....får knuffa i 5:an igen Vad får man ge för en sån skiva?

Slipduk för hand? Eller tänker vi på olika nu, slipduk tänker jag handgnida ner kromet, låter drygt! Men kanske behöver det bara ruggas lite?

Så var kammarna och lagren bytta och allt hopmonterat igen....glömde bara ta bilder på jobbet som vanligt....
    plockade också lös oljetanken för "avkromning" passade samtidigt på att grunda en Evo luftrenarkåpa för behandling med blank svart

Jag slipade ner dom med vanlig slipduk och sprutade ett par lager Lesonal Etch Primer,mellan slipade och på med Lesonal 2K primer och därefter mellanslipning och på med Lesonal 2K svart.

V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012

Idag har jag bl a redan bläddrat igenom senaste Scanbike. Det var kul att se, att Suss kommit med som reportage i tidningen.
    Reportaget var skrivet av Björn Ljungquist (även känd som författare som skriver om mc miljön)...

********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

Citat Ursprungligen postat av Ozzy Visa inlägg
    Slipduk för hand? Eller tänker vi på olika nu, slipduk tänker jag handgnida ner kromet, låter drygt! Men kanske behöver det bara ruggas lite?
    För hand...JA!! ruggade ner ytan me 240 slipduk och grundade därefter med Etch Primer.
    Deluxe FLSTN

...e jag på väg till Finland på jobb, väntar på att få köra på färjan i värtan!

V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Tackad: 1

Citat Ursprungligen postat av Vajtan Visa inlägg
    ...e jag på väg till Finland på jobb, väntar på att få köra på färjan i värtan!

Ta med Lonkero
    There are no problemsonly solutions

V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Tackad: 0

idag är jag jävligt less på att förkylningen inte ger sig
    A.K.A Masen

Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Ta med Lonkero
    Hehe...

V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011

...är jag pissed off med bilförare som inte vaknat på morgonen och kör ut framför en, även om man är på en stor vit / röd / blå elefant med dubbla strålkastare

Reg.datum
    Jun 2011

funderar jag på varför är det så viktigt att dela upp oss i grupper.
    Visst vi är olika, vissa gillar att köra bara o ställer av sin hoj under vintern, andra gillar bygga undervinter och har ett stort teknik intresse vissa står bara i verkstan o kör nästan inget alls och för andra är gemenskapen det viktigaste och för dom flesta en blandning av alltihop.
    Själv umgås jag med alla och har ingen värdering i vad som är rätt eller fel eller sämst bäst osv och dessutom gillar jag folk överhuvudtaget som gillar hoj oavsett vad det står på tanken.
    Det var därför jag med ironi skapade fria gruppen just för att det är ingen grupp alla är välkomna.
    Det ända jag tycker är bra med en grupp är att man regionmässigt kan gå in där o se vad som händer i körtrådar o annat som händer i området.
    men det är jag det om jag får lov att tycka utan att bli anklagad för skit.

V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011

De flesta grupper här började som regionalt som var en självklar utveckling inom forumet vilket gav medlemmarna en möjlighet att träffa varandra IRL. Det är i sig en bra sak Att dessa grupper skulle möta varandra över tid var också en naturlig utveckling.
    Jag själv föredrar medlemmar som är aktiva och visar att de är villiga att gå den extra milen för att faktiskt få ut hojen ur garaget. Jag är inte ett huvud i sanden Harley fanatiker och förstå folk som har en andra icke Harley Hoj, jag har en själv och jag antar många andra medlemmar också, men jag kommer alltid föredra att köra min Street Bob.
    Jag har inget emot folk som meka med sin Hoj hela tiden men tyvärr är det högst osannolikt att vi någonsin kommer att se dem men uppskattar deras inlägg och tips.

V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Tackad: 1

Sen att du PTB blandar in ditt garage i varenda jävla tråd är ju bara tröttsamt! Har du svårt att få folk dit? Att vi har skapat en ny grupp med folk som har träffat varandra landet runt ska du inte vara bitter över Du var inne på Westcoast o skapade osämja o gick ur. Nu har du din fria grupp så håll till godo med den för i vår HF Riders platsar du ändå inte! Hårda ord men så är det!!!
    There are no problemsonly solutions

V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Tackad: 0

Forumet i sig är väl en öppen grupp...?
    A.K.A Masen

Reg.datum
    Jun 2011

Mitt garage ligger på Hisingen och dit har jag inte bjudit en ända ännu, lokalen i stan är mina vänners och dit kommer ganska mycket folk o besöker men inte fler än att ännu flera skulle kunna trivas där, jag har gjort flera försök att erbjuda stället som en bra mötesplats i all vänlighet men det uppskattas dåligt och det är synd.
    Jag har genom åren besökt många hojklubbar o fester som representant av hojklubben jag var med förr och liksom lämnat det bakom mig så det lockar mig inte längre att åka runt som är avsikten i din grupp så du har rätt jag platsar inte där och inget jag har ont av som du säkert förstår, men för den delen tycker jag du som gillar att åka runt skall göra det, vi har som sagt olika intressen, synd bara att vi måste delas upp bara tycker jag.
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Sen att du PTB blandar in ditt garage i varenda jävla tråd är ju bara tröttsamt! Har du svårt att få folk dit? Att vi har skapat en ny grupp med folk som har träffat varandra landet runt ska du inte vara bitter över Du var inne på Westcoast o skapade osämja o gick ur. Nu har du din fria grupp så håll till godo med den för i vår HF Riders platsar du ändå inte! Hårda ord men så är det!!!

Sidan 118 av 297 FörstaFörsta ... 1868108116117118119120128168218 ... SistaSista

Liknande ämnen

1. Hur är vädret i din del av Sverige idag??
    Av Bikebandit i forum Off Topic
    Svar: 263
    Senaste inlägg: 2012-10-13, 14:02
  2. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 12:43
  3. Bus med batten idag
    Av ViLa i forum Region Västra Götaland
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 02:04
  4. En lite kul logo jag snidade ihop idag..
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-21, 10:40
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-07, 10:18

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg