Sidan 6 av 9 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Resultat 101 till 120 av 165

Ämne: Byggfrågor kring 883

Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Danne Visa inlägg
    Behövs inte skickas nå rör till mig, har lyckas få låna ett par här uppe tillslut
    Okej!
    L&R

Det verkar bero mycket på besiktningsman hur det går och vad dom är noga med. Vid min regbesiktning va det själva ombyggnaden som dom inte hade kunskap om. så istället för att ta reda på info underkände dom det så fick jag sfro Besikta som ombygge.

Hagis
    Guest
    Det är ju själva fan att man inte har garaget klart och maskiner m.m. installerat och klart! Börjar ledsna så förbannat på att behöva vara beroende av andra för att få ordning på hojen! Men nu skiter jag i lojaliteten till byggare i vår närhet för nu vill jag fan få börja skruva på hojen!

ÄR DET NÅGON PÅ FORUMET SOM KAN REIKA OCH SVETTSA OM MIN SPORRE -02A TILL STELBEN? Jag har rätt goda möjligheter att frakta hojen söderut och i värsta fall får jag väll låna en liten skåpbil och köra den dit den ska! Hör av dig om du känner att du kan bygga!

Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Det är ju själva fan att man inte har garaget klart och maskiner m.m. installerat och klart! Börjar ledsna så förbannat på att behöva vara beroende av andra för att få ordning på hojen! Men nu skiter jag i lojaliteten till byggare i vår närhet för nu vill jag fan få börja skruva på hojen!

ÄR DET NÅGON PÅ FORUMET SOM KAN REIKA OCH SVETTSA OM MIN SPORRE -02A TILL STELBEN? Jag har rätt goda möjligheter att frakta hojen söderut och i värsta fall får jag väll låna en liten skåpbil och köra den dit den ska! Hör av dig om du känner att du kan bygga!
    Har du hört med Valen i Varberg vad de ska ha, de har ju gjort en jäkla massa stelbensoperationer! Är ju en bit att köra förvisso!
    http://www.valencustomshop.se/sv/shop/mc_parts/5419.htm

Hagis
    Guest
    Jag har som sagt goda möjligheter att få ner hojen söderut via lastbilar osv! Börjar ledsna på dom jag kontaktat tidigare, dom skulle hört av sig förra veckan, jag fick ringa dom idag och då har dom inte pappret på plats med beräkningen "men det drar iväg i pris" "Det är billigare att göra om en soft tail än en sporre" ge mig priset och låt mig avgöra själv tack! inte på humör för jidder idag!

Ska kolla med Valen, tack för tipset!

Hagis. Gällande hard tail på din Sportster så är det inte jättesvårt. Du behöver nån som kan svetsa egentligen. Ramen kapas medans motorn sitter kvar. Vi har en medlem, Jocke V. som KANSKE kan hjälpa dig. Hard tailen har jag kontakter på ifrån USA.

Har PM:at dig Jockes facebookkonto. säg att jag skicka dig.

VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!

Hagis
    Guest
    Ahh då är jag med! Fatta inte varför du länka till honom haha
    Jag kontaktar honom i kväll, måste till slavfabriken nu! Men roligt att ha dig här igen, funkar nätet som det ska nu?

Hagis
    Guest
    Ska tillägga att jag fick samtal igår av en fellow forum biker som erbjudit sin hjälp! Ska höras i helgen så den hjälpen ligger närmst till hand! Men ram lär jag ju behöva ändå

Men roligt att ha dig här igen, funkar nätet som det ska nu?
    Grrr.. nej.. Vansinnig på leverantören, man kunde åka till månen 1969 men inte fan kan man få sitt ADSL installerat 2011.
    Sitter med GPRS=hastigheter likt när man satt med 14.400modem långt innan internet ens var uppfunnet.

Suraste är att jag inte kan följa Bikes n Babes tråden. Varje Donna tar en vecka att "ladda ner".

Hagis
    Guest
    Jag fixar det haha
    Laddar hem dom o konverterar för webben o mailar över dom en o en

V.I.B Immes avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Tackad: 0
    Köpte ett sidmonterad skylthållare till min Iron, men märkte då att jag var tvungen och använda mig av en lite mindre reg.skylt än vanligt. Någon som vet vart jag får tag på ett passande skylt till denna hållare?

artikelnummer: 60972-10
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer 60972_10_M_2636a.jpg  
    Senast redigerat av Imme den 2011-11-03 klockan 23:42.

Hagis
    Guest
    Tips bara!
    Kolla så måttet är lagligt! 1500 i böter annars :/

V.I.B Immes avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Enligt Transportstyrelsen så får endast skylt med måtten 195x155 mm användas på MC. Detta betyder ju att jag inte kan köra med denna sidmonterade skylthållare?! Varför säljs då denna vara i Sverige om man inte får använda den? Vafan betalade ju runt 1500:- för eländet...

Citat Ursprungligen postat av Imme Visa inlägg
    Enligt Transportstyrelsen så får endast skylt med måtten 195x155 mm användas på MC. Detta betyder ju att jag inte kan köra med denna sidmonterade skylthållare?! Varför säljs då denna vara i Sverige om man inte får använda den? Vafan betalade ju runt 1500:- för eländet...
    Tyvärr sant. Du kan få en customskylt tillverkad av olika firmor i Sverige i vilken size du vill . MEN ENDAST Vägvärkets egna skylt är godkänd. Bor du på landet kan du klara dig men bor du större städer är du rätt körd, polisen älskar små regskyltar (eller inte).

Länk till skylttillverkare i denna tråd:

http://harleyforum.se/showthread.php...ight=dekaltrim

V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Tackad: 29

Citat Ursprungligen postat av Imme Visa inlägg
    Du kan ju faktiskt använda orginalskylten, att du sedan för att det skall se bra utmåste använda en "olaglig" skylt är en annan femma . Dom flesta customtillbehör är ju framtagna i och för den amerikanska marknaden och därför inte alltid rätt i Europa eller Sverige och kan ibland vara otillåtna vid besiktning. Registreringskyltar har alltid haft fel storlekar eller fel måttspecifikationer. När jag började med den här hobbyn var det skyltar med länsbokstav som gällde och man fick "tillverka" dom själv men inte ens då gick det att hålla sig inom de ramar som fanns - sifferstorlekar, avstånd mellan siffror osv.
    Senast redigerat av TCKalle den 2011-11-05 klockan 08:46. Anledning: stavfel

Hagis
    Guest
    var inte meningen att förstöra din fredag...
    Men det är sant, snuten hatar dessa skyltar! När jag körde plastraket så körde jag en sommar utan lappen, jag vart stoppad mitt inne i city enbart pga skylten! Han hade alltså enligt sig själv, inte brytt sig om det inte hade varit för att jag hade en för liten skylt!

V.I.B Immes avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Äsch da, finns ingen anledning för mig o köra olagligt :/ Tycker bara de e märkligt att den finns tillgänglig via Pro Bike..och att de aldrig ens nämnt att skylten inte passar. Tycker man borde förvarna om sånt här. OK att skylthållaren hade kostat 4-5 eller t.om. 600 kronor. Men 1500 Någon här inne som vet nån sidomonterad skylthållare som passar svensk skylt? Tack på förhand

Hagis
    Guest
    Imme, jag vet inte vart du bor men kolla med någon smidesverkstad i din närhet om dom inte helt enkelt bara kan bygga om själva plattan så standard plåten får plats!

V.I.B Immes avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Imme, jag vet inte vart du bor men kolla med någon smidesverkstad i din närhet om dom inte helt enkelt bara kan bygga om själva plattan så standard plåten får plats!
    Ska kolla upp de Bor i Jönköping!

DU vet inte om man behöver ta bort kåpan som sitter strax till höger om sätet ifall man ska montera bort batteriet? Du vet den där kåpan/behållaren med ett silvrigt lock.

Kåpan till vänster går bort utan problem..och därifrån kan jag se batteriet samt skruva bort plus-polen. Men minus-polen e ju omöjlig o komma åt.

Sidan 6 av 9 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •