Det är en sådan här bult det ska vara och i grade 8 kvalitet.
part no 4718A the allen screw with washer. ... the allen bolts are 1/4-20 x 1 1/2" grade 8 with washer
Okej tack för tipsen! Ska försöka i helgen.
Jag har ingen svets alls men jag har en dremmel.
Tror vi har en liten gasolbrännare på jobbet till krymsplangar när man skarvar kablar i backen.
Är det något speciellt material i bulten eller kan jag köpa vilken som helst med rätt gänga?
Det är en sådan här bult det ska vara och i grade 8 kvalitet.
part no 4718A the allen screw with washer. ... the allen bolts are 1/4-20 x 1 1/2" grade 8 with washer
Ytterligare en metod är att kontradra två muttrar.
Bulten tittar ju fram en del.
Skruva på en mutter nästan ända ner.
Skruva på ytterligare en mutter ner mot den första.
Håll fast den nedersta mutter med en nyckel och se till att den är en aning ovanför motorblocket. Dra sedan den översta muttern mot den undre. Dra ganska hårt.
Nu kan du skruva ur skruven genom att dra på den undre.
Kanske du kan behöva fila muttrarna lite på höjden. Detta för att båda muttrarna ska samsas om de gängor på bulten som sticker upp. Alltså att den övre muttern inte bara sitter fast ett eller två gängvarv.
En kombination av värme och kontralåsmetoden är nog värt att prova.
Lycka till!
Jag skulle också börja med att prova med två muttrar.
Tack alla för tipsen!
Just nu står bygget stilla.
Jag och sambon har köpt hus och håller på att sälja lägenheten.
I maj kommer jag att ha ett eget ordentligt garage..!
Då kan man meka när man känner för det och låta arbetet stå framme.
Nu kör jag i ett parkeringsgarage inne i stan med 25 andra bilar.
Men förhoppningsvis får jag en stund över innan maj och kan få ihop motorn!
Nu har jag försökt i princip allt som går för att få loss den avbrutna bulten i motorn.
Igår limmade jag på en mutter med epoxy i hopp om att det skulle hålla.
Men det gjorde det inte.
Måste få tag i någon som kan svetsa fast muttern åt mig...
Jag fick svälja stoltheten till slut och be om hjälp.
Efter många om och men så fick vi loss den avbrutna bulten.
Först värmde och värmde och värmde vi men den lossnade ändå inte.
Det blev till att svetsa på en mutter. Och då gick det!
På bilden ser ni den nya jag använder nu, den avbrutna med fastsvetsad mutter och den del som gick av.
Henrik Forslund (2016-04-06), Pulare (2016-04-07)
______________
Min Softail Hero PowerTrain FXSTB Steg 3 103"
Jag har plockat ihop den redan...
Bilder kommer inom kort!
Henrik Forslund (2016-04-08), Pulare (2016-04-08)
Här kommer lite bilder från när jag skruvade ihop resten.
När jag väl hade blivit av med den avbrutna bulten var jag så jävla sugen på att få ihop den att jag gjorde allt på en helg.
Som ni ser bytte jag koppling också till en hårdare fjäder och nya lameller utan den där skrikplattan.
Problemet med tempgivaren på topplocket löste jag genom att pilla sönder kontakten så jag kunde trä över en ringnyckel.
Sen pillade jag ihop kontakten igen när den satt på nya toppen.
Här är första starten!
Hammer rekommenderade att man skulle låta den gå 10 sekunder sen svalna helt.
Sen 20 sekunder, svalna, 30 sekunder, svalna, 40 sekunder svalna.
Efter det skulle man köra 1,6 km sen svalna.
Allt som allt är det 800 km man ska köra in den innan man byter olja och sen kan man gasa!
Efter 32 km kunde jag börja Autotuna med Power Vision.
Sagt och gjort! Nu har jag kört 139 km och får inte varva mer än 4000 rpm.
En skum grej bara är att den går dåligt på tomgången när den blir varm.
Jag måste gasa för att den inte ska dö.
Någon som har nån idé?
Antar att man kan få till det när man bänkar och mappar den ordentligt...
Och till nästa fråga: Vart bänkar man i Stockholm med omnejd?
Evenssons maskinservice i Västerås och Båging Performance utanför Lidköping är de två jag skulle välja mellan. Västerås är ju bra mycket närmre för din del.
Grattis till uppstart!
Henrik Forslund (2016-04-11), Simon13 (2016-04-13)
Blir ju hur bra som helst. Stort grattis
Grymt jobb! Grattis till uppstarten
Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower
Jag har en liten fundering...
Med "nya" motorn verkar startmotorn ha lite jobbigt att dra runt motorn till en början.
Är detta normalt? eller håller mitt batteri på att ge sig?
Simon13 (2016-04-23)
Nu efter ett 580 km så har jag autotunat en del och inte varvat för mycket.
Det som slår mig är att det verkar finnas bra mycket kraft i varven.
Men den känns inte urstark från botten.
Kan man som novis få till lite mer botten med Power Vision?
Tanken är ändå att lämna in den när jag har kört in den klart.
Och då hoppas jag att man kan justera så botten drar lite bättre.
Haha jag har kört 590 km..
Bokmärken