Det där blev riktigt bra, Jag har lite samma tankar på min att fixa ett eget fäste som är fast monterat med avtagbar pakethållare/pakethållare + sissy.

Idagsläget är ända stället för packning på ryggen med ryggsäck vilket inte är så jäkla kul alla gånger.
Skulle man fixa ett fast fäste som man sen kan hänga på olika saker i skulle det bli jäkligt praktiskt.

Då skulle man kunna ha ett för att åka ensam med pakethållare + ryggstöd och ett med bara ryggstöd för passagerare + pakethållare. enkelt att monter när behovet dyker upp.

Oj ett projekt till inför vår långa kalla svenska vinter.


Citat Ursprungligen postat av 883r Visa inlägg
Det har varit ett jävla stökande med en där sissyn.
Här kommer iaf lite bilder på hur det blir.

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1180.jpg 
Visningar:	148 
Storlek:	99,1 KB 
Id:	7775Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1180.jpg 
Visningar:	148 
Storlek:	99,1 KB 
Id:	7775

Det där var vad jag lyckades göra enbart med en jävla vilja och en ogräsbrännare från jula 140kr.

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1210.jpg 
Visningar:	124 
Storlek:	72,6 KB 
Id:	7776

Så blev den efter lite mer jobb med den på en riktig verkstad.

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1200.jpg 
Visningar:	129 
Storlek:	36,6 KB 
Id:	7777

Där är en bild på själva fästet, rostfritt rör som är svetsat på plattorna jag gjorde tidigare, där den röda bilen är så är det tänkt att det ska vara en lite bult mest för att hindra att den åker upp av någon anledning, neråt är tar ju skärmstaget emot plus att den är tajtare än en 12åring som någon sa.
Hur det gick när jag skulle gänga sissyn kan ni läsa om här http://harleyforum.se/showthread.php...m-g%C3%A5tt-av kan väl säga att jag skiter i att gänga den och drar en genomgående bult med mutter istället för att gänga den.

Några åsikter om den lösningen för fästet, eller åsikter i övrigt?