Citat Ursprungligen postat av Benny Visa inlägg
Det som hänt forumet liknar det som händer i alla grupper, om man läst lite psykologi eller kanske gått någon ledarskapskurs känner lätt igen att det blir bättre efter denna fasen. en del kommer söka sig på annat håll och det är bra för dem och för oss som blir kvar..

Om "Din" grupp, Snapphanar, Bikebandit så har jag förstått att du ville lite mer med den. Även om jag inte varit med så många gånger är jag ändå tacksam för att det finns eldsjälar som du som ständigt kommer med ideer om körningar mm.

Jag tycker inte du ska vara besviken, en grupp ur ett forum är trotts allt inte något man skall jämföra med en MC Klubb.
Det finns saker med en MC Klubb som lockar, men det fina med en grupp är att man kan få en liten gnutta smak av det där klubblivet men ändå slippa baksidan av det, och vill man ett år lägga all tid och pengar på ett garagebygge så kan man förhoppningsvis dyka upp i gruppen ett år senare utan att behöva be om ursäkt för frånvaron, i många klubbar hade det det inte varit självklart. Min bror är med i en klubb det passar honom, jag är med i en grupp och det passar mig.
Om snapphanar utvecklar sig mot att bli en klubb? ( i bland tror jag att det är det du egentligen vill Bikebandit ?) så är jag nog tyvärr en av dom som inte kvalar in .Men å andra sidan har jag fått i hop mitt garage..

MC klub ? Inte alls, och det är inte min grupp, det skapades för dem i skåne men lite mer aktivitet är bättre än ingenting. Det finns cirka 50 som har anmält sig till snapphanar gruppen, 50 Harley ägare i Skåne län som vill träffa likasinnade för fika och körningar men.... var är de ? Helg körning med camping, Spontankörningar, att träffas på ett gatukök, cafe, garage bar, garageträffar är bara några av de idéer som lagts fram plus alla de classic bil träffar, Musik festivaler som händer under året här i skåne så det finns något för alla men det finns knappast intresse, tur har man en om två eller tre dyk upp två eller tre gånger under året och det är alltid samma folk som ansluta sig och det är bra men som sagt var är de andra ? Man skulle åtminstone förvänta sig att tre eller fyra skulle träffas minst en gång eller två gånger i månaden av dem 50.
Man kan inte alltid lägga skulden på arbete eller familj..hur är det med garageträffar då för de som håller på med bygge, andra kan hälsa på och titta på din skapelse med en kopp kaffe och kaka i handen? Jag har inga problem med det, mitt hus och garageportar är alltid öppna och folk välkomna.
Där jag bor ser jag alltid killar och tjejer som kör förbi mitt hus och träffa på Custons varje vecka under sommaren, omkring åtta till tio varje gång och de är inte i en mc klubb. De som kör grus, de har något på gång på de flesta helger under hela året och de är killar och tjejer i alla åldrar från tjugo år till dem som är pensionerade, de inte är i en mc klubb heller..är de alla utan jobb eller familj ?