Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24

Ämne: Placering av registreringsskylten

  1. #1
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0

    Placering av registreringsskylten

    Måste besiktiga hojen i vår. Visst får man väl ha skylten på sidan om man har skyltbelysning?Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	121 
Storlek:	65,3 KB 
Id:	14073

  2. #2
    nej inte egentligen... Ombyggt fordon får ha det... Baklampan måste sitta centrerat, likaså reflexen... Sen om dom säger nåt är en annan sak Jag har bes med det
    Chops Of The Dead

  3. #3
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Beemusup Visa inlägg
    nej inte egentligen... Ombyggt fordon får ha det... Baklampan måste sitta centrerat, likaså reflexen... Sen om dom säger nåt är en annan sak Jag har bes med det
    Mina baklampor är ju 3 i 1 dvs integrerade i blinkersen så då slipper man väl den regeln?

  4. #4
    Är det original på 48:an? Isåfall slipper du det, din är helfordonsgodkänd... Men inte regskylten
    Chops Of The Dead

  5. #5
    Skylten kommer du undan med men den måste vara vågrätt.



    —--------------
    All comfort was sacrified for style

  6. #6
    Som Henrik säger så är det inga problem att montera skylten på sidan så länge den monterad bakom axeln, upplyst och väl synlig. Samma sak med bakljusen, man får lov att ha en baklampa på vänster sida, med det enda kravet att man har en symmetriskt placerad på höger sida också.

  7. #7
    Var har ni fått dom uppgifterna ifrån?
    Jag tror inte att det är några problem att besiktiga men reglerna säger NEJ. Dessutom är hans hoj helfordonsgodkänd. Ombyggt fordon får lov att ha skylten på sidan, likaså lampan. Det går även att bara ha en lampa på sidan så länge inte det är ett visst avstånd till andra sidans yttersta kant, minns inte vad avståndet högst får lov att vara, det står i SFRO boken

    2. PLATS FÖR MONTERING
    2.1. Monteringsplatsen för den bakre registreringsskylten ska vara belägen på fordonets bakre del på ett sådant sätt att
    2.1.1 skylten kan sättas inom de längsgående plan som går genom fordonets yttre konturer

    Det gör det inte om man hänger den på sidan.
    Chops Of The Dead

  8. #8
    har kanske besiktigat ett 10 tal gånger med sidomonterad skylt men bakljus på sidan på regskyltshållaren, har aldrig vart något problem... så kör bara

  9. #9
    känns som att mycket till slut är upp till besiktnings gubbens dagsform och humör , min är besiktigad med skylten på ena sidan och även baklampan . Har hört att man kan ha lampan på ena sidan om den syns från båda hållen i en viss vinkel , obs min är ej helfordons godkänd. Så som snickarn säger det är bara att köra på

  10. #10
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2014
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    6
    Tackad: 0
    Det tråkiga är att det inte spelar någon roll om besiktningen släpper igenom hojen, Fabror polisen kommer garanterat sätta ombesikning om du blir stoppad.

  11. #11
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Snickarn Visa inlägg
    har kanske besiktigat ett 10 tal gånger med sidomonterad skylt men bakljus på sidan på regskyltshållaren, har aldrig vart något problem... så kör bara
    Ja det är väl bara testa egentligen, blir man stoppad så har man väl ändå gjort något annat dumt...
    Körde ju 2013 med en miniskylt som satt uppochner och vart inte stoppad en enda gång!

    Men läste någonstans att skyltarna skulle bli mindre 2014 och vore kanon om man kunde få till något som såg ok ut och var lagligt..
    Senast redigerat av Kling den 2014-02-11 klockan 09:04.

  12. #12
    Tror inte heller det är några problem att besiktiga... Jag har bes en helt ny ducati 1098s efter en flygande för att jag inte hade blinkers på den, med skylten under sadeln, syntes inte när man satte sig... Han sa inte ett ljud om det på bes...

    Bara påpekade vad reglerna säger eftersom det var lite oklarheter
    Chops Of The Dead

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av JackStefan Visa inlägg
    Det tråkiga är att det inte spelar någon roll om besiktningen släpper igenom hojen, Fabror polisen kommer garanterat sätta ombesikning om du blir stoppad.
    ^^ what he said! ^^

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  14. #14
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Beemusup Visa inlägg
    Tror inte heller det är några problem att besiktiga... Jag har bes en helt ny ducati 1098s efter en flygande för att jag inte hade blinkers på den, med skylten under sadeln, syntes inte när man satte sig... Han sa inte ett ljud om det på bes...

    Bara påpekade vad reglerna säger eftersom det var lite oklarheter
    Hehe ja jag besiktigade min gamla streetfighter med dubbla yoshimura-burkar och skylten i hjulhuset..
    Besiktningsmannan bara skrattade, tog den på en provtur och sen så köpte han hojen!

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Kling Visa inlägg
    Hehe ja jag besiktigade min gamla streetfighter med dubbla yoshimura-burkar och skylten i hjulhuset..
    Besiktningsmannan bara skrattade, tog den på en provtur och sen så köpte han hojen!
    Klockrent!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  16. #16
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Klockrent!
    Ibland har man flyt!

    Jag funderar förresten på att knåpa till någon db-killer som man kan trycka i avgasröret vid besiktningen.
    Hade såna på min gamla Honda SP2 och det funkade skitbra!

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Kling Visa inlägg
    Ibland har man flyt!

    Jag funderar förresten på att knåpa till någon db-killer som man kan trycka i avgasröret vid besiktningen.
    Hade såna på min gamla Honda SP2 och det funkade skitbra!
    Vad har du för pipor? Har du short shots, Big radius etc så blir det nog svårt att då ner ljudet så den går igenom.

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  18. #18
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Vad har du för pipor? Har du short shots, Big radius etc så blir det nog svårt att då ner ljudet så den går igenom.
    Jag har competition 2-1, tänkte om man kunde skruva dit ett böjt rör i änden som stoppar det värsta bullret.
    Det funkade ju på en 150 hp kortslagig v-twin med helsystem med dubbla burkar från akrapovic som lät sjukt mycket så borde ju gå att få till en fjuttig HD..

  19. #19
    V.I.B salami_harleys avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    108
    Tackad: 12
    Tjena Kling
    Ser i Forty8s tråd att du fått på Frisco styret. Funderar starkt på det styret själv. Räckte alla kablar? Förmodar att du var tvungen att byta bromsslang?

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av salami_harley Visa inlägg
    Tjena Kling
    Ser i Forty8s tråd att du fått på Frisco styret. Funderar starkt på det styret själv. Räckte alla kablar? Förmodar att du var tvungen att byta bromsslang?
    Du behöver troligen byta bromsslangen, vill du slippa byta nåt mer än bara styret så har jag ett Biltwell Keystone som du kan får köpa. Lite smalare än org och ca 2" högre.




    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Placering batteri
    Av Snow i forum Custom & Byggen
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-03-19, 13:34
  2. Smakfull blinkers placering.
    Av Noyen i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-09-23, 09:25
  3. Bromsar, placering?
    Av admin i forum Custom & Byggen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-01, 18:28
  4. Snygg placering av tändningslåset
    Av admin i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-11-30, 10:01
  5. Placering nummerskylt
    Av Christer i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-06-15, 15:58

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •