Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 100

Ämne: Mod tråd XL1200C -06

  1. #1

    Mod tråd XL1200C -06

    Igår dök det upp en solosadel från La Rosa design så nu blir det att prov montera denna och se att den passar under helgen.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sadel.jpg 
Visningar:	92 
Storlek:	17,1 KB 
Id:	13506

    I samband med etta blir det även att prov montera den om gjorda nightster skärmen och se så allt passar innan den får gå iväg på lack.

  2. #2

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  3. #3
    Grr! Tog hem bågen idag och baxade in den i förrådet hemma, som får tjänstgöra som verkstad hemma nu under vintern och provade att montera sadeln och där fick man för man var snål och köpte från ebay måste vara fel konverteringskit då plattan i detta är helt flat. När jag lyfte bort orginalsadeln så ser jag va högt elektronikboxen sitter och inser genast att det kommer aldrig att gå. Det verkar som butiken på ebay blandat ihop årsmodellerna för tittar jagpå kittet till 07-09 så har det en upphöjning som ser ut att vara avsedd för elektronikboxen medans jag inbillar mog att den flata typen som jag köpt skulle passa om elektronikboxen var "nersänkt" i bakskärmen.

    Hoppas nu bara att det löser sig lika smidigt som leverans mm med bytet av kit.

    När man tar bort bakskärm, bör man lossa dämpare mm och sänka ner bakhjulet? Är det något annat att tänka på?

  4. #4
    04-06 är ofta egna varianter pga av ny ram men ännu inte insprutning. Ibland passar 10- o framåt även 04-06

    Du kan ta bort skärm och låta allt annat utom sadeln vara kvar. Lättare o komma åt blir det om du gör som du föreslår. Har för mig att originalblinkers sitter lite finurligt om man inte har en manual att titta i.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    04-06 är ofta egna varianter pga av ny ram men ännu inte insprutning. Ibland passar 10- o framåt även 04-06

    Du kan ta bort skärm och låta allt annat utom sadeln vara kvar. Lättare o komma åt blir det om du gör som du föreslår. Har för mig att originalblinkers sitter lite finurligt om man inte har en manual att titta i.
    Jag lägger upp bilder på hur det ser ut under min sadel samt hur de olika konverteringskitten ser ut.Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	under_sadel.jpg 
Visningar:	90 
Storlek:	92,9 KB 
Id:	13540Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	konv_kit_fel.jpg 
Visningar:	83 
Storlek:	13,7 KB 
Id:	13541Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	konv_kit_ratt.jpg 
Visningar:	81 
Storlek:	15,5 KB 
Id:	13542

    Det släta kittet är det jag fick och som ska passa till 06 men nog tycker jag som det ser ut som det andra med upphöjningen på skulle passa bättre, trots att detta är för årsmodell 07 - 09??

    Jag fick dock svar från Seamless Depot i går kväll och de skriver

    Hi Hakan. We are sorry to hear that the kit did not work out for your bike. Actually 2005 to 2006 Sportster is kinda tricky, certain fuel injected model Sportsters will have the fuel box under the solo seat just like 2007-2009 Sportster models and will need the 2007-09 kit for the correct installation. Some buyer will not know what models they have until they take off the stock seat. Our store can offer you the 2007-2009 Sportster mounting kit for replacement. Bad news is that we are currently out of that kit and is waiting for the next shipment to come in. Let us know if you are interest in a replacement and is okay with the wait. Our staff is trying to contact the manufacturer to get a ETA date on the shipment and we can update you when we find out. Thank you for your patience and understanding.


    Jag förstår dock inte vad de menar med:

    "Actually 2005 to 2006 Sportster is kinda tricky, certain fuel injected model Sportsters will have the fuel box under the solo seat just like 2007-2009 Sportster models and will need the 2007-09 kit for the correct installation."

    Det finns väl ingen Sportster innan -07 med insprut?

    Ang. bakskärm.
    Om jag sänker ner bakhjulet, kan jag låta belten sitta kvar utan att jag riskerar att det hoppar över någon kugg etc?

  6. #6
    På 07-09 sitter ECU-boxen i bakskärmen.


    Så de verkar ha blandat ihop modellerna?

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    På 07-09 sitter ECU-boxen i bakskärmen.


    Så de verkar ha blandat ihop modellerna?
    Det är vad jag också misstänker. 07 och frammåt är det ju dessutom en helt annan ECU i och med insprut = mycket store.

  8. #8
    Ang. om man släpper ner bakhjulet. Var det någon som vet om man behöver tänka på något specielt med belt etc?
    Tänkte lossa dämparna och sänka ner bakhjulet lite när jag tar bort den gamla skärmen och provmonterar den nya.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av haer72 Visa inlägg
    Ang. om man släpper ner bakhjulet. Var det någon som vet om man behöver tänka på något specielt med belt etc?
    Tänkte lossa dämparna och sänka ner bakhjulet lite när jag tar bort den gamla skärmen och provmonterar den nya.
    Bara släppa ner, beltens spänning bestäms/hålls av bältsträckarna/hjulcentreringarna längst bak på svingen.



    —--------------
    All comfort was sacrified for style

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Bara släppa ner, beltens spänning bestäms/hålls av bältsträckarna/hjulcentreringarna längst bak på svingen.



    —--------------
    All comfort was sacrified for style
    Tack! Du är alltid en klippa när det gäller att svara.

  11. #11
    Idag fick jag lite uträttat. Lyft inhandlades (tidig födelsedagspressent av damen ), fick upp bågen på denna, lyften alltså inte damen , efter lite pust och stånk (cykeln är lite sänkt så lyften gick inte helt fritt under), sedan flyttade jag ner blinkers fram till gaffelbenen och till sist så monterade jag kåpan, jag fick tag på här på forumet.Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20131206_064944.jpg 
Visningar:	102 
Storlek:	42,2 KB 
Id:	13555

  12. #12
    Nu är skärmen testmonterad och allt är klart för lack. Bara att lämna iväg till Trazan så fixar han Resten.Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	uploadfromtaptalk1387126044964.jpg 
Visningar:	100 
Storlek:	44,3 KB 
Id:	13634

  13. #13
    Då var det inlämnat på lack så nu är det bara att vänta och se.

  14. #14
    Idag kom det nya konverteringskittet till sadeln. Så nu är det testmonterat. Själv blev jag mycket nöjd. Nu är det bara att gilla läget och vänta på att lacken av bakskärm blir klar. Fast detvgår nog bra med tanke på att jag åker till kanarieholmarna 2 veckor över nyåret och frammåt :-)
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer uploadfromtaptalk1387561673843.jpg   uploadfromtaptalk1387561687280.jpg  

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av haer72 Visa inlägg
    Idag kom det nya konverteringskittet till sadeln. Så nu är det testmonterat. Själv blev jag mycket nöjd. Nu är det bara att gilla läget och vänta på att lacken av bakskärm blir klar. Fast detvgår nog bra med tanke på att jag åker till kanarieholmarna 2 veckor över nyåret och frammåt :-)
    Fan va gött! Gran Canaria! Du värmer upp med sällskapsresan va? Här haru klipp med bara robban å berra
    http://www.youtube.com/watch?v=GV2n00avRB0

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Fan va gött! Gran Canaria! Du värmer upp med sällskapsresan va? Här haru klipp med bara robban å berra
    http://www.youtube.com/watch?v=GV2n00avRB0
    ja det ska bli riktigt nice. Först julen sen bär det av ner till holmarna och få sig lite sommarkänsla, funderar på att hyra båge nån dag och få köra av sig lite. Fina vägar där nere. hittade ett riktigt nice styre 10" förut på ebay, måste bara övertala mig själv lite till att det är ett sådant jag behöver

  17. #17
    Idag fick jag tillbaka skärmen från lackeraren. t nöjd med resultatet.

    Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

  18. #18
    snyggt!

  19. #19
    Idag fick jag tillbaka skärmen från lackeraren. t nöjd med resultatet.

    Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

  20. #20
    Ser ju kanon ut!
    Är det ny orginallack? Vad/hur har du gjort om skärmen?

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Sportster XL1200C -07 vs LED lampor ??
    Av woody i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2016-06-22, 14:05
  2. Byta bakljus på en Xl1200c -04
    Av Tarvid i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-05-20, 23:23
  3. xl1200c 2005
    Av Wiix i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-05, 08:53
  4. Frågor sportster xl1200c
    Av Wiix i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-04-21, 21:15
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-04-17, 23:39

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •