Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 50

Ämne: XLR -06

  1. #1

    XLR -06

    Hola.
    Farsan (53/74) har köpt en sporre som vi håller på och bygger om lite, tanken är lite scramblerstuk.

    Tänkte slänga in lite bilder och så.
    Senast redigerat av gronvit den 2013-11-26 klockan 18:06.

  2. #2


    Nya stötar. Egentligen avsedda för ATV typ Yamaha Raptor, fram. EBay!

  3. #3

    Nytt styre biltwell moto bar & och ny sadel, RSD boss.

  4. #4


    Skärm kapad efter samma mall som min förra sporre. En gammal baklampa som blivit över ditlagd för att se hur det blir. Blev inte så bra...


    Förra sporren

  5. #5


    Test att maska av för att se hur det skulle bli om man skulle lacka svart för att skapa en illusion av att skärmen inte är lika "tjock".

  6. #6


    Den blev för hög med nya stötarna. 53/74 fixade en lösning med skatehjul för att belten inte ska ta i bromscylindermekanismen.

    Även nummerskyltar av kartong provmonterade, för att se hur det skulle kunna se ut. Börjar se bra ut.

  7. #7

  8. #8

  9. #9
    Ja, till våren ska den vara klar. Det enda vi vet är att 53/74 beställt nya mönstrade/offroad-däck.
    Sen får vi se vad som händer med skyltar, lack, lysen, blinkers, baklyse osv.

    Kommentera gärna, fortsättning följer...
    Senast redigerat av gronvit den 2013-11-26 klockan 18:06.

  10. #10
    Jag är lite skeptisk till spänningen av bakbelten, kommer detta att funka?

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Jag är lite skeptisk till spänningen av bakbelten, kommer detta att funka?
    Den sitter i en arm som är spänd med fjäder i svingen. Tror det kommer funka bra, enda oron är om axeln eller armen ger vika av påfrestningarna. I så fall får vi nog byta hjul och sätta armar på bägge sidor om skateboardhjulet alt. göra en arm i rostfritt. Det borde väl funka?
    Sen är det tveksamt om skatelager håller, men annars får man byta ut dem mot något industrilager i lämplig storlek.

    - - - Uppdaterad - - -

    Fjädern och fästet i svingen syns inte på den där bilden, ej monterat då. Sen är inte bakhjulet centrerat och belten sträckt.

  12. #12
    Kul tråd och ballt bygge! Kommer följa den helt klart!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  13. #13
    Coolt. Följs. Men bilderna blev väldigt små, lr?
    Vad är det för luftrenare?



    —--------------
    All comfort was sacrified for style

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg


    Test att maska av för att se hur det skulle bli om man skulle lacka svart för att skapa en illusion av att skärmen inte är lika "tjock".
    Jag har en bakskärm från en nightster som jag tagit bort plastsidorna på så det blir öppet in till hjulet mellan struts och skärm. Vet inte hur det kommer bli riktigt ännu men lägger upp bild när jag provmonterar innan lack.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Den sitter i en arm som är spänd med fjäder i svingen. Tror det kommer funka bra, enda oron är om axeln eller armen ger vika av påfrestningarna. I så fall får vi nog byta hjul och sätta armar på bägge sidor om skateboardhjulet alt. göra en arm i rostfritt. Det borde väl funka?
    Sen är det tveksamt om skatelager håller, men annars får man byta ut dem mot något industrilager i lämplig storlek.

    - - - Uppdaterad - - -

    Fjädern och fästet i svingen syns inte på den där bilden, ej monterat då. Sen är inte bakhjulet centrerat och belten sträckt.
    Den där konstruktionen funkar i nödfall på kedja. Men jag är skeptisk här då remmen kräver bättre och nogrannare spänning.

  16. #16
    Kul tråd förresten. Kommer följas med intresse.

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Den där konstruktionen funkar i nödfall på kedja. Men jag är skeptisk här då remmen kräver bättre och nogrannare spänning.
    Buell har väl en sådan lösning?
    Lite mer high tech kanske, men principen är ju samma.



    Burly byggde en fin scrambler med samma princip också.

    Senast redigerat av gronvit den 2013-11-27 klockan 08:07.

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Coolt. Följs. Men bilderna blev väldigt små, lr?
    Vad är det för luftrenare?



    —--------------
    All comfort was sacrified for style
    Mobilbilder uppladdade med tapatalk.
    Luftrenaren modifierades för att passa. Jag fick ta till bågfil och slipande. 53/74 fick det av någon... Av dig!!!:-) :-)

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av haer72 Visa inlägg
    Jag har en bakskärm från en nightster som jag tagit bort plastsidorna på så det blir öppet in till hjulet mellan struts och skärm. Vet inte hur det kommer bli riktigt ännu men lägger upp bild när jag provmonterar innan lack.
    Kanon, hojta när du gjort det. Är osäker på hur det blir med en öppning där så länge skärmstagen är kvar.

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Kanon, hojta när du gjort det. Är osäker på hur det blir med en öppning där så länge skärmstagen är kvar.
    Ja, det kanske inte blir lika bra som jag har tänkt men det vet man inte för än man testat. Jag hojtar och lägger upp bild när jag provmonterar.

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •