Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 23

Ämne: En liten sketen mod till...mörka glas...

  1. #1

    En liten sketen mod till...mörka glas...

    Tjena,

    Bytte ut dom tråkiga oranga blinkersglasen idag mot mörkare. Blev lite mer diskret och en bättre helhet tycker jag.
    Ska man bara hitta på nåt med dom bakre också...




  2. #2
    Snyggt!
    Vad har di tänkt o göra ibak?



    —--------------
    All comfort was sacrified for style

  3. #3
    Snygga blinkers!!
    grym hoj du har. Gillar luftfiltret också. himla snyggt! undrar om liknande finns till min.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Snyggt!
    Vad har di tänkt o göra ibak?



    —--------------
    All comfort was sacrified for style
    Tack!

    Vetifan faktiskt. Hade helst haft likadana bak men det går ju inte att plocka loss dom glasen...
    Egentligen så har jag tänkt byta ut alltihop mot mindre mer diskreta varianter men jag var tvungen att göra nånting idag tills jag vet vad jag skall byta ut dom mot. Måste vara en sjukdom jag har eller nåt kan nämligen inte låta bli att ta bort nåt eller sätta dit nåt...ha ha!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Snygga blinkers!!
    grym hoj du har. Gillar luftfiltret också. himla snyggt! undrar om liknande finns till min.
    Tack Mäster Bryggare!

    Filtret är ett Arlen Ness Big Sucker Stage 1. Det passar årsmod. 88-13 så det passar på din också! Köpte mitt på samma ställe i Gbg som du köpte prylar från.
    Du behöver ju inte ens göra en formell beställning, räcker ju med att du ringer så får du prylar med posten
    Finns med tre olika "backing plates" , plain (som jag har), chrome (blir nog snyggast på din) och svart. Skulle egentligen haft den svarta men dom hade bara den som det blev...

  6. #6
    Vad menar ni med luftfiltret, skojjar ni? Så där ser mitt ut om jag tar loss kåpan?

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Tack Mäster Bryggare!

    Filtret är ett Arlen Ness Big Sucker Stage 1. Det passar årsmod. 88-13 så det passar på din också! Köpte mitt på samma ställe i Gbg som du köpte prylar från.
    Du behöver ju inte ens göra en formell beställning, räcker ju med att du ringer så får du prylar med posten
    Finns med tre olika "backing plates" , plain (som jag har), chrome (blir nog snyggast på din) och svart. Skulle egentligen haft den svarta men dom hade bara den som det blev...
    Å då ska jag handla på mig en sådan i vinter. Himla stiligt luftfilter. gött mos!

    Ska nog tjyva åt mig en öl här fast det bara är torsdag. Frugan är på jobb i några dagar så jag är hästvakt själv hemma. Var ute hos dom nyss å mata dem med äpple. Det gillar dom.

  8. #8
    [QUOTE=Forty8;81437]Tjena,

    Bytte ut dom tråkiga oranga blinkersglasen idag mot mörkare. Blev lite mer diskret och en bättre helhet tycker jag.
    Ska man bara hitta på nåt med dom bakre också...


  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Vad menar ni med luftfiltret, skojjar ni? Så där ser mitt ut om jag tar loss kåpan?
    Kul för dig!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Å då ska jag handla på mig en sådan i vinter. Himla stiligt luftfilter. gött mos!

    Ska nog tjyva åt mig en öl här fast det bara är torsdag. Frugan är på jobb i några dagar så jag är hästvakt själv hemma. Var ute hos dom nyss å mata dem med äpple. Det gillar dom.
    Du e la för go!

  10. #10
    [QUOTE=Forty8;81466]Kul för dig!

    Nä, jag försöker inte att vara dryg. Jag ser bara ett typ KN-filter utan kåpa?

  11. #11
    [QUOTE=stroker49;81474]
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Kul för dig!

    Nä, jag försöker inte att vara dryg. Jag ser bara ett typ KN-filter utan kåpa?
    Men det var så det verkade och uppfattades!
    Alla vill ju inte ha en cover...vi har alla olika smak och tur är väl det

  12. #12
    Jag gillar normalt inte svarta glas men i.o.m. att du har svarta blinkers så tycker jag att helheten funkar.
    Så att ehh joo..
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  13. #13
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7


    Så ser originalfiltret ut stroker.
    Kn filtret till original ser likadant ut.
    Om du köpt din hoj begagnad så har föregående ägare bytt till en Ness big sucker eller liknande.
    Sen fäster man bara en kåpa med centrumskruv över det filtret och inte med 2 som på original.
    Sen forty8, köp iridium glödlampor med så slipper du se något orange alls.
    Det blir klart snyggare.
    Här e ett kasst foto från min hoj, fast då med klart glas.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P5180131.jpg 
Visningar:	40 
Storlek:	57,1 KB 
Id:	13068

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg

    Så ser originalfiltret ut stroker.
    Kn filtret till original ser likadant ut.
    Om du köpt din hoj begagnad så har föregående ägare bytt till en Ness big sucker eller liknande.
    Sen fäster man bara en kåpa med centrumskruv över det filtret och inte med 2 som på original.
    Sen forty8, köp iridium glödlampor med så slipper du se något orange alls.
    Det blir klart snyggare.
    Här e ett kasst foto från min hoj, fast då med klart glas.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P5180131.jpg 
Visningar:	40 
Storlek:	57,1 KB 
Id:	13068
    Bra tips där! lär väl inte vara så svårt att få tag på.

  15. #15
    OK, jag har ett KN-filter på min CV på min 2003 TC88B. Det är runt med en centrumskruv och ser ut typ sådär om jag tar bort den ovala originalluftfilterkåpan.

  16. #16
    Du e la för go! [/QUOTE]

    Tackar! En gör så gott en kan.

    Jisses vad den här tråden tog skruv. Jag borde aldrig skrivit nåt om luftfiltret.

    Jaha, fredag idag. Då kan jag tillåta mig att ta både två och tre öl till maten. KLassisk fredagsmat. kalvfärsbiff med friterade potatisklyftor och bearnasiesås (hemgjord såklart, fattas bara).
    Nu ska jag se en fånig film å dricka billig whisky(Tullamore dew som frugan köpte för hon trodde vi skulle göra irish coffie) för det är allt jag har hemma. Skål änna!

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Du e la för go!
    Tackar! En gör så gott en kan.

    Jisses vad den här tråden tog skruv. Jag borde aldrig skrivit nåt om luftfiltret.

    Kan man säga! Kul när det händer nåt ha ha!


    Jaha, fredag idag. Då kan jag tillåta mig att ta både två och tre öl till maten. KLassisk fredagsmat. kalvfärsbiff med friterade potatisklyftor och bearnasiesås (hemgjord såklart, fattas bara).
    Nu ska jag se en fånig film å dricka billig whisky(Tullamore dew som frugan köpte för hon trodde vi skulle göra irish coffie) för det är allt jag har hemma. Skål änna! [/QUOTE]

    Låter ju hur bra som helst!
    Själv försöker man natta dottern, inte helt lätt efter en påse smågodis! Madame Saddam a.k.a. Draken är i Fjollträsk så jag har föräldrafritt får se om det kan bli en liten go Laphroaig quarter cask när prinsessan slocknat.

  18. #18
    Låter ju hur bra som helst!
    Själv försöker man natta dottern, inte helt lätt efter en påse smågodis! Madame Saddam a.k.a. Draken är i Fjollträsk så jag har föräldrafritt får se om det kan bli en liten go Laphroaig quarter cask när prinsessan slocknat.[/QUOTE]

    Madame Saddam och Draken. Goa smeknamn på tanten du har. haha! Jisses! Jag kallar min för grisen och äckel ibland men inget värre än så.
    Jo middagen var god.. öh, lite för god. åt upp alla fritsen å skopade upp all bea. Blev lite för mkt. känns som både hud å byxor spricker nu. kors! Blev för mkt av det goda i vanlig ordning. Jag har inte råd att bli tjockare faktiskt. dels för att kläder kostar en hel del men så så man ju ut som en fet klump ovanpå en så pass liten hoj som jag har. Om jag ska bli tjockare måste jag ju punga ut med vad en fat boy kostar också. jisses! Får banta till sommarn.

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Låter ju hur bra som helst!
    Själv försöker man natta dottern, inte helt lätt efter en påse smågodis! Madame Saddam a.k.a. Draken är i Fjollträsk så jag har föräldrafritt får se om det kan bli en liten go Laphroaig quarter cask när prinsessan slocknat.
    Madame Saddam och Draken. Goa smeknamn på tanten du har. haha! Jisses! Jag kallar min för grisen och äckel ibland men inget värre än så.
    Jo middagen var god.. öh, lite för god. åt upp alla fritsen å skopade upp all bea. Blev lite för mkt. känns som både hud å byxor spricker nu. kors! Blev för mkt av det goda i vanlig ordning. Jag har inte råd att bli tjockare faktiskt. dels för att kläder kostar en hel del men så så man ju ut som en fet klump ovanpå en så pass liten hoj som jag har. Om jag ska bli tjockare måste jag ju punga ut med vad en fat boy kostar också. jisses! Får banta till sommarn.[/QUOTE]

    Grisen och äckel...ja för det är ju mkt bättre ha ha ha! Nä dom är så söta dom små liven! Fat boy kanske blir ditt nästa smeknamn då...då kan ju frugan stoltsera med "sin egen" fat boy snart å kanske! Kul för då har ni var sin

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Madame Saddam och Draken. Goa smeknamn på tanten du har. haha! Jisses! Jag kallar min för grisen och äckel ibland men inget värre än så.
    Jo middagen var god.. öh, lite för god. åt upp alla fritsen å skopade upp all bea. Blev lite för mkt. känns som både hud å byxor spricker nu. kors! Blev för mkt av det goda i vanlig ordning. Jag har inte råd att bli tjockare faktiskt. dels för att kläder kostar en hel del men så så man ju ut som en fet klump ovanpå en så pass liten hoj som jag har. Om jag ska bli tjockare måste jag ju punga ut med vad en fat boy kostar också. jisses! Får banta till sommarn.
    Grisen och äckel...ja för det är ju mkt bättre ha ha ha! Nä dom är så söta dom små liven! Fat boy kanske blir ditt nästa smeknamn då...då kan ju frugan stoltsera med "sin egen" fat boy snart å kanske! Kul för då har ni var sin [/QUOTE]

    palt-koman börjar lägga sig nu. Vet att jag inte lärt mig nåt utan kommer äta exakt samma middag imorgon kväll. men men. vintern är lång. man behöver lite extra stoppning när kylan slår till. Jag har tusen olika projekt här på gården att jobba med till våren så då kommer jag gå ner allt igen. måste slå ner stolp till 2 hagar till och bygga 2 st utestall också. samt puben. osv osv etc etc.
    Vad sjutton gör "draken" i Stockholm? Är det nåt å åka till? Jag har inte var där på flera år å saknar det inte det minsta. eländes elände med huvudstan tycker jag. Göteborg har allt man behöver.
    nähä, ska slagga nu. halv elva det får räcka. Ha de Calle!

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Baklyckta glas till Nightrod 2011
    Av plastjanne i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-25, 23:38
  2. Söker liten fjäder till Sportster-låda
    Av mellqvist i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-03-20, 00:04
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-04-29, 23:11
  4. Tonade glas på blinkers, Nightster?
    Av admin i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-04-23, 21:35
  5. Mini bullet LED blinkers med klara glas HD
    Av foxtrotdelta i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-17, 22:14

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •