Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 31 av 31

Ämne: Sänkning eller inte?

  1. #21
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Hej Joine.

    du kan tex handla från www.harleybutiken.com/ eller bikeline.

    Kör hårt.
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  2. #22
    Bikeline har sänkningssattser till sportster, vet dock inte om det finns till nightster?

  3. #23
    Handla på harleybutiken.com
    Bra personlig service o kanske indirekt stöttar du forumet en aning
    Burly slammer kit

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av Joine Visa inlägg
    Jag har en nightster 1200 -12, vad och vart köper jag sänkning till den?
    Testa harleybutiken.com där köpte jag mina Burly 10,5". Snabb lev och enkel installation! Samma som passar min passar också din...kolla mitt garage så kan du se mitt resultat.

    Som Henrik Forslund skriver, kör ett slammer kit (både dämpare bak ock drop in kit fram) så blir det lågt och gött. Jag har bara bak men min är rätt låg fram från början.

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Testa harleybutiken.com där köpte jag mina Burly 10,5". Snabb lev och enkel installation! Samma som passar min passar också din...kolla mitt garage så kan du se mitt resultat.

    Som Henrik Forslund skriver, kör ett slammer kit (både dämpare bak ock drop in kit fram) så blir det lågt och gött. Jag har bara bak men min är rätt låg fram från början.
    Tack för alla svar.
    Behöver jag verkligen sänka den fram ?
    Här står det att den är sänkt från fabrik.
    http://harleybutiken.blogspot.se/201...ammer-kit.html

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av Joine Visa inlägg
    Tack för alla svar.
    Behöver jag verkligen sänka den fram ?
    Här står det att den är sänkt från fabrik.
    http://harleybutiken.blogspot.se/201...ammer-kit.html
    Nej inte om du inte vill ha den ännu lägre framtill. Bara bak blir hur bra som helst! Lycka till och lägg gärna upp lite bilder!

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Bifogad fil 12427Bifogad fil 12428
    KLART DU SKA SÄNKA!Blir en helt mycket fränare hoj o bättre på vägen
    Speedhoran(den svarta)är bara sänkt bak 11"studsare Olivia(den gröna) har Burley sänksats fram o bak 10,5".Men mitt tips är o köpa kortat stöd annars är det vält risk Olivia välte 2 gånger för mig innan jag byteKan väll säga att inte fan våga jag hålla 200-220km med original fjädringen dom var ju för fan som gunghästarmen nu är det bara dra trissan i botten o hålla i dom går som på räls
    Jag kan inte någonstans hitta info hur mycket Burly ( eller andra "upp till 2 tum sänk") sänker en 48a som redan är låg fram. Och hur lång blir fjädringsvägen? Robbull - det vore sweet om du kunde mäta avståndet från undersida gaffelkrona till överkant gaffelben/avstrykare samt till centrum på hjulaxel :-)

  8. #28
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Bifogad fil 12427Bifogad fil 12428
    KLART DU SKA SÄNKA!Blir en helt mycket fränare hoj o bättre på vägen
    Speedhoran(den svarta)är bara sänkt bak 11"studsare Olivia(den gröna) har Burley sänksats fram o bak 10,5".Men mitt tips är o köpa kortat stöd annars är det vält risk Olivia välte 2 gånger för mig innan jag byteKan väll säga att inte fan våga jag hålla 200-220km med original fjädringen dom var ju för fan som gunghästarmen nu är det bara dra trissan i botten o hålla i dom går som på räls
    Vad har du för trim på hojen? komma upp i 220 är imponerande
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  9. #29
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av fredsfursten Visa inlägg
    Jag kan inte någonstans hitta info hur mycket Burly ( eller andra "upp till 2 tum sänk") sänker en 48a som redan är låg fram. Och hur lång blir fjädringsvägen? Robbull - det vore sweet om du kunde mäta avståndet från undersida gaffelkrona till överkant gaffelben/avstrykare samt till centrum på hjulaxel :-)
    Ska sänka min 48 med burly slammer kit, köpte lite julklappar till mig själv!
    Kan mäta lite före och efter..

  10. #30
    Sänkte min Nightster genom att sätta på 2 tums kortare dämpare bag, proggressiva. Sänkte inget fram då ramen bör liga i"våg" med marken. Sänkningen gjorde att väghållningen blev avsevärt bättre. Ligger som en rem i kurvorna.....

  11. #31
    Citat Ursprungligen postat av fredsfursten Visa inlägg
    Jag kan inte någonstans hitta info hur mycket Burly ( eller andra "upp till 2 tum sänk") sänker en 48a som redan är låg fram. Och hur lång blir fjädringsvägen? Robbull - det vore sweet om du kunde mäta avståndet från undersida gaffelkrona till överkant gaffelben/avstrykare samt till centrum på hjulaxel :-)
    Jag svarar mig själv lite... Jag skaffade 11or och drop-in kit från Progressive Susp. På min 48a sänkte det 23 mm bak och fram ca 23 mm om man följde rekommenderad längd på plaströren som ska i gaffeln. Jag kapade lite mer för att få det som jag vill, så det blev ca 28 fram. Max sänkning fram med det här kittet är 36 mm om man kapar rören till det kortaste som PS rekommenderar. Alltså inte två tum, men 36 mm är MYCKET på en 48a.

    När jag bytte så konstaterade jag också att det finns 10 mm utrymme kvar till nedre gaffelkronan med en helt ihoptryck gaffel. En variant är alltså att skjuta upp gaffelbenen typ 8 mm, inte mycket men gratis om man vill sänka litegrann.
    Senast redigerat av fredsfursten den 2014-02-02 klockan 12:09.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. SBM eller inte SBM
    Av Hagis i forum Off Topic
    Svar: 122
    Senaste inlägg: 2013-11-12, 20:06
  2. Sons of Anarchy - Bra eller inte?
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2013-01-04, 16:31
  3. Sänka eller inte
    Av 2.3t i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-08-08, 17:40
  4. Smörja kopplingswiren, eller inte?
    Av Tyrre i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-16, 22:29
  5. Har jag problem med laddningen eller inte ? Evo -93
    Av Ice i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-30, 19:23

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •