Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: D&D

  1. #1

    Question D&D

    OK, tror jag hittat systemet jag skulle vilja byta till.
    Någon som har erfarenhet av D&D-grejer?

    Jag kör med V&H short shots just nu, vill komma ner lite i ljudnivå och inte minska i prestanda. Alla säger ju att det är 2-1 som gäller om man vill ha juste gång och effekt.
    Supertrapp är ju jävligt nice med sina discar, men jag hittar inget på deras hemsida med rätt stuk.
    Så, vad säger ni, är detta något att satsa degen på?


  2. #2


    Fan, det lät ju rått som fan.
    Frågan om det låter så mycket lägre...

  3. #3

  4. #4
    V.I.B Contributor Gustav2Ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    Gärdet, Stockholm
    Inlägg
    212
    Tackad: 10

    Lite sportigare ljud tycker jag. Jag gillar det i allafall. Sen låter det ju bättre på riktigt.
    Nu jävlar blir det åka av!

  5. #5
    Ser skitbra ut, dessutom udda. Kör på det.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    OK, tror jag hittat systemet jag skulle vilja byta till.
    Någon som har erfarenhet av D&D-grejer?

    Jag kör med V&H short shots just nu, vill komma ner lite i ljudnivå och inte minska i prestanda. Alla säger ju att det är 2-1 som gäller om man vill ha juste gång och effekt.
    Supertrapp är ju jävligt nice med sina discar, men jag hittar inget på deras hemsida med rätt stuk.
    Så, vad säger ni, är detta något att satsa degen på?

    varför blev det inte D&D?

  7. #7
    Funderar själv på att byta till D&D 2:1 Bobcat nästa år. Riktigt snyggt system som är lite mer unikt än de shortshots som sitter på nu.
    Någon som vet om det finns någon återförsäljare i Europa eller är det import från USA som gäller?
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  8. #8
    Jag funderade själv på bobcat i våras men gick för RSD Slant istället, jag lyckades i alla fall inte hitta någon europeisk återförsäljare. Diggar bobcaten, av videos att döma låter det förbaskat gott och det ger bra prestanda jämfört med de allra flesta köpe-system. http://xlforum.net/vbportal/forums/s....php?t=1656956

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Jag funderade själv på bobcat i våras men gick för RSD Slant istället, jag lyckades i alla fall inte hitta någon europeisk återförsäljare. Diggar bobcaten, av videos att döma låter det förbaskat gott och det ger bra prestanda jämfört med de allra flesta köpe-system. http://xlforum.net/vbportal/forums/s....php?t=1656956
    En bild på hojen?

  10. #10
    RSD Slant är ju ett riktigt bra alternativ, vad fick du betala för det? Var köpte du systemet? Dock så verkar det inte passa HD:s original framflytt som finns på 48:an...

    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Jag funderade själv på bobcat i våras men gick för RSD Slant istället, jag lyckades i alla fall inte hitta någon europeisk återförsäljare. Diggar bobcaten, av videos att döma låter det förbaskat gott och det ger bra prestanda jämfört med de allra flesta köpe-system. http://xlforum.net/vbportal/forums/s....php?t=1656956
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  11. #11
    Bikeline kan ta hem slant åt dig, runt tio papp vill jag minnas. Det är ju V&H som tillverkar det så jag gissar att alla som säljer V&H kan ta hem Slant åt dig. Prestandamässigt är bobcat att föredra framför Slant, hade jag köpt idag hade jag valt det istället.

  12. #12
    Läste precis en skön beskrivning av ljudet från bobcat:

    "it sounds like the bastard child of a small block Chevy and a pissed off Ducati"
    Vem vill inte ha en hoj som låter så liksom?

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Bikeline kan ta hem slant åt dig, runt tio papp vill jag minnas. Det är ju V&H som tillverkar det så jag gissar att alla som säljer V&H kan ta hem Slant åt dig. Prestandamässigt är bobcat att föredra framför Slant, hade jag köpt idag hade jag valt det istället.
    Slant är ju ett utseendemässigt ett fint system tycker jag, kan du inte posta en bild så vi får se hur din hoj ser ut

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  14. #14
    Det finns någon bild i Wild card-tråden, inte mycket att se. Tyvärr så höll ju verkstaden hojen kidnappad ända fram till juni så jag prioriterade att åka istället för att börja skruva i sommar. Men när kylan kommer, då ska det börja rivas...

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •