Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Montera aphäng på Sporre

  1. #1
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19

    Montera aphäng på Sporre

    Någon här som monterat aphäng på Sporren? Nyfiken på hur ni gjort med extensions osv, finns där kit på marknaden i Sverige? Andra bra saker att tänka på?

  2. #2
    Själv köpte jag ett kit på Ebay o fick allt komplett hemskickat. Sen fick jag hjälp med monteringen ska för övrigt byta styre är det tänkt...kör nu med 16 aphäng men ska byta ner mig lägre till något under axelhöjd

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av abelseth Visa inlägg
    Någon här som monterat aphäng på Sporren? Nyfiken på hur ni gjort med extensions osv, finns där kit på marknaden i Sverige? Andra bra saker att tänka på?
    Hej!
    Jag är också sugen på att byta till aphäng. Har kikat på burly 12" eller 14" med kit. Lite osäker på vilken höjd jag ska välja. Någon som har en input? Körställning beror självklart på längd osv men vore tacksam om någon kan hjälpa mig i mitt val.

    Sen undrar jag om det är komplicerat att byta gasvajern, koppling och frambroms? Är det något som man kan ge sig på själv? Tycker det är kul att pilla lite själv men är inte i närheten av en mekaniker 😀

    /colou5

  4. #4
    haft både 12,14 o nu har jag som sagt 16...jag hade nog kört på 16 direkt så slipper man byta upp sig mer efterhand...för övrigt är jag 173 kort o sitter som en kung med 16. Tanken är dock att jag ska byta till ett lågt styre innan sässongen då aphänget inte passar min typ av körning

  5. #5
    eller ja lite över axlarna kanske det är ....

  6. #6
    Utseendemässigt hade jag gått på 10-12"
    Www.harleybutiken.se har allt du behöver i färdigt kit. Ladda hem eller köp en verkstadsmanual så fixar du montering enkelt själv. Köp lite tumverktyg både nycklar hylsor och insex i tum samt torx o avsluta med en momentnyckel som passar hylsorna du köper. Swedol har fina grejjor i lagom prisklass. Annars jula o biltema. Har du aldrig luftat bromsledning tidigare så köp en speedbleeder bromsnippel så blir det enkelt o lufta. Lycka till

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Utseendemässigt hade jag gått på 10-12"
    Www.harleybutiken.se har allt du behöver i färdigt kit. Ladda hem eller köp en verkstadsmanual så fixar du montering enkelt själv. Köp lite tumverktyg både nycklar hylsor och insex i tum samt torx o avsluta med en momentnyckel som passar hylsorna du köper. Swedol har fina grejjor i lagom prisklass. Annars jula o biltema. Har du aldrig luftat bromsledning tidigare så köp en speedbleeder bromsnippel så blir det enkelt o lufta. Lycka till
    Verktyg och sånt har jag tillgång till så det är lugnt. Är 190 cm lång så undrar om 12" blir för lågt? Men utseendet är ju viktigt! Det jag känner kan bli svårt är just luftningen av bromsledningen. Har du nå bra tips? Finns säkert nån bra youtube video för det kan jag tänka mig.

  8. #8
    Köp speedbleeders,bara googla på namnet. 350kr för både fram o bak. du skulle säkert må bra med 16", personligen tycker jag det ser lite avigt ut på en så liten o rak i linjen som på en sporre. Men det är ju en smaksak. Men kan du prova någon annans så gör det,nytt styre med allt i kring blir en del tusenlappar innan det är klart.

  9. #9
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Jag vill se lite bilder med 16 högt, ingen som kandela med sig lite kärlek från era hojar?

  10. #10
    Klicka pÃ¥ bilden för en större version. 

Namn:	min hoj.jpg 
Visningar:	81 
Storlek:	36,5 KB 
Id:	15976
    Klicka pÃ¥ bilden för en större version. 

Namn:	gsadd.jpg 
Visningar:	81 
Storlek:	30,3 KB 
Id:	15977

    detta är jag o min nightster 16 högt

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Köp speedbleeders,bara googla på namnet. 350kr för både fram o bak. du skulle säkert må bra med 16", personligen tycker jag det ser lite avigt ut på en så liten o rak i linjen som på en sporre. Men det är ju en smaksak. Men kan du prova någon annans så gör det,nytt styre med allt i kring blir en del tusenlappar innan det är klart.
    Speed bleeders verkar ju grymt, googlade runt lite igår och hitta en youtube film. Dock så har jag lite svårt att hitta vilken storlek som jag ska ha. Vet du/någon vilken storlek på skruven som passar på en forty eight 2011? Letat som tusan men hittar inget.

    Beställde iaf styre och kablar igår, blev 14" burly bortom narrow apes.

  12. #12
    Deras hemsida specat upp speciellt för hd sist när jag beställde. Annars maila dom. Dom svarar fort.



    —--------------
    All comfort was sacrified for style

  13. #13
    Det går mycket bra att byta till aphäng med Burley kabelkit från Harleybutiken, i mitt fall Runt 2500 :- totalt och ca en dag att fixa i garaget

    12 " kabelkit men bara 10" styre. Blir högt nog ändå på en 2004 Sportster med original riser

    Klicka pÃ¥ bilden för en större version. 

Namn:	aharley8.jpg 
Visningar:	55 
Storlek:	68,2 KB 
Id:	15992
    Senast redigerat av reimergoran den 2015-01-20 klockan 07:33.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Colou5 Visa inlägg
    Speed bleeders verkar ju grymt, googlade runt lite igår och hitta en youtube film. Dock så har jag lite svårt att hitta vilken storlek som jag ska ha. Vet du/någon vilken storlek på skruven som passar på en forty eight 2011? Letat som tusan men hittar inget.

    Beställde iaf styre och kablar igår, blev 14" burly bortom narrow apes.
    En liten FYI, Burlys kabelkit är byggt för sportsters med 2" risers, inte alla som vet det. 48:an har 0" rise och därför räcker ett 12" kit till ett 14" styre! Men det hade du säkert koll på innan.

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  15. #15
    Det hade jag faktiskt inte koll på. Jag som redan beställt...aja får se hur det ser ut när jag monterat. I värsta fall får jag köpa nytt

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Colou5 Visa inlägg
    Det hade jag faktiskt inte koll på. Jag som redan beställt...aja får se hur det ser ut när jag monterat. I värsta fall får jag köpa nytt
    Eftersom läskunnigheten tydligen var begränsad hos dom i USA som jag köpte av så fick jag fel styre (skulle ha ett 16" styre till mitt 14" kit). Så därför har jag nu ett 14" styre med 14" kit och både kopplingsvajern och gasvajern är för långa men framförallt kopplingsvajern. Då har jag ändå 1" risers på min.

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Colou5 Visa inlägg
    Hej!
    Jag är också sugen på att byta till aphäng. Har kikat på burly 12" eller 14" med kit. Lite osäker på vilken höjd jag ska välja. Någon som har en input? Körställning beror självklart på längd osv men vore tacksam om någon kan hjälpa mig i mitt val.

    Sen undrar jag om det är komplicerat att byta gasvajern, koppling och frambroms? Är det något som man kan ge sig på själv? Tycker det är kul att pilla lite själv men är inte i närheten av en mekaniker 😀

    /colou5
    Jag slängde på 16" på min 48 och är störtnöjd, hojta till om du vill kika lite närmre, bor ju i sthlm menar jag...
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

Liknande ämnen

  1. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-01-24, 22:24
  2. Montera av bensintanken på en Heritage ?
    Av Tompa i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-10-31, 13:36
  3. Montera tillbaka framdäck
    Av Conko i forum Gör-det-själv-avdelning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-09-07, 18:07
  4. Montera en skylthållare?
    Av admin i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-24, 19:04
  5. Montera ammunitionsboxar på sin Harley.
    Av admin i forum Gör-det-själv-avdelning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-06, 21:09

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du fÃ¥r inte posta nya ämnen
  • Du fÃ¥r inte posta svar
  • Du fÃ¥r inte posta bifogade filer
  • Du fÃ¥r inte redigera dina inlägg
  •