Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 22

Ämne: Försäkring?

  1. #1

    Försäkring?

    Ett par enkla frågor, vilket bolag har ni och vilken typ av försäkring? Är det verkligen värt att betala dubbla premien för en helförsäkring?

  2. #2
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Martin: Bilsport & Mc och Svedea mc är väl de vanligaste förekommande om man vill ha en schysst premie.
    Ganska billigt och enklast med helförsäkring hela året. Om man har en hoj som inte har något högre värde kan man väl fundera på en enklare försäkring.

  3. #3
    Jag har Svedea och är nöjd med dem, vad det gäller hel eller halvförsäkring är svaret helförsäkring med ett rungande ja pga att den högre premien gör så lite på ett år och skulle man tappa hojen (vilket är rätt lätt med en Road King) så kostar det en del att laga.

  4. #4
    Bilsport & MC hel/helår 1700kr

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Jonasbaggen Visa inlägg
    Martin: Bilsport & Mc och Svedea mc är väl de vanligaste förekommande om man vill ha en schysst premie.
    Ganska billigt och enklast med helförsäkring hela året. Om man har en hoj som inte har något högre värde kan man väl fundera på en enklare försäkring.
    Jag kikade nyss på dessa två, båda är billigare än min nuvarande (LF) och Svedea billigast. 2200 för helförsäkring vilket är nästan 1000 spänn mindre än vad jag betalar för LF. Ska lusläsa villkoren lite men det lutar helt klart åt ett byte.

  6. #6
    Helförsäkring/Årsförsäkring i Swedea. Betalar 2000 för sommarhalvåret och 500 för vinterhalvåret för min Harley XR 1200.Det är obetydligt dyrare än min Sport_ Yamaha jag hade i samma bolag. Tilläggas bör att jag betalar som Senior.

    Mycket överkomligt tycker jag.

  7. #7
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Bilsport Mc 4800kr hel/helår. Corvetten kostar 1780kr hel/helår
    There are no problemsonly solutions

  8. #8
    Bilsport mc, betalar 2994kr för hel/helår

  9. #9
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Sen beror priset på var man bor. Själv bor jag i Göteborg zon1.
    There are no problemsonly solutions

  10. #10
    V.I.B Harley Customs avatar
    Reg.datum
    May 2014
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    45
    Tackad: 2
    Svedea för mig,har just fått tillbaka min hoj efter en olycka,och måste säga att detta försäkringsbolag
    vet hur man behandlar sina kunder.Inga problem överhuvudtaget med något alls

  11. #11
    Ja viktigast är att allt fungerar om det händer något.Och inte stirra sig blind för mycket på premien. Svedea eller Bilsport /Mc Både billigt och bäst vilket man än väljer.

  12. #12
    Helförsäkrat via bilsport/Mc och det kostar mig lite över 6000:- om året... Stockholmspris.

  13. #13
    Har Svedea helförsäkring, är en märkesförsäkring jag teckna på probike när jag köpte hojen landade på 3500kr om året.

  14. #14
    V.I.B burningheads avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    44
    Tackad: 13
    Bilsport & MC, har man fler motorcyklar så fattar dem att man bara kör en åt gången. Då betalar man fullt ut för den dyraste premien och sedan 50% på dem andra om man har flera.

  15. #15
    Kör Folksam, vettig självrisk , påställd = 352:-/månad, avställd = 53:-/månad. Jag har just passerat 35 år och kör helförsäkring .


    Skickat från min iPad med Tapatalk

  16. #16
    Bilsport & mc Classsic 1183kr/ helår med extra räddningsförsäkring, skönt med slöstrut

  17. #17
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Är under 40 så vissa får fortfarande betala en premie

    Jag valde Folksam och försäkrar antal månader jag har hojen på vägen, ställer sen av den efter säsongen och har en garageförsäkring som går in. Har halvförsäkring då helvarianten kostade dubbelt och hade en självrisk som Greklands statsskuld!

    Tror jag betalar ca 350kr mån/påställd där efter 39 kr mån.

  18. #18
    30 år
    Småstad,garage
    Svedea
    1600kr/helår

  19. #19
    Svedea
    36 år
    Storstad zon 1 (Götlaborrg)
    5400kr helåret (2500kr om jag bott i zon 3), 898kr för den andra hojen som är retroförsäkrad (hoj äldre än 30 år)

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  20. #20
    24år
    Småstad, garagr
    Bilsport&mc
    281kr helår/helförsäkring..

    Hoppas verkligen det blir lite billigare nu när jag fyller 25!

    Skämt åsido, wlc visade sig va larvigt billig.. Min dr600 från -88 ville dom ha 3000 helår/hel
    Betalar 12tusen helår/helförsäkring på bilen. En -09a med 150hk diesel. Samma försäkringsbolag tog 14tusen för en -99 porsche 996 med 300 hk och då va jag 22.. Jag fattar verkligen inte va dom baserar sina premier på...

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Säkring går
    Av Chrille i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2018-06-06, 15:38
  2. Säkring går
    Av Chrille i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-08-06, 21:51
  3. Säkring
    Av FraGGion i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 11:06
  4. V-Rod försäkring
    Av Mideskar i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-04-21, 06:47
  5. Säkring?
    Av Night88 i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 21:48

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •