Efter att ha hyrt en forty-eight tre dagar i Klippiga bergen förra sommaren så var jag mer eller mindre såld på modellen för att inte tala om Colorado. Om ni någon gång får möjligheten att åka dit, se då till att hyra en hoj och ta en tur upp i Klippiga bergen, en bild säger mer än tusen ord:
Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Panorama4.jpg 
Visningar:	408 
Storlek:	29,7 KB 
Id:	15551
Gillar att den upplevs som både nätt och fet på samma gång med det stora framdäcket och den lilla peanut-tanken. I våras letade jag upp ett ex som endast hade gått 900 mil och var utrustad med standarduppgraderingen V&H short shots. Våren var allt annat än problemfri då hojen strulade en hel del och firman jag köpte den av betedde sig minst sagt oprofessionellt. Till slut så fick jag själv ordning på hojen och har i sommar börjat att modda den lite smått.

Första inköpet var en beggad väska från Lejonkulan, modell nightrider, som jag fick för 2500:-. Väskan behövde lite kärlek och efter att ha putsad upp den med Biltemas lädertvål och läderbalsam så var väskan som i nyskick!

Då väskan hade suttit på en äldre sportster så passade inte de medföljande fästena. Det visade sig även att bakblinkersen var ivägen... Efter lite rundkoll på olika alternativ till baklampor med kombinerat blinkers/position/bromsljus så fick det tillslut bli ett par svarta Kellerman micro 1000 DF, dyra (850 kr/st) men väldigt små och stiliga.
Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	4 blinkers.jpg 
Visningar:	392 
Storlek:	91,6 KB 
Id:	15544

Köpte även in gängstång M8 och lite muttrar och brickor för att tillverka mig ett par nya fästen till väskan. Efter lite handsågande med en slö bågfil så hade jag mig ett par egentillverkade fästen till en ringa kostnad av 100 kr.
Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	3 koncept fäste väska.jpg 
Visningar:	422 
Storlek:	57,2 KB 
Id:	15545

Efter montering så blev resultatet:
Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	6 väska.jpg 
Visningar:	427 
Storlek:	97,7 KB 
Id:	15546
Valde att korta ner gängstången ett par cm och förstärka upp den med M8 muttrar över hela dess längd:
Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	7 fästen.jpg 
Visningar:	417 
Storlek:	80,8 KB 
Id:	15547
Tillsist så satte jag på lite svart krympslang över fästena:
Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	8 fästen klar.jpg 
Visningar:	426 
Storlek:	87,1 KB 
Id:	15548Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	9 fästen klar.jpg 
Visningar:	437 
Storlek:	77,2 KB 
Id:	15549

Kapade även till en bit från ett vinkeljärn som får agera tillfälligt fäste för blinkersen. Rätt stor skillnad i storlek på original och Kellerman...
Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	5 väska på plats.jpg 
Visningar:	456 
Storlek:	94,1 KB 
Id:	15550

Fortsättning följer...
/E