Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Forty-Eight, att bänka eller inte bänka?

  1. #1

    Forty-Eight, att bänka eller inte bänka?

    Har en Forty-Eight 2014 med Stage 1 kit som på måndag ska in på första servicen. Super Tunern har en standardmapp för detta kit men alla motorer är ju olika och det kan ju skilja upp emot +/-10% motorer emellan så bör man bänka och göra en mapp just för min hoj eller är det onödigt?

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Mad Max Visa inlägg
    Har en Forty-Eight 2014 med Stage 1 kit som på måndag ska in på första servicen. Super Tunern har en standardmapp för detta kit men alla motorer är ju olika och det kan ju skilja upp emot +/-10% motorer emellan så bör man bänka och göra en mapp just för min hoj eller är det onödigt?
    Välkommen hit kul med en Gbg-48:a!

    Antar att du menar luft & buller med Stage 1 kit. Med den färdiga mappen så går hojen helt ok, jag har själv en std mapp med min SE super tuner. Men skall man ha ut maximalt av hojen så är det ju helt klart bättre att lämna in den på bänkning. Jag kommer själv att göra detta framåt våren, antagligen hos Båging på Mek1 i Lidköping.

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  3. #3
    Att bänka trodde jag va att man tog me några bärs å satte sig på bänken å öla.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Att bänka trodde jag va att man tog me några bärs å satte sig på bänken å öla.
    Å det är först då man får ut det "maximala" av bänkningen!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Välkommen hit kul med en Gbg-48:a!

    Antar att du menar luft & buller med Stage 1 kit. Med den färdiga mappen så går hojen helt ok, jag har själv en std mapp med min SE super tuner. Men skall man ha ut maximalt av hojen så är det ju helt klart bättre att lämna in den på bänkning. Jag kommer själv att göra detta framåt våren, antagligen hos Båging på Mek1 i Lidköping.
    Tackar!

    Ja, det är Stage 1 kit med luft och buller. V&H Shortshots låter magiskt.

    Tänkte ringa till Probike då det är lokalt. Har för mig man tar 1,000 kr (det priset gäller kanske bara för en standard mappning?). Hos Mek1 vill man ha 3,800 kr och det var upp emot 3 veckors väntetid. Är det hugget som stucket vem man väljer eller är Mek1 bättre?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Mad Max Visa inlägg
    Tackar!

    Ja, det är Stage 1 kit med luft och buller. V&H Shortshots låter magiskt.

    Tänkte ringa till Probike då det är lokalt. Har för mig man tar 1,000 kr (det priset gäller kanske bara för en standard mappning?). Hos Mek1 vill man ha 3,800 kr och det var upp emot 3 veckors väntetid. Är det hugget som stucket vem man väljer eller är Mek1 bättre?
    För tusen spänn är det nog bara en färdig mapp som tankas ner, ingen bänkning mao. Hör med Rikard på RG Engineering i Falkenberg, han är jäkligt duktig!

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Martin_HD Visa inlägg
    För tusen spänn är det nog bara en färdig mapp som tankas ner, ingen bänkning mao. Hör med Rikard på RG Engineering i Falkenberg, han är jäkligt duktig!
    Fick det priset när jag köpte hojen, dock ingick det i summan 145,000 kr som kalaset kostade med hoj och Stage 1 kit (luft/muller/Super Tuner/mapp). Man slängde ju bara på en standardmapp för Steg 1 kit som du säger så en bänkning är nog dyrare. Har försökt ringa Probike men det är ingen som svarar. Har slängt i väg ett mail.

    Kollade med RG Engineering och han ville ha 4,200 kr. Även där var det minst två veckors väntetid men det som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge.

    Ska göra servicen på måndag så får vi sedan se hur det blir.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av B-Twin Visa inlägg
    Å det är först då man får ut det "maximala" av bänkningen!
    hade ut hojen idag på några mil å sedan bänkade jag en stund när ja va hemma igen.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Mad Max Visa inlägg


    Fick det priset när jag köpte hojen, dock ingick det i summan 145,000 kr som kalaset kostade med hoj och Stage 1 kit (luft/muller/Super Tuner/mapp). Man slängde ju bara på en standardmapp för Steg 1 kit som du säger så en bänkning är nog dyrare. Har försökt ringa Probike men det är ingen som svarar. Har slängt i väg ett mail.

    Kollade med RG Engineering och han ville ha 4,200 kr. Även där var det minst två veckors väntetid men det som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge.

    Ska göra servicen på måndag så får vi sedan se hur det blir.
    För en lusentapp så är det bara en färdig mapp. Vet att dom tar 3000:- på probike för bänkning. Dom lämnar iväg den för det jobbet. Båging i Lidköping (Mek1) är erkänt duktig, det finns andra som också är duktiga men pga vad jag själv fått veta om Mek1 så kommer jag bänka min där.

    Vi är några här i Gbg som åker sportster och vi brukar träffas och ta en sväng ihop eller bara tjöta över en kopp kaffe. Du är välkommen att joina om du har lust. Bara att höra av sig! E du sugen så skicka mig ett pm bara!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Att bänka trodde jag va att man tog me några bärs å satte sig på bänken å öla.
    Det är det också, men säg inte det till nån! Schhhhhhh!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Att bänka trodde jag va att man tog me några bärs å satte sig på bänken å öla.
    Skål +1

Liknande ämnen

  1. Sänkning eller inte?
    Av kapsylen i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2014-01-31, 15:45
  2. Nightster eller Forty-Eight
    Av doolycheck i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-11-16, 10:47
  3. SBM eller inte SBM
    Av Hagis i forum Off Topic
    Svar: 122
    Senaste inlägg: 2013-11-12, 20:06
  4. Sänka eller inte
    Av 2.3t i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-08-08, 17:40
  5. Smörja kopplingswiren, eller inte?
    Av Tyrre i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-16, 22:29

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •