Visa fullständig version : Idag..
RilleHD666
2012-10-08, 17:42
Ska jag med dra iväg några rader på sidan 100! Helgen är förbi och i lördags var det fest och bowling med åkeriet, satans kul hade vi! Igår var vi iväg hela familjen. Ungarna spelade fotbollscup, förlorade alla matcher trots att man skrek ochcheer De spelade bra och hade kul. Huvudsaken ju.
Idag har jag varit på hustaket och satt upp vindskivor.I somras var jag uppe på taket en sväng och naturligvis rasade stegen ned och ensam hemma.
Hade som tur var med mej mobilen men blev naturligtvis fruktansvärt pissnödig efter allt kaffe och fick pissa liggande på taket Smoke
Men de va ju tur man inte blev skitnödig iallafall.
Idag har jag varit på hustaket och satt upp vindskivor.I somras var jag uppe på taket en sväng och naturligvis rasade stegen ned och ensam hemma.
Hade som tur var med mej mobilen men blev naturligtvis fruktansvärt pissnödig efter allt kaffe och fick pissa liggande på taket Smoke
Hahahaha LM; W;
Inte kul sådant...
Men ibland hjälper inte stege heller, om man är på tak...
Det är bara att fråga maken, när han skulle fixa med en antenn ena sommaren... För när han skulle tillbaks till stegen, så var den inbäddad i ett ilsket moln av getingar. De hade visst bo precis där man kommer upp.
Han fick ringa med sin mobil till mig, så jag fick försöka sno till mig stegen. Och det tog sin tid också, eftersom vissa getingar försökte kriga vid marknivå med (och jag tål ju inte att bli stucken direkt av dom heller)...
Till slut fick jag ner gubben. :D
Idag kom makens handledarpapper...
Nu måste jag fixa ny hoj!!!
D;
Inte kul sådant...
Men ibland hjälper inte stege heller, om man är på tak...
Det är bara att fråga maken, när han skulle fixa med en antenn ena sommaren... För när han skulle tillbaks till stegen, så var den inbäddad i ett ilsket moln av getingar. De hade visst bo precis där man kommer upp.
Han fick ringa med sin mobil till mig, så jag fick försöka sno till mig stegen. Och det tog sin tid också, eftersom vissa getingar försökte kriga vid marknivå med (och jag tål ju inte att bli stucken direkt av dom heller)...
Till slut fick jag ner gubben. :D
:D Ja getingar är inte att leka med :D
Idag.. ser jag at nån menar at döskallar inte har nogot med Harleys å gjöra..
Konstigt sidan var enda hovedtråd startar med en döskalle. Bare på forumets hovedsida finns 28 döskallar.
Noen borde kanskje svänga blindhunden nogra varv över huvudet eller friska litt på minnet her;
https://www.google.se/search?num=10&hl=sv&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1366&bih=643&q=harley+davidson+skull+logo&oq=harley+davidson+skull&gs_l=img.1.0.0i19l9.4022.11138.0.13991.21.11.0.10. 10.0.130.1055.7j4.11.0...0.0...1ac.1.kp1gU9unH6o
:D
Idag.. ser jag at nån menar at döskallar inte har nogot med Harleys å gjöra..
Konstigt sidan var enda hovedtråd startar med en döskalle. Bare på forumets hovedsida finns 28 döskallar.
Noen borde kanskje svänga blindhunden nogra varv över huvudet eller friska litt på minnet her;
https://www.google.se/search?num=10&hl=sv&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1366&bih=643&q=harley+davidson+skull+logo&oq=harley+davidson+skull&gs_l=img.1.0.0i19l9.4022.11138.0.13991.21.11.0.10. 10.0.130.1055.7j4.11.0...0.0...1ac.1.kp1gU9unH6o
Precis den tanken, som slagit mig... thb; +1
chrille64
2012-10-10, 20:13
ser jag framemot morgondaden då jag jobbar halvdag, då blir det en tur till Sundsvall, ser ut att bli skapligt väder så man måste passa på att få köra lite innan det blir för sent. tittar nog i på Northbike också.
ser jag framemot morgondaden då jag jobbar halvdag, då blir det en tur till Sundsvall, ser ut att bli skapligt väder så man måste passa på att få köra lite innan det blir för sent. tittar nog i på Northbike också.
När far du?
chrille64
2012-10-10, 20:27
När far du?
jag far nog vid 12-12.30 tiden
Thomas13
2012-10-10, 21:39
... fick jag min efterlängtade Boss HM-2
Ett smakprov hur den låter:
De e alltså gitarr ljudet vi snackar om här (knappast nån som vet va ja snackar om kan ja tro...)
http://www.youtube.com/watch?v=L0ZCAarIVSI
jag far nog vid 12-12.30 tiden
Fika? :)
Bikebandit
2012-10-10, 23:30
.. Jag rökte en cigg, stod ungefär halv meter från en trottoar och väg på gräset under ett träd (det Regnande). Cirka 50 meter bort var en skolbyggnad, kom en lärare förbi och sa att jag stod på en ingen rökning zon och kunde jag flytta halv meter på trottoaren...VA ??!!?? fUK U ! Som om det inte finns mer allvarligare saker att gnälla om.
Jag är så trött på dessa anti rökning shit! Jag förstår och respekterar det mesta, ingen rökning i offentliga byggnader osv men när du är ute också ?
Att vara gay är mer acceptabelt än att vara en rökare nu för tiden ...crazy times !
Att vara gay är mer acceptabelt än att vara en rökare nu för tiden ...crazy times !
Inte för att vara så´n, men varför skulle det inte vara ok att vara gay?
Jag är det inte, och har mig veterligen inga bekanta som är det, men ser inte "problemet".
... (knappast nån som vet va ja snackar om kan ja tro...)
Nei.80-talls heavymetall distorsionljud är vi nog ALTFÖR unga til å veta nåt om.. :p
Tycker som Niko, vad har den sexuella läggningen med att göra om man är ok eller ej?
Rökning till viss del kan jag förstå, speciellt om det är nära skola och/eller sjukhus och liknande ställen. Tänk på att skolor ofta gör skarpa gränser på vad som är ok inom området. Så var det redan på "min tid i grundskolan"...
Det är väl bara att tända ciggen längre bort i stället.
- - - Uppdaterad - - -
Svinkallt... (Nu skrattar nog de i norr åt en)... Minusgrader redan och jag får ångest!!!
Man ser ju tydlig gräns på att en viss säsong håller på att avslutas, ton av löv överallt, isskrapning av rutor och en massa annat trist.
Kan trösta mig med, att idag jobbar jag sista passet för veckan ikväll. Sedan är det helg!!! pardy
Då kan man i alla fall krypa ner under en filt, tända en eld i brasan och kolla på någon film i stället. :D
chrille64
2012-10-11, 11:47
Fika? :)
javisst, slå en signal, 070 3149824,
- - - Uppdaterad - - -
ska jag tanka och ta en tur mot Sundsvall, åker strax.
Idag.. har jeg kjört 9 mil och besökt 7 äffärer på jakt etter Scotch-Brite. Har funnet nogra av varierande finhetsgrad,samt rondell for drill,men letar fremdeles etter rondell for vinkelsliper/benkslip.
Det burde väre et minstekrav at velassorterte affärer som säljer verkstedmatriell holder seg oppdatert på denne;
http://harleyforum.se/showthread.php?1748-Admin-bygger-chopper-Projekt-M50K-quot-Medusa-quot
Slik at de til enhver tid har på lager det man trenger for å kopiere admins utmerkede ideer.
javisst, slå en signal, 070 3149824,
- - - Uppdaterad - - -
ska jag tanka och ta en tur mot Sundsvall, åker strax.
Duu... Det verkar inte vara riktigt rätt nummer, va?
Bikebandit
2012-10-11, 18:38
Inte för att vara så´n, men varför skulle det inte vara ok att vara gay?
Jag är det inte, och har mig veterligen inga bekanta som är det, men ser inte "problemet".
Inte ?
9194
Jag skulle hellre röka och kn*lla kvinnor tack ! lol;
chrille64
2012-10-11, 19:11
Duu... Det verkar inte vara riktigt rätt nummer, va?
idag var man ju dum i hela huvet ju, blandade nummret på jobbmobil och privata så jävla dumt. såg det inte förrän du skrev det. man blir lite rnt; på sig själv.
idag var man ju dum i hela huvet ju, blandade nummret på jobbmobil och privata så jävla dumt. såg det inte förrän du skrev det. man blir lite rnt; på sig själv.
LM;
Ja, jag märkte att det var något som inte stämde!
-Ring mig nästa gång. 0761-155 195.
Jag skulle hellre röka och kn*lla kvinnor tack ! lol;
Ja, det skulle jag också hellre göra! (Och gör.... ;))
Men det är väl ingen som tvingar en till varken det ena eller det andra?
Låt bögarna göra sitt så gör vi vårt, och det är inte mer med det.
Jag störs inte mera av nyktra kalsongbögar än av drängfulla naken-fjantar som inte klarar av att behålla kläderna på ens på en hojträff utan måste springa och vifta med skinnspiken med hundratals människor runtomkring.
Inte ?
9194
Jag skulle hellre röka och kn*lla kvinnor tack ! lol; Ja, det är väl det naturligavic;. Annat är väl inte meningen från börjanwa;!
Idag.. skal bilen tvättas och poleras.. så snart temperaturen kryper över noll...
Och vinterdäck skal på.. dubbfria som är mycket tystare enn lavprofildäcken som står på nu.
Idag.. skal bilen tvättas och poleras.. så snart temperaturen kryper över noll...
Och vinterdäck skal på.. dubbfria som är mycket tystare enn lavprofildäcken som står på nu.
NU fick du mig att deppa ihop vid frukost... Vinterdäck... :(
Nej, jag väntar ett tag till... Man får anpassa farten efter läget... Även med vinterdäck.
Idag.. er caferacerprosjektet mitt stoppet opp pga. mangel på delar.
Forgasartratter,toppkåpa,motordeksel,styre,fotpin nar,Aermacchi stötdempere ++. Used aftermarket parts til CB500 bestilt fra http://www.alienmoto.se/index.html for 3 vecker sen.
Dom svarar inte på mail. (2 denna vecka) om det är skickat och hur.
Det enda jag vet är at dom har mottagit betalningen och at dom aldri ser meg som kund igjen.
ak47 Alien Moto..
Edit; Hva f.. är Aermacchi stötdämpare? Ska då vara Marzocchi.. vkn;
Bikebandit
2012-10-12, 19:32
....hade is på vindrutan så tog hojen istället :D Måste beställa Gerbing handskar !
Idag fick jag i alla fall tacka nej till ett ordentligt skambud på triken... De ville ge mindre än vad de ens går att göra en av...
RilleHD666
2012-10-12, 21:09
Jobbat jobbat och jobbat, inget spännande precis men det har varit riktigt fint väder. Såg en del mc-åkande folk på vägarna. Var nära att krocka med en ambulans idag. Hur kan man, även om det är utryckning köra om en personbil i en skymd kurva?? Jag kom från andra hållet med lastbilen och blev en aning skak i benen. Kör försiktigt där ute, på två hjul eller fler!
Räknar ner tiden tills maken kommer hem efter ett "nattpass"...
Imorgon (eller idag om man är nitisk med tider) skall vi hälsa på hos Åsa (Vildvittra Mc) och hennes gubbe... Men det blir först på em-kvällen... Först jobbar hon sitt pass på Probike och sedan fick jag veta, att det åter är dags för "vittrorna" att plåta sig inför nästa kalender. :)
Skall bli kul i alla fall. :)
RilleHD666
2012-10-13, 14:13
re; idag så det är br; som gäller
Sitter på buss hem efter att ha varit med min VW handlare nere i Hannover och kollat in deras fabrik. Tre dagar med god mat o mycket dricka....
Vad fan är det dom har börjat med för mutresor? ;)
Grannen som har taxi blev bjuden av sin VW-handlare ner till Berlin och köra Audi S-modellerna på bana för bara ett litet tag sedan.
Sitter på buss hem efter att ha varit med min VW handlare nere i Hannover och kollat in deras fabrik. Tre dagar med god mat o mycket dricka....
Gratulerar på dagen Nikopardy
Idag vaknade man till störtregn... re;ag;
Dock var lördagen helt suverän... Maken och jag gjorde trevliga shoppingturer... Sedan tillverkade vi tillsammans en steampunk inspirerad tavla (i scrapbooking variant), där jag målade ramen i två olika färger och skrapade fram den ena för att få ett slitet utseende. Den blev en present till våra vänner Åsa (Vildvittra Mc Göteborg/jobbar på Probike) och hennes make "Småland". Hos dom hade vi en supertrevlig kväll...
Avslutade med film hemma på natten, men då råkade jag somna. wa;
http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20121013_193319.jpg
Får se vad som sker idag då...
Häftig tavla Sanniz! Riktigt snygg vic;
Häftig tavla Sanniz! Riktigt snygg vic;
Tackar så mycket. :D
Jo, den blev mycket häftigare än vi förväntat oss. Lite mer kul att ge mer personliga saker med, än att köpa något tråkigt och mer förutsägbart.
Gratulerar på dagen Nikopardy
Man tackar! :)
Vad fan är det dom har börjat med för mutresor? ;)
Grannen som har taxi blev bjuden av sin VW-handlare ner till Berlin och köra Audi S-modellerna på bana för bara ett litet tag sedan.
Nej inte börjat fu: inte mutresor, detta är kundvård :D
Detta är min tredje resa till Tyskland med VW.
Köper man ny firmabil med jämna mellanrum så är ju detta det bästa sättet att få kunderna kvar...sen betalar jag faktiskt en liten summa för att få hänga på på resorna. po;
Idag blev man ledsen, när man hörde att en av de trevliga killarna i Hawks dött...
Han blev dödförklarad i onsdags, efter att vart med i en dykolycka i Sisjön...
R.I.P. Peder.
Kommer att sakna de gånger man slängt käft med den trevliga killen...
Igår.. mailet jeg Alienmoto.se for tredje gang og etterlyste delene jeg bestilte og betalte den 28. i forrige måned. Jeg informerte om at idag kl 12:00 ville jeg åpne "dispute" hos PayPal om jeg ikke fikk noen opplysninger om at delene var sendt og hvordan.
Idag.. kl 8:07 fikk jeg mail fra Schenker at; Paket inleverat och på väg til dig..
cheer
...snöar det! :(
Kan inte påstå, att jag blir avis...
Nu.. har jag sett "Lockout" på DVD av Luc Besson. I salg från imorgon.
Kan anbefales for alle sci-fi elskere.
"Tuff rymdaction regisserad av den fantastiske stilisten Luc Besson. Guy Pearce (The Hurt locker) och Peter Stormare är stjärnor i denna snygga och tempofyllda film från producenterna bakom Taken. Snow (Guy Pearce) är en fd agent som dömts felaktigt för spionage mot USA. Nu får han möjligheten att bli fri - om han lyckas genomföra ett uppdrag på ett superfängelse i rymden, där alla fångar brutit sig ur sina celler. Snow måste frita presidentens dotter som befinner sig där, i rymden, kidnappad av jordens allra västa kriminella."
Snöblandat re; men till helgen blir det att packa ryggsäcken vkg; och dra till skogen för att jaga ak47 skogens konung vc;
Idag.. har jeg brukt mer enn 8 timer på å finne delene jeg trenger på nettet.
Fant dem til slutt på E-Bay etter å ha forsökt minst 50 sökekombinasjoner.. litt irriterende at frakten ble dobbelt så dyr som delene,men bedre med dyre deler enn ingen deler..
Här regnar det bara hela tiden... :(
Trodde de lovat ok väder...
http://www.youtube.com/watch?v=TzFnYcIqj6I
Den enda som ej skyr vädret är grannen, som "leker Jack med motorsågen och byxan och mördar en massa träd"...
http://www.culturegreyhound.com/wp-content/uploads/2010/05/The-Shining.jpg
Och jag som hoppats på bättre väder, så man kunde gjort något mer... Hm... Kul!
Ont i ryggen med, skulle behövt massage...
http://www.tantrakurser.se/images/massage-tantra.gif
Bikebandit
2012-10-20, 17:37
Vem är mer skrämmande .. honom eller henne ?? lol;
... ställde jag min baby för denna säsongen.
Känns långt till April...............
Vem är mer skrämmande .. honom eller henne ?? lol;
Varför välja? LM;
- - - Uppdaterad - - -
*tycker synd om bro*... *kramiz*
Men du är alltid välkommen, med eller utan hoj... Det vet du.
RilleHD666
2012-10-20, 18:54
Idag var jag och tanten och fotograferade oss hos en fotograf. Naturligtvis körde jag dit med hojen så vi fick med den skönheten på bild:D Vi kanske får några digitala också så kanske jag lägger ut några i Bikes n Babes med en Hunk:I: Drog en runda till svärfar efteråt och tog en kopp kaffe. Så några mil blev det och kanske fler imorgon hoppas jag.
Bikebandit
2012-10-20, 19:27
Jag kunde aldrig göra det http://i683.photobucket.com/albums/vv191/Beckybert/Smileys/smiley-crying5.gif
Bikebandit
2012-10-20, 19:47
Va faaaaaaaaaaan !!! ... efter Attack myggor har vi nu *Blodregnet* http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15642338.ab Undrar vem gör alla dessa tidningsrubriker lol;
RilleHD666
2012-10-20, 19:57
Aftonbladet är ungefär som "En ding ding värld" om ni kommer ihåg. Skillnaden är att den ena var mycket roligare att läsa än den andra.
Appropå blodregn har jag varit med om detta när jag bodde i Chamonix på 90 talet. Skulle upp och åka skidor på Grand monte, men det var helt brunt över allt och det gick fan inte att åka nedför. Tvärstopp vart det. Snackade med en pistör, han sa att det hade blåst in sand från Sahara. Då undrade man, va fan han snackade om? Det fick bli afterski istället. Skiten låg kvar en vecka. Sjuka väder fenomen finns det allt och attack myggor tydligen....
Bikebandit
2012-10-21, 01:45
Sverige har snö varje år men tidningarna verkar tycka att det är ett fenomen lol; och när temperaturen sjunker under -5 (vilket är normalt under vintern här) de kommer ut med skit som * Varning! Sibirisk vinter på väg *...jävla idioter.
Straxt bär det iväg, ska åka till Gekås i Ullared med familjen...
Stackars dej. Jag lider med dig.pk;
Hade föredragit det före att behöva åka till jobbet snart, som jag måste...
Iofs, är det megatjockt med folk på Gekås, så väljer jag nog jobbet ändå. :D
RilleHD666
2012-10-21, 21:54
Idag stack jag, Troll och Bikebandit iväg och körde några mil på skånska vägar och det blev några mil i Sillastrybarland:D också. En härlig dag och hösten visade sin bästa sida. Hoppas vintern blir kort så är snart våren här igen.
- - - Uppdaterad - - -
Lever du Slycke? GeKås har förstört många bra själar har jag hört:D
Lever du Slycke? GeKås har förstört många bra själar har jag hört:D[/QUOTE]
ha,ha,ha jo då jag lever, klarar faktiskt dessa resmål utan större problem, gäller att pricka in rätt dag bara vilket vi nu tydligen gjorde, inga hälpåkörningar,knuffningar eller dylikt. En dag utan några köer, mina grabbar tyckte även dom att det var helt ok.Sen ligger man ju på skapligt plus+++ från hustruns sida efter en sådan tripp thb;
Kom hem inatt efter två dagars br;med klubben i Flekkefjord! Känner mej lite mör idag:I:
Kom hem inatt efter två dagars br;med klubben i Flekkefjord! Känner mej lite mör idag:I:
Välkommen... :D
Du får be frugan ge dej en helkörare i massage då. ;)
Själv är jag spänd av förväntan... Skall kika upp lite saker i veckan.
Synd bara att man måste jobba med. tou;
Välkommen... :D
Du får be frugan ge dej en helkörare i massage då. ;)
Själv är jag spänd av förväntan... Skall kika upp lite saker i veckan.
Synd bara att man måste jobba med. tou;Ja,skulle behöva massera njurar o lever iafLM; så man är klar för Halta Lottas på fredagpardy
Er du medlem i Free Thunder,xbones?
BAMSEN3570
2012-10-22, 19:03
Halta Lotta tou;...där har man varit ett antal gånger o dragit i sig bira,ett jädra trevligt ställe o gott käk thb;
Er du medlem i Free Thunder,xbones?Jeppvic; klubben hade 15års jubileum i helgen.
Bikebandit
2012-10-22, 21:04
Min katt Morris har inte varit hemma sedan igår morse ... Var fan är han rnt;
Min katt Morris har inte varit hemma sedan igår morse ... Var fan är han rnt;Morris har nog höstlovthb;
Jeppvic; klubben hade 15års jubileum i helgen.
Gratulerer.. har stött på noen av dere på treff og på HOG-kafeen hos Willy Larsen (Sörlandets MC). Flyttet fra Arendal og hit (fucking åmål) for 1 år siden.
Gratulerer.. har stött på noen av dere på treff og på HOG-kafeen hos Willy Larsen (Sörlandets MC). Flyttet fra Arendal og hit (fucking åmål) for 1 år siden.Ok,jag själv flyttade tbx till Göteborg för fem år sen efter 10 år i Flekkefjord.
hasse diesel
2012-10-22, 22:04
Gratulerer.. har stött på noen av dere på treff og på HOG-kafeen hos Willy Larsen (Sörlandets MC). Flyttet fra Arendal og hit (fucking åmål) for 1 år siden.
Jag är född och uppvuxen i Åmål:D
Väntar just nu på att maken skall trilla hem med hundarna... :)
En annan han ju hem först ikväll. :D
Imorgon (som egentligen är idag, om man ser klockslaget) skall man spana in lite saker, innan jobbet...
Får se hur det går. D;
bruttanbike
2012-10-23, 09:59
Jag knegar på och njuter rejält av livet. trots kylan. Kanske man skulle ta och flytta söderut? Till värmen?
Jag knegar på och njuter rejält av livet. trots kylan. Kanske man skulle ta och flytta söderut? Till värmen?
Vet inte om "värme" överväger allt re;väder...
Nåja... Idag skall jag iaf göra något kul, innan man skall till jobbet...
Annars är det nog bara "vanligt kneg" som gäller... Misstänker att jag kommer att få stirra en hel del i en dataskärm ikväll med, p.g.a. kampanj på ett visst barnklädesmärke... Vi är inte så många, som behärskar AX (system för betalning av "färdiga ordrar") på mitt jobb...
... är det helt dött på jobbet
4 stopp mölnlycke och 8 stopp torslanda
Vad ska jag göra resten av dagen..............
Var i garaget o snegla på hojen o tänkte ta en svängMPD; men frugan ringde o skulle ha nåt handlat så det blev ingen hojåkning.
Blev 42 mil idag å tempen varierade mellan 2 å 4 grader. Kom just hem... Katten hade saknat mig. Alltid en tröst...
Idag fick jag bra nyheter... ro;
Idag fick jag bra nyheter... ro;
Solgt?
Bikebandit
2012-10-23, 20:34
Tisdag idag .. Morris har varit borta två dagar nu .. ge jag upp hoppet?? Finns det andra djur i Skåne som har katter för lunch frv;
Tisdag idag .. Morris har varit borta två dagar nu .. ge jag upp hoppet?? Finns det andra djur i Skåne som har katter för lunch frv;
Pussig,men rett för jeg satt meg til datorn nå så tenkte jeg på om katten din var tilbake..
ikke gi opp håpet.. det er ikke unaturlig at en katt er borte noen dager og om den ikke er kastrert er det naturlig at den blir borte noen dager.
En katt blir uhyre sjelden tatt av ville dyr,men rev kan drepe en katt om den MÅ.
Min forrige katt var en ukastrert hankatt og den var en gang borte i 4 måneder..
Katten din kan väre innestengt og garasjer er ofte et sted de blir stengt inne.. han kan sitte i et tre eller i en stolpe og ofte må de samle mot i flere dager för de kommer ned ( eller som jeg gjorde i höst.. ringe brannvesenet og få de til å komme med stigebil og få Vattenfall til å stenge strömmen til stolpen.. litt dyrt,men hva gjör man ikke for katten sin).
Håper han dukker opp snart..
PS Som en ekte Biker er jeg selvsagt medlem av Djurskyddet og går vakter på et katthem (Kattlyckan Säffle/Åmål)
Bikebandit
2012-10-23, 23:13
Han är kastrerad och två och ett halvt år gammal, bor där det finns en hel del skog och han är en mycket utomhus katt men detta är det längsta han varit borta. Låter dumt menTider som denna inser man hur fäst man blir med husdjur..even bikers have a soft center LM; anyway...ska leta runt byn imorgon.
9330
Ja,hankatter kan ju vara borta kortare eller längre perioder så ge inte upp hoppet BB!
Jeg ser at han er en vanlig huskatt og da har han langt bedre forutsetninger for å klare seg gjennom det meste enn om det var en rasekatt.
Noen ganger driver katter med "katteting" som iblant tar litt tid og sjansene for at han dukker opp igjen er store.
Min katt er en blanding av Bengal og Egyptisk Mau.. ikke särlig flink til å klare seg på egenhånd,men han går ut og inn som han vil og er mye ute,men kommer inn omtrent hver time bare for å sjekke om jeg er der. Går det to timer og jeg ikke ser han blir jeg urolig og jeg har ingen problem med å sette meg inn i situasjonen du er nå..
Solgt?
Kanske... :D
- - - Uppdaterad - - -
Han är kastrerad och två och ett halvt år gammal, bor där det finns en hel del skog och han är en mycket utomhus katt men detta är det längsta han varit borta. Låter dumt menTider som denna inser man hur fäst man blir med husdjur..even bikers have a soft center LM; anyway...ska leta runt byn imorgon.
9330
Vår honkatt försvann för ett tag sedan i nästan en hel vecka... Också kastrerad... Till slut kom hon hem, dock något tilltuffsad och med sår... Tror hon gått en kamp mot en grävling eller så... Men hon kom tillbaks.
Det gör säkert Morris också.
9330
Usch, ja. :(
Vi har en kisse på 10 år som är sonens.
När vi flyttade in här i huset i februari för fem år sen så försvann han och var borta länge.
Månaderna gick, jag ringde djurhemmen i trakten, satte upp lappar i området... Allt man kan göra.
Sedan, sent en kväll, ringde det på dörren. Det var grannen. Med katten i famnen.
Dom hade hittat honom sovandes på deras uteplats. :)
Det är hemskt vad man saknar en katt.
blir det fika med polarna, som vanligt rullar det det lite hojbyggar filmer på tvn och tidningshögen/ katalog är hyllan välfyld, men roligast är nog alla kaffe sugna bikers som kommer på besök och tjötar :)
Idag blev det en sväng på 15 mil med den nya hojen. Lite kallt om fötterna men vad gör det när det är torra och fina vägar. D;
9330
Några nyheter om kissen? *Håller tummarna*
- - - Uppdaterad - - -
9331
Streetglide
Niiiice! thb;
RilleHD666
2012-10-24, 21:21
Den där ser riktigt fet ut Pularethb; Har du kvar den andra? Var det de hemliga uppdraget du gjorde i söndags?:D
Den där ser riktigt fet ut Pularethb; Har du kvar den andra? Var det de hemliga uppdraget du gjorde i söndags?:D
Ja det hemliga uppdraget var att åka och kolla på den. Hämtade den idag i Halmstad. Den andra är kvar för man behöver ju ha många leksaker.
RilleHD666
2012-10-24, 21:31
Kul som fan Pulare! Stort grattischeer Ska bli spännande att se den i verkligheten. Dags att bygga ut verkstan kanske;)
9331
Streetglide
SNYGGthb; Sköna hojar Streetglide
Bikebandit
2012-10-24, 21:50
Några nyheter om kissen? *Håller tummarna*
Nothing http://aliva.blogg.se/images/2010/sad-animated-animation-boy-smiley-emoticon-000346-large_98885863.gif .. lappen har jag och ska klistra upp dem i morgon, djurhemmen ska jag kontakta på helgen.
Congrats on the new Bike Pulare thb;
Ja det hemliga uppdraget var att åka och kolla på den. Hämtade den idag i Halmstad. Den andra är kvar för man behöver ju ha många leksaker.
Finns det ett koncept för alternativt utförande färdigt eller är planen att "bara" ha den som långåkarhoj? Jag gissar att hojen på bilden inte är den hoj du nu förvärvat, då det den ur som nån SE-variant.
Idag är det sista arbetsdagen för denna veckan... :D
Sedan blir det helg!!!
Och skall bli kul, att träffa Westcoastgänget på Halta Lottas imorgon... pardy
Finns det ett koncept för alternativt utförande färdigt eller är planen att "bara" ha den som långåkarhoj? Jag gissar att hojen på bilden inte är den hoj du nu förvärvat, då det den ur som nån SE-variant.
Den är köpt i detta utförande och är borrad till 103 cu" när den var ny. Ska bara åka med denna hoj på långturer till Europa så den får vara som den är.
OK, snygg och 103 cu är ju inte fel.
Åkte runt med en streetglide i USA en vecka 2009 och det var en angenäm upplevelse.
... är det bara en transportsträcka till imorgon när jag ska träffa goa westcoast gänget :)
Ska bli sköj.
Skit roligt Pulare grattis
Jag är inte ett jävla dugg avis
:-(
Man kan kanske hoppas på ett bra onsdagsväder så man kan åka till fikaträffen. ;-)
Snö Snow dax att gå i ide Sova
Man kan kanske hoppas på ett bra onsdagsväder så man kan åka till fikaträffen. ;-)
Ja det hade varit roligt att se den
Ser riktigt fin ut
Snö även här Snow rnt;
Sorg i Slycke då våran katt idag blev ihjälkörd
RilleHD666
2012-10-25, 21:33
Snö även här Snow rnt;
Vad är det med katterna denna veckanfrv; Mina kondoleanser går till Er Slycke:(
Något nytt om Morriz BB?
T Beerhead
2012-10-26, 00:25
Beklagar det där med katten slycke :-(. Husdjur blir ju som familjemedlemmar.
I kväll kom snön til Åland. Ovanligt tidigt.
Instämmer i beklagan för slyckes katt...
skall det köpas mer plåt, gött med Fredag så man kan umgås o pyssla om hojen hela helgen, Gillar detta :)
Ikväll skall man till Halta Lottas och träffa de goa gubbarna och gummorna från Westcoast. :)
Snö även här Snow rnt;
Sänder en tanke till er.
Har själv en katt, och det är konstigt hur mycket man fäster sig vid dom små liven.
Det är verkligen skitjobbigt när det är dags att ta avsked.
Tror inte att det blir något mera djur efter den här kissen, just därför att det gör för ont att förlora dom.
Mina kondoleanser till er.
Fortfarande ett tag kvar till 17 november men boka in i tid :) Höstswap i Hindås Rotundan.
Även om man inte har planer att köpa eller sälja så är det ett ypperligt tillfälle att träffa många goa bikers ;)
http://www.facebook.com/pages/Den-V%C3%A4rkiga-Verkligheten-gemenskapens-sida/239850632735534?ref=stream#!/events/471330692907408/permalink/471330696240741/
bruttanbike
2012-10-26, 12:19
Nej men vad trevligt! 17 är spikat! :)
Ikväll skall man till Halta Lottas och träffa de goa gubbarna och gummorna från Westcoast. :)
Kom ihåg att köpa souvenirer..
http://www.haltalotta.se/media/1169/b10a.jpg
http://www.haltalotta.se/media/1170/b11a.jpg
Ha en trevlig kväll.. (med eller utan Halta Lotta caps)
Nyss hemkommen från Halta Lottas...
Kul att träffa Westcoastfolket. Fick även ett nytt ansikte till ett nick. Kul!
Maken och jag blev kvar med västburet folk, innan vi drog hemåt.
Fick se en älgko med kalv med, en liten bit hemifrån...
http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20121027_014422.jpg
Och hoppas xbones öga inte tog för mycket stryk av olyckan med stocken... Vi saknade dig och hann bli lite oroliga också...
Ja just det
xbena fick stock i ögat :D hoppas det läker fort bena du va saknad igår
Bikebandit
2012-10-27, 18:24
Hej slycke really sorry to hear that about your cat.....
Update on Morris:::::::: efter nästan sju dagar han dök upp, lite smutsiga runt hans ansikte, men bortsett från det ok cheer
9357
Grattis Pularethb; Sorry Slycke:(! Själv kan jag öppna ena ögat lite idag! Fick en kvist i ögat på landet i torsdags som gjorde en repa mitt över pupillen. Ca 1cm långt. Jag har brutit fingrar,handled o diverse men det här var det ABSOLUT JÄVLIGASTE jag har varit med om!
...har jag monterat en Webasto i familjebilen.....Snow så nu får det väl bli vinter då.....
Update on Morris:::::::: efter nästan sju dagar han dök upp, lite smutsiga runt hans ansikte, men bortsett från det ok cheer
9357
Kul att höra, att katten är tillbaks.
Vet vilken ångest man kan ha, eftersom Varulvan vart borta i flera dagar med för ett tag sedan.
Dock vart hon inte oskadd, när hon väl kom hem...
Men nu mår hon fint igen. :D
- - - Uppdaterad - - -
Grattis Pularethb; Sorry Slycke:(! Själv kan jag öppna ena ögat lite idag! Fick en kvist i ögat på landet i torsdags som gjorde en repa mitt över pupillen. Ca 1cm långt. Jag har brutit fingrar,handled o diverse men det här var det ABSOLUT JÄVLIGASTE jag har varit med om!
Säg inte för mycket... ;)
Men vet hur det är när synen skiter sig... :(
Hoppas ögat läker fint utan bestående men...
...så jobbar maken för fullt... Fast han gjorde då inte många knop tidigare under em och kväll... wa;
Så vårt garagebygge står lite stilla ännu. Lite synd, eftersom det var ok byggväder åtminstone (trots att det kändes något kallt).
Och så har man vunnit vuxenpoäng, slösat sin lön på de där sedvanliga räkningarna på nytt.
Man hade nog hellre velat göra annat med dom...
Nu skall jag gosa med vovvar och katt, passa på att kolla lite tv serier och kanske någon film med...
Idag hade jag totalt missat att man skulle ställa om klockan och stämplade in en timme tidigare än vad jag tänkt. Skönt att redan jobbat en timme nu när dom andra börjar släntra in..
Idag.. skulle jag prova MIG-apparatet jag köpte på Biltema igår och svetsa samman eksosanlegget på caferacerbygget mitt,men det är ju 8 kuldegrader så jag tror jag måste vänta et par timmar tills solen står upp.
Bikebandit
2012-10-28, 10:50
Tur att jag har min "reservhoj", medan min Harley står hos Anders i väntan på reparation....Underbar helg, så igår blev det en härlig tur och såklart lite kaffe...det blir samma idag :cool:
9360
Bikebandit
2012-10-28, 10:57
Take care of the eye Xbones...W;
9357
Yes!!! thb;
Idag hade jag totalt missat att man skulle ställa om klockan och stämplade in en timme tidigare än vad jag tänkt. Skönt att redan jobbat en timme nu när dom andra börjar släntra in..
Oh my god! LM;
Hade det vart min arbetsdag, så hade jag vart utelåst tills det var dags... :D
Mitt jobb är ibland krångligare att ta sig in i (samt passera de olika dörrar och portar), än i en fängelsebunker. :D
- - - Uppdaterad - - -
Tur att jag har min "reservhoj", medan min Harley står hos Anders i väntan på reparation....Underbar helg, så igår blev det en härlig tur och såklart lite kaffe...det blir samma idag :cool:
9360
Haha.. Du kanske skulle göra som i filmen Repmånad? Skriva Harley på sidan, så att folk missar vad det är för hoj. :D
Men misstänker att med den hojen, susar du gott fram i en massa varierande terräng. :D
Take care of the eye Xbones...W; Ja,thx;BB! Gött att Morris är hemma igen! Blev ju kompis med hanthb;
Garage städar inför Höstswap i Hindås den 17 Nov, en del race prylar som Bandit koppling i Jimslåda och tändsystem bla
mycket prylar blir det ;)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_0573.jpg
Bikebandit
2012-10-28, 19:16
Ja,thx;BB! Gött att Morris är hemma igen! Blev ju kompis med hanthb;
.. Kanske han blev förvirrad eftersom min Harley var borta i väntan på reparation, han hörde inte det längre ??? Han är van att höra det varje dag..
No Harley = No Morris lol;
Hur som helst har han nu en veckas utegångsförbud rnt;
Utnyttjade dagen och körde en sväng med Fia och hennes Sportster ... första gången för henne utan hennes reflexväst thb;
9366
Det blev en tur på ca 5 mil när frosten väl släppt. Lite kyligt och kanske säsongens sista, men välgörande för själen:D
Idag hamnade makens hoj på rätt ställe inför vintern... :D
Min trike får avvakta... *fnissar lite* För den skall sussa någon annanstans inom kort. :D
Haha, nu var jag allt hemlighetsfull. :cool:
Nu är det bara att inse, att bilarna måste få på sig rätt sulor också... Vill inte överraskas av snöoväder direkt (eller för halt underlag)... Än så länge fungerar det, om man kör med skallen och inte med blyfoten. :)
Idag vart det regn och snöslask om vartannat i Borås området... hemma regnade det och blåser... plus j-a väggbyggen, blev över 40 minuter senare hem idag. :( Önskar motorvägen blir klar någon gång. Nu har jag tröttnat på alla år med vägarbeten (över 4 år totalt)...
Fick mail idag och nästa vecka kommer jag att studsa otåligt. :)
Då kommer mitt "godis"... :D
Bikebandit
2012-10-29, 19:36
Något som inte behöver en extra hjul kanske ??
Idag vart det regn och snöslask om vartannat i Borås området... hemma regnade det och blåser... plus j-a väggbyggen, blev över 40 minuter senare hem idag. :( Önskar motorvägen blir klar någon gång. Nu har jag tröttnat på alla år med vägarbeten (över 4 år totalt)...
Fick mail idag och nästa vecka kommer jag att studsa otåligt. :)
Då kommer mitt "godis"... :D
Låter som om någon har ny hoj på G....
Bikebandit och NickeR
Kan man säga ja... :D
Härligt....upp me lite bilder då hojjen e hemmathb;
NickeR... det lär komma... :D lite synd att man inte kan ha många leksaker bara... men, men. :D
Bikebandit
2012-10-29, 19:53
Grattis till din två hjuling cheer
- - - Uppdaterad - - -
ett hjul mindre att köpa lol;
I dag Snow det här i Gävle så ikväll åkte vintersulorna på, var ganska spännande med 255orna och en decimeter snö tidigare på dagen:D
Grattis till din två hjuling cheer
- - - Uppdaterad - - -
ett hjul mindre att köpa lol;
Haha... iofs får man nog kämpa, om man skall slita ut bakdäcken på sportstertriken. :D
Märks ju knappt ens efter denna sommar, att den är körd. :)
Idag... har jeg et par nyhetssaker fra "hjemplaneten"..
-Busseieren i troms som betalte 1,- krone for lite i vektavgift pga. en tastefeil og tollvesesenet klipte skiltene.
http://www.nordlys.no/nyheter/article6313592.ece
-Legen som slapp unna med bare 170.000,- i bot for fyllekjöring selv om påstanden var 215.000,-
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Lege-fyllekjorte_-ma-betale-170000-i-bot-7031171.html#xtor=RSS-3
Mercakombi
2012-10-29, 21:13
Igår ställde jag tillbaka min klocka till 1993....för då fanns inte den där jävla sopan Justin Bieber...!
Idag är man tbx på Sotra utanför Bergen för ett par veckors jobbpass. Grattis Sannizvic;cheer
For Aker på Ågotnes? Är på CCB basen men jag jobbar på Kaefer. Vi har jobb på Songa Delta o Songa Trym som ligger här för uppgradering för nya kontrakt.
Ahh.. ok.. så du er ansatt av svenske Kaefer da?
Igår ställde jag tillbaka min klocka till 1993....för då fanns inte den där jävla sopan Justin Bieber...!
LM;
Ahh.. ok.. så du er ansatt av svenske Kaefer da? Nej, ansatt i Stavanger. Svenska finns inte längre.
Det var jo bra for deg.. norsk lönn er jo endel bedre.. tenkte at du drev innen verftsindustrien siden du har värt i Flekkefjord også.. katamaraner for Forsvaret?
Det var jo bra for deg.. norsk lönn er jo endel bedre.. tenkte at du drev innen verftsindustrien siden du har värt i Flekkefjord også.. katamaraner for Forsvaret? Var från början inlejd till Anders Halvorsen Kjelefabrik i nästan ett år o fastnade i Flekkefjord:D
- - - Uppdaterad - - -
Det var jo bra for deg.. norsk lönn er jo endel bedre.. tenkte at du drev innen verftsindustrien siden du har värt i Flekkefjord også.. katamaraner for Forsvaret? Var från början inlejd till Anders Halvorsen Kjelefabrik i nästan ett år o fastnade i Flekkefjord:D Har jobbat i Norge i 18år med isolering o ventilation hos flera firmor.
Gikk ikke dem konkurs for noen år siden? Er de det samme som Parat Halvorsen? Tror jeg har värt der da jeg kjörte vogntog for DFDS.
Gikk ikke dem konkurs for noen år siden? Er de det samme som Parat Halvorsen? Tror jeg har värt der da jeg kjörte vogntog for DFDS.
Jo,men tror att dom ansatta tog över. Det är igång ännu iaf.
Haha... iofs får man nog kämpa, om man skall slita ut bakdäcken på sportstertriken. :D
Märks ju knappt ens efter denna sommar, att den är körd. :)
De har varit en skit sommar minst sagt.Misstänkte att de va en hoj affär på G.Är faktiskt lite sugen på Nightrod S
eller Muscle själv :D Vore roligt om man kunde hyra nån en helg.Lite svårt att köpa ny hoj och bara testköra nåra km.
Man får gratulera,man blir som en unge på julafton igen :D ;) Ska bli roligt att se vilken av modellerna du valde.
Ska bli roligt att se vilken av modellerna du valde.
Då kommer lite skvaller :)
Blev en Muscle.
You go girl Sanniz cheer
... ska jag fira en av mina bättre vänner pardy
Gubben blir 52 eller 53 mitt minne sviker men för säkerhets skull sätter jag.
GRATTIS PÅ 40ÅRS DAGEN på tårtan
Kan inte bli fel,eller va säger ni?
Då kommer lite skvaller :)
Blev en Muscle.
You go girl Sanniz cheer
*fyar bro lite*
Inte hört talas om, att hålla folket på halster? tou;
Hade velat berätta exakt vad, så fort den finns på bild ju... :cool:
LM;
- - - Uppdaterad - - -
De har varit en skit sommar minst sagt.Misstänkte att de va en hoj affär på G.Är faktiskt lite sugen på Nightrod S
eller Muscle själv :D Vore roligt om man kunde hyra nån en helg.Lite svårt att köpa ny hoj och bara testköra nåra km.
Man får gratulera,man blir som en unge på julafton igen :D ;) Ska bli roligt att se vilken av modellerna du valde.
Tackar. :)
Blir väl en evighet nu till nästa sommar bara för det. *s*
Och ViLa skvallrade ju sort... pl;
Lovar den skall komma på bild framöver. Nu skall man bara "rodda" ihop ett schema för aktuell dag nästa vecka.
Bikebandit
2012-10-30, 18:03
Sanniz...och glöm inte..kör den W; MPD;
ViLa
... ska jag fira en av mina bättre vänner Gubben blir 52 eller 53 mitt minne sviker men för säkerhets skull sätter jag.
GRATTIS PÅ 40ÅRS DAGEN på tårtan. Kan inte bli fel,eller va säger ni?
Bara "HAPPY BIRTHDAY" bör vara ok thb;
Idag.....blev det en korv eller två....
9404
Sanniz...och glöm inte..kör den W; MPD;
Bara "HAPPY BIRTHDAY" bör vara ok thb;
Idag.....blev det en korv eller två....
9404
Lovar... Lär tvinga ut gubben nästa säsong. :D
För nu skall jag få det där förbaskade kortet någon gång. :)
Nu räknar jag ner till nästa säsong. :D
*fyar bro lite*
*skäms* :(
Tror jag skvallra pga min avundsjuka till ditt galanta köp MPD; så jäääääävla grymt thb;
Jag tyckte ju att du skulle ha en muscle för att kompletera Rod familjen där hemma. r0ck
Idag.. har jag lett efter 3.50-19 som H däck. Otroligt svårt att hitta.. om jag nånsinne behöver ett igjen tror jag att jag måste stjäla ett från et museum. :I:
...idag har man läst senaste Big Twin tidningen och vilka var med på bild där då??? Swap Meet i Fjollträsk....thb;
Jo Oggy69, Fenrik, JohnnyRocker och några kändisar till, faan vad fina killarna gjorde sig på bild :D LM;
Bikebandit
2012-10-30, 21:32
Idag.. har jag lett efter 3.50-19 som H däck. Otroligt svårt att hitta.. om jag nånsinne behöver ett igjen tror jag att jag måste stjäla ett från et museum. :I:
H = 130 MPH = 210 KPH ..yup! Kommer att bli svårt att hitta en gammal storlek däck med H , nästan alla är godkända upp till S/112 MPH/180 KPH
Motorcycle Tire Speed Ratings:
J Type 62 100
N Type 87 140
P Type 94 150
S Type 112 180
H Type 130 210
V Type 149 240
Z Type 149+ 240+
Varför H? Det finns ganska mycket i det storlek godkända till S.
Varför H?
Gammal plastraket.. planen är att få den til att gå 200+.. mycket möjlig at den måste slängas ut från et flygplan för att uppnå den hastigheten,men den har då korrekta däck.
Bikebandit
2012-10-30, 23:11
Hittade den här men 3,60-19..Däck för slangmontage. Max hastighet 210 km/h.
Dunlop K81 TT100
http://2.bp.blogspot.com/-23Y68gk8t0I/Ts9J8SXw0BI/AAAAAAAABBE/6PRObRkiMTQ/s1600/tt100.jpg
>>>>>>>>>>>>> http://www.dexon.se/dunlop-k81-tt100br36019-p-725-c-1138.aspx
Ellerhur slycke det var en trevlig dag med en tur till vaxholm inkl luch....... du hänger med nästa sesong ......
Takk for tipset;Bikebandit..
En kompis i Norge hadde et nytt Pirelli av en utgått modell,men gamle dekk er ikke så bra å ha,så jeg tror jeg velger det du fant..
Härligt, Sanniz!!!
Nu är det nära! (Bara si sådär ett halvår...)
Men det går fort. :)
Så kul att du äntligen är en bra bit på väg mot kortet nu. thb;
Med hoj och någon att övningsköra med så är resten en "walk in the park".
Körvana har du ju, och efter att ha kört trehjulig hoj så har du ju "hoj-tänket", så jag tror det här kommer att gå bra!
Sista nattskiftet avklarat på ett tag ;b; å nu sticker jag in till Glada Hudik och fixar till kalufsen D;
Niko... Jag hoppas att det skall gå vägen i alla fall. *s*
Niko... Jag hoppas att det skall gå vägen i alla fall. *s*
Klart det gör! :)
Mm... För då får man friheten också. :D
Lite lättare med, att haka på två hjulingar också när man inte är fullt lika, hm, bred. :D
Fullsize
2012-11-01, 16:08
Finns en del du kan börja med under vintern, Sanniz (så går den fortare) Teori och riskettan kan vara gott att ha gjort när våren kommer...Teoriprovet gäller ett helt år för mc när man klarat det istället för 3 månader som det är för bil. Tog körkort under förra året och vet att det tar mer tid än man har planerat. MEN när man väl har fått så kommer hösten väldigt fort...D;
... blev jag färdig med trafiktillstånds kursen
Lagar och förordningar snurrar bra i pallet nu :(
... blev jag färdig med trafiktillstånds kursen
Lagar och förordningar snurrar bra i pallet nu :(
Du får ge plats för mer input... ;)
- - - Uppdaterad - - -
Finns en del du kan börja med under vintern, Sanniz (så går den fortare) Teori och riskettan kan vara gott att ha gjort när våren kommer...Teoriprovet gäller ett helt år för mc när man klarat det istället för 3 månader som det är för bil. Tog körkort under förra året och vet att det tar mer tid än man har planerat. MEN när man väl har fått så kommer hösten väldigt fort...D;
Jo, jag vet. Men i vinter blir det som det blir. Kommer att vara rätt mycket med annat. Och jag tänker inte slå rekord. Teorin tror jag man fixar rätt lätt ändå, om man bara tänker sig för. Man kan ju sudda igenom nyare böcker innan...
Riskettan kan jag ta när de kör det på körskolan hemma... Det är ju bara teori.. Så varför jäkta den??? Trodde iofs jag redan fått sådan information en gång i tiden på Stora Holm.
Fullsize
2012-11-01, 19:33
Teoriprovet var lite tuffare än jag trodde men lyckades väl klura mig igenom på första försöket...(då har jag haft b-kort i 30 år)En massa miljöfrågor och regelverk med KW på olika mc-kort.wa;
Menade inte att du skall stressa men det som är gjort är gjort....Risk 1 och Risk 2 är obligatoriska så dom åker du på förr eller senare ändå. :cool:
Det som fördröjde mest var att det var svårt att få tider på körskolan.
Fullsize... Mitt största problem är mer att få tider som passar, p.g.a. skiftjobb. :)
Men, det finns ju semestertider också. :D
Och jag vet att de andra behövs tas med... Men då tänkte jag fått mina pengar med... Får ju en del innan midsommar igen. Förhoppningsvis får jag mer än ett par draggin jeans nästa år. :D
Fick hjälpa maken med firman med resten i år... Tyvärr.
Bikebandit
2012-11-01, 22:00
..... var på Ystads stränder :cool:9444..och Ales Stenar 9445
korna där får utbildning för sitt nästa everest challenge LM; 9446
Fina bilder,men det ser lite kallt ut Snow
handlade jag aluminium plåt o profil så jag kan hålla mig sysselsatt i verkstaden hela helgen :)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_0592.jpg
Teoriprovet var lite tuffare än jag trodde men lyckades väl klura mig igenom på första försöket...(då har jag haft b-kort i 30 år)En massa miljöfrågor och regelverk med KW på olika mc-kort.wa;
Menade inte att du skall stressa men det som är gjort är gjort....Risk 1 och Risk 2 är obligatoriska så dom åker du på förr eller senare ändå. :cool:
Det som fördröjde mest var att det var svårt att få tider på körskolan.
Vete fan om man skulle klara ett mc kort idag ;) var betydligt enklare på 70-talet.
..firar gumman och jag 9-års förlovningsdag:D vart f..n tar tiden vägen?
Har man åkt ner till Malmö med familjen, sitter just nu på Perssons Kök & Bar och väntar in sveriges godaste plankstek...
skall jag ge mig på något ganska svårt, skall för första gången försöka forma en aluminiumplåt till en front spoiler, förmodligen kommer jag behöva ett antal plåtar innan jag lyckas men skam den som ger sig, kul att testa i alla fall :)
skall jag ge mig på något ganska svårt, skall för första gången försöka forma en aluminiumplåt till en front spoiler, förmodligen kommer jag behöva ett antal plåtar innan jag lyckas men skam den som ger sig, kul att testa i alla fall :)
Jag håller också på med det, fast i glasfiber. Vi behöver mer downforce på våra banracers :)
Kul :) har gjort en i glasfiber tidigare men vill ha alu looken nu..
gör du på rätt sätt? tillverkar först en propp som du gjuter av och som du sen använder som form invändigt som proffsen för att få rätt ytskikt eller kör du genväg ?
Jag håller också på med det, fast i glasfiber. Vi behöver mer downforce på våra banracers :)
Kul :) har gjort en i glasfiber tidigare men vill ha alu looken nu..
gör du på rätt sätt? tillverkar först en propp som du gjuter av och som du sen använder som form invändigt som proffsen för att få rätt ytskikt eller kör du genväg ?
För en gång skull tar jag inga genvägar, gjuter på insidan ja, jämt och fint. Detta är ett lärosteg inför kolfiber jag ska ge mig på snart. Har en framtidstanke att kopiera/bygga min ram, helt eller delvis i kolfiber.
För en gång skull tar jag inga genvägar, gjuter på insidan ja, jämt och fint. Detta är ett lärosteg inför kolfiber jag ska ge mig på snart. Har en framtidstanke att kopiera/bygga min ram, helt eller delvis i kolfiber.
Det ville väre litt av et prosjekt.. kolfiber är stärkare en stål,men på langt när så vridningstyvt så alle sammenföyninger må nödvendigvis väre mye större och kraftigare enn på din ram.
Man vil heller ikke kunne bruke ramen som jord och ledningsnettet vil bli dubbelt så stort (och tungt).
Ville du ta sjansen på att köra med den? Inte jag.. min trampsykel i carbon delade seg utan nogon påviselig grund.
Ja, det förblir nog en dröm... Inte helt lätt det där. Jag får helt enkelt klä ramen i kolfiber och ljuga. ;)
Ja, det förblir nog en dröm... Inte helt lätt det där. Jag får helt enkelt klä ramen i kolfiber och ljuga. ;)
hahaha.. ja.. det blir nog det enklaste.. har du sett f.eks Bimotas kolfiberram? För at undvika vridning är svingarmen en stor blokk av kolfiber.. Skulle man bygga själv må man nog gå för en slags hybrid med stål och carbon.
Idag är det skitväder, som vanligt... :(
Dock skall jag leta fram de sista dokumenten, om triken... För nu närmar sig något som gör, att jag skiter i vädret!
Åtminstone för stunden. ;)
Ikväll vet jag dock ej riktigt planerna... Maken jobbar ännu, men en f d klubbkamrat till honom firar sin födelsedag
hemma... Får se vad man orkar med, är ju en arbetsdag imorgon med.
Helst hade jag velat ha suveränt väder nu, så att vi kan fixa det sista yttre med garaget... För då kan man få
in isoleringen i väggarna också.
Synd bara, att maken är som "de flesta fruar i Arga Snickaren"... Han jobbar allt som oftast bara under "hot" och
eller om vi får hjälp av vår snickargranne... Skyller för ofta på, "att det där kan jag ej"...
För tusan! Jag kan inte heller, men jag försöker... :D
Try and error metoden funkar ypperligt på garage byggandet också. ;)
Låter bra :) får du det minsta problem så tveka inte att kontakta Kenneth på http://www.swecomposite.com/ han är en genom trevlig och hjälpsam kille.
....har jag sakta men säkert börjat riva hojjen för vinterns motorbygge,kan bara konstatera att vintern har kommit
så beslutet att låta hojjen stå var enkelt....Snow
http://forumbilder.se/images/283201265038Pc7f9.jpg (http://forumbilder.se)
http://forumbilder.se/images/413201265217P48b8.jpg (http://forumbilder.se)
Fin maskin, vad är planen?
....har jag sakta men säkert börjat riva hojjen för vinterns motorbygge,kan bara konstatera att vintern har kommit
Vad har du tänkt göra med motorn och vad har du får mål/önskemål i effekt?
Idag har man varit med familjen på motormässa på Bella Center i vårat rödvide grannland, träffade Pulare, Tyskjävel och deras sällskap och det är lika trevligt varje gång man får ett ansikte på sin forumfamilj, skål o tack från la familia Slycke...
PTB59 o Admin
Ska bli Big Bore med 10.5:1 smidda kolvar och Andrews TW37 kammar,justerbar tändning och portade toppar med större ventiler och HSR42 på detta....Mitt mål skulle väl vara att spräcka 100hk gränsen men mitt avgassystem sätter nog stopp där st; Om man fick önska så va faan 150hk /200nm vore inte fel pl;
Idag blev vi färdiga med Songa Delta plattformenvc;Imorgon börjar vi etablera oss på Songa Trym som står ett par hundra meter bort. Sen blir det hemgång på tisdag för några dagar i väntan på material till nästa projekt.Idag skålas det med en sixpack Tuborgbr;på er alla!
Skål på dig xbonees, här e de lite mer än sixpack.....ha d gott
Skål på dig xbonees, här e de lite mer än sixpack.....ha d gott Heheh,mer är ju alltid bra förutom om man får stryk!br;på dejCC
Idag blev vi färdiga med Songa Delta plattformenvc;Imorgon börjar vi etablera oss på Songa Trym som står ett par hundra meter bort. Sen blir det hemgång på tisdag för några dagar i väntan på material till nästa projekt.Idag skålas det med en sixpack Tuborgbr;på er alla!
Hva med 4 sixpack Tuborg.. gå ombord i Songa Trym og start den opp og kör den til Göteborg.. Cruising med selvdreven platform gir bra cred. LM;
Hva med 4 sixpack Tuborg.. gå ombord i Songa Trym og start den opp og kör den til Göteborg.. Cruising med selvdreven platform gir bra cred. LM;Heheh,den är ju självgående! Därför köpte jag bara en sixpackLM;
...är man uppe allt för tidigt. :( Hade hellre Sova ett tag till.
Men å andra sidan, jobbar jag bara fyra dagar nästa vecka så...
... saknar jag min hoj mer än vanligt så jag ringde en vän och lånade hans hoj över dagen.
Tur att man har vänner som ställer upp :)
Honda ??
NOOOOO en Ducati 848
Fin hoj det där ;) kommer man att hitta dig i en körtråd på ett Ducke forum nu tro lol;
NOOOOO en Ducati 848
Jonasbaggen
2012-11-04, 16:39
PTB59 o Admin
Ska bli Big Bore med 10.5:1 smidda kolvar och Andrews TW37 kammar,justerbar tändning och portade toppar med större ventiler och HSR42 på detta....Mitt mål skulle väl vara att spräcka 100hk gränsen men mitt avgassystem sätter nog stopp där st; Om man fick önska så va faan 150hk /200nm vore inte fel pl;
NickeR: Välj en annan kam eller kolvar med lägre komp max 9.8:1 om du vill använda TW37:or. Annars blir det tokigt.
Sök gärna i lite tidigare trådar för mer info.
Bikebandit
2012-11-04, 17:54
Hade en bra tillfälle att prova min nya el-uppvärmda handskar under helgen .. körde till Falkenberg fredag kväll.. hem igen idag, fungerade bra ... inga frusna händer Banana
9507
NickeR: Välj en annan kam eller kolvar med lägre komp max 9.8:1 om du vill använda TW37:or. Annars blir det tokigt.
Sök gärna i lite tidigare trådar för mer info.
Topparna ska moddas till 90cc förbränningsrum samtidigt som dom får större ventiler,har räknat på detta å de borde bli OK thb;
- - - Uppdaterad - - -
Rev motorn lite till ikväll,nästa steg blir att plocka lös kammarna.
http://forumbilder.se/images/f34201260257Pad96.jpg (http://forumbilder.se)
Jonasbaggen
2012-11-04, 18:37
NickeR: Vägarna till målet kan vara olika. Det blir säkert brathb;
http://forumbilder.se/images/283201265038Pc7f9.jpg (http://forumbilder.se)
http://forumbilder.se/images/413201265217P48b8.jpg (http://forumbilder.se)Sjysst hoj och garagetou;
RilleHD666
2012-11-04, 20:46
Drog en liten runda och lufta svärfars Sporre. Kanonväder häromkring idag:cool:
Idag.. och igår har jag installerad windows 8 på 3 maskiner.. En xp,en vista och en w7..
alla byten av operativsystem gikk bra förutom på w7-maskinen.. där sparade den inte picasa til windows.old-filen så nogra hundra bilder försvann.
Tuff som jag är så valde jag "spara ingenting" och förväntade att kunne hämta fram filer från det gamla systemet.
Mycket må hämtas påny av program som Java (kan bara köras från skrivbordet i w8). antivirus och många fler,men dom essensiella som grafikkdrivare blir med.
Nettverkskorten (wifi delen) på dom eldsta maskinerna ville inte virka i w8,men det visste jag så jag kjöpte flera D-link wifienheter da Expert crashed&burned,
8 är lynraskt och så snart man har fått slengt ut skiten från Microsoft som för det mesta är reklam och ersatt med chrome osv. fungerar alt 100%.
Dom 3 maskinerna är nu synkroniserade mot varann på et sätt som är mycket bättre än det gamla "hemmanettverk".
..är det då man får upp tanken;
Veckan kommer inte att gå fort nog under arbetsdagarna...
Hoppas att fredag fungerar för det jag tänkt mig. :D
Men just nu får man stå ut med att "bara jobba".
Idag har vi avslutat Projekt Songa Delta. Imorgon kör jag till stavanger och kontoret.På onsdag flyger jag hem för några dagars ledighet.
Idag kunde jag precis pusta ut. Serviceboken till triken låg kvar hos Marklands Mc. Han hade glömt att skicka med mig den.
Så nu bör jag snart ha allt viktigt samlat för triken...
Kan ju behövas inom kort. ;)
Annars tycker jag inte om, att det börjar bli så rösigt där ute... Men jag hoppas jag slipper skrapa rutor inatt åtminstone.
Får se om jag blir utlånad ikväll också... Plocka hockeyprylar i så fall... Det är f*n ta mig kallare i det huset (mitt jobb består av 3 mycket stora, sammanslagna lagerbyggnader), där de finns än där jag normalt arbetar.
Nu är jag mycket otålig...
Vill att det skall vara fredag typ NU... :D
Då blir bytet av på em. :)
BambiGBG
2012-11-06, 15:12
http://i1251.photobucket.com/albums/hh548/bambigbg/7B4D1027-5A0B-4FB4-ADFB-09B80AF4CE1C-258-00000017380C5284.jpg
Något för er grabbar ;-)
Bambi... Vad är det i din kalender då? ;)
Kom hem idag:D En dag tidigarethb;
... Är jag på väg till Göteborg för gå kurs två dagar. Så hem gång blir i morgon. Ska bli roligt att komma till stora staden.
Sent from my iPhone using Tapatalk
...undrar jag mest, om vi blir påverkade av valresultatet i det stora landet... Med tanke på två av kanalerna sände valvaka...
Vad är nästa grej? Valvaka från ryssarna också??
Tycker det kändes lite onödigt... Hade räckt med rapportering.
- - - Uppdaterad - - -
... Är jag på väg till Göteborg för gå kurs två dagar. Så hem gång blir i morgon. Ska bli roligt att komma till stora staden.
Have fun... :D
Sent from my iPhone using TapatalkVälkommen till Götet! Vilket hotell ska du bo på?
Jag bor på first hotel G på stationen. Kanske några bra tips på en bra restaurang till kvällen?
Jag bor på first hotel G på stationen. Kanske några bra tips på en bra restaurang till kvällen?
Sent from my iPhone using Tapatalk Ja,O'Learys på Centralstationen eller Dubliners på Kungsportsplatsen.Eller Hard Rock på Avenyn. Bra pöbbarthb;
Ok tack kollar på båda så får vi se
verkstan nästa, framfälgen kommit :D
...plockade jag lös kamaxlarna...Nu behöver jag tips om var man kan hitta nya kedjespännare då jag inte
vill montera ihop med dom gamla.Dom är i gott skick men jag vill byta iaf då allt är öppet.
Har kollat priser på nya från HD här i Finland och dom kostar för jävligt.....
http://forumbilder.se/images/c17201283201Pb1c5.jpg (http://forumbilder.se)
http://forumbilder.se/images/af7201283457Pa1d9.jpg (http://forumbilder.se)
RilleHD666
2012-11-07, 21:12
Har åkt hit och dit hela dagen känns det som. Började med ultraljud och fick se de små bebisarna. På eftermiddagen var det utvecklingssamtal i skolan med de stora grabbarna. På kvällen var vi på kurs, föräldrakurs så nu kan jag vara farsa ocksålol;
Sista arbetsdagen denna veckan. :D
Sakerna samlade för imorgon... Fick ju serviceboken igår med posten. :D
Nu vill jag att det blir fredag! Nästan som julafton imorgon. ;)
http://www.occupationgifts.com/media/0607-biker-gift-basket.jpg
... Höll det på att gå riktigt illa på jobbet
9562
9562 Så blir det när man är överallt med hela hövvet:I: Ser ut som det gick bra iafvic;
Jo jag hade tur som vanligt.
Nu väntar jag på röntgen och sen blir det syslöjd.
hasse diesel
2012-11-08, 20:10
Gött för dig:D
Idag har vi avslutat Projekt Songa Delta. Imorgon kör jag till stavanger och kontoret.På onsdag flyger jag hem för några dagars ledighet.
- - - Uppdaterad - - -
Tur i oturen att du inte skadade några vitala delar :D
9562
Snickarn
2012-11-08, 20:21
Efter en skit dag på jobbet så åkte jag till garaget och grejade lite med hojen, vad mycket bättre allt känns när man grejar och mekar lite med sin hoj!
Jo jag hade tur som vanligt.
Nu väntar jag på röntgen och sen blir det syslöjd.
Vad har du nu ställt till med?
Du får sköta om dig bro...
Kramiz
Bikebandit
2012-11-09, 19:11
9562
OOPS!! Hope alls well bro'....
Jag var ute i skogen de senaste dagarna thb;
9568 9569 9570 9571
Idag vart en rätt ok dag... Om man bortser, att jag måste köra en trike till Probike imorgon. :D
Men nya pärlan är hemma...
Blev en Muscle... Hann dock bli mörkt, innan man kom hem.
http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20121109_182005.jpg
thb; Då är "gubben" lite avis nu när du har "muskler" och han inte har det ;)
thb; Då är "gubben" lite avis nu när du har "muskler" och han inte har det ;)
Haha... Han har ju iofs samma motor i sin Nightrod. :D
Fast han kallar den (Musclen) för "tjejhoj" redan... LM;
Han är för lång för den. :D *hehe*
thb; Då är "gubben" lite avis nu när du har "muskler" och han inte har det ;)LM;
RilleHD666
2012-11-09, 20:22
9562 Hur går det nu med huet? Det är hårt liv att vara chaffis:D
Ikväll var jag och tanten på kinarestaurang. Satan vad mätta vi blev. Slank ner en och annan öl också så vi har haft det gött.
Hur går det nu med huet? Det är hårt liv att vara chaffis:D
Ikväll var jag och tanten på kinarestaurang. Satan vad mätta vi blev. Slank ner en och annan öl också så vi har haft det gött. Helt riktigt Rille! Man ska ha det göttro;