Visa fullständig version : Idag..
robbbull
2013-09-01, 13:43
TACK:D
Grattis Robbull thb;
Sol och varmt och ledig från jobbet:)...Då tog vi en liten tur, min hoj MPD; och jag på Skånska vägar!!!
Är ju inte bara nykomling här på Forumet utan nybörjare även på MC, så det är fortfarande en speciell och härlig känsla när jag ger mig ut helt själv ro;!!!
Min Sportster som jag tycker så vääääldigt mycket om :D ...från idag när jag tog en paus.
12797
robbbull
2013-09-03, 19:59
cybercount
2013-09-04, 07:03
Tack:D
Jag som bara tyckte att det var kul o få ställa ut oså får man pris för det man byggtSmoke
Grattis, kul!
Bikebandit
2013-09-04, 17:26
....fick en present idag..nya musmatta...
12801
..nöjd thb; LM;
Det är ju ingen mus med???
Det är ju ingen mus med???
De e ju den vi vill se Smoke
klarade min "elev" risktvåan vilket var förbannat skönt då hon för några veckor bromsade på sig o la hojen så den fick stå på vst i flera veckor för rep. i går övade vi rätt mycket så den mentala spärren skulle släppa och det gick bra :) :)
klarade min "elev" risktvåan vilket var förbannat skönt då hon för några veckor bromsade på sig o la hojen så den fick stå på vst i flera veckor för rep. i går övade vi rätt mycket så den mentala spärren skulle släppa och det gick bra :) :)
Grattis till handledaren då... thb;
Tack :)
Grattis till handledaren då... thb;
Tack :)
Iofs... du får gratulera "eleven" också...
Och så får vi hoppas hon slipper lämna in hojen mer på ett bra tag framöver (om man räknar bort
service och sådant)... :D
robbbull
2013-09-05, 08:54
Grattis, kul!
MisterMajjo
2013-09-05, 09:19
Snart är det dags att åka på begravning...
En kompis som dog i en dykolycka för 3 veckor sedan..
Det kommer bli jobbigt..
Fy fan..
Det kommer bli jobbigt..
Fy fan.. Beklagar Peter:(
robbbull
2013-09-05, 17:41
RIP.
Det kommer bli jobbigt..
Fy fan..
Tråkigt Peter
Lider med dig
Sedition
2013-09-05, 17:59
Det kommer bli jobbigt..
Fy fan..
Beklagar.
Boba Fett
2013-09-05, 18:14
Beklagar :(
BambiGBG
2013-09-05, 20:57
Det kommer bli jobbigt..
Fy fan..
Kramiz vännen !
Bikebandit
2013-09-05, 22:04
Amen !
Är det fredag och då passar jag på att önska alla härinne en riktigt god helg,r0ck
http://img.tapatalk.com/d/13/09/07/8ezema4e.jpg
Finn fem fel
Sedition
2013-09-06, 20:50
http://img.tapatalk.com/d/13/09/07/8ezema4e.jpg
Finn fem fel
Haha tankar dom hästen :D
Haha tankar dom hästen :D Heheh,fyller på luft:D
Sedition
2013-09-06, 20:59
Heheh,fyller på luft:D
Haha ja :)
Kanske lika bra dom kör den ett varv i tvätthallen och borstar tänderna på den med den där skrapan med gör rent rutorna på bilen när dom ändå är i farten ;)
Haha ja :)
Kanske lika bra dom kör den ett varv i tvätthallen och borstar tänderna på den med den där skrapan med gör rent rutorna på bilen när dom ändå är i farten ;) Jepp:)
...idag fick jag nöta några mil. :D
Kändes great!!! D;
http://img.tapatalk.com/d/13/09/07/meba7ygy.jpg
Så här har vi det
Livet är gött
http://img.tapatalk.com/d/13/09/07/ryteqese.jpg
Hahaha
Idag är det varmt värre...
http://cdn.motinetwork.net/motifake.com/image/demotivational-poster/1207/hot-weather-weather-hot-cat-sweat-summer-demotivational-posters-1343609991.jpg
Hoppas maken inte är för trött ikväll, så man kan få ta en liten hojtur igen.
Man får passa på medan vädret är såpass bra ju.
Hahahaha kolla lite mer ordentlig i backspegeln nästa gå du vill köra på kapp ;) Tror det var en Muscle och dom går väl bra men inte bättre en turbo sportster :)
En får tacka för adrenalin kicken också för även om vägen inte svänger jätte mycket på slutet så känns det i 200 :)
Hahahaha kolla lite mer ordentlig i backspegeln nästa gå du vill köra på kapp ;) Tror det var en Muscle och dom går väl bra men inte bättre en turbo sportster :)
En får tacka för adrenalin kicken också för även om vägen inte svänger jätte mycket på slutet så känns det i 200 :)
Vem har du "kappat" med nu? *s*
Och man kan ju faktiskt köra av raka vägar också. :D
Ingen aning om vem det var men han drog på på ett ställe och vid nästa raksträcka drog han ordentligt så jag hängde på och körde om :) :) problemet är bara att vägen svänger i slutet så adrenalin pumpen får jobba lite :)
Vem har du "kappat" med nu? *s*
Och man kan ju faktiskt köra av raka vägar också. :D
Blev det att köra i mc-kortege genom Umeå och vidare till öppet hus hos Pauls Art & Design. Det var en riktigt trevlig dag med kanonväder.
1281512816128171281812819
Whiplash
2013-09-07, 18:57
Träffade jag Vila på Kornhallsfärjan.
Medan jag var ute och körde hoj idag så gick frugan en långpromenad med vår hund, de mötte en H-D och hunden började vifta på svansen och ville fram till den. Jycken har lärt sig älska ljudet av en Harley och tror att det är husse som kommer.:)
Medan jag var ute och körde hoj idag så gick frugan en långpromenad med vår hund, de mötte en H-D och hunden började vifta på svansen och ville fram till den. Jycken har lärt sig älska ljudet av en Harley och tror att det är husse som kommer.:)
Haha.... våra hundar är likadana... fast i början räckte det med "harley liknande hoj och buller" också. :D
- - - Uppdaterad - - -
Träffade jag Vila på Kornhallsfärjan.
Kör han hoj igen??
Whiplash
2013-09-07, 20:36
Han körde skåpbil.
Idag fick vi som är på tändsticksträffen besök av jossi. Skit roligt
Jag och frugan körde en lagom tur idag. Själv var jag riktigt nöjd, då det var en dryg vecka sen jag körde Electran sist pga, ryggskott :(.
Glädjen grumlades dock av grus .
Tre mil kurvig väg, nylagd asfalt och så är det grus på vägen i varenda kurva.
Vi fick ta det lugnt och till sist vill en bilist köra om. Om hon (det va en äldre tant i min ålder!) hade gasat så hade allt varit lungt(!), men
hon segar sej sakta förbi mej och sen förbi frun (som körde först), men vid det laget är raksträckan slut, det är uppförsbacke, vägen svänger och sikten är kanske 25 meter!
Det kom ingen mötande trafik och jag slapp se frun överkörd.
Men man undrar, kan inte folk köra om längre, måste man sätta upp sån'a där j**la vajerräcken tom. på en liten väg i skogen?
Idag var jag på tändsticksträffen och träffade lite snapphanar
Idag vart det en go tur efter jobbet. :D
Kändes great!
Passade på att äta glass vid Bohus fästning också.
Hoppas det blir lika bra väder nästa helg. :)
vc;
Hemma igen efter ännu en Norge tur... 197 mil å bra väder. Både troll å fjordar. Såg dock lite olyckor på väg hem... inte kul...
...eloge till bilverkstan... som bara tog betalt för själva helljus lampan på bilen.
Annars brukar det kosta rätt bra, när man skall få hjälp med lampbytet.
Blir till att köpa fika till dom i slutet av veckan för att visa uppskattning. thb;
Inte f*n klarar jag av att byta lampa på bilen längre... Med sådan idiotlösning!
Borde vara förbjudet av de som konstruerar fordon också att hitta på sådana
dumheter.
...är det blött ute och löven har börjat trilla ner i större mängd.
Så jag hoppas alla "vänner på forumet" ser upp för den ofrivilliga typen av halka, som nu
kommer att bli mer och mer vanlig för årstiden.
...blev de nya däck! Fyfan va gött, hade nästan glömt hur det var att köra på nytt....
12866
...blev de nya däck! Fyfan va gött, hade nästan glömt hur det var att köra på nytt....
12866
Snyggt! Ja, det är en skön känsla med nya gummi!
Äntligen helg... Sitter otåligt hemma och väntar på att maken skall komma hem...
Då skall vi ut med hojarna! :D
Ha en bra helg alla!!! W;
cybercount
2013-09-13, 18:24
Idag var jag ut på en tur, nya sadeln hade monterats (postade från USA) och det blev precis så bra som jag hoppats, tallboy-sadeln passade perfekt med mitt apehanger =)
Det blev en hojtur... Träffade på lite annat hojfolk med under turen...
http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20130913_181019_zpsee305b53.jpg
- - - Uppdaterad - - -
Träffade även på en annan kille med en Muscle (dock mattsvart)...
Kollade in hans lösning av sidomonterad registreringsskylt.
Killen hade bara haft sitt mc kort i två veckor... Och han som inte ens först tänkt köpa
sig en Harley! :D
Plockade av mitt bakdrev för nu är det så slitet att jag inte vågar köra mer, tanken var att åka till Nostalgia på måndag o köpa nytt men min baksvingslagring är tvär slut och bakdäcket blankt så det vete fan om det blir mer i år, har kört över 2200 mil i år så det får väll räcka eller så får det bli lite försiktigare körning med glapp i röva ;)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_1570_zps1d1641f0.jpg (http://s1027.photobucket.com/user/ptb59/media/IMG_1570_zps1d1641f0.jpg.html)
Sedition
2013-09-14, 17:32
Plockade av mitt bakdrev för nu är det så slitet att jag inte vågar köra mer, tanken var att åka till Nostalgia på måndag o köpa nytt men min baksvingslagring är tvär slut och bakdäcket blankt så det vete fan om det blir mer i år, har kört över 2200 mil i år så det får väll räcka eller så får det bli lite försiktigare körning med glapp i röva ;)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_1570_zps1d1641f0.jpg (http://s1027.photobucket.com/user/ptb59/media/IMG_1570_zps1d1641f0.jpg.html)
Det där såg riktigt väl använt ut :)
stroker49
2013-09-14, 17:58
När jag körde lite motionsenduro i min ungdom körde vi tills rullarna ramlade ur kedjan. Så jag tänkte att man kan nog åka liiite till på HDn fast det börjar bli dags för drivpaketbyte.
Ingen bra idé! Kedjan gick av i 110 km/h (detta var ca 20 år sedan) och jag spräckte hela växellådshuset. Så sedan dess har jag ett nytt STD-hus.
Hade varit billigare att byta i tid.
Har precis besökt Harleybutiken i Barcelona.
Det var ett kanonställe. Köpte ett par tröjor med Barcatryck på. Precis bredvid ligger restaurangen 99% Motos med burgets och live rock. Kan rekomenderas om någon funderar att dra hit ner. Skål o ha en fin kväll, nu drar vi uuuuuuuut!
...avverkade några mil idag med... Så nu har åtminstone min hojåkning ökat.
Får se om det blir något imorgon...
Beror lite på när en person kommer hem och på vädret.
- - - Uppdaterad - - -
Åtminstone en som nött ut hojen sin...
Du får kanske skaffa dej en vanlig cykel så länge? ;)
- - - Uppdaterad - - -
Det var ett kanonställe. Köpte ett par tröjor med Barcatryck på. Precis bredvid ligger restaurangen 99% Motos med burgets och live rock. Kan rekomenderas om någon funderar att dra hit ner. Skål o ha en fin kväll, nu drar vi uuuuuuuut!
Du får ta lite bilder... Alla som vart i Barcelona, rekommenderar det resmålet.
Oavsett om de är där för Harley eller inte. :)
var det blött till jobbet
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_1580_zps4d7f12f9.jpg (http://s1027.photobucket.com/user/ptb59/media/IMG_1580_zps4d7f12f9.jpg.html)
Sedition
2013-09-18, 09:06
var det blött till jobbet
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_1580_zps4d7f12f9.jpg (http://s1027.photobucket.com/user/ptb59/media/IMG_1580_zps4d7f12f9.jpg.html)
Du får be om att dom skaffar ett torkskåpet åt dig på jobbet ;)
Du får be om att dom skaffar ett torkskåpet åt dig på jobbet ;)
Det är beställt till vårt nya kontor vi flyttar in i till våren :)
Denna eller?...
12985
12986
Du var inte på Espacio Harley-Davidson i centrum? Den största H-D dealern i Europa, över 2000m2 butik! Den ska vara helt bananas har jag hört!
Det blev en hojtur... Träffade på lite annat hojfolk med under turen...
http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20130913_181019_zpsee305b53.jpg
- - - Uppdaterad - - -
Träffade även på en annan kille med en Muscle (dock mattsvart)...
Kollade in hans lösning av sidomonterad registreringsskylt.
Killen hade bara haft sitt mc kort i två veckor... Och han som inte ens först tänkt köpa
sig en Harley! :D
Gött att du fick ut och åka lite! Har förstått att du inte fått ditt kort än!? Kommer ihåg hur det var, jobbigt att vara beroende av andra!
Jag har en polare med en muscle som har rensat bakdelen med sidomonterad reg.skylt. Om du vill kan jag kolla med honom hur han gjorde.
Sedition
2013-09-18, 11:01
Det är beställt till vårt nya kontor vi flyttar in i till våren :)
Glöm inte att be om en skotork med när dom ändå är i farten :)
När jag körde lite motionsenduro i min ungdom körde vi tills rullarna ramlade ur kedjan. Så jag tänkte att man kan nog åka liiite till på HDn fast det börjar bli dags för drivpaketbyte.
Ingen bra idé! Kedjan gick av i 110 km/h (detta var ca 20 år sedan) och jag spräckte hela växellådshuset. Så sedan dess har jag ett nytt STD-hus.
Hade varit billigare att byta i tid.
Ja så är det, i vissa fall bedrar snålheten ;) om vi inte snackar olja då LM;
Denna eller?...
12985
12986
Du var inte på Espacio Harley-Davidson i centrum? Den största H-D dealern i Europa, över 2000m2 butik! Den ska vara helt bananas har jag hört!
Jo det var precis där, helt fantastiskt med bra sortiment o trevlig personal. Även folk från HOG var där. Tyvärr hade vi inte möjlighet att vara där på kvällen. Detta skulle vara enda anledningen att åka tillbaka till Barcelona
Facerape har jag varit med om men en Harleyforumrape var något nytt..:D
Var hos Nostalgia o handla in fredags kvällens sysselsättning Nya bromsbelägg fram o hjullager bak :)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_1581_zps7d38152d.jpg (http://s1027.photobucket.com/user/ptb59/media/IMG_1581_zps7d38152d.jpg.html)
Tänkte också besöka Nostalgia för inköp av bla bromsbelägg
MisterMajjo
2013-09-21, 08:21
blir det att åka med Mothers Harleyshop "End of summer run"..
Vi ses där!
:cool:
Ha så sköj alla ni som ska åka End Of Summer Run idag med Mothers! Önskar att man hade kunnat vara med!!!
Ni som åker kan väl ta lite bilder och dela här på forumet!? Kul att få se hur ni hade det!
Ride safely! MPD;
Gött att du fick ut och åka lite! Har förstått att du inte fått ditt kort än!? Kommer ihåg hur det var, jobbigt att vara beroende av andra!
Jag har en polare med en muscle som har rensat bakdelen med sidomonterad reg.skylt. Om du vill kan jag kolla med honom hur han gjorde.
Stämmer... Hoppas få loss det nästa år. Får ta nya tag helt enkelt... Denna helg blir det nog inget, med dålig make plus att vi jobbar olika imorgon. :(
Men kanske nästa helg? Man kan alltid hoppas. :D
Du kan visa, men jag tror redan vi vet hur vi skall göra med den "rensningen"... Killen som parkerat sin Muscle bredvid Bauhaus hade en bra lösning. Och den
stack inte ut så mycket heller. :D
Men du får gärna visa hur din polare gjort också. Mer kött på benen då! ;)
Jag har upptäckt precis hur mycket effekt man tappar i mellanregistret med dragpipes :P
Visste att det skulle bli en svacka, men trodde inte den skulle va så brutalt märkbar.. aja, det får duga tills jag har råd att köpa vettiga 2-1 headers, köpte ju trots allt inte hojen för att den skulle va en fartmaskin :)
robbbull
2013-09-21, 10:42
I dag bär det av mot mäniskobyn för o glo på GP speedway:D
Körde en liten sväng i närområdet och tog några höstbilder.
130231302413025
Om vädergudarna vill så kanske det blir en sväng imorgon med. Ska klä mig varmare under skinnstället då det börjar bli kyligt att köra nu kände jag.
130231302413025
Om vädergudarna vill så kanske det blir en sväng imorgon med. Ska klä mig varmare under skinnstället då det börjar bli kyligt att köra nu kände jag.
Ser fint ut. Goa vägar
Vad glad jag är att jag inte bor i Danmark
Registrerede Harley forkert: Brøler i Skat koster Kenneth 118.564 kr.
Kenneth Lund købte en Harley-Davidson motorcykel i USA til 200.000, fik den synet, betalte afgift på 118.000 - hvorpå SKAT siger, at den ikke er ægte og derfor ikke må øre i Danmark. SKAT nægter at betale pengene tilbage. Kenneth med motorcyklen han ikke har kunne køre på i tre år.
Eksperter rystede over Skat: Grotesk og helt urimelig sag
Af: Thomas Nørmark Krog tnk@bt.dk
Skat bliver i en ny sag beskyldt for en yderst kritisabel behandling af en borger
BT kan i dag fortælle, hvordan en brøler internt i Skat har kostet den 37-årige smed Kenneth Lund fra Skælskør hele 118.564 kr. i tabt registreringsafgift.
Kenneth Lund fik i 2010 sin netop ombyggede Harley Davidson fra 1955 godkendt ved toldsyn, og Skat Nordsjælland vurderede registreringsafgiften til 118.564 kr., som han betalte med dankort. Dermed var alle papirer i orden og nummerpladerne kunne sættes på, så Kenneth kunne komme ud på landevejene og udleve sin drøm som Harley-ejer.
Fem måneder senere i april 2011 opdagede Skat, at motorcyklen aldrig skulle have været indregistreret, fordi stel og motor ikke passede korrekt sammen efter standardmålene for Harley Davidson. Men det var ved en fejl ikke blevet noteret internt hos Skat og derfor var motorcyklen gået hele vejen gennem systemet.
’Skat beklager, at vi ikke fik indhentet og kopieret dokumentationen på tidspunktet, da den blev afgiftsberettiget’, skriver Skat 11. april 2011 til Kenneth Lund.
Efter en ny undersøgelse af motorcyklen i sommeren 2011 blev indregistreringen annulleret, fordi Skat og Trafikstyrelsen fandt, at den alligevel ikke kunne godkendes som værende en Harley Davidson. Kenneth Lund ville så gerne have sine 118.564 kr. igen, da der jo skulle fastsættes en helt ny afgift, men han fik ikke andet end en lang næse.
Fordi han har kørt på offentlig vej med sin Harley Davidson kunne han ikke få en krone igen.
’Skat har truffet afgørelse om, at registreringsafgiften ikke kan tilbagebetales, da motorcyklen i sin tid er anmeldt til afgiftsberettigelse, afgiftsberettiget og taget i brug på færdselslovens område,’ skriver Skat Nordsjælland i september 2011 til Kenneth Lund.
Nu står den ulykkelige smed fuldstændig blanket af med en veteranmotorcykel til 200.000 kr. – og han har tabt registreringsafgiften.
PÅ MOBIL? Se oversigten over hele Kenneths skattesag her
Kenneth Lunds advokat, Claus Bach Christensen, der er partner i Actio Advokater og ekstern lektor i skatteret ved Københavns Universitet, mener, at sagen er en af de mest urimelige, han nogensinde har behandlet.
- Det svarer til, at du køber et tv i en butik. Efter nogle måneder tilbagekalder butikken så dit tv, fordi der er opdaget en gammel fejl, men samtidig kan du ikke få dine penge tilbage, fordi du har brugt tv’et. Hvis Skat havde været en privat virksomhed, havde de helt klart handlet i strid med reglerne, siger Claus Bach Christensen, der mener, at Kenneth Lund er fanget i et lovmæssigt vakuum.
- Det er Skat, der har begået en fejl, men alligevel holder Skat stift fast i reglerne om, at Kenneth skal betale afgift, fordi han har kørt på færdselslovens område, siger Bach Christensen.
I juli i år tabte Kenneth Lund sagen i Landsskatteretten, der også mente, ’at køretøjet har været taget i brug på færdselslovens område, og det er derfor berettiget, at Skat har afkrævet klageren registreringsafgift.’
I FDM (Forenede Danske Motorejere) vækker sagen stor bekymring.
- Det er en af de mest groteske sager, jeg har oplevet. Hvis en borger skal bøde for, at Skat har lavet en fejl i sagsbehandlingen i forbindelse med indregistreringen og derfor trækker registreringen tilbage, så er vi ude i et principielt problem, der kan ramme alle danskere med et motorkøretøj. Har Skat loven på sin side i den her sag, så må loven laves om, siger Per Alkestrup, der er leder af juridisk afdeling i FDM.
Lektor i skatteret Thomas Rønfeldt fra Aalborg Universitet mener slet ikke sagen holder.
- Når først registreringsafgiften er betalt, har borgeren papir på, at køretøjet er lovligt at køre på. Når Skat så bagefter vurderer, at der ikke var grundlag for at indregistrere køretøjet, har Skat samtidig mistet grundlaget for at indkræve afgiften og så skal borgeren selvfølgelig have pengene igen, siger Rønfeldt.
Underdirektør i Skat Motor, Søren Buus, vil ikke kommentere på den konkrete sag, men han skriver i en mail, at borgeren har et særligt ansvar for at sikre køretøjets identitet inden syn og indregistrering.
HVAD MENER DU? DELTAG I DEBATTEN NEDENFOR ELLER PÅ FACEBOOK HER
LÆS MERE OM SAGEN I BT TIRSDAG
* Stort interview med Kenneth om skatte-mareridtet: 'Jeg er fanget i et hul'
* Skat: Borgerens eget ansvar
130231302413025
Goa bilder! Man får passa på nu innan all satans is och snö. Men satans vad höstligt ni har det där uppe :) här nere på bästkusten är det fortfarande grönt och skönt. Men det börjar bli lite kyligt att åka lite längre sträckor.
Ps. Snygg sporre har du också!
Idag tröttnade jag på att det är helt omöjligt att få tag på Zodiacs ramfäste för dragpipes till min FXS från 1980, så jag tog en tripp till smedjan och bankade ihop ett eget.
För att va säkert två år sen jag smidde nåt senast så blev jag ganska nöjd :D Bilden gör inte fästet rättvisa, får ta kort imorgon när det sitter monterat på hojen. Hål för bultar är borrade, och just nu väntar jag på att hammarlacken ska torka :D
13030
Det vart en liten runda i solsken runt norrköpings trakten. Jag vart lite trött på att ligga hemma och vara sjukskriven.
Nu så har magsmärtorna äntligen börjat släppa som tur är.
Vad glad jag är att jag inte bor i Danmark
Registrerede Harley forkert: Brøler i Skat koster Kenneth 118.564 kr.
Kenneth Lund købte en Harley-Davidson motorcykel i USA til 200.000, fik den synet, betalte afgift på 118.000 - hvorpå SKAT siger, at den ikke er ægte og derfor ikke må øre i Danmark. SKAT nægter at betale pengene tilbage. Kenneth med motorcyklen han ikke har kunne køre på i tre år.
Eksperter rystede over Skat: Grotesk og helt urimelig sag
Af: Thomas Nørmark Krog tnk@bt.dk
Skat bliver i en ny sag beskyldt for en yderst kritisabel behandling af en borger
BT kan i dag fortælle, hvordan en brøler internt i Skat har kostet den 37-årige smed Kenneth Lund fra Skælskør hele 118.564 kr. i tabt registreringsafgift.
Kenneth Lund fik i 2010 sin netop ombyggede Harley Davidson fra 1955 godkendt ved toldsyn, og Skat Nordsjælland vurderede registreringsafgiften til 118.564 kr., som han betalte med dankort. Dermed var alle papirer i orden og nummerpladerne kunne sættes på, så Kenneth kunne komme ud på landevejene og udleve sin drøm som Harley-ejer.
Fem måneder senere i april 2011 opdagede Skat, at motorcyklen aldrig skulle have været indregistreret, fordi stel og motor ikke passede korrekt sammen efter standardmålene for Harley Davidson. Men det var ved en fejl ikke blevet noteret internt hos Skat og derfor var motorcyklen gået hele vejen gennem systemet.
’Skat beklager, at vi ikke fik indhentet og kopieret dokumentationen på tidspunktet, da den blev afgiftsberettiget’, skriver Skat 11. april 2011 til Kenneth Lund.
Efter en ny undersøgelse af motorcyklen i sommeren 2011 blev indregistreringen annulleret, fordi Skat og Trafikstyrelsen fandt, at den alligevel ikke kunne godkendes som værende en Harley Davidson. Kenneth Lund ville så gerne have sine 118.564 kr. igen, da der jo skulle fastsættes en helt ny afgift, men han fik ikke andet end en lang næse.
Fordi han har kørt på offentlig vej med sin Harley Davidson kunne han ikke få en krone igen.
’Skat har truffet afgørelse om, at registreringsafgiften ikke kan tilbagebetales, da motorcyklen i sin tid er anmeldt til afgiftsberettigelse, afgiftsberettiget og taget i brug på færdselslovens område,’ skriver Skat Nordsjælland i september 2011 til Kenneth Lund.
Nu står den ulykkelige smed fuldstændig blanket af med en veteranmotorcykel til 200.000 kr. – og han har tabt registreringsafgiften.
PÅ MOBIL? Se oversigten over hele Kenneths skattesag her
Kenneth Lunds advokat, Claus Bach Christensen, der er partner i Actio Advokater og ekstern lektor i skatteret ved Københavns Universitet, mener, at sagen er en af de mest urimelige, han nogensinde har behandlet.
- Det svarer til, at du køber et tv i en butik. Efter nogle måneder tilbagekalder butikken så dit tv, fordi der er opdaget en gammel fejl, men samtidig kan du ikke få dine penge tilbage, fordi du har brugt tv’et. Hvis Skat havde været en privat virksomhed, havde de helt klart handlet i strid med reglerne, siger Claus Bach Christensen, der mener, at Kenneth Lund er fanget i et lovmæssigt vakuum.
- Det er Skat, der har begået en fejl, men alligevel holder Skat stift fast i reglerne om, at Kenneth skal betale afgift, fordi han har kørt på færdselslovens område, siger Bach Christensen.
I juli i år tabte Kenneth Lund sagen i Landsskatteretten, der også mente, ’at køretøjet har været taget i brug på færdselslovens område, og det er derfor berettiget, at Skat har afkrævet klageren registreringsafgift.’
I FDM (Forenede Danske Motorejere) vækker sagen stor bekymring.
- Det er en af de mest groteske sager, jeg har oplevet. Hvis en borger skal bøde for, at Skat har lavet en fejl i sagsbehandlingen i forbindelse med indregistreringen og derfor trækker registreringen tilbage, så er vi ude i et principielt problem, der kan ramme alle danskere med et motorkøretøj. Har Skat loven på sin side i den her sag, så må loven laves om, siger Per Alkestrup, der er leder af juridisk afdeling i FDM.
Lektor i skatteret Thomas Rønfeldt fra Aalborg Universitet mener slet ikke sagen holder.
- Når først registreringsafgiften er betalt, har borgeren papir på, at køretøjet er lovligt at køre på. Når Skat så bagefter vurderer, at der ikke var grundlag for at indregistrere køretøjet, har Skat samtidig mistet grundlaget for at indkræve afgiften og så skal borgeren selvfølgelig have pengene igen, siger Rønfeldt.
Underdirektør i Skat Motor, Søren Buus, vil ikke kommentere på den konkrete sag, men han skriver i en mail, at borgeren har et særligt ansvar for at sikre køretøjets identitet inden syn og indregistrering.
HVAD MENER DU? DELTAG I DEBATTEN NEDENFOR ELLER PÅ FACEBOOK HER
LÆS MERE OM SAGEN I BT TIRSDAG
* Stort interview med Kenneth om skatte-mareridtet: 'Jeg er fanget i et hul'
* Skat: Borgerens eget ansvar Fyfan vilket jävla överförmynderi! Inte nog med att dom har orimligt höga avgifter i Danmark,men att staten ska blåsa folk på pengar också!!! Helt sjukt!Någonting för EU domstolen?
Idag tröttnade jag på att det är helt omöjligt att få tag på Zodiacs ramfäste för dragpipes till min FXS från 1980, så jag tog en tripp till smedjan och bankade ihop ett eget.
För att va säkert två år sen jag smidde nåt senast så blev jag ganska nöjd :D Bilden gör inte fästet rättvisa, får ta kort imorgon när det sitter monterat på hojen. Hål för bultar är borrade, och just nu väntar jag på att hammarlacken ska torka :D
13034
Sådärja :D
modestrick
2013-09-22, 10:27
13034
Sådärja :D
Själv är bäste dräng.
Själv är bäste dräng.
Japp, fick blodad tand, så ska nog smida ihop en sissybar med armstöd på sidorna istället för att köpa en barnsits för 2500 :P
130231302413025
Najs... :)
Ta gärna om den sista bilden när löven är nästan exakt lika röda som din hoj.
Blir en jävligt cool effekt av det då.
13039
Skämt åsido så körde jag hit för att lägga ett spår i skogen, det skulle ligga ett tag så medan jag väntade blev det några mil på outforskade vägar idag. Sedan blev det spårträning av hund och han tog spåret klockrent. Ikväll blir det rep med gubbrockbandet, en perfekt avslutning på en kanonsöndag.:)
har jag drabbats av höst tröttheten, har inte kört en meter inte ens till verkstan
Bikebandit
2013-09-22, 22:15
Körde till Falkenberg med Amazonen i helgen, klarade sig bra thb;..men fyfaaan det öste ner på vägen hem !!!!
http://farm8.staticflickr.com/7354/9878229613_900179bd54_c.jpg
http://farm4.staticflickr.com/3776/9878174436_ff81f684a4_c.jpg
Körde till Falkenberg med Amazonen i helgen, klarade sig bra thb;..men fyfaaan det öste ner på vägen hem !!!!
http://farm8.staticflickr.com/7354/9878229613_900179bd54_c.jpg
http://farm4.staticflickr.com/3776/9878174436_ff81f684a4_c.jpg thb; Heheh,inte undra på att du körde i drygt 50 km :D
är ordningen återställd, körde hoj till jobbet som vanligt :)
hade ett el fel med startmotorn som inte ville släppa igår.
Har problem med ryggen och har bara varit ute på vägarna på Mc en enda gång i September.
Kan inte jobba och när jag äntligen klarade att sitta en längre stund så har jag ägnat mej åt att knåpa ihop en liten film om en av sommarens utflykter.
Här är den:
http://www.youtube.com/watch?v=9hgd1An5EPs
Idag snöar det i Umeå, förbannade skit!ag;
Och nu dök det upp 2st beg. crossdäck med endurodubb till salu, 16" & 19".
Jag ringde på dem så ska säljaren kolla övriga dimensioner på däcken, funkar det så köper jag dem och slänger på Sportstern (ingen minns en fegis).:D
Henrik Forslund
2013-09-26, 10:35
Och nu dök det upp 2st beg. crossdäck med endurodubb till salu, 16" & 19".
Jag ringde på dem så ska säljaren kolla övriga dimensioner på däcken, funkar det så köper jag dem och slänger på Sportstern (ingen minns en fegis).:D
Helt rätt! Coolt
Med rätt kläder kan man väl åka året om, titta på tomtarna som tycker skoter är helt naturligt...
—--------------
All comfort was sacrified for style
Helt rätt! Coolt
—--------------
Jo, coolt! Bokstavligt talat..Snow
alfg...
Kul video... Gillade kommentarerna! thb;
Hur snabbt går frugans skoter?
45:an nöter jag också, men närmare Göteborg. :)
- - - Uppdaterad - - -
Idag snöar det i Umeå, förbannade skit!ag;
Usch då... Tur man inte bor såpass högt upp i landet.
Men vem vet... Kanske blir det en varga vinter i år... wa;
- - - Uppdaterad - - -
Sista arbetsdagen för denna veckan... Fick dock samtal om att de hoppas så många som möjligt kan jobba över till två i natt.
Får se om jag orkar... Har ju en timmes resväg hem också.
Sanniz..
Skotern är en encylindrig fyr-taktare på 350cc, som kanske toppar 125kmh, men som axar bra upp till 90 -100 och är riktigt kul att köra.
Eftersom den har tre hjul så får den köras på B-kort trots att man lägger ner den i kurvorna som en vanlig två-hjuling.MPD;
Sanniz..
Skotern är en encylindrig fyr-taktare på 350cc, som kanske toppar 125kmh, men som axar bra upp till 90 -100 och är riktigt kul att köra.
Eftersom den har tre hjul så får den köras på B-kort trots att man lägger ner den i kurvorna som en vanlig två-hjuling.MPD;
Härlig video,känner igen en del ställen.Vi brukar också köra i Dalsland ibland och bl.a käka på The Visitor i Håverud.
hasse diesel
2013-09-26, 17:34
Roligt att se hembygden, åker dit imorron thb;
Har problem med ryggen och har bara varit ute på vägarna på Mc en enda gång i September.
Kan inte jobba och när jag äntligen klarade att sitta en längre stund så har jag ägnat mej åt att knåpa ihop en liten film om en av sommarens utflykter.
Här är den:
http://www.youtube.com/watch?v=9hgd1An5EPs
köpte jag batteri värmehanskar på claes olsson, kan nog bli skönt i morgon bitti, 0 grader enligt yr.no brrrrrrrr
Bikebandit
2013-09-26, 21:13
Ingen HD men min arbetshäst .. används måndag till fredag .. tur denna vecka med bra väder här nere :)
Så har man skrapat rutorna för första gången inför kommande kalla säsong...
Fast nu är det helg!!!
...så har man kommit hem från Probike (Mölndal)...
Lite kyligt på morgonen, men till slut fick jag på mig allt jag skulle ha på mig och kunde rulla iväg med hojen. :D
Blev en fin runda med och kul snack med hojfolket borta på Probike.
Trodde iofs det skulle komma fler på hoj... Men göteborgarna verkade frusna idag. :D
Träffade på Coax och MisterMajjo vid kaffemaskinen...
Missade jag någon annan???
Tog några få bilder, men missade tyvärr 2014 års nyheter. :D
Lotta på Probike ser till att alla kan dricka sitt kaffe/choklad/te...
http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20130928_131915_zpsf726f2a4.jpg
Maken frotterar sig med delar av sin klubb...
http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20130928_125152_zps8516bfe4.jpg
Makens gamla Softtail är fortfarande kvar i Göteborgs området.
http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20130928_123009_zps6d4b08cb.jpg
...och Suss "gamla hoj" är åter till salu...
http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20130928_120626_zps50cc8783.jpg
Och ikväll blir det sedvanliga barhäng på olika mc klubbar... br;
....Fick vi besök av Jossi. förbannat trevligt
Tack för igår Ola och Anne-Dorthe , vi ses snart igen
Körde till jobbet i ett par sådana här handskar i morse: 13118 Tegera 297.
Riktigt varma & ändå smidigare än mina "riktiga" mc-handskar, men jag fick ju dra jackärmarna över handsken, hade varit helt suveränt om denna handske funnits med krage.
Henrik Forslund
2013-10-04, 21:10
Det finns men minns inte artikelnumret. Www.ejendals.se
—--------------
Det finns men minns inte artikelnumret. Www.ejendals.se
—--------------
Letar vidare, Granngården där jag köpte mina har bytt till Hestra nu.
Kan passa på att tipsa de som inte vet att om man kyler el. värmer större ytliga blodkärl typ i halsen & insidan av handleder så ger det mkt snabb värme el. kyleffekt på kroppen.
rakarör... önskar jag kunde ha något till halsen... men goa handskar/vantar är aldrig fel. Finns ju en del saker som kan medföra frusna fingrar.
Skitväder... Men får kolla om jag kan stå ut en stund ute i alla fall. Skulle behöva sätta fast lite "små panel" vid portöppningen av garaget...
Nope, såga och skruva gäller tills det virke vi har är slut.
Rakarör kolla på Tegera 395 ser ut att vara nåt liknande fast med lite mer krage helrätt pris också 36kr + moms paret
rakarör... önskar jag kunde ha något till halsen...
Vi kör med dessa runt halsen kallare dagar,och är mkt nöjda :
http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=17021&plats_id=0
Kan tillägga att vi köpt en hel del av denna firman och de har bra kvalité,och aldrig nåt problem vid returer heller thb;
Noyen.. Tackar för tipset.. Men inget fungerar på mig. :(
Har allt testat, men de åker av med en gång eftersom jag inte tycker det är så kul att kräkas.
Klarar ju inte ens av att ha halsband numera...
Inte ens en lös halsduk på vintern (när man t ex skall skotta) fungerar.
För visst vill jag ha varmt om halsen som alla andra också. Men jag har ett dilemma, tryckkänsligheten.
Vissa dagar reagerat jag t.o.m. på att min hårfläta landar fel.
- - - Uppdaterad - - -
Får se om det blir något fixande alls... Regnet verkar inte vilja ge med sig. Typiskt när man är ledig en hel dag utan annat jobb.
Maken tyckte jag skulle ta en slappardag inomhus och inte gå ut i regnet och eventuellt bli sjuk och/eller t.o.m. skada sig på något...
Och jag som vill bli klar med garaget... ag;re;
Vi kör med dessa runt halsen kallare dagar,och är mkt nöjda :
http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=17021&plats_id=0
Kan tillägga att vi köpt en hel del av denna firman och de har bra kvalité,och aldrig nåt problem vid returer heller thb;
Jag har motsvarande T&P hjälmhuva, helt suverän. Köper mkt kläder från ITAB och är helnöjd.thb;
Ska leta runt om jag hittar någon i Umeå som säljer Tegeras hanskar, annars får man väl beställa på nätet.
hasse diesel
2013-10-05, 14:36
Körde till jobbet i ett par sådana här handskar i morse: 13118 Tegera 297.
Riktigt varma & ändå smidigare än mina "riktiga" mc-handskar, men jag fick ju dra jackärmarna över handsken, hade varit helt suveränt om denna handske funnits med krage.
Såna här har jag med krage http://www.ejendals.se/item_images/produktblad/sv/296.pdf
hasse diesel
2013-10-05, 14:49
296
Det finns men minns inte artikelnumret. Www.ejendals.se (http://Www.ejendals.se)
—--------------
Hittade handskarna hos Gärdin & Persson här i Umeå, blir att handla till veckan.
http://www.gardinpersson.se/produkter/produkt/2685/handske_296_notnarv-polyester_fodrad
Lyckades få en lucka i regnandet, så nu är den panel som jag planerat att skruva fast på plats. :)
Ett steg närmare till färdigt garage.
hasse diesel
2013-10-05, 20:58
Fint sörru dom e fodrade med typ helly hansen tyg varma och sköna har de när jag åker skidor också yp;
Hittade handskarna hos Gärdin & Persson här i Umeå, blir att handla till veckan.
http://www.gardinpersson.se/produkter/produkt/2685/handske_296_notnarv-polyester_fodrad
Blir det en sväng,får se om det blir några fler beroende på vädret.MPD;
Jag och frun körde en liten sväng idag, fint väder och ganska varmt, men kanske lite blåsigt. Sidvind på Dalboslätten kan rycka ganska rejält.
Körde Umeå - Tärnaby t.o.r. igår, inte med hoj utan med skåpbil men det blev några vägbilder.
13134131351313613137
Så är man tbx i Stavanger o jobb.
är det 16 grader i GBG :) skönt när man fortfarande hojpendlar och är handledare på kvällarna, 30 okt är det uppkörning och efter det blir det bil som gäller :(
Idag har jag satt dämpmatta runt dämpinsatserna i dragpipesen, för att få ner nivån till något mer grannvänligt(även om de närmsta grannarna inte verkar ha nåt emot ljudet som det är nu).
Blev något besviken, blev jävulskt mycket mer snärtigt och inte märkbart lägre. Får ta en tur i veckan och se om det är nåt man kan överleva med eller om skiten åker av igen.
Idag har jag satt dämpmatta runt dämpinsatserna i dragpipesen, för att få ner nivån till något mer grannvänligt(även om de närmsta grannarna inte verkar ha nåt emot ljudet som det är nu).
Blev något besviken, blev jävulskt mycket mer snärtigt och inte märkbart lägre. Får ta en tur i veckan och se om det är nåt man kan överleva med eller om skiten åker av igen.
Tog hojen till jobbet idag, och dämpmattan plockas väck ikväll.. Låter för jävligt och hojen går som på kryckor :(
BAMSEN3570
2013-10-09, 19:31
I dag så fixade min goa sambo körkortet...Gött MPD;
Grattis. gött mos
hasse diesel
2013-10-09, 20:01
Hälsa och gratulera thb;
Bikebandit
2013-10-09, 20:12
Well done !! Great thb; http://www.localracechat.com/forums/images/smilies/animal37.gif............MPD; ......................
Stort grattis, hälsa thb;
Gratta damen... :D
...Funderar jag på att ta H-Dn till jobbet.
...Tog jag sporren till jobbet och testade mina nya gosiga Tegerahandskar mod.296, den tajta kragen gick precis att få över jackärmen så det blev tätt & bra, sköna & billiga (230:-).
Det är snart dags att ställa undan hojen så jag letar en snorbillig liten japs att ha som vinterhoj samtidigt som jag fått Buellgriller i huvudet, trevliga I-landsproblem.
...Funderar jag på att ta H-Dn till jobbet.
Behöver du fundera på det????? jag ser det som en självklarhet thb;
Behöver du fundera på det????? jag ser det som en självklarhet thb;
Ha ha nä då! Nu står den här på jobbet och glänser!
Idag körde jag inte hoj till jobbet , just det brukar ju inte köra hoj till jobbet
Idag körde jag inte hoj till jobbet , just det brukar ju inte köra hoj till jobbet Heheh,inte jag heller:)
Servicen gjord. Finns chans att det blir en tur i helgen MPD;
Är det fredag och då passar jag på och önska alla en trevlig helg,samt så verkar det som att vädret blir bra i GBG så det lär bli en sväng med hojen/GonZa
BambiGBG
2013-10-11, 16:37
Igår krockade jag med ett rådjur . Glad att det var ned bilen. Lampor och extra ljus gick åt pepparn. Idag blir det jour centralen för min bil kom i bra gungning när jag försökte väja för den. Så nu värker höften så jag blir galen..
Hoppas alla underbara här inne får en go helg..
Igår krockade jag med ett rådjur . Glad att det var ned bilen. Lampor och extra ljus gick åt pepparn. Idag blir det jour centralen för min bil kom i bra gungning när jag försökte väja för den. Så nu värker höften så jag blir galen..
Hoppas alla underbara här inne får en go helg..
Fan vad tråkigt att höra hoppas det går över fort och att det inte blir så dyrt med bilen.
Ta hand om er
BambiGBG
2013-10-11, 19:23
Fan vad tråkigt att höra hoppas det går över fort och att det inte blir så dyrt med bilen.
Ta hand om er
Bilen är inga problem har extra älgskadeförsäkring. Ingen självrisk.
Men jag sitter just nu på akuten och det verkar som de sett något på röntgen plåtarna.. Suck !!
Har jag och Lost kört en liten repa...
Är vädret strålande i GBG så valet blir enkelt för mig vad som skall göras på dagen, MPD; ha en bra lördag allesammans/GonZa
blir vi ett gött gäng som drar till Vårgårda Dragway och tittar på nostalgi dragracing bl.a :)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/varingrgaringrda_zpsd742db26.jpg (http://s1027.photobucket.com/user/ptb59/media/varingrgaringrda_zpsd742db26.jpg.html)
BambiGBG
2013-10-12, 10:08
Vilket skit
Krya på dig
Tack !!
Vart ett par mil med Borstis och Vespan i strålande solsken. Man vart lite kall men det går ju att ta bort med en styrke tår thb;
14 hojar blev det till Vårgårda i dag :) några nya ansikten vara det som jag hoppas tittar förbi igen på Onsdagar då kaffepannan är laddad som vanligt, själv hoppas jag på att kunna köra ett tag till varav jag blev tvungen att beställa mitt 3:e bakdäck för i år (väven tittar fram) men dom flesta verkar ställa av för i år ganska snart...alltså period 2 garage byggandet är här :)
14 hojar blev det till Vårgårda i dag :) några nya ansikten vara det som jag hoppas tittar förbi igen på Onsdagar då kaffepannan är laddad som vanligt, själv hoppas jag på att kunna köra ett tag till varav jag blev tvungen att beställa mitt 3:e bakdäck för i år (väven tittar fram) men dom flesta verkar ställa av för i år ganska snart...alltså period 2 garage byggandet är här :)
Fan vad sköj! Hoppas ni hade kul! Jag ställer inte in nåt i nåt garage förens minusgrader och snö :) hoppas kunna komma förbi på onsdag...tills dess så slänger jag in en bild till din ära Lasse...
http://i908.photobucket.com/albums/ac288/Sweforty8/image_zps00c87fb7.jpg (http://s908.photobucket.com/user/Sweforty8/media/image_zps00c87fb7.jpg.html)
Tackar för bilden ;) en annan variant av turbo monteringen, jag har mitt aggregat längre fram samt trycksidan framåt så jag får helt fritt för benet, betydligt bättre enligt min mening men det kanske finns någon fördel som jag inte inser med denna också :)
Jo det kunde inte bli bättre, många hojar och ett fantastiskt väder, fick besök av Victor_48 och hans farsa som jag hoppas tittar förbi fler gånger också...
Fan vad sköj! Hoppas ni hade kul! Jag ställer inte in nåt i nåt garage förens minusgrader och snö :) hoppas kunna komma förbi på onsdag...tills dess så slänger jag in en bild till din ära Lasse...
http://i908.photobucket.com/albums/ac288/Sweforty8/image_zps00c87fb7.jpg (http://s908.photobucket.com/user/Sweforty8/media/image_zps00c87fb7.jpg.html)
Tackar för bilden ;) en annan variant av turbo monteringen, jag har mitt aggregat längre fram samt trycksidan framåt så jag får helt fritt för benet, betydligt bättre enligt min mening men det kanske finns någon fördel som jag inte inser med denna också :)
Jo det kunde inte bli bättre, många hojar och ett fantastiskt väder, fick besök av Victor_48 och hans farsa som jag hoppas tittar förbi fler gånger också...
Det var ju sköj! Kul med fler folk! Är du i lokalen på onsdag eller?
Det var ju sköj! Kul med fler folk! Är du i lokalen på onsdag eller?
japp en stund...åker förbi efter jobbet är där från 17:00
Ja turen till Vårgårda va en höjdare, men nu e det inte mycke säsong kvar.
Men jag börjar inte riva hojen än, Valen har ju en happening på lördag som kan bli trevlig.
Men efter det så.....
:)
Men lite skruva blir det i veckan ändå, har ju fler projekt igång.
Tis å Ons e jag där nere i alla fall.
Men jag börjar inte riva hojen än, Valen har ju en happening på lördag som kan bli trevlig.
Men efter det så.....
Beställde nytt däck så ett par veckors körning till får det bli hoppas jag men allt hänger förstås på tempen, så länge det är plus grader kör jag :)
Beställde nytt däck så ett par veckors körning till får det bli hoppas jag men allt hänger förstås på tempen, så länge det är plus grader kör jag :)
Ja nästa år blir det åka av för mig åxå, men inte som du Lasse.S men betydligt rikligare än på flera år.
Men det har blivit mer än väntat i år ändå trots "the very unpredictable strokefactor"
:cool:
Men efter det så.....
Vad händer på VCS på lördag och vilken tid?
Idag ligger man på sofflocket här i Stavanger. Lyckades klanta till mej spricka/brott på revben i fredagsag;
Vad händer på VCS på lördag och vilken tid?
13185
Blir det väder kan det ju bli en kul utflykt annars blir det kaffe å meck i källarens stabila väderförhållanden.
13185
Blir det väder kan det ju bli en kul utflykt annars blir det kaffe å meck i källarens stabila väderförhållanden.
Men vad var det för happening? Kollade deras hemsida men hittade inget.
hasse diesel
2013-10-14, 12:53
Har du varit full kryssbena?
Men vad var det för happening? Kollade deras hemsida men hittade inget.
http://www.valencustomshop.se/
http://www.valencustomshop.se/
Ska du åka?
Har du varit full kryssbena? Nej det var faktiskt på jobbet. Var o klättrade uppe på en Caterpillar 3516 skeppsmotor o slant så att jag slog i revbenen.
Ska du åka?
Eventuellt, min "elev" behöver träna inbromsning samt väjning i 70 0 90 enligt körskolan fick jag veta i dag så jag kanske blir stående på någon parkering huttrande med en termos i handen men inte omöjligt att det hinns med också, får återkomma om det.
Sedition
2013-10-14, 14:42
Eventuellt, min "elev" behöver träna inbromsning samt väjning i 70 0 90 enligt körskolan fick jag veta i dag så jag kanske blir stående på någon parkering huttrande med en termos i handen men inte omöjligt att det hinns med också, får återkomma om det.
Väja i 70 och 90 fick jag aldrig göra på körskolan eller på uppkörningen. Fick bara göra kontrollerad inbromsning från dom farterna. Enda gången jag fick träna på att väja var på risktvåan samt höghastighetsbanan som alla måste klara på uppkörningen, men där skulle man ju köra i 50km.
Nä fan inte väjning i 70 & 90! Måste vara bromsning va!? Undanmanövern görs i 50km/h som följs av slalom mellan koner, en vändning, tillbaka mellan konerna (slalom) och sedan kontrollerad inbromsning till stillastående. Ta med dig eleven, går ju att bromsa i Varberg också :)
Väja i 70 och 90 fick jag aldrig göra på körskolan eller på uppkörningen. Fick bara göra kontrollerad inbromsning från dom farterna. Enda gången jag fick träna på att väja var på risktvåan samt höghastighetsbanan som alla måste klara på uppkörningen, men där skulle man ju köra i 50km.
Kan missuppfattat henne....behövde träna i alla fall fast hon redan klarat risktvåan. hon körde inte sin hoj i dag och är lite försiktig så jag tror inte det är problem med sin egna
hasse diesel
2013-10-14, 16:02
Kan missuppfattat henne....behövde träna i alla fall fast hon redan klarat risktvåan. hon körde inte sin hoj i dag och är lite försiktig så jag tror inte det är problem med sin egna
Lycka till hinner hon köra upp i år ?
Lycka till hinner hon köra upp i år ?
Hon har en tid 30/10 så det hänger på vädret nerverna och en smula tur med rätt uppkörnings gubbe :)
Sedition
2013-10-14, 17:11
Ja det tror jag du har gjort. Iofs så verkar körskolorna ha egna idéer om vad man ska träna på. Jag fick köra en lektion i trafik och resten på Linköpings motorstadion och träna på allt som var viktigt inför uppkörningen och träna på kurvteknik.
Min flickvän däremot som gick på en annan skola fick köra 3st lektioner i stan, 1st lektion på motor och landsväg och slutligen 8st på motorstadion, kan väl tillägga att hon kunde köra redan innan så hon var inte helt grön.
Det man ska tänka på vid inbromsning är att sitta rakt i ryggen med lätt böjda armar, hålla blicken högt och fokusera den långt fram. Hålla alla fyra fingrarna på bromshandtaget och foten på fotbromsen.
Samma sak med att hålla foten på bromsen och fingrarna på kopplings och bromshandtaget gäller vid beredskapsläge vid skymdsikt, högerregeln, korsningar osv.
Då får vi hoppas det fina vädret håller i sig då så hon får sitt körkort i år och lycka till med allt :)
hasse diesel
2013-10-14, 17:27
Hon har en tid 30/10 så det hänger på vädret nerverna och en smula tur med rätt uppkörnings gubbe :)
Det blir dubbdäck då ;)
Ja det tror jag du har gjort. Iofs så verkar körskolorna ha egna idéer om vad man ska träna på. Jag fick köra en lektion i trafik och resten på Linköpings motorstadion och träna på allt som var viktigt inför uppkörningen och träna på kurvteknik.
Min flickvän däremot som gick på en annan skola fick köra 3st lektioner i stan, 1st lektion på motor och landsväg och slutligen 8st på motorstadion, kan väl tillägga att hon kunde köra redan innan så hon var inte helt grön.
Det man ska tänka på vid inbromsning är att sitta rakt i ryggen med lätt böjda armar, hålla blicken högt och fokusera den långt fram. Hålla alla fyra fingrarna på bromshandtaget och foten på fotbromsen.
Samma sak med att hålla foten på bromsen och fingrarna på kopplings och bromshandtaget gäller vid beredskapsläge vid skymdsikt, högerregeln, korsningar osv.
Då får vi hoppas det fina vädret håller i sig då så hon får sitt körkort i år och lycka till med allt :)
Tackar för lyckönskningarna :)
Jo bromsteknik är något som ligger mig varmt om hjärtat och något jag övar på konstant speciellt på våren, tyvärr pressade jag henne lite över gränsen i somras att hon la hojen och efter det har jag tagit det lite lugnare med henne, som sagt klarade hon risktvåan men känner sig osäker vilket syns innan hon fått "värmt upp" några gånger, vi har kört relativt mycket och jag tycker att hon borde klara kortet nu då det ser säkert ut, som alltid är det rutin som behövs men hon lär få den rätt fort då hon är otröttlig hoj åkare känns det som :)
Victor_48
2013-10-14, 17:45
Va riktigt kul att åka med er i helgen synd att vi va tvugna att sticka så tidigt men det blir säkert flera gånger hoppas jag !
Va riktigt kul att åka med er i helgen synd att vi va tvugna att sticka så tidigt men det blir säkert flera gånger hoppas jag !
Upp till dig hur många tillfällen det blir ;) du är alltid välkommen
- - - Uppdaterad - - -
Det blir dubbdäck då ;)
risken finns :) vet inte var dom drar gränsen men antar minusgrader eller risk för halka
hasse diesel
2013-10-14, 22:25
risken finns :) vet inte var dom drar gränsen men antar minusgrader eller risk för halka De flyttar tiden till senare på dagen i slutet på året, men det är väl för att få dagsljus också samt att morgonfrosten hunnit tina bort
Nyss hemkommen efter att ha kört iväg hojen till vintergaraget, traumatiskt. Lusläser blocket för att hitta en billig vinterhoj..
...Var jävligt kallt att åka till jobbet! Skönt när vattenstänket på buffen fryser till is ha ha.
Treflig helg alla!
thb;
...Var jävligt kallt att åka till jobbet! Skönt när vattenstänket på buffen fryser till is ha ha.
Treflig helg alla!
...konstaterar jag (ännu en gång) att ett regngställ från Biltema suger åsnepung!
blev det en timmes körning efter jobbet,dom större vägarna var torra medans dom mindre var fläckvis torra.
14 + o torra vägar till jobbet idag, gött e det att köra hoj :)
14 + o torra vägar till jobbet idag, gött e det att köra hoj :)
vc;
...har jag beställt nya pipor D; monteras ev i helgen!
...har man åter fått göra nya provtagningar...
Ledig idag...
Hoppas det är bra väder på fredag... För i så fall blir det en hösttur på dagen.
Håll en tumme!!! *vågar inte kolla väderprognosen*
Martin Lost
2013-10-23, 19:47
Va blev det för pipor Forty8??
Va blev det för pipor Forty8??
Eftersom du är min största idol så...du får göra matematiken ;)
Hur har det gått med din Joker Machine och dom andra prylarna?
Martin Lost
2013-10-24, 19:48
Haha, då får jag vänta tills du har lindat piporna så jag kan tjuvkika om det är något för mig ;)
Luftfiltret är på och det blev riktigt bra, dom andra prylarna väntar tålmodigt under sängen! Jag försöker hitta ihåligt risers och det går sådär. Man får planera noga inför vintern så det blir rätt direkt, det ska änna kittlatill i pungen då är man på rätt spår!!
Haha, då får jag vänta tills du har lindat piporna så jag kan tjuvkika om det är något för mig ;)
Luftfiltret är på och det blev riktigt bra, dom andra prylarna väntar tålmodigt under sängen! Jag försöker hitta ihåligt risers och det går sådär. Man får planera noga inför vintern så det blir rätt direkt, det ska änna kittlatill i pungen då är man på rätt spår!!
He he då är jag på rätt spår dela tiden då ;)
Du är välkommen förbi när rören är på!
Vart en tur i strålande solsken och hälsade på Borstis på jobbet thb; Imorgon blir det en sväng till Peking mc, så får man se om man kan göra några fynd. Trevlig helg vic;
Bikebandit
2013-10-25, 21:51
....jobbade jag på morgonen, körde 750cc av japansk bushoj på eftermiddagen, tvättade sedan min Street Bob. Skickade iväg några ansökningar, körde min Amazon till verkstaden för att fråga om de kan koppla upp extraljus sedan körde jag in i skogen för att hämta mina dubbdäck .. nu sitter jag här och ska läsa lite forumet. Kommer att titta på ett par avsnitt av Brottet II lite senare med det psyko kvinna som ger inte ett skit om sin familj.
Om vädret tillåter ska jag rulla ut min Street Bob ur garaget och kör i helgen, kanske hälsa på några vänner medan jag är på vägarna MPD;
http://farm4.staticflickr.com/3755/10478397786_6d3ca4b5e4_c.jpg
http://farm8.staticflickr.com/7377/10478498404_df521cc51c_c.jpg
http://farm3.staticflickr.com/2873/10478406214_61bcccc5df_c.jpg
tar det emot lite men det är bara att bita ihop, sista helgen innan min "elev" kör upp och det behöver övas, regn är det men inte så kallt som tur är :)
tar det emot lite men det är bara att bita ihop, sista helgen innan min "elev" kör upp och det behöver övas, regn är det men inte så kallt som tur är :)
Bara och nöta och nöta! Hoppas att eleven klarar uppkörningen! Idag är ju värmen rätt ok även om det är blött och grått.
Bikebandit
2013-10-26, 13:06
skit dålig dag Sjuk .. regn!!!! ... Jag skulle föredra en torr kall dag ;)
Så där ja, nu har man vart på Peking swap meat och gjort lite kap. Trevligt att träffa lite forum folk och så fick man några kalla öl. Tack till Vespa och Borstis och Robull och Wiberg för trevligt sällskap. I kväll blir det party i stan. Fritte over and out yp;
Tack..blev en kanon dag, varmt o inget regn om än något blåsigt att konorna blåste iväg men det känns som det borde gå vägen nu om hon bara inte får någon tjurskalle till uppkörare...
Bara och nöta och nöta! Hoppas att eleven klarar uppkörningen! Idag är ju värmen rätt ok även om det är blött och grått.
hasse diesel
2013-10-26, 17:38
På tal om tjuriga kontrollanter så har jag en jobbarkompis som har FEM kompisar som alla kört upp som privatister. ALLA bommade två uppkörningar och klarade tredje gången!!! Lite för mycket för att det ska gå under termen tillfälligheter eller? Jag tycker att det är bra att vi har tydliga regler om våra körkort men tsv's kontrollanter vem kontrollerar dem? Körskolorna sitter ju som små hundar i knät på dem, totalt beroende av att deras elever klarar sig så deras rykte vårdas. Men tyvärr så sitter kontrollanterna som små gudar utan man har en möjlighet till överklagande!! Sätter du dig på tvären och har en avvikande åsikt om körprovet så kan du ge dig den på att du är körd i det distriktet sen Lycka till ändå jag hoppas verkligen att det är bättre i Götlaborg /Hasse
Tack..blev en kanon dag, varmt o inget regn om än något blåsigt att konorna blåste iväg men det känns som det borde gå vägen nu om hon bara inte får någon tjurskalle till uppkörare...
Amazonen ser jävligt bra ut Rickthb; Hoppas att det är hojväder nästa lördagvic;
Gosh vad trött man är idag... Blev ju en timma mer att festa inatt. :D
Idag skulle jag titta på en japshoj (för vinterbruk) och vid ev. köp köra den hem 30mil, men halvvägs dit när vi kört 15mil får jag ett sms att hojen vägrar starta så det var bara att vända hemåt igen.
Surt kan tyckas men samtidigt är jag mest glad att hojen i fråga jävlades innan jag hunnit köpa den.
Bikebandit
2013-10-27, 22:13
....körde jag en riktig Hoj och alltid komma till samma slutsats..it's the most BADASS bike HD ever made yp; (.. naturligtvis med några finjusteringar av ägaren :I: ..)
http://farm3.staticflickr.com/2873/10520078443_b4098b8e82_b.jpg
http://farm8.staticflickr.com/7372/10519486016_844cc62942_b.jpg
http://farm3.staticflickr.com/2858/10519535784_f0e87bdbcf_b.jpg
http://farm8.staticflickr.com/7394/10519559936_d66bf60809_b.jpg
Bikebandit
2013-10-27, 22:29
Idag skulle jag titta på en japshoj (för vinterbruk) och vid ev. köp köra den hem 30mil, men halvvägs dit när vi kört 15mil får jag ett sms att hojen vägrar starta så det var bara att vända hemåt igen.
Surt kan tyckas men samtidigt är jag mest glad att hojen i fråga jävlades innan jag hunnit köpa den.
Lycka till med din jakt efter en billig vinter hoj thb;
Lycka till med din jakt efter en billig vinter hoj thb;
Tack. Det är inte lätt att hitta någon fungerande, billig hoj i Umeåtrakten, den förra jag tittade på vägrade också starta. Har satt maxpris till 10 papp så det begränsar urvalet något, ju billigare desto bättre då jag kommer att misshandla vinterhojen med kallstarter, saltslask m.m.
Jag hittar nog något bara jag kan ha lite tålamod (fult ord), närmare jul går det kanske lättare att pruta.
....körde jag en riktig Hoj och alltid komma till samma slutsats..it's the most BADASS bike HD ever made yp; (.. naturligtvis med några finjusteringar av ägaren :I: ..)
http://farm3.staticflickr.com/2873/10520078443_b4098b8e82_b.jpg
http://farm8.staticflickr.com/7372/10519486016_844cc62942_b.jpg
http://farm3.staticflickr.com/2858/10519535784_f0e87bdbcf_b.jpg
http://farm8.staticflickr.com/7394/10519559936_d66bf60809_b.jpg
Du Banditen...snygga bilder och hoj!
...var jag ledig p.g.a. undersökning på Sahlgrenska...
Med facit på hand kanske ett bra datum, med tanke på vädret...
Fast ännu är det inte så farligt... Men det regnade rätt bra för ett tag sedan.
Undrar om det blir så farligt med den annalkande stormen...
Känns gôtt att veta att man kan elda i den öppna eldstaden åtminstone, om strömmen skulle gå.
Har ni andra fått "smaka av stormen" ännu?
Fortfarande hojväder vid Nya Varvet ;)
Fortfarande hojväder vid Nya Varvet ;)
Haha Lasse... LM;
Misstänker att du sätter segel på Sportstern också, för att kolla om du kan bryta ljudvallen! ;)
Har du sett den här .blocket.se/vasterbotten/Yamaha_XJ400_50138711.htm?ca=2&w=2?
Har du sett den här .blocket.se/vasterbotten/Yamaha_XJ400_50138711.htm?ca=2&w=2?
Jag förmodar att du frågar mig? om denna: http://www.blocket.se/vasterbotten/Yamaha_XJ400_50138711.htm?ca=2&w=1
Jo jag ringde på den men slirande koppling och ingen vetskap om skicket på däck och drivpaket gav mig dåliga vibbar, jag vill helst inte ha fler än 2 cylindrar heller.
Men visst hade den varit intressant ändå om den varit frisk & körklar.
Idag har man städat lägenheten här i Stavanger. Imorgon är det flyg hemthb;
...var jag ledig p.g.a. undersökning på Sahlgrenska...
Med facit på hand kanske ett bra datum, med tanke på vädret...
Fast ännu är det inte så farligt... Men det regnade rätt bra för ett tag sedan.
Undrar om det blir så farligt med den annalkande stormen...
Känns gôtt att veta att man kan elda i den öppna eldstaden åtminstone, om strömmen skulle gå.
Har ni andra fått "smaka av stormen" ännu?
Storm? En bit ovanför Uddevalla var det så lugnt att man kunde höra en tändstiftloppa hoppa.
Hade bundit fast allt möjligt ute på tomten, fyllt vattendunkar, ställt in bilen osv.
Helt i onödan. Ska kräva ersättning av kommunen som har annat väder än utlovat,
För jag hade ju hoppats att alla löv skulle blåsa bort från tomten.
Lite regn är väl inget fast en får la hoppas att det slutat tills en skall hem :)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_1733_zps6bce0ed4.jpg (http://s1027.photobucket.com/user/ptb59/media/IMG_1733_zps6bce0ed4.jpg.html)
Lite regn är väl inget fast en får la hoppas att det slutat tills en skall hem :)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_1733_zps6bce0ed4.jpg (http://s1027.photobucket.com/user/ptb59/media/IMG_1733_zps6bce0ed4.jpg.html)
Du e som en gammal gympalärare jag en gång hade..."det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder"!
För övrigt så har jag styrt upp mitt onsdagsliv denna veckan :) är du på plats i lokalen i morgon?
Du e som en gammal gympalärare jag en gång hade..."det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder"!
För övrigt så har jag styrt upp mitt onsdagsliv denna veckan :) är du på plats i lokalen i morgon?
japp hade tänkt det :)'
japp hade tänkt det :)'
Då ses vi!
Victor_48
2013-10-29, 19:03
Fick på tanken idag efter foliering blev hyfsat nöjd va vissa små saker som kunde varit bättre :)
13308
13307
Storm? En bit ovanför Uddevalla var det så lugnt att man kunde höra en tändstiftloppa hoppa.
Hade bundit fast allt möjligt ute på tomten, fyllt vattendunkar, ställt in bilen osv.
Helt i onödan. Ska kräva ersättning av kommunen som har annat väder än utlovat,
För jag hade ju hoppats att alla löv skulle blåsa bort från tomten.
Blåste på rätt bra här vid 21-22 snåret... och ösregnade... Men inte så farligt trots allt. Fast visst hade det flugit lite saker på tomten.
Har dock inte kunnat se vad det var för något, som lät med ett stort brak på kvällen, eftersom det hinner bli mörkt innan jag är hemma...
Dock brann ju hembygdsgården ner inatt, så jag såg flammorna i morse på väg till jobbet.
- - - Uppdaterad - - -
Lycka till imorgon Lasse S.... vic;
Bikebandit
2013-10-29, 21:09
Blev tolv timmar utan ström sedan i morse vaknade till detta .. oops! Mitt äppelträd är borta LM;
http://farm4.staticflickr.com/3687/10560276293_230742a34b_b.jpg
yeeees she fixed it :) :) :)
Jonasbaggen
2013-10-30, 16:07
Lasse.S: Bra magister har hon säkerligen haft. Du får la ge henne turbon i present...
Lasse.S: Bra magister har hon säkerligen haft. Du får la ge henne turbon i present...
Tackar....jag har väl inte varit jätte snäll och pressat henne men som tur är har hon varit outtröttlig och övat ihärdigt :)
Blivit lovad en helkväll på restaurang oavsett om hon klara eller inte så detta blir en fin avslutning på säsongen :)
Tackar....jag har väl inte varit jätte snäll och pressat henne men som tur är har hon varit outtröttlig och övat ihärdigt :)
Blivit lovad en helkväll på restaurang oavsett om hon klara eller inte så detta blir en fin avslutning på säsongen :)
thb;
yeeees she fixed it :) :) :)
Grattis i massor... Både till elev och handledare. pardy
...fick man ett par koppar kvällskaffe och lite gött tjöt i lokalen. Kul att se er, Martin Lost - Lasse.S - stroker - ...
...fick man ett par koppar kvällskaffe och lite gött tjöt i lokalen. Kul att se er, Martin Lost - Lasse.S - stroker - ...
Det samma, alltid gött med lite hojtjöt med goa gubbar.
Välkomna tebax !
E nån mer sugen så kom gärna förbi ni åxå.
Onsdagar e dagen, efter typ 17 e tiden.
thb;
Grattis i massor... Både till elev och handledare. pardy
Tackar, det var en mycket glad tjej igår som körde iväg utan övningsväst, själv är jag glad att jag fått in en tjej till i hoj gemenskapen :)
- - - Uppdaterad - - -
:D..
vc;
Kuul!!
detsamma...riktigt roligt med vuxen fritidsgård där alla har gemensamt intresse thb;
Tackar, det var en mycket glad tjej igår som körde iväg utan övningsväst, själv är jag glad att jag fått in en tjej till i hoj gemenskapen :)
Hade också vart superglad... Nu får hon en bra start till nästa säsong. :D
Vad skönt det måste vara, att kunna åka iväg på egen hand.
hasse diesel
2013-10-31, 22:02
thb;
Idag ska 12 pers från HF Riders ut o äta o dricka lite pilsnerbr; Troll med fru kommer från Skåne på besök! Ska bli jävligt nicero;
Idag fick jag äntligen tillfälle och möjlighet att lufta Electran på en tiomilaturMPD;
Bikebandit
2013-11-02, 17:11
alfg thb;
...kom fram till Falkenberg, fint väder o fin hojtur hit längs kusten.. nu är det tacos o mys ;)
robbbull
2013-11-07, 13:20
http://www.youtube.com/watch?v=l12Uoy2-SYw
Strax bär det av mot huvudbyn för o få sig en musik trippSmoke
Bikebandit
2013-11-12, 21:33
... kom jag hem till Skåne längs Hallands kustvägen .. Harley säsongen kanske är slut för de flesta men att köra hoj är inte. Räkna mig lyckligt lottade i att jag ha en annan och kan fortsätta :)
http://farm3.staticflickr.com/2816/10825063973_1631b50d9d_b.jpg
... kom jag hem till Skåne längs Hallands kustvägen .. Harley säsongen kanske är slut för de flesta men att köra hoj är inte. Räkna mig lyckligt lottade i att jag ha en annan och kan fortsätta :)
http://farm3.staticflickr.com/2816/10825063973_1631b50d9d_b.jpg
thb;
robbbull
2013-11-14, 14:59
Fett sväng på Danko Jones o Bombus var som 1000 B52 plan vilket jävla total mangel i gåryp;Men var fan är forum folketfrv;
I dag mår man som en prinsSmoke
Bikebandit
2013-11-14, 16:41
Hmmmm.....kanske Harley säsongen inte helt slut ??? Laddat batteriet och värmde oljan idag :D
http://farm4.staticflickr.com/3694/10855006846_aa76ac566e_b.jpg
Victor_48
2013-11-14, 16:59
Riktigt snygg motorcykel!
Hmmmm.....kanske Harley säsongen inte helt slut ??? Laddat batteriet och värmde oljan idag :D
http://farm4.staticflickr.com/3694/10855006846_aa76ac566e_b.jpg
Fick man ett litet paket...
...fortsättning följer...
http://i908.photobucket.com/albums/ac288/Sweforty8/image_zpsfdb463dd.jpg (http://s908.photobucket.com/user/Sweforty8/media/image_zpsfdb463dd.jpg.html)
Bikebandit
2013-11-14, 21:39
Riktigt snygg motorcykel!
Tack ska du ha !!! thb;
Bikebandit
2013-11-14, 21:48
Fick man ett litet paket...
...fortsättning följer...
http://i908.photobucket.com/albums/ac288/Sweforty8/image_zpsfdb463dd.jpg (http://s908.photobucket.com/user/Sweforty8/media/image_zpsfdb463dd.jpg.html)
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02589/Blackadder-Goes-Fo_2589236b.jpg
aaaaaaah! A cunning plan ! :D
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02589/Blackadder-Goes-Fo_2589236b.jpg
aaaaaaah! A cunning plan ! :D
Yes sir! :b:
Är det fredag,så då passar jag på och önska alla en trevlig helg/GonZa
Är det fredag,så då passar jag på och önska alla en trevlig helg/GonZa
Det samma! br;
salami_harley
2013-11-15, 15:23
Dax att byta styre igen Forty8???? Det måste klia oerhört i din skruvar-tarm. Jag väntar på ny luftburk som är beställd men den kommer nog med tomten.
Ha ha ja det kliar enormt ;) det har barkat åt det högre hållet hela tiden så nu var det dags.
Fränt, vad blir det för burk då? Var gjorde du din foliering, pris?
Här är bild på en polares 48 på ett annat forum som gjorde sin i dagarna. Blev grymt snyggt...
http://i908.photobucket.com/albums/ac288/Sweforty8/image_zps7a16fd2d.jpg (http://s908.photobucket.com/user/Sweforty8/media/image_zps7a16fd2d.jpg.html)
http://i908.photobucket.com/albums/ac288/Sweforty8/image_zpsef26e2c1.jpg (http://s908.photobucket.com/user/Sweforty8/media/image_zpsef26e2c1.jpg.html)
Bikebandit
2013-11-15, 23:45
....har jag gjort sweeeet FA .. and I don't give a f*ck !pl;
http://greengeekgirl.files.wordpress.com/2013/07/cappuccino.jpg?w=413&h=621