Visa fullständig version : Idag..
Idag blev det att jaga ny tvättmaskin, eftersom den gamla dog igår... samt installera den...
Men imorgon hoppas jag på att få åka hoj. :D
Stämmer.
Är det i Sollebrunn? Tycker jag känner igen det.
Ok,bodde där en stund på 80-talet.
Bikebandit
2012-07-16, 20:33
Nice BB! Hoppas att vi får likadana i Hässleholmvic; Tackar ja till ditt erbjudande om övernattning. Vi kommer att bli 4-5 från HF Westcoast om du har plats?
No Problem... Let me know when your coming thb;
- - - Uppdaterad - - -
I dag hamnade vi lite bakåt i tiden :)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_01572.jpg
Like it :D
No Problem... Let me know when your coming thb;
- - - Uppdaterad - - -
Like it :D Fredag eftermiddag. Tror det blir jag,ViLa, Vajtan o nån till.
RilleHD666
2012-07-16, 21:00
Jobb jobb jobb:)
Idag är snart imorgon... :D
Då ser jag fram emot turen till Marstrand... Hoppas på att vi blir några stycken i sällskapet, vore mer kul. :D
Utgår från Ö&B i Gamlestan vid 13 tiden... MPD;
Har haft en underbar tur ut mot Marstrand, även om vi skippade färjan till ön. :D
Fem hojar blev det i sällskapet iaf. Och tur med vädret! MPD;
http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20120717_162452.jpg?t=1342535036
Fick även mail, om att mina patchar för Westcoast är skickade (2 stycken, ett med nick och ett med texten Westcoast Harleyforum.SE)... D;
..har jag beställt delar från http://www.mdnengineering.com/ :D
blev lite godsaker till hojen, snygga saker de däringa finnarna gör thb;
..har jag beställt delar från http://www.mdnengineering.com/ :D
blev lite godsaker till hojen, snygga saker de däringa finnarna gör thb;Tjena Slycke! thb; ja du såg väl mitt Derbylock! Har även gristrynelock med klubblogon som jag ska skruva på när jag kommer hem. BTW ska du till Hässleholm?
Dax att börja pimpa hojen thb;
Pimpandet har redan börjat, nya svarta handtag och mörktonat ledbakljus monterat idag :D sen har jag fixat bort dom förskräckliga reflexerna på sidorna thb;
XBones, vet ej riktigt, semester och la familia måste få träffa mig lite också, men helt klart sugen....
Ok, o lycka till med pimpandetthb;
Idag verkar bli en fin dag igen... :D
Egentligen borde man passa på att åka lite, innan det där typiska semestervädret slår till på nytt. ;)
...kommer min surfplatta som jag impulsköpte kl0230 i Måndags...
...kommer min surfplatta som jag impulsköpte kl0230 i Måndags...
Vem är den shoppinggalna va??? po;
:D
Vem är den shoppinggalna va??? po;
:D
Hahahahaha sant men det är ju så gött att shoppa hemifrån :)
Så slipper man fejka ner en körning till Ullared ;)
Hahahahaha sant men det är ju så gött att shoppa hemifrån :)
Så slipper man fejka ner en körning till Ullared ;)
LM; Fejka?
Jag börjar tro mer och mer att pojkarna ville dit egentligen... Finns en del elektronik där också. :D
Fast det är lite svårt att shoppa på Gekås, med så lite packmöjligheter. :D
http://2.bp.blogspot.com/-aZgTBQJ7OrA/T-mDFTY9RjI/AAAAAAAARRw/oSHR4igXT1I/s1600/lots-of-luggage.jpg
Ser ut som en bra lösning för Whiplash nästa gång han vill ner till Ullared ;)
Ser ut som en bra lösning för Whiplash nästa gång han vill ner till Ullared ;)
Tur att det var du som skrev detta... :cool:lol;
Sådär... Nu är potatisgratängen (med Serranoskinka, purjolök och ananas) i ugnen... Så får maken i sig något innan hans kvälls- och nattpass startar...
Får se om man kanske åker ut en tur med i em... MPD;
...har vi spiste oksefilet ... igen! En vidunderlig ferie .... god mad på den gode øl ... men i morgen vil det være fisk....ønsker en hyggelig aften venner! br;
Idag har man spanat in stället PTB59 med mekarpolare håller till på... :D
Iofs har man festat någon gång i den lokalen förr... pardybr;
Men någon längre tur blev det ej idag... Mest dit och hem igen. :D
Men jag tvättade i alla fall hojen fin idag. ha;
Bikebandit
2012-07-18, 20:33
.... I did fuck all ro;
cybercount
2012-07-18, 20:38
Idag har jag bara slappat, kom hem igår kväll efter resan till sundsvall - östersund - orsa
RilleHD666
2012-07-18, 20:39
Kom hem från jobbet och tog en liten men jäkligt go runda:cool:
hasse diesel
2012-07-18, 22:14
..kastade jag snuset åt h...te få se hur länge det hållerag;
..kastade jag snuset åt h...te få se hur länge det hållerag;Har allvarliga planer på o skippa röken men det är fan inte lätt:(sist höll det 10 veckor o så började man igenrnt;
hasse diesel
2012-07-18, 22:31
Har allvarliga planer på o skippa röken men det är fan inte lätt:(sist höll det 10 veckor o så började man igenrnt;
Bytte från cigg till snus för 15 år sen men nu kan det fan räcka nikotinfri för första gången på 32 år Det känns kan ja säga,inte alls bra just nu ;((
Bikebandit
2012-07-18, 22:34
Cold Turkey ! Best way...keep on truckin' thb;
Byggde klart en stenmur hor brorsan idag, 16 ton sten senare är man lite småmör.
Byggde klart en stenmur hor brorsan idag, 16 ton sten senare är man lite småmör.
http://www.youtube.com/watch?v=tfp2O9ADwGk
Sorry, kunde inte hålla mig... ;)
johnnyponny
2012-07-19, 10:17
Nice, du får dricka lika mycket pilsner nu ;)
Min HD är ännu ett exempel på att tiden läker alla sår... Gick som en påse nötter och när den stått en vecka på verkstaden skulle dom nu fixa den men kunde inte hitta något fel. Jaja hehe såklart är man glad att den är hel o fin men å andra sidan missade jag en veckas körning så ändå lite trisst :/
Funderar starkt på att sälja Heavy breathern, alla säger att vid kraftigt regn under många mil får man problem och det är precis det som verkstaden misstänker nu med. Självklart kör jag med strumpan i regn men verkar inte riktigt hjälpa. Synd!
cybercount
2012-07-19, 11:31
http://www.youtube.com/watch?v=tfp2O9ADwGk
Sorry, kunde inte hålla mig... ;)
Visste det var 16 tons innan jag klickade =)
Nice, du får dricka lika mycket pilsner nu ;)
Min HD är ännu ett exempel på att tiden läker alla sår... Gick som en påse nötter och när den stått en vecka på verkstaden skulle dom nu fixa den men kunde inte hitta något fel. Jaja hehe såklart är man glad att den är hel o fin men å andra sidan missade jag en veckas körning så ändå lite trisst :/
Funderar starkt på att sälja Heavy breathern, alla säger att vid kraftigt regn under många mil får man problem och det är precis det som verkstaden misstänker nu med. Självklart kör jag med strumpan i regn men verkar inte riktigt hjälpa. Synd!
Stämmer det här med Heavy breathern, den går lite dåligt och vill inte svara på gas om man kör länge i kraftigt regn, men den verkar inte ta någon skada för så fort det slutar regna så går den hur bra som helst så jag fortsätter med min
Ett tips är att olja in filtret ofta, stöter ifrån sig vattnet bättre
..har jag tråkigt... Kanske skulle man passa på att fixa lite inne, som omväxling...
Fast jag hade hellre tagit ett varv med hojen... Skall dock kolla upp en sak bara, innan min egna nästa korttur. :D
...är jag inte poppis hos en del vänner..........folk sover på tok för mkt :)
...är jag inte poppis hos en del vänner..........folk sover på tok för mkt :)
Jag sover för lite, känns det allt som oftast. :D
Men så länge jag inte intar ett för bekvämt läge, ja, då kan jag undvika Sova åtminstone... :D
Kolla film verkar hopplöst nu för tiden... Jag somnar för det mesta... wa;
Visste det var 16 tons innan jag klickade =)
Ja, det var väl ingen högoddsare, direkt... thb;
- - - Uppdaterad - - -
Niko, härligt. :)
Ja, det är en helt underbar låt, som gärna hamnar på spellistan när det är party på gång. :)
...har vi spiste oksefilet ... igen! En vidunderlig ferie .... god mad på den gode øl ... men i morgen vil det være fisk....ønsker en hyggelig aften venner! br; Det bästa till alla mina vännerfl; Citat Kim Larsen o Gasolinethb;
johnnyponny
2012-07-19, 17:39
Stämmer det här med Heavy breathern, den går lite dåligt och vill inte svara på gas om man kör länge i kraftigt regn, men den verkar inte ta någon skada för så fort det slutar regna så går den hur bra som helst så jag fortsätter med min
Ett tips är att olja in filtret ofta, stöter ifrån sig vattnet bättre
Tack för tipset! Har ju ingen kedja att olja så lite filterolja då o då är ju bara trevligt pyssel.
robbbull
2012-07-19, 18:12
Intressant jag håller på med min tredje nu:DNär man har semester o ska vila:DDet är ju en jävla hobby man har när det finns frimärken:DMen att brottas,spräcka o hugga i sten ger en näring o tillfridställelse åt själenha;
När man har semester o ska vila:D
ViLa är alltid bra Smoke
nu är det bara 2 timmars arbete kvar, sen så är det semester i 3 veckor, fy faan vad skönt det ska bli...br;
Lagom med ny hoj dåMPD;thb;
Jupp alldeles riktigt xbones, och nu är det bara en timme kvar....:D
Jupp alldeles riktigt xbones, och nu är det bara en timme kvar....:DHa det gött på semestern,o hoppas att ni får bra väderW;Själv ska jag jobba en vecka till.
RilleHD666
2012-07-19, 21:56
Samma här en veckas slit till innan SEMESTER! :D
Jobbar i rotation så jag har 10dagar ledigt efter nästa vecka.Sen är det två veckor jobb o två ledigt.Hoppas på en sjysst sensommar!
Sådär,sitter man och inmundigar en Grön Tuborg och bara njuter, sittandes ute på trappen i ett vindstilla Slycke, fy faan vad jag mår bra, skål. SEMESTER.
cybercount
2012-07-19, 23:04
Sådär,sitter man och inmundigar en Grön Tuborg och bara njuter, sittandes ute på trappen i ett vindstilla Slycke, fy faan vad jag mår bra, skål. SEMESTER.
Låter nice, skål själv!
Just nu är jag sur på tågtrafiken... :(
Den gör att min gubbe får jobba ännu fler timmar i växeln... Vilket troligen sabbar den lilla vakentid han har innan nästa långa nattpass i växeln på nytt...
Visst är det kul med semester...
Får väl åka ensammen med hojen imorgon... Inte säkert han orkar.
Idag kommer mitt godis-paket till Electran. :D
Då blir det garaget sen!
Sen är det bara lika mycket grejor till som ska inhandlas och skickas hem... ;)
Du är inte lite shoppinggalen Niko. :D
Hehehe! Nej, det kommer ett nytt paket på måndag. -Allt fick inte plats i det första... :I:
Sen har en viss person lovat mig att få hem resten som är HD-original, och som ÅF i USA inte får skicka utomlands. :)
Det ska bli så jäkla kul att få sätta sin egen prägel på hojen.
Det är ju det som är lite tråkigt med att köpa nytt, hela hojen är ju så "steril", ingen "personlighet".
Men man ska ju ha något att göra i garaget när det regnar! :D
Hehehe! Nej, det kommer ett nytt paket på måndag. -Allt fick inte plats i det första... :I:
Sen har en viss person lovat mig att få hem resten som är HD-original, och som ÅF i USA inte får skicka utomlands. :)
Det ska bli så jäkla kul att få sätta sin egen prägel på hojen.
Det är ju det som är lite tråkigt med att köpa nytt, hela hojen är ju så "steril", ingen "personlighet".
Men man ska ju ha något att göra i garaget när det regnar! :D
LM;
Iofs trodde jag de stora jobben skedde vintertid. :D
Men förstår vad du menar med personlig prägel... Synd att de coola sakerna oftast bara finns utomlands.
Jag vill ju oftast kunna se saker först i verkligheten med, så man får en bättre uppfattning.
Har jag suttit o metat lite nere vid ån tillsammans med familjen, fikat o jagat fjärilar. Nappade en del men inga fiskar med hem så vi får grilla revben till middag istället för mört, faan vilken tur..
cybercount
2012-07-20, 10:43
Idag ska jag hem till en broder och grilla och dricka pilsner, blir en filmkväll med mycket mc-inslag =)
Sitter här nyvaken, men borde kanske sovit någon timme till. Sova
Får se när mitt lik vaknar... vkn;
Vet inte om han varken orkar eller hinner åka något idag, men jag tänkte åka en tur. Vädret verkar ju bli rätt gôtt idag. MPD;
Just nu är det 1 timmes arbete kvar tills en lååååång 4 veckors semester, snart blir detbr; och sen blir det en tillbr; och sen.............Sova
Idag blev det en go tur i alla fall... Tackar Whiplash för körsällskapet. :D
Här är man på g hemifrån... Maken som tog bild.
http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/IMG_0402.jpg
Nu har det bnlivit ++++++br;men inteSovaän
RilleHD666
2012-07-20, 23:46
br;thb;
När som helstSova
Idag har jag stängt in mig i garaget och monterat lower fairings, bakre högtalar-"poddar", ljusramper, mm. på Electran.
-Nu börjar hon se ut som folk! ;)
På måndag kommer förstärkare och högtalare, så då blir det montering av ljud.
J&M Audio, med skräddarsydda lösningar modellspecifika för varje hoj, förstärkare på 4x125W, och 7,25" trevägshögtalare fram i kåpan och 5,25" i bakre högtalarlådorna lovar gott! ro;
Imorgon blir det svensexa för grannen, sen blir det en sväng med hojen till hojparkeringen i stan och snacka lite skit med gubbarna och tanterna där. :)
På måndag eller tisdag kommer nya ljuddämparna så man slipper skämmas!
Fan, jag längtar redan efter nästa beställning som jag väntar på att få lägga!
-Ännu mera ljusramper! :D
Låter som om du får en trevlig dag idag Niko. Det är ju som julafton när man får hem en massa roliga prylar. Själ ska jag till garaget och koppla upp datorn mot Supertunern för första gången, spännande få se hur det går.....
Undrar just om de inte kommer att ringa om UFO-varningar sedan när Niko är ute och åker i mörkret (när han är klar med alla ramper osv). :D
Själv funderar jag på hur man skall döda tid idag (em-kväll-natt)... Förbannat trist med att maken inte är ledig alls... Antingen jobbar han eller så Sova om han är hemma.
Fint väder med, så man borde ju egentligen passa på att MPD; lite mer. :D
Idag är man sliten som få. Var på cruising i ett regnit Säter igår. Hann dock ta en tur med hojjen på dagen så man fick släcka det begäret. :) Ikväll är det visst cruising i Enköping som man lovat bort sig på. Så hojjen får stå idag. Skål på er alla glada bajkers! In i dimman igen.... ro;
Idag höll jag nästan på att få soppatorsk... :D
Hann känna rycken i tid, plus befann mig nästan bredvid en mack, så jag lyckades ta mig fram till pumpen trots allt... *s*
Trodde först att jag skulle kunna åka ända hem, för att tanka nästa gång jag skulle ut... Men tur att jag inte hann längre. :D
Så nu vet man hur "skuttig" hojen kan bli, när det finns för lite av den dyrbara vätskan i tanken. MPD;
Maken tog sin hoj till växeljobbet, så jag hakade ju på som sällskap... Plus att jag vackert fick hjälpa honom med lite pappersarbete med. Men vad gör man inte för lite "umgängestid". :D
Nu får jag väl glo på lite fler meningslösa såpor på nytt... Maken är ju på jobb hela natten. Lär väl bli väckt av hundarna, när Harleyn (makens Nightrod) är på hemmaplan.
Ganska kul... Kollar jag på videoklipp med Harley ljud... Då rusar vovvarna mot fönstret och börjar storskälla, för de tror husse kommit hem. nh;
Men icke sa nicke, i de flesta fall. :D
Är gubben din reggad här också Sanniz ?
Är gubben din reggad här också Sanniz ?
Nope, det är han inte. Inte ännu i alla fall. Men han är mest inne på speldelar, om han sitter mycket med datorn. Han är med på SBW, men brukar glömma att logga in sig där också. Han föredrar nog sina olika dataspel online, när han inte går igenom flashback och liknande forum. :D
Annars räknar han nog mer ner tiden, tills han kan gå med i en klubb på nytt...
Han har dock pratat om att ev. gå med, men man vet aldrig. Han har dock vart med och åkt med folk härifrån någon gång. :)
Kan inte sova längre... Däckade för tidigt... Tror all frisk luft med mc inte är så bra för natthälsan i alla fall. nh;LM;
Sedan hjälper det inte till, att maken snarkar, när han väl kom hem efter 7 på morgonen...
Så jag får väl ockupera dator och annat, tills det är dags att dona med vad vi skall äta idag.
Får se om jag åker en sväng idag med. :D
Inatt kommer förhoppningsvis maken hem redan vid 1 i alla fall... Om inget akut inträffar. Skall bli skönt att se honom lite mer "vaken" som sällskap hemma också. :D
Idag är man lite off. Satt med polska kolleger o hinka vodka pardy o sen ut på puben. Har svagt minne av att jag kom tillbaka till huset med taxi. Så idag blir det sofflocket med 3-4 pilsner.
vkn;
Var är alla? Forumet är ju dött... nh;
Nåja... En annan får väl döda tid på annat vis... Och se om jag orkar klippa gräset senare.
kört 38 mil i dag, Räkmacka i Smögen o glass i Hamburgsund bl.a med goa hojpolare :) Sportstern går fint ;)
kört 38 mil i dag, Räkmacka i Smögen o glass i Hamburgsund bl.a med goa hojpolare :) Sportstern går fint ;)
Jo, man har allt sett att den kan gå fint. :D
Jo, man har allt sett att den kan gå fint. :D
Tack skall du ha Sanniz :) i vinter blir det luftpannkaka och matlåda till jobbet så jag kan få lite bättre väghållning o vassare motor men då har du väl skaffat dig en V rodd så man inte hänger på en då ;)
Idag har jag städat och snyggat till bilen efter Ölandsresan , orkade inte ta tag i det när man kom hem men nu stod jag inte ut längre
.... köpte jag ett avgassystem för 150 spänn på en bakluckeloppis. Banana
Kanske inte passar rakt av men ändå värt pengarna=metallvärdet
...är man hemma igen efter 10 dagars semester i Danmark å Tyskland...nu ska det åkas Road King...:D
Tack skall du ha Sanniz :) i vinter blir det luftpannkaka och matlåda till jobbet så jag kan få lite bättre väghållning o vassare motor men då har du väl skaffat dig en V rodd så man inte hänger på en då ;)
LM; Haha... :D
Tror det krävs lite mer än en v rod för att dra ifrån en rutinerad dragraceförare. :D Åtminstone innan man lärt sig en annan typ av hoj bättre. :D
Skulle inte förvåna mig, om du montera in ännu värre saker tills dess. MPD;
Fy fan så börjar man jobba igen efter 3 veckor semester vara av 16 dagar utfördes i Las Vegas. jet lagad och trött som en kamel.
Enda roliga är turen och grillningen vi gjorde i går med Bikerbandit, Fia och Rille
Tack till er hade det inte blivit att ni kom hade jag nog somnat med resultatet att vakna mitt i natten istället eftersom kroppen inte hunnit ställa om än.
Idag bokade jag flyg hem till onsdag istællet før fredagD;
Idag fick jag paket av hjultomten! :)
Nu låser jag in mig i garaget.
Idag har jag fått datum preliminärbokat för ett Westcoast-arrangemang; att spana in pansarvagn och liknande fordon samt gamla jänkare ute hos en vän utanför Sollebrunn.
Vecka 39, lördag, är det sagt... Detaljerna är inte fixade än, eftersom det beror lite på antal deltagare och vad de vill ha ut av det hela. :D
Finns det andra intresserade, så kan de hojta till också... Men en anmälan blir bindande om några veckor (eftersom det har med kostnad och annat göra). Än så länge vet jag ingen summa, eftersom jag håller på att ta reda på intresset...
(Finns en tråd om detta, inne på Westcoast-gruppens sida).
http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/pansar.jpg
Annars gör jag inte så mycket... Blåser lite mycket för stunden, så en hojtur känns inte så lockande. Inte helt mållös sådan i alla fall.
Får se om jag gör något mer praktiskt hemma med... Om nu inte den tanken dör med tiden också. :D
cybercount
2012-07-23, 15:11
Idag konstaterar jag att det bara är fem semesterdagar kvar...regnigaste semestern någonsin, såg att värmen skulle komma lagom till semestern är slut :( Igår var jag ut och åt middag med två amerikanska klubbkompisar som varit på besök i några veckor och då börjades det planeras för en usa-resa nästa sommar, blir nog en bra semester då, alltid trevligt med infödda guider :-)
chrille64
2012-07-23, 16:08
Åter på jobbet idag efter lång helg, drog norrut i torsdags och kom hem igår efter en helg i sällskap med trevligt folk br; från olika delar av landet i Boden. blev 150mil innan jag var hemma. varav 64 igår skönt åka Road King :)
Tänke att jag skulle göra rätt denna gången så jag har beställt ett par Progressive Suspension 970 Series Piggyback Shocks men dom får jag tyvärr inte för en i slutet av Aug, kommer även att beställa inom kort Swingarm by Krüger & Junginger GmbH, for Sportster 2008→, aluminum, polished, vad jag hittar på med framgaffeln är jag inte klar över än, hoppas att kunna utnyttja den effekt jag har bättre med hjälp av detta men vintern är lång så jag lär nog få mig ett ryck o fixa lite med motorn också, så du känner mig redan efter den korta bekantskapen Sanniz ;)
Tror det krävs lite mer än en v rod för att dra ifrån en rutinerad dragraceförare. :D Åtminstone innan man lärt sig en annan typ av hoj bättre. :D
- - - Uppdaterad - - -
Tänke att jag skulle göra rätt denna gången så jag har beställt ett par Progressive Suspension 970 Series Piggyback Shocks men dom får jag tyvärr inte för en i slutet av Aug, kommer även att beställa inom kort Swingarm by Krüger & Junginger GmbH, for Sportster 2008→, aluminum, polished, vad jag hittar på med framgaffeln är jag inte klar över än, hoppas att kunna utnyttja den effekt jag har bättre med hjälp av detta men vintern är lång så jag lär nog få mig ett ryck o fixa lite med motorn också, så du känner mig redan efter den korta bekantskapen Sanniz ;)
Tänkte att jag skulle göra rätt denna gången så jag har beställt ett par Progressive Suspension 970 Series Piggyback Shocks men dom får jag tyvärr inte för en i slutet av Aug, kommer även att beställa inom kort Swingarm by Krüger & Junginger GmbH, for Sportster 2008→, aluminum, polished, vad jag hittar på med framgaffeln är jag inte klar över än, hoppas att kunna utnyttja den effekt jag har bättre med hjälp av detta men vintern är lång så jag lär nog få mig ett ryck o fixa lite med motorn också, så du känner mig redan efter den korta bekantskapen Sanniz ;)
Haha... Inte så svårt att gissa, att du skulle nöja dig med det "lilla"... :D
De som alltid "lekt" med de värsta sakerna, lär inte sluta senare heller. ro;
Själv har jag vunnit vuxenpoäng idag och vart en bra hustru... LM;
Illa!!!
Handlat, lagat mat, diskat, dammsugit, hämtat posten, klippt hundarnas klor, pysslat, lekt och rastat vovvar, slängt sopor osv... wa;
Imorgon är det bröllopsdag här hemma... Får se om maken kommer ihåg det på något annat vis än enbart datumet. D;
Sedan undrar jag var alla är, som givmilt skänker bort material till en ok hundgård med koja för två... po;W;
Borde få en egen "hem-sponsor". :cool:
Onsdag och torsdag verkar bli änna gôtt hojväder... MPD;
Har i alla fall bestämt mig för att hälsa på hos Vildvittrorna på torsdag. cheer Gôrcoola brudar!!!
RilleHD666
2012-07-23, 21:53
Idag blev det lite jobb och var hemma hyfsat tidigt på eftermiddagen. Så vi tog bilen till Yngsjö hela familjen och spela minigolf. Gissa vem som vannyp; Riktigt skön sommarkväll. Synd det inte vart lika dant de senaste två månaderna!
Idag fick jag veta att jag måste på jobb torsdag næsta vecka igen:( vi fick jobb på två plattformar utanfør Bergen så jag ska dit o kolla o mæta jobbena! Så det ær bara o glømma Hæssleholmag;
Idag fick jag veta att jag måste på jobb torsdag næsta vecka igen:( vi fick jobb på två plattformar utanfør Bergen så jag ska dit o kolla o mæta jobbena! Så det ær bara o glømma Hæssleholmag;
Tråkigt... Kunde de inte väntat några dagar?
Själv har man målat lite till på huset och badat jyckarna...
Får se vad man gör mer på sin "bröllopsdag"... Droskänka som vanligt...
Idag har jag plockat ihop hojen igen.
Beställde förstärkare och högtalare avsedda för mc från USA.
Dessvärre skickade dom fel framhögtalare.
Dom stod dock för felet och skickade omgående rätt grejor, men dom kommer inte förän tidigast imorgon.
Så länge kan man ju inte vänta när solen skiner, så jag skruvade dit originalhögtalarna fram i väntan på rätt, så nu är hojen körbar! :D
Idag har jag plockat ihop hojen igen.
Beställde förstärkare och högtalare avsedda för mc från USA.
Dessvärre skickade dom fel framhögtalare.
Dom stod dock för felet och skickade omgående rätt grejor, men dom kommer inte förän tidigast imorgon.
Så länge kan man ju inte vänta när solen skiner, så jag skruvade dit originalhögtalarna fram i väntan på rätt, så nu är hojen körbar! :D
Haha... Sover du aldrig Niko? :D
Skönt att de är så schyssta också... Finns ju företag man verkligen kan få bråka med också.
Fick en tår i ögat nu... D;
Maken skickade bud med blommor och lite choklad...
Trots att han själv måste sitta och jobba tills midnatt.
http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20120724_171824.jpg
http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20120724_171812.jpg
Han tyckte att jag tog på mig för lång tid att somna... :D
Eftersom han skulle beställa blommorna i tid.
Stackare! Inte alltid lätt att ha en "old lady"... ;)
chrille64
2012-07-24, 17:29
idag var det dags att besiktiga hojen, glömde kolla skyltlampan och den var trasig naturligtvis, samt att det kom lite för skönt ljud ur ljuddämparna för att dom skulle vara nöjda. men som tur far så var det lungt på jobbet så sja svarvade till ett par konor som stopp för stålullen jag tryckte in och vips så var ljudet tillräckligt obefintligt för att de skulle vara nöjda. tänkte att det skulle se trevligt ut trots att de bara skulle sitta ett par timmar.8117
...har jag lagt 2 timmar på tvätt å puts...
http://i1145.photobucket.com/albums/o512/harleyvajtan/bd34177e.jpg
Tråkigt... Kunde de inte väntat några dagar?
Själv har man målat lite till på huset och badat jyckarna...
Får se vad man gör mer på sin "bröllopsdag"... Droskänka som vanligt... Gratulerar på dagencheer
Gratulerar på dagencheer
Ja man får gratulera.Har varit hos läkaren eftersom frugan tycker jag snarkar nåt förjävligt och naturligtvis möttes jag av
en dam från mellanöstern med blåsvart hår och höknäsa :cool:. det blev värmländska mot arabisk brytning och vete fasen om nån av oss fattade vad den
andra sade.Men jag tyckte mej urskilja ordet remiss från damens läppar och det är bara att hoppas att man hörde rätt ;)
Gratulerar på dagencheer
Tackar så mycket... vic;
- - - Uppdaterad - - -
Ja man får gratulera.Har varit hos läkaren eftersom frugan tycker jag snarkar nåt förjävligt och naturligtvis möttes jag av
en dam från mellanöstern med blåsvart hår och höknäsa :cool:. det blev värmländska mot arabisk brytning och vete fasen om nån av oss fattade vad den
andra sade.Men jag tyckte mej urskilja ordet remiss från damens läppar och det är bara att hoppas att man hörde rätt ;)
Tackar... :D
Jo, det där med snarkningar känner man igen... Nästan dags att skicka iväg maken på en ny omgång. vkn;
Se bara till, att det inte blir samma miss, som vi råkade ut för... Att sömnlab. ber dig mäta ditt snarkande under en tid av dygnet du normalt ej sover på... Maken fick sådan remiss under den tid han alltid jobbade natt... Och så ville de att han skulle sova "normal nattid"... Hmmm... Inte konstigt att hans resultat blir fel, när han inte knappt kunde sova något. :(
Nästa gång lär jag kräva, att de ber om sovtid när han är van och inte när de tror att folk sover... Sova
Får väl spela in honom, för att motbevisa dom i värsta fall... Eller få honom att testa sådana där prylar man bl a kan stoppa in i näsan, för att vidga näsgångarna under sömnen...
Han (maken) är en av få, som jag vet snarkar i alla lägen. Så knuffa på honom hjälper typ i 3 ms.... wa;
andra sade.Men jag tyckte mej urskilja ordet remiss från damens läppar och det är bara att hoppas att man hörde rätt ;)Bedrövligt! Vad är det som händer? Inte ens läkare kan svenskapk;
Bedrövligt! Vad är det sker?
Mångkulturellt samhälle? :I:
Ja,det är så många kulturer så den svenska är ett minne blått snart! Kommer från en finneLM;
Ja,det är så många kulturer så den svenska är ett minne blått snart! Kommer från en finneLM;
Haha, jag har i alla fall svenskt i ådrorna med... Blandat med resten! (Typ... svensk, finsk, tysk och same). vic;
Maken är inte ens svensk mer än till medborgarskapet. Han är ju lika delar finne och estländare. :cool:
Haha, jag har i alla fall svenskt i ådrorna med... Blandat med resten! (Typ... svensk, finsk, tysk och same). vic;
Maken är inte ens svensk mer än till medborgarskapet. Han är ju lika delar finne och estländare. :cool:Nordbor iafthb; hysssss,man får inte säga såfrv;
Grattis på eran dag Sanniz!
Ja visst får man bra förtroende för sjukvården och våra politiker.
Bedrövligt! Vad är det som händer? Inte ens läkare kan svenskapk;
Tack för tipset Sanniz.Jo kärringen hade samma läkare en gång tidigare och då frågade läkare henne vad hon trodde
hennes problem berodde på,helt otroligt men sant.Det var ju därför hon gick till vårdcentralen för att få reda på.
Vet att en gång tidigare fick jag helt brutalt begära att inte få en neger läkare när jag beställde tid.Av andra hörde jag att
han inte förstod svenska något bra och pratade urkass själv.Finns säkert många bra utländska läkare men de borde ju kunna
språket,äldre personer tycker det är ännu värre att gå till läkaren och vet att det finns personer som drar på läkarbesöken i det längsta.
Bedrövligt! Vad är det som händer? Inte ens läkare kan svenskapk;
Fel frågeställning bena.
Hur kan systemet tillåta att det sker?
Är det vi som röstar som felar?
Dont hate the player,hate the game
Tackar ViLa... :D
xbones... Säga och säga... Det är väl ganska rimligt att folk skall kunna behärska språket, om de tänkt stanna där? ;) Min morsa fick ju t o m avlägga "svenska-test" på sin tid för att kunna bli svensk medborgare. Kunde hon, kan alla andra... Även om hon mellan varven bryter på finska. *s*
Noyen... Jo, klar fördel om de behärskar språket på sådana poster. Eller åtminstone kan begriplig engelska till en början. Fick själv en gång en polska som läkare, när jag skulle kolla om jag var allergisk mot vissa saker på mitt gamla jobb... Hon förstod inte ett ord svenska. Tror du jag någonsin löste mitt problem med svåra eksem medan jag hade det yrket? Nope... Så jag får väl hoppas, att jag inte kommer i mer kontakt med de ämnen, som utlöste mina dåvarande problem.
Annars har jag inte problem med kunnig personal på sådana poster, bara man kan göra sig förstådd och förstå vad de säger också.
Idag har fästet till oljetanken gått av för andra gången ag;
Så är det när man ska snabbfixa skiten, men till helgen blir det att bygga ordentligt!
Tack för gratulationerna som jag missat tacka för vc;
Fel frågeställning bena.
Hur kan systemet tillåta att det sker?
Är det vi som röstar som felar?
Dont hate the player,hate the game Gamet började redan på 80talet av en viss hädangången politiker. Men han slapp ju se det själv:D
Haha... Sover du aldrig Niko? :D
Skönt att de är så schyssta också... Finns ju företag man verkligen kan få bråka med också.
Sova? :D
Jodå, det händer...
Fick just veta att det var mera saker som var fel med leveransen. *Morr!*
Så nu ska jag bara få dom att skicka upp resterande grejor också.
Men det är ingen större katastrof. Jag tror jag klarar att pilla ihop det med dom grejor jag har bara jag får det som är på väg nu.
Tur jag plockade ihop hojen! :)
Sova? :D
Jodå, det händer...
Fick just veta att det var mera saker som var fel med leveransen. *Morr!*
Så nu ska jag bara få dom att skicka upp resterande grejor också.
Men det är ingen större katastrof. Jag tror jag klarar att pilla ihop det med dom grejor jag har bara jag får det som är på väg nu.
Tur jag plockade ihop hojen! :)
Attans, du får sluta dejta Murphy... wa;
Kanske dags för ögonbindel och kolla hur lång tid det tar för dig att montera allt sedan? D;
Attans, du får sluta dejta Murphy... wa;
Kanske dags för ögonbindel och kolla hur lång tid det tar för dig att montera allt sedan? D;
Murpy och jag har varit ett oskiljaktigt par i många år. :(
Ja, modell lumpen. Plocka ner vapnet och plocka ihop det med en säck över huvudet... Skulle vara lite spännande faktiskt. :D
Men om ett tag dyker förhoppningsvis hjultomten upp igen med en stororder från USA om det vill sig väl.
Då blir det återigen många sköna timmar i garaget. thb;
Murpy och jag har varit ett oskiljaktigt par i många år. :(
Ja, modell lumpen. Plocka ner vapnet och plocka ihop det med en säck över huvudet... Skulle vara lite spännande faktiskt. :D
Men om ett tag dyker förhoppningsvis hjultomten upp igen med en stororder från USA om det vill sig väl.
Då blir det återigen många sköna timmar i garaget. thb;
Tror du skulle föredra en normal, svensk sommar... re; *s*
Kanske vore en ny gren för OS? Mc montering med ögonbindel. :cool:
Kanske vore en ny gren för OS? Mc montering med ögonbindel. :cool:
Skulle aldrig funka... Japanerna och jänkarna skulle ha för stora fördelar och dominera. :p
Idag blir det en tur upp till Rejmyre marknad. Trevligt att strosa runt lite och chilla lite. Vädret kan man ju inte klaga på nu heller. Till kvällen åker nog grillen fram. Imorgon V vik.
chrille64
2012-07-25, 07:14
Idag, kväll blir det nog fikaträff på Ångersjöns rastplats. 17:30.
..blir det stan runt på bågen, Handelsboden - Nostalgia - ev.HD-House - ev. Biltema.....jorå, shopping på schemat! :D
va fan har högtalare med hojåkning att göra, släng skiten ;)
http://www.mchumor.com/00images/6869_motorcycle_cartoon.gif
...hittade jag äntligen ett par goa körkängor! Finns ett par kvar i storlek 45 på Harleyshopen...:D
http://i1145.photobucket.com/albums/o512/harleyvajtan/888566b8.jpg
Jag är audio-freak ut i fingerspetsarna, med en bakgrund i svenska eliten i billjud och tung hi-fi i bil, och ränderna går aldrig riktigt ur helt och hållet... ;)
-Dessutom är det praktiskt att ha om man sitter ett gäng och läskar lite ute på någon träff någonstans. r0ck
- - - Uppdaterad - - -
...hittade jag äntligen ett par goa körkängor! Finns ett par kvar i storlek 45 på Harleyshopen...:D
http://i1145.photobucket.com/albums/o512/harleyvajtan/888566b8.jpg
Sådana där hade jag några månader!
Ångrar fortfarande att jag gav bort dom. :(
- - - Uppdaterad - - -
Idag har jag varit och hämtat ljuddämparna jag beställde. :)
Äntligen ska Electran få tala fritt!
Jag är audio-freak ut i fingerspetsarna, med en bakgrund i svenska eliten i billjud och tung hi-fi i bil, och ränderna går aldrig riktigt ur helt och hållet... ;)
-Dessutom är det praktiskt att ha om man sitter ett gäng och läskar lite ute på någon träff någonstans. r0ck
Word!! ro; br;
chrille64
2012-07-25, 20:17
när jag rullade ut hojen ur garaget så började det falla några droppar uppifrån, så jag rullade in hojen på jobbet ifall det skulle bli regn. Det blev inget regn inte förrän jag slutade och skulle på fikaträffen, men har jag bestämt att jag ska åka så åker jag synd bara att regnkläderna hängde hemma. lite dålig uppslutning på fikat men vi var två hojar som trotsade vädret och två par som dök upp med bil.
Idag fick jag telefonsamtal från BambiGBG...
Den stackarn råkade i olycka med hojen igår, så hon bröt ena foten... wa;
Jag hoppas att hennes fot läker fint nu...
Sköt om dig vännen!!!
http://2.bp.blogspot.com/_gADLfkFoviQ/TPy27Z-ulOI/AAAAAAAAAJk/4sK4uHuL0Js/s1600/Bambi-Bk-cvrsm.jpg
Idag fick jag telefonsamtal från BambiGBG...
Den stackarn råkade i olycka med hojen igår, så hon bröt ena foten... wa;
Jag hoppas att hennes fot läker fint nu...
Sköt om dig vännen!!!
http://2.bp.blogspot.com/_gADLfkFoviQ/TPy27Z-ulOI/AAAAAAAAAJk/4sK4uHuL0Js/s1600/Bambi-Bk-cvrsm.jpg
Men, NEJ! Stackarn. :(
Mitt i säsongen och allt...
- - - Uppdaterad - - -
Idag blir det nog en tur till Järvsö Cykel & Motor, för där har jag aldrig varit. :)
- - - Uppdaterad - - -
Idag blir det nog en tur till Järvsö Cykel & Motor, för där har jag aldrig varit. :)
Nej, det är aldrig kul med sådana saker... wa; Hon hade ju tur i alla fall... Kunde ju gått värre. Nu hoppas jag bara att hon tillfrisknar utan komplikationer, så hon kan få åka igen... Plus kunna rida på sina hästar.
Känner jag henne rätt, och envis också, så är hon nog i farten innan Doktorn vill.
Shoppingrunda idag med Niko? :D
Fullsize
2012-07-26, 13:43
är det segt att sitta inne och jobba och titta ut på det fina mc-vädret...Snart är det några veckor ledigt så det får väl gå :-)
chrille64
2012-07-26, 15:47
- - - Uppdaterad - - -
kommer du förbi Hudik Finns det fika
HF Westcoast ute på körning.....
http://i1145.photobucket.com/albums/o512/harleyvajtan/fedfb297.jpg
HF Westcoast ute på körning.....
http://i1145.photobucket.com/albums/o512/harleyvajtan/fedfb297.jpg
Har ni precis varit på en begravning eller :I:
.. Blev det en liten tripp på 38,5 mil nu bli det ett dopp i sjön och sen väntar en kall, inte helt fel med semester
HF Westcoast på besök hos Vildvittra MC....
http://i1145.photobucket.com/albums/o512/harleyvajtan/9ae24c69.jpg
Tjena grabbar. Tack för senast (HFT). Kul att se att ni är ute o rör på er. Jag var en sväng till Sigtuna i går med lite polare och stötte på Hagis och Cadillac-woman.
Ser redan fram emot nästa träff som kommer bli ännu roligare eftersom det blir så många återseenden blandat med de nya nyllena. :-)
Ride on.
Janne
Attans! Läste för sent. :(
Hade mycket gärna stannat på en kopp.
Får man ha det innestående?
Har ni precis varit på en begravning eller :I:
Näää... alla e bara ledsna för att du inte åkte me...fu:
Shoppingrunda idag med Niko? :D
Det blev en väldigt lindrig shoppingrunda faktiskt. :)
Köpte bara Custom Chrome-"katalogen", en inbunden bibel i A4-format, ungefär en decimeter tjock(!), för 100:-, och då fick jag Küryakyn-katalogen på köpet.
Troligen är dessa kataloger som djävulsbibeln för en hojåkares privatekonomi...wa;
Näää... alla e bara ledsna för att du inte åkte me...fu:
LM; det tror jag inte.
RilleHD666
2012-07-26, 22:43
Så satans gött! Fint väder i FYRA dagar och när jag kommer hem imorgon är det SEMESTER!:D
Jävla osis Bambi:( krya på dej så ses vi snart på vägen annars får vi komma o fika hos er! Hälsa gubben!
Niko... Aha, då blir du fattig snart... De där böckerna är Djävulens påfund. ;)
ViLa... visst sörjde vi att du ej var med idag... ;)
- - - Uppdaterad - - -
Idag har man åkt en trevlig tur, som avslutades hos Vildvittrorna... Fick t o m sällskap med Åsa på hemvägen. MPD;
Idag har jag hittills mest Sova... Trött som attan, så säger de att man är mer utvilad på sin semester... wa;
Får se vad som står på schemat idag... Maken kommer nog hem först vid 19 tiden...
Önskar alla en trevlig helg... med eller utan pardy och br;
Snart bär det iväg till Birsta City för att leta bröllopspresent, sen till våran klubbs årliga Mc-träff, Deltaträffen.
Blir till att "jobba" där till midnatt, sen hem och sova och sedan bröllop imorgon, sen Deltaträffen igen.
-SEN har jag "SEMESTER"! (Är sjukpensionär, men det har varit sjuuuukt mycket den här månaden så jag har bara hunnit iväg på en enda längre resa. :(
Kommer bara mina paket jag beställt på måndag eller tisdag så drar jag! :)
chrille64
2012-07-27, 18:22
Attans! Läste för sent. :(
Hade mycket gärna stannat på en kopp.
Får man ha det innestående?
Självklart får du ha den innestående, thb;
Ahhhh,idag blev det en liten tur på drygt 20 mil.Väldigt gött åkväder :D .Hojarna var skitiga av regnkörningen tidigare men
vi bara drog iväg utan att tvätta.Och vet ni vad : hojarna gick precis lika bra ändå ;) .
Vi får ta tvättningen senare.
RilleHD666
2012-07-27, 21:12
YeeeHaaaa! Kom hem kl 18.30, öppna en öl som min kära sambo inhandlat till mitt SEMESTERFIRANDE!br; Drog igång grillen och hela familjen åt goda hamburgare. Grillat är godast, även hos Rillevc; Ses i Skål-tråden:D
Idag har man stått vakt vid yttre insläppet på Deltaträffen i Midlanda...
Fy fan vad trött man blir på fyllskallar av bägge könen som får en så jävla grinig attityd så fort dom fått lite innanför västen!
Tack och lov så är 99.99999% av våra gäster helt underbara människor som man bara älskar, och njuter av att göra deras besök hos oss till en så angenäm upplevelse som det bara går. thb;
Imorgon blir det bröllop, och på söndag blir det Delta igen. :)
Idag har man stått vakt vid yttre insläppet på Deltaträffen i Midlanda...
Fy fan vad trött man blir på fyllskallar av bägge könen som får en så jävla grinig attityd så fort dom fått lite innanför västen!
Tack och lov så är 99.99999% av våra gäster helt underbara människor som man bara älskar, och njuter av att göra deras besök hos oss till en så angenäm upplevelse som det bara går. thb;
Imorgon blir det bröllop, och på söndag blir det Delta igen. :)
Haha... Kanske dags för en extrainkomst på festerna? ro;
Sälja lite smarta "tags"... vc;
Så kan man ju skicka hem dom, som blivit för jobbiga... LM;
http://www.nicefunnyjokes.com/images/visual-jokes/people/drunk/handle-with-care-cefjhjkogijncefj.jpg
cybercount
2012-07-28, 09:58
Idag gick jag upp kl 06:20 och påbörjade första arbetsdagen efter semestern :(
Idag gick jag upp kl 06:20 och påbörjade första arbetsdagen efter semestern :(
Jag har redan ångest, trots att jag har en vecka kvar med semester... Sedan får jag vackert gå upp senast runt kvart i fem på morgonen... wa;
Skiftjobb suger rätt gott mellan varven.
Nej, nu får jag satsa på, att njuta av sista veckans ledighet med... För därefter lär det dröja, även om jag sparat ungefär en vecka.
... blir det inga måsten, bara njuta av min Harley
... blir det inga måsten, bara njuta av min Harley
Nu fick jag knäppa bilder framför mig... LM;
Var nog sättet du skrev det på... Eller så har jag inte vaknat än. nh;
Nu fick jag knäppa bilder framför mig... LM;
Var nog sättet du skrev det på... Eller så har jag inte vaknat än. nh;
Hahaha sättet jag skrev på??
Äh erkänn nu sis du är ett snusko :)
Hahaha sättet jag skrev på??
Äh erkänn nu sis du är ett snusko :)
Inte snusko alls... Lika frigid som en nunna... tou;
Varför finns det ingen symbol med nunna eller gloria? LM;
Nu räknar man ner tiden... Ett tag hade jag t o m söndag i skallen... Får ge tusan i tupplurar i soffan. :D
Får se hur mycket mer regn det blir idag då... Tur att jag fick stenarna murade igår i ena rabatten... Slipper jag ju "vattna" dom också. LM;
Och en usel film hann man också se... Nästan så att man Sova på nytt då.
Nu regnar det på Vemdalsskalet Gamla Landsvägen stuga 27 Iggesundsbyn re;
Nu räknar man ner tiden... Ett tag hade jag t o m söndag i skallen...
Man får vara glad man inte är arbetslös,känns helt ok att dra igång igen. :D
Idag är jag inte avundsjuk på folket på Knalleträffen! fan vad det regnar o det är inte slut ännure;
Fullsize
2012-07-28, 17:22
Tur att man åkte hem igår...
Vajtan o jag var på väg o åka dit igår o tälta över helgen men Vajtan var OBS på väderprognosen! Det är faktisk rätt gött på sofflocket idagvic;
Vajtan o jag var på väg o åka dit igår o tälta över helgen men Vajtan var OBS på väderprognosen! Det är faktisk rätt gött på sofflocket idagvic;
F1 å OS.....funkar det me...
It was a close one... Jävlars vilken åska... Trodde rutorna skulle gå sönder, när det slog ner för nära. Tur man hann koppla bort dator och modem innan... Fått trösta hysteriska hundar. Ännu åskar det, men nu är det långt bort iaf.
Tur man kan surfa på smartphonen också. re;
... blev jag tagen av skyfallet........................blött
It was a close one... Jävlars vilken åska... Trodde rutorna skulle gå sönder, när det slog ner för nära. Tur man hann koppla bort dator och modem innan... Fått trösta hysteriska hundar. Ännu åskar det, men nu är det långt bort iaf.
Tur man kan surfa på smartphonen också. re;Annars kunde man ju surfa i ösregnet:D
Asfaltskungen
2012-07-28, 20:55
Hårda puckar,,,, hemma i svedala är och har det varit brännhett väder :)
Ride free brothers & sisters :-))
Idag har jag varit på bröllop. :)
Ja, eller igår rättare sagt.
Spiknykter hela kvällen och skulle lägga mig tidigt, och så öppnar jag laptopen och börjar surfa runt på eBay.........
Det var den nattsömnen, det! Sova
Annars kunde man ju surfa i ösregnet:D
Haha... vår uppfart regnade sönder också... så nu åker man på att fixa det med. :(
- - - Uppdaterad - - -
... blev jag tagen av skyfallet........................blött
Är det så det heter nu? ;)
- - - Uppdaterad - - -
Idag har jag varit på bröllop. :)
Ja, eller igår rättare sagt.
Spiknykter hela kvällen och skulle lägga mig tidigt, och så öppnar jag laptopen och börjar surfa runt på eBay.........
Det var den nattsömnen, det! Sova
Du borde få en motbok till eBay... ;)
Eller någon snäll kompis, som ser till att du nattar dig. :)
Idag hoppas jag, att maken säger, att han skall jobba några morgontimmar imorgon... Så jag hinner åka och ordna lite saker på måndag morgon/förmiddag.
Idag slutar han tidigare, så man får se om han orkar med något mer idag. Men skall vi åka hoj, får jag nog laga uppfarten lite... Den regnade sönder igår i skyfallet... Fast jag kan nog åka tryggt ner med stödhjulet... ;)
Värre med två hjul... Den backdelen kan vara lurig nog ändå mellan varven... Det lärde sig maken med Softtailen för några år sedan.
Nåja... Får väl gå ut med stålkratta, spade och skottkärra... Kan hämta mer grus från "vårt lilla lager" (överskott från när vi fixade till vägen fram till bilparkeringen, som var som en ordentlig puckelpist förr). D;
Nu värker kroppen som f*n... :(
Men nu är vår backe lagad i alla fall, plus en liten bit innan den också... Vi borde köpa en ny skottkärra i alla fall, för den vi har nu suger (rullar knappt sedan innan och nu hade den visst i princip punktering med. Färdig för skroten!)... ag;
Det blev i alla fall fem överfulla kärror totalt, med en blandning av "grövre grus-sand-småsten", varav fyra hamnade i backen. Allt för att göra den säker för två hjulingar...
Nu är backen fin och jag kan pusta ut en stund och banna värken som ökade i kroppen, framför allt i mina leder...
http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20120729_114613.jpg
Bör tillägga, att man får hämta gruset en bit bortifrån också, eftersom "reservhögen" ligger nästan halvvägs in på vår privata vägstump.
Idag är man glad att man inte är sportfåne. :D
Räcker med att se OS dräkterna på bild... LM;
http://www.expressen.se/ImageHandler.axd?imageFormat=secondColumn&guid=e6abc488-c290-4f48-a62f-e38051388a37
http://www.expressen.se/ImageHandler.axd?imageFormat=secondColumn&guid=7db3d8cb-a3b8-4516-a401-67bf839c8bef
http://www.expressen.se/ImageHandler.axd?imageFormat=secondColumn&guid=a2b8c644-462f-439a-80c5-b4dde33a46ff
Tror t o m fångdräkter är mer klädsamma. :D
RilleHD666
2012-07-29, 22:21
Idag var jag och sambon på den stora möbelvaruhuset i Älmhult. Gick riktigt smidigt idag och visste vad vi skulle ha. Annars är det en jävla pina, jag hatar affärer. Lite kaffe hos en polare sen hem öppna en öl och skruva ihop en möbel. Smärtfritt det också!yp;
Nu var det ett bra tag sedan jag skrev något här på forumet.
Följande har hänt:
12 Juli tog jag kortet för Obegränsad & har sedan dess inte kört min bil något mer :)
Gjorde allt privat och använde mig inte av någon körskola för varken teori eller körlektioner.
Allt utom teorin klarade jag på första försöket!
När flytt os.v är avklarat så är det bara att börja lägga pengar under madrassen igen så jag får sparat ihop till en H-D. vc;
JohnnyRocker
2012-07-30, 00:46
Välkommen tillbaka, Grattis!, bra jobbat, lycka till med sparandet och köpet ro;
Idag fyller maken år...
Så jag köpte den sedvanliga presenten (han alltid får på födelsedagar eller i julklapp)...
Nämligen en whisky! :cool:
http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20120730_111132.jpg
I eftermiddag skall vi hämta den nya taxibilen också...
En sådan däringa exklusiv Volvo, som vart med i Estelle dopet...
Idag fyller maken år...
I eftermiddag skall vi hämta den nya taxibilen också...
En sådan däringa exklusiv Volvo, som vart med i Estelle dopet...
Gratulera Dögrävarn! Men har han köpt en VIT Volvo?!? Trodde han skulle ha en svart juh....frv;
BambiGBG
2012-07-30, 12:53
Gratta han från mig....
Gratulera Dögrävarn! Men har han köpt en VIT Volvo?!? Trodde han skulle ha en svart juh....frv;
Han tackar...
Jo, han ville väl hellre ha en svart. :D Men kronprinsessan envisas ju med ljusare sådana, i detta fall en åt ett gräddvitt håll. Med beige skinnklädsel...
Själv tycker jag också att svart med svart klädsel och en massa metalliskt i instrumentpanelen hade sett mer lyxigt ut... Fast så är man ju inte som alla andra heller... Inte gubben (Dögrävarn) heller. LM;
- - - Uppdaterad - - -
Gratta han från mig....
Han tackar i massor. :D
Ja,gratta Från mej också!
Bikebandit
2012-07-30, 18:18
.. Jag tänker vilken bra vecka det var förra veckan .... från att köra med några vänner längs Skånes landsvägar en dag till i veckan att kör söderut mot Malmö och upp längs kusten... Falsterbo/Skanör/Smygehamn/Beddingstrand/Abbekås/Ystad och vidare.. Finjasjön/Hässlehom .. Växjö..Helsingborg/Höganås...Vilken underbar land ni svenskar har ärvt thb; .. och jag har inte upptäckt hälften av det ännu ... MPD;
8180 8181 8182 8183 8184 8185 8186
RilleHD666
2012-07-30, 19:58
Haft en bra vecka BB:D? Idag börja jag på att fixa med taket på huset. Blev en liten runda till Hörby också och en service på hojen.
Ett stort grattis till DG!!
Nej DG står inte för den gamle :) utan dögrävarn :)
Hipp hipp hurra hurra hurra hurra
Körde en runda idag. Behövde nya stövlar så jag åkte först till Bike i Trollhättan men fortsatte sen till McKonsult i Lidköping. Här hittad jag ett par HD-boots för 900 spänn!!!
Ibland har man tur:D,
Han tackar...
Jo, han ville väl hellre ha en svart. :D Men kronprinsessan envisas ju med ljusare sådana, i detta fall en åt ett gräddvitt håll. Med beige skinnklädsel...
Själv tycker jag också att svart med svart klädsel och en massa metalliskt i instrumentpanelen hade sett mer lyxigt ut... Fast så är man ju inte som alla andra heller... Inte gubben (Dögrävarn) heller. LM;
- - - Uppdaterad - - -
Mmm...har sett dom...
Ja,gratta Från mej också!
Uppdraget slutfört. ;)
- - - Uppdaterad - - -
Ett stort grattis till DG!!
Nej DG står inte för den gamle :) utan dögrävarn :)
Hipp hipp hurra hurra hurra hurra
Haha... Han har fått hälsningen... :D
- - - Uppdaterad - - -
Mmm...har sett dom...
Nya framför gamla...
http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20120730_220423.jpg
Harleyman1
2012-07-31, 12:16
Hittade ett par kort från Nordic Run som jag inte kunde undvara forumet! yp;
8188
Herrar till vänster damer till höger!thb;
8187
Pissränna från ett hd-distrikt i Danmark!! lol;
RilleHD666
2012-07-31, 19:40
Det är goa bilder Harleyman:D Idag fortsatte jag med taket. Blev inte klar idag heller. Hade inte jag semesterfrv; :D
chrille64
2012-07-31, 21:21
Idag funderar jag över morrondagen, fikaträff i Ågersjön eller åkdon och termos i Hudiksvall vilket ska man åka på hmmmm, får se i morrn.
Sanniz!Volvon ser ju sjysst ut.Men har dom inga mattsvarta:D
xbones... finns det säkert också... men den är skit i mina ögon för det...
xbones... finns det säkert också... men den är skit i mina ögon för det...Varför då? Det är väl en sjysst arbetsbil?
Varför då? Det är väl en sjysst arbetsbil?
Liten fast den räknas som exklusiv... Redan strul med tekniska saker trots den ej är i drift ännu... Jag får ont i hela kroppen oavsett om jag suttit bak eller fram... Beige skinnklädsel...
Onödigt dyr... Och så är det ju en Volvo...
Tycker faktiskt att vår fullutrustade Superb vinner i hästlängder på många vis... Men det är min åsikt...
... kommer det bli en kanon dag har jag bestämt :)
Jag håller med dig! :)
Nu bär det iväg till Värmland på en liten "komma-bort-från-vardagen-semester".
Efter helgen kommer sonen hem, så då blir det business as usual igen.
Klart det blir... ;)
Onsdag ju, vilket innebär åktur ikväll... :D
Dyker "bro" upp? :)
- - - Uppdaterad - - -
Jag håller med dig! :)
Nu bär det iväg till Värmland på en liten "komma-bort-från-vardagen-semester".
Efter helgen kommer sonen hem, så då blir det business as usual igen.
Business bara för att man har en son? *s* Eller pratar du barnarbete? ;)
Have fun in Wermland... :D
Nu är det bara ca en timma kvar, sedan skall mc kläderna på. :D
Dags att åter ut och åka med Westcoast. Får passa på när det är ok väder. :D MPD;
Och så fyller ju Whiplash år idag också...
Så han får en "låtsastårta" av mig... pardyD;br;cheerBanana
http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/WHIPLASHCAKE.jpg
Klart det blir... ;)
Onsdag ju, vilket innebär åktur ikväll... :D
Dyker "bro" upp
Nej det är kris på bakdäcks fronten och jag ska ju ner till HDCS och får ingen sula förrän nästa vecka.
Nån snäll själ som kan hjälpa mig av med bakhjulet?
Nej det är kris på bakdäcks fronten och jag ska ju ner till HDCS och får ingen sula förrän nästa vecka.
Tråkigt... :(
Maken frågade faktiskt efter dig...
Men man hinner väl kanske åka någon tur till innan denna säsong är över. ;)
Hoppas det går bra med däcket.
Business bara för att man har en son? *s* Eller pratar du barnarbete? ;)
Have fun in Wermland... :D
Framme! Men jäääävlar vad jag ångrar att jag köpte en öppningsbar hjälm. :(
Fy fan vad det blåste turbulens med nyhjälmen på!
Fick stanna i Gävle och skruva bort rutan. Det skakade så jag såg dubbelt! (Seriöst! På allvar!)
Åkte till Täby och köpte en 4,5" mörktonad ruta, det blev liiiite bättre, men det dånade runt huvudet så jag trodde hjärnan skulle rinna ut genom öronen. :(
Helt sjukt att en helt öppen hjälm är helt knäpptyst, men med en av marknadens tystaste hjälmar, (Schuberth Concept 3), så låter det som om man satt i avgasröret på en rymdfärja.
Det skumma var att om jag ställde mig upp på fotplattorna och stack upp huvudet i fartvinden så susade det bara lite gemytligt.
Det är den där jävla turbulensen. Men hur är det möjligt? En helt öppen hjälm är ju tyst!
Whiplash
2012-08-02, 00:10
Tack för tårtan Sanniz.:)
Grattis, förresten! (1 timme och 5 minuter sen. ;))
Kul att du gillade den... Hoppas att du firat rejält nu då. ;)
Tråkigt... :(
Maken frågade faktiskt efter dig...
Men man hinner väl kanske åka någon tur till innan denna säsong är över. ;)
Hoppas det går bra med däcket.
Klart det blir fler turer.
Så jävla tråkigt att pula med hojen när man inte har garage eller verktyg bara.
Ska ut till Alafors efter jobbet, finns det kanske lite fika i nödinge/nol? :)
Har du inte löst det är du välkommen till min verkstad i Djupedal (hisingen) kommer att vara där hela dagen i stort,
Ring mig i så fall, 0708279980 // Lasse
Klart det blir fler turer.
Så jävla tråkigt att pula med hojen när man inte har garage eller verktyg bara.
Ska ut till Alafors efter jobbet, finns det kanske lite fika i nödinge/nol? :)
Får svärmor på besök i em... Och eventuellt är vi ute på något ärende med. Men kaffe finns alltid, dock inget att doppa till. *s* Inte just nu i alla fall. :D
Men vågar du chansa på att dyka upp ändå, så slå en signal bara så att vi är hemma. :D
Har nämligen inte handlat... Men glass, maränger och chokladglass har vi åtminstone hemma. :D
Har du inte löst det är du välkommen till min verkstad i Djupedal (hisingen) kommer att vara där hela dagen i stort,
Ring mig i så fall, 0708279980 // Lasse
Tack Lasse jag återkommer till dig.
- - - Uppdaterad - - -
Får svärmor på besök i em... Och eventuellt är vi ute på något ärende med. Men kaffe finns alltid, dock inget att doppa till. *s* Inte just nu i alla fall. :D
Men vågar du chansa på att dyka upp ändå, så slå en signal bara så att vi är hemma. :D
Har nämligen inte handlat... Men glass, maränger och chokladglass har vi åtminstone hemma. :D
Tycker att vi kan ta en sväng med svärmor :)
Hon kan få åka med mig :)
Ringer er senare idag för jag måste ut till alafors :(
Tack Lasse jag återkommer till dig.
- - - Uppdaterad - - -
Tycker att vi kan ta en sväng med svärmor :)
Hon kan få åka med mig :)
Ringer er senare idag för jag måste ut till alafors :(
*s* Nu brukar inte svärmor åka med direkt... Gammal kruttant. :D
Kul med fikasällskapet... Hoppas att "bro" orkar upp i tid imorgon. ;)
*s* Nu brukar inte svärmor åka med direkt... Gammal kruttant. :D
Kul med fikasällskapet... Hoppas att "bro" orkar upp i tid imorgon. ;)
Tack själva,jo får ställa larmet tidigt så jag kan snooza lite :)
Tack själva,jo får ställa larmet tidigt så jag kan snooza lite :)
LM;
Börjar det redan nu då? so; :D
Sådärja sitter på Oscarshäll, dricker öl, väntar på lite underbart tillredd mat, är här med la Familia,svärförisarna och svägerskerna, vilken trevlig fredag, skål....
RilleHD666
2012-08-05, 00:08
Frdag och Lördag! Börjar med fredag då vi mötte upp Xbones och ViLa i Skäralid, som hade blivit escorterade av Lars Nilssonthb; Kanonväder men det har vi ju alltid här i Skånepl;
8246
8247
Och kanske någon som kan hitta Linda Bengtzing på bilden:D
8248
På lördagen drog vi en sväng till H-DCS Träffen i Hässleholm. Träffa Troll, Pulare och Vajtan. Alltid lika kul att ses och skitkul att få träffa dej Vajtan!
Liiite synd vi missa varann Lars och Benny men vi ses snart igen hoppas jagthb;
...lämnar vi Skåne för denna gång, precis fått i oss frukost, på väg mot Westcoast om en stund! Kul å ses Rille, BikeBandit, kör vackert så vi ses igen!
Pulare, bågen var lika najs live! Troll, gött å se dig med en öl i näven när fredagspasset äntligen var över! Fritte, kul å se dig med. Over and out!
Samma riktigt roligt att träffa alla. Just nu sitter jag och frugan och planerar en polares 40 års fest. Ha det gött allesamman
...lämnar vi Skåne för denna gång, precis fått i oss frukost, på väg mot Westcoast om en stund! Kul å ses Rille, BikeBandit, kör vackert så vi ses igen!
Pulare, bågen var lika najs live! Troll, gött å se dig med en öl i näven när fredagspasset äntligen var över! Fritte, kul å se dig med. Over and out!
*kollar klockan* ha;
Hur tusan bar ni er åt? ;) Ni påstod ju att hemresan alltid blir försenad av vissa anledningar. D;:I:
- - - Uppdaterad - - -
Idag är det ångestens stora dag... wa;
Imorgon är det dags att dra på sig arbetsplaggen och samtidigt veta, att man jobbar sex dagar den veckan också. :(
Jag vill bli rik... :D För då kan man ha "jobb som hobby"...
http://3.bp.blogspot.com/_t1pQfOPqtFY/Snaeq06LiII/AAAAAAAAA5A/ENDk9HfBAtY/s400/garfield_monday.jpg
*kollar klockan* ha;
Hur tusan bar ni er åt? ;) Ni påstod ju att hemresan alltid blir försenad av vissa anledningar. D;:I:
Mmm...joråsåatte....så här äré: eftersom vi 4 (4 bågar 6 pers) som åkte ner i samlad tropp i fredags delade på oss i Markaryd, vi slagga i Hässleholm och Xbones + ViLa hos BikeBandit, så blev det tidig hemfärd för oss från Hässleholm. Hur? Jo, eftersom vi som SOV i Hässleholm tog det hyfsat lugnt (!?) på lördagkväll medan andra tydligen inte gjorde samma sak! :I: Farligt att sova för långt ifrån (20 min!) träffplatsen...man kan bli för full då...eller nåt?!?! LM; Nä, det gick nog ganska bra för grabbarna grus ändå, tror dom hittar hem till slut!
Ja det var trevligt att träffa er Vajtan och Pularen i Hässleholm.
Jag drog hemåt på lördag eftermiddagen och var hemma vid halv 9. Bra väg men mycket insekter i luften.
Nästa träff får väl bli Mälaren runt och då kanske vi springer på varandra igen.
I dag träffades vi 7 stycken från forumet vid Oscarshäll och tog en fika och en tur tillsammans med Robbull i spetsen.
Ha det gött thb;
Mmm...joråsåatte....så här äré: eftersom vi 4 (4 bågar 6 pers) som åkte ner i samlad tropp i fredags delade på oss i Markaryd, vi slagga i Hässleholm och Xbones + ViLa hos BikeBandit, så blev det tidig hemfärd för oss från Hässleholm. Hur? Jo, eftersom vi som SOV i Hässleholm tog det hyfsat lugnt (!?) på lördagkväll medan andra tydligen inte gjorde samma sak! :I: Farligt att sova för långt ifrån (20 min!) träffplatsen...man kan bli för full då...eller nåt?!?! LM; Nä, det gick nog ganska bra för grabbarna grus ändå, tror dom hittar hem till slut!
thb;
Och vi som sov på träff platsen vaknade kl7 åt frukost kl8 och skulle köra hem kl9 så startar inte hojen. Gick runt med dålig fart ett par gånger den slocknade alla lampor helt dött i batteriet som det rök om. Tur man bor så nära så man kunde åka tillbaka med bil och släp och ta hem den. Nu orkar man bara inte mer idag det får bli till och hoppa i bingen tidigt.
Hoppas att det är inget allvarligt fel på hojen.
Haha... Jo, det vart ju en strategi det också. :D
Hoppas ni hade tur med väder hela vägen också.
thb;
Och vi som sov på träff platsen vaknade kl7 åt frukost kl8 och skulle köra hem kl9 så startar inte hojen. Gick runt med dålig fart ett par gånger den slocknade alla lampor helt dött i batteriet som det rök om. Tur man bor så nära så man kunde åka tillbaka med bil och släp och ta hem den. Nu orkar man bara inte mer idag det får bli till och hoppa i bingen tidigt.
Hoppas det löser sig och att det inte är något allvarligt
thb;
Fyfan! Fick ni sova så länge?!? LM; Skoja bara....instämmer dock i föregående: hoppas det inte är nåt allvarligt med 124":an!!
- - - Uppdaterad - - -
Haha... Jo, det vart ju en strategi det också. :D
Hoppas ni hade tur med väder hela vägen också.
Inte en droppe på hela helgen!! Blev bara blöta invärtes...:I:
Vajtan... *s* Bättre tur än Götet då... På Hisingen var det tromber som kastade båtar... Och Liseberg fick problem p.g.a. åska. :D
Själv trodde jag, att vi åter igen borde skaffat oss båt i stället för ny bil.:D
RilleHD666
2012-08-05, 20:23
Idag som en sann Snapphane så sparka vi igång Göteborgarna så de fick en go kopp kaffe och kunde andas in go Skåneluft i sina lungor så de fick ork att hoppa upp på hojenvkg; Eller var det inte så:D Slog följe några mil norrut innan vi stanna för en mat och fikapaus innan vi drog oss söderut igen. Jävligt kul att träffa er Westcoast, ni är verkligen goa grabbarro;
har man varit en sväng på Oscarshäll tillsammans med några tappra krigare, åt lite god mat och sedan blev det att "gasa" ner till Kvarsebo och äta en glass innan vi splittrades för denna gång....
RilleHD666
2012-08-07, 21:33
...har jag inte gjort ett skit tänkte jag säga men jag har ju klippt gräsmattan! Är ett riktigt skitväder just nu i norra Skåne. Hela dagen har det regnat och vart sol om vart annat. En Rottweiler eller hur det nu stavas sprang runt på tomten en kvart innan den försvann. Har aldrig sett hunden här omkring så vi vet inte var den tillhör. Tanten ringde polisen i hopp om att de skulle kunna hjälpa till men det är två timmar sen och ingen snut i sikte. Hundstackaren är väl halvvägs till Småland vid detta laget.
Idag som en sann Snapphane så sparka vi igång Göteborgarna så de fick en go kopp kaffe och kunde andas in go Skåneluft i sina lungor så de fick ork att hoppa upp på hojenvkg; Eller var det inte så:D Slog följe några mil norrut innan vi stanna för en mat och fikapaus innan vi drog oss söderut igen. Jävligt kul att träffa er Westcoast, ni är verkligen goa grabbarro; Heheh.jo det var bra med en långsam uppstart av dagen! Sen blev det mer o mer fart längs vägen. Sista milen gick i 130-140MPD;:D
Idag har jag försökt sluta röka...
Men sitter redan och funderar på om jag ska ta hojen till macken och köpa ett paket.
Det höll inte ens två timmar. wa;
På torsdag blir det en sväng ner till Orsa vc;
Whiplash
2012-08-08, 18:30
Ikväll blir det Alice Cooper på Liseberg.
Men sitter redan och funderar på om jag ska ta hojen till macken och köpa ett paket.
Jag lyckades bita ihop.
-Än håller det! vic;
Harleyman1
2012-08-08, 20:13
FUCK RAIN!re; fu: Tror höstern redan kommit !tou; Tur att vädret var bra nere i Hässleholm, för fy faan om det
regnat som det gjort här idag. Då hade en paddel till tältet varit bra att ha,så kunde man paddlat runt med tälten!
Om dom flytit förstås!! :D
Ikväll blir det Alice Cooper på Liseberg.
Inte visste jag att du gillade gamla skräckrockare... :D
http://userserve-ak.last.fm/serve/_/8507541/Alice+Cooper.jpg
http://www.inspirational-quotes-short-funny-stuff.com/images/stupid-signs-zoo-signs-smoking-fish.JPG
RilleHD666
2012-08-08, 22:35
Idag var vi en runda i Hässleholm hela familjen. Ska vara festival där sägs det men det vete fan var den ärfrv; Knappt något folk, några få knallar och halvtaskiga karuseller. Vi hade mycke hellre kollat på Alice Cooper. Blev lite avundsjuk där Whiplash!
Lungn Rille,Vinslövsdagarna närmar sig, då händer det grejjer.. tror de kan hålla stängt på Liseberg de dagarna..
Whiplash
2012-08-09, 00:18
Det är mycket du inte vet om mig Sanniz men om du frågar så får du nog svar.:)
Det är mycket du inte vet om mig Sanniz men om du frågar så får du nog svar.:)
Haha... Varje gång jag frågat, får jag ju kryptiska svar. :)
http://www.inspirational-quotes-short-funny-stuff.com/images/stupid-signs-zoo-signs-smoking-fish.JPG
LM;
Höll ut hela natten, men idag på jobbet så sket det sig igen.
Men man ska inte misströsta, det finns ju hur många bra dagar som helst att sluta på i framtiden, så jag hinner nog... :I:
Henrik Forslund
2012-08-09, 17:25
Sthlm garagekultur Från Cafe rost södermalm
http://www.garagekultur.se/2012/08/06/garagekultur-back-to-work-tour-2012/
Kl 18. Finns fika o mat.
RilleHD666
2012-08-09, 19:28
Hoppade in och körde lite lastbil idag på min dyra semestertid. Skulle jag inte gjort:D Blev hängandes på ett företag och istället för att vara hemma 12.45 som jag planerat var jag hemma 15.30! Måtte alla ordinarie personal vara på plats när min semester är över. Men det var annars en trevlig tur med 24 hjul istället för 2Smoke
Jag vet inte Benny, sist fastnade jag hos en polare och blev för full för att kunna visa mej på bynbr;
...har jag skruvat lite Night Rod Special...
Pipps83 kom åkandes ifrån Trollhättan så jag fick skruva dit mina gamla saker från min förra hoj på hans.
Det blev annan sadel, mörka blinkersglas, korta stötdämpare och massor mera ljud med Vance & Hines Competiton 2-1, var en glad herre som vände kosan hemmåt efter monteringen, tur att han hade öron annars hade inte leendet stannat...:D
Tack för trevligt samspråk pipps83, vi ses där ute...W;
...har jag skruvat lite Night Rod Special...
Pipps83 kom åkandes ifrån Trollhättan så jag fick skruva dit mina gamla saker från min förra hoj på hans.
Det blev annan sadel, mörka blinkersglas, korta stötdämpare och massor mera ljud med Vance & Hines Competiton 2-1, var en glad herre som vände kosan hemmåt efter monteringen, tur att han hade öron annars hade inte leendet stannat...:D
Tack för trevligt samspråk pipps83, vi ses där ute...W;
Tog du ingen bild? :D
Tog du ingen bild? :D
Faan, det missade jag ju....:( so;
Faan, det missade jag ju....:( so;
Du får ta och http://img.gawkerassets.com/img/17mqopuzk16hjjpg/medium.jpg pipps83, så han plåtar den "nya hojen".
Jag vill ha......
8369
http://www.blocket.se/varmland/Harley_Davidson_Wide_Glide_41984652.htm?ca=10&w=3
Äntligen helg, men en kort sådan... Tillbaks till jobbet på söndag... :(
Hoppas maken kommer någorlunda tidigt hem med efter sitt arbetspass... För han skall också jobba hela helgen.
Men jag hoppas ändå på ok väder med någon skön hojtur på programmet.
LM;
Höll ut hela natten, men idag på jobbet så sket det sig igen.
Men man ska inte misströsta, det finns ju hur många bra dagar som helst att sluta på i framtiden, så jag hinner nog... :I:Heheh, man ska aldrig säga att man ska sluta! Bättre o säga att man håller uppvic;
Idag har jag haft ett besök av DeaDSexY, tyvärr så hade min familj lite brått pga födelsedagskalas så det blev bara en kort pratstund ute på gårdsplanen, men så härligt att krama om en broder o prata en stund
RilleHD666
2012-08-10, 18:22
Idag har vi kört en runda på Österlen hela familjen. Var och titta på Ale stenar i Kåseberga. Sen åkte vi till Simrishamn för lite räkfrossa på Glada Räkanthb;