Visa fullständig version : Idag..
Bikebandit
2012-08-10, 19:16
köpte detta idag .. Nu dör jävla ogräs... DÖR !!!!!! rnt;
8373
köpte detta idag .. Nu dör jävla ogräs... DÖR !!!!!! rnt;
8373 Jag som trodde att du var en fredens man BBLM;
RilleHD666
2012-08-10, 22:45
Napalm in Tjörnarp:D
köp roundup av någon bonde så ska du se att det försvinner .........
Vete tusan vad jag gjorde efter att jag somnat om imorse (efter att maken åkt till sitt jobb)... Men ryggen säger i alla fall att det inte är ok. :(
Skall ändå ut och klippa till gräset, som växer som f*n...
Missar tyvärr ABATE-rallyt (för det har väl precis startat)... Men får väl kolla med maken, om han vill ta sig en sväng ikväll, när han kommer hem.
Bikebandit
2012-08-11, 15:57
köp roundup av någon bonde så ska du se att det försvinner .........
Not mine !! mina ogräs är utomjordingar från yttre rymden .....
http://jordanhoffman.com/wp-content/uploads/invasion-of-the-body-snatchers-78.jpg
Not mine !! mina ogräs är utomjordingar från yttre rymden .....
http://jordanhoffman.com/wp-content/uploads/invasion-of-the-body-snatchers-78.jpg
Kunde inte låta bli... :D
http://www.postmastersart.com/archive/herbert09/images/alien1c_sm.jpg
Bikebandit
2012-08-11, 16:07
vad .. den jäveln tar en paus i din trädgård ?? lol;
rnt; Sista helgen av semestern....börjar jobba på måndag
vad .. den jäveln tar en paus i din trädgård ?? lol;
Nope... :D
Men jag hade gärna velat ha en sådan i min. ;)
Synd de kostar typ för mycket bara... wa;
- - - Uppdaterad - - -
Idag har jag vunnit vuxenpoäng... wa;
Diskat, dammsugit, klippt gräs, kastat sopor, klippt hundarnas klor...
Tvättat min hoj samt mekat pyttelite med den. Fick äntligen på de där vågiga brickorna, så förhoppningsvis vibrerar inte mina batterikablar loss efter detta. Thanx jossi för tipset! ;)
Och nu fixar jag mina naglar... Mm, man är ju, hm, en kvinna. Tror jag i alla fall! :D
Om inte annat en bitch! LM;
Och när maken kommit hem från sitt arbetspass, hoppas jag på en mc tur... Vi behöver ju handla lite med, så vem vet... Kanske blir det glass vid Bohus fästning på vägen... :D
Så där ja...nu försvinner R1an ur garaget, jag har kört mer än min son med den och visst är den kul men gött att han tagit förnuftet tillfånga och jagar en Sportster i stället :D Han är ju så gott som uppvuxen på H-D och klubben jag var med i förr så det förvånade mig när han kom med en plastraket thx; Mikael det känns tryggare så här thb;
...har jag varit förbi Kobba Hoppers träff på Åland.
Många hojar var det... MPD;
RilleHD666
2012-08-11, 23:33
Stack jag ut en runda med hojen i förmiddags och kunde kört hela dagen känndes det som. Men eftersom min lillasyster fyllde 17 år idag så bara måste jag ju iväg och gratta henne. Parkera hojen i garaget och tryckte in familjen i Passaten. Lite oväntat men inte förvånad blev jag när hon visade vad hon fått av sin farsa, en TATTOO! Riktigt fin var den. Så vi har nog inga bekymmer med att veta vad vi ska ge henne de närmaste åren i presentro;
Borde inte vara tillåtet att jobba söndagar, när vädret är toppen ute...
Hade ju hellre åkt MPD;...
Bara att gilla läget när Drömvinsten aldrig hittar "hem"... :cool:
Så nu får jag ta en lugn frukost, innan det är dags att bege sig mot truckkörningen och dess slit och släp...
mellqvist
2012-08-12, 14:35
En bild från gårdagens resa Borås-Malmö via småländska skogsvägar.
8386
känns ovant att titta in i en stor dataskärm, man hinner vänja sig med Ifånens lilla på 3 veckor, och jäklar va fort allt går med riktigt bredband:)
...är 5 veckors semester slut! Tebax till gruvan....(men i mars bär det av till Daytona Beach igen...)
...är 5 veckors semester slut! Tebax till gruvan....(men i mars bär det av till Daytona Beach igen...)
Daytona Beach vore inte så illa....värt att jobba för!!
Machine head
2012-08-13, 18:58
Tog första svängen på nya hojen efter gårdagens roadtrip på 84 mil för att hämta den.... Sammanfattat: nöjd
http://i46.tinypic.com/opbdaq.jpg
[QUOTE=mullemeck;51002]Tog första svängen på nya hojen efter gårdagens roadtrip på 84 mil för att hämta den.... Sammanfattat: nöjd
skall du på maskerad?
Machine head
2012-08-13, 19:39
Nej jag vill bara göra mig fin när jag ska ut och åka.... Du ska se hur jag ser ut annars..... Folk kan ju bli rädda ;-)
Kikar in lite då, för längesen igen nu. Känner mig otacksam som tittar in och frågar om nåt sen går det en månad innan jag är här igen, men det är inte avsiktlig arrogans, bara mycket nu!
Någon som var på Yrsel MC's träff här i Dalarna i helgen? Jag var där, sov inte kvar dock, men mycket trevligt! Sen är det ju en annan tillställning kring den 25:e här, någon som fått inbjudan och ska dit? Av respekt för arrangörerna skriver jag inte mer, ni vet vad det är om ni fått inbjudan. Skicka gärna pm isf, vore kul att morsa på forumfolk!
I övrigt så har jag fortfarande massa velande funderingar hur jag vill ha hojen, och som vanligt har jag inte en susning, blir nog många frågor till, och jag uppskattar er hjälp enormt!
Skulle egentligen vart på jobbet nu... Men är hemma... Har för ont. :(
Fast hundarna säger nog inte nej till sällskap.
Äntligen klar med slaveriet.
Nu ska jag ut och bränna gummi.
Bikebandit
2012-08-15, 20:36
Lämnade i mina däck, cross bones fälg och några andra saker på Gibsons i eftermiddag redo för fredag ..Dyna Street Bob meets 200 tyre conversion D;
Machine head
2012-08-15, 21:54
Fick ihop bilen efter turbo byte... Läckte mer olja än harleyn.... Suck
idag en liten trevlig runda Siljan runt ( Dalarna för den som inte känner till Siljan) i kanonfint väder, drygt 45 mil blev det
Lämnade i mina däck, cross bones fälg och några andra saker på Gibsons i eftermiddag redo för fredag ..Dyna Street Bob meets 200 tyre conversion D;
thb;
Idag lyckades jag tappa min nya telefon i vattnet... :(
Suck... Tur man har drulleförsäkring.
Tur att skiten flöt (!) med fodralet på.
Machine head
2012-08-16, 01:00
Hehe, jobbigt. Själv har jag just kommit hem efter en tur från jobbet. Fixat växelföraren så nu växlar han så rart
Idag lyckades jag tappa min nya telefon i vattnet... :(
Suck... Tur man har drulleförsäkring.
Tur att skiten flöt (!) med fodralet på.
Flöt!!! du hade väl simkortet i ?:I:
Flöt!!! du hade väl simkortet i ?:I:
thb;
Idag kurerar jag mig mest...
Men till helgen verkar det bli, att glo på minicross, om vädret är ok... Hawks mc kör sitt årliga race då. :D
Ikväll blir det en sväng till Gottröra, för att kolla hojar o bilar....
LM; thb;
- - - Uppdaterad - - -
Idag tröttnade jag på Samsung-skiten och köpte ny iPhone och ny iPad.
Äntligen pratar dator, surfplatta och telefon samma språk.
Flöt!!! du hade väl simkortet i ?:I:LM; den var bra!
chrille64
2012-08-17, 19:18
Idag blev det en tur på ca 55mil hem till Hudik från Skövde efter att tillbringat en dryg vecka där, fantastiskt fina vägar att åka där nere och beläggningen är ju en dröm om man jämför med hur det ser ut här.
- - - Uppdaterad - - -
i onsdags hamnade jag på ett ställe som hette hightorp tror jag, utanför Töreboda, samlingsställe för fina bilar och hojar, jäkligt kul att se alla hojar och bilar. Rekommenderas varmt om man är i närheten när dom samlas.
Idag har man lekt bonde :D, började dagen med att skruva bort en växellåda på en slåtterkross, åkte till gummimojen och fixade punka på ett vagnshjul, hämtade utsäde, kört spannmålsvagnar mellan fälten och torken, vältat, och till slut blev det plöjning av två stubbåkrar, ja vad gör man inte när ens storebror har bruten handled och nöjer sig med att bara sitta i tröskan hela dagarna :I:
Sjysst med lantlivthb; Hade ju bytt mot stadslivet! Men den dagen kommer nog! Inte som bonde då men ändå.
RilleHD666
2012-08-17, 21:29
Kom vi hem efter en tur till High Chaparrall. Riktigt fint ställe både för ungarna och mej.(slank ner x antal öl och tequilayp;) Showen de visade i år var också bra. Träffa på Magnus Samuelsson. Han ser inte lika stor ut i verkligheten.
Nyvaken och hoppas nu att väderprognoserna håller om någon timma. :D
Då blir det till, att MPD; till Hawks minicross, för att se de roliga tävlingarna där mellan klubbarna. Förhoppningsvis träffar man även en del ansikten, som man saknat. :cool:
Tvättat, skinnat och torkat hojen.
Nu står den på tork på mc-lyften i garaget, sen blir det en tur ner till havet för lite fotografering.
-Om vädret håller i sig...
Haft en trevlig dag... :D Mötte lite folk med från Westcoast på Hawks minicross... Fick även se praktvurpor i heaten... :D
Synd att Bambis fot dummade sig, så hon och hennes make fick åka ganska tidigt.
Otroligt varmt i alla fall under minicrossen...
Passade på att ta och kika in på nya stället, som Woodcocks skaffat sig. Skall bli kul att se det i ordning... Undrar just när invigningsfesten blir av. ;)
Och Whiplash... DG har fått ditt nummer... ;) Nu får ni väl "frosta av er" någon annanstans va... WoW? Eller vad skall man säga? LM;
Nu slappas det mest...
Whiplash
2012-08-18, 20:17
Kul att träffa er idag men hemvägen blev en otrevlig resa när en jävla bilist fick för sig att byta fil rakt in i min sida. Gick rätt bra men foten värker som fan.
Kört 52 mil Mälaren runt, faktiskt ganska skön att vara hemma och ta en AfterBike öl
Kul att träffa er idag men hemvägen blev en otrevlig resa när en jävla bilist fick för sig att byta fil rakt in i min sida. Gick rätt bra men foten värker som fan.
Aj då... wa;
Hoppas det stannade vid en värkande fot... :(
Jag fick bara ihop 42 mil runt mälaren med Hagis och AK m.fl , tack för sällskapet....
1000-tals hojar var det, men såg tyvärr två otäcka olyckor. :(
Jag fick bara ihop 42 mil runt mälaren med Hagis och AK m.fl , tack för sällskapet....
1000-tals hojar var det, men såg tyvärr två otäcka olyckor. :(
Joo men vi har några mil till att åka hem, otäckt med olyckorna vi såg den ena på rätt nära håll, den andra var "bortstädad" när vi passera. Otäckt att se sånt, det väcker en del tankar man tror ju att sånt bara händer andra....ändå är man så nära
Kul att träffa er idag men hemvägen blev en otrevlig resa när en jävla bilist fick för sig att byta fil rakt in i min sida. Gick rätt bra men foten värker som fan.Du välte inte o såthb;?
cybercount
2012-08-18, 23:19
Trevlg dag med mälaren runt, trevligt att träffa några forumiter igen också, trist med olyckorna, ride safe vänner!
BambiGBG
2012-08-19, 07:20
Whiplash hoppas det gick bra med foten din...
Ja det blev hem tidigt hade glömt mina pain killer och foten passade lagom på att börja dunka när vi var på Hawks.
Men sen fick jag målat halva taket i stallet för sitta ner och ta det lugnt finns ej på min planet D;
Bambi... Jag köper snart shibari rep till din käre make. ;)
Tänk på att foten skall hålla med ju... ;)
Bättre du "överanstränger" den på onsdag...
Håller också tummen, att det stannade vid ont i foten, söndrig fotpinne och bil med lång repa...'
Man får hoppas att bilisten lärde sig något också... Kunde gått mer illa... :(
... har jag varit ute på en terapisvängMPD;
FAN VA JAG ÄLSKAR MIN HARLEY r0ck
... har jag varit ute på en terapisvängMPD;
FAN VA JAG ÄLSKAR MIN HARLEY r0ck
Terapi? tou;
Du glömde ju, att fika på vägen. :D
Var var "bro" igår då? Trodde du skulle hitta till Hawks. :D
robbbull
2012-08-19, 13:36
Nyss hemkommen från Strul:DAlltid lika bra festbr;
Ingen körning idag, tros fint väder; Tyckte att jag hörde något som ylande, och mycket riktigt...ett lager i baknavet hade gett upp.
Så det var bara att hissa upp hojen riva bakhjulet, och nu måste jag invänta morgondagen för att kunna få tag i nya lager.
Som tur är har den lokale bildelshandlaren passande lager, (samma som till nå'n släpkärra!).thb;
Terapi? tou;
Du glömde ju, att fika på vägen. :D
Var var "bro" igår då? Trodde du skulle hitta till Hawks. :D
Blev en terapisväng som vart låååååååång, mycket att tänka på nu för tiden vettu sis :)
Blev en terapisväng som vart låååååååång, mycket att tänka på nu för tiden vettu sis :)
haha... får man se dig irl i terapi svängen också? :D
http://www.tellmewhereonearth.com/Web%20Pages/Humor/Humor%20Photos/h31.jpg
..blev det en spontansväng till Tjörn, passerade Kungälv och si, där sitter Bambi å Sten! Vi slog följe å drog småvägar för att hamna i Skärhamn för en go-fika med mycket garv! Tackar samtliga för en go-dag!
..blev det en spontansväng till Tjörn, passerade Kungälv och si, där sitter Bambi å Sten! Vi slog följe å drog småvägar för att hamna i Skärhamn för en go-fika med mycket garv! Tackar samtliga för en go-dag!Hade Sten rökpaus i Kungälv?:D
Hade Sten rökpaus i Kungälv?:D
Njaa...det dracks kaffe ur pappmugg oxå.. :)
RilleHD666
2012-08-19, 23:23
Idag börja jag jobba igen. Kanonväder men ganska schysst att komma in i hytten igen.
Thomas13
2012-08-20, 16:37
Körde hoj till jobbet, +6 grader när ja startade halv 6 imorse :(
Körde hoj till jobbet, +6 grader när ja startade halv 6 imorse :( Åfan, är det så kallt där redan? Det är ju inte helt normalt? Jag ska till Tampere i slutet av oktober.
Thomas13
2012-08-20, 18:24
Åfan, är det så kallt där redan? Det är ju inte helt normalt? Jag ska till Tampere i slutet av oktober.
Lite småkyligt varde allt...Har 20 km till jobbet.
Förra veckan var de över 10 grader varje morgon när ja åkte till jobbet.
Men va fan det är väl bara att konstatera att hösten e på kommande.
Lite deppig stämning på jobbet...
Ena tjejen var helt förstörd, eftersom hennes kille dött i en mc olycka. :(
Lite småkyligt varde allt...Har 20 km till jobbet.
Förra veckan var de över 10 grader varje morgon när ja åkte till jobbet.
Men va fan det är väl bara att konstatera att hösten e på kommande. Vi hade 16 här i Stavanger kl 0630 men det ligger ju lite längre söderut.
Thomas13
2012-08-20, 18:39
Vi hade 16 här i Stavanger kl 0630 men det ligger ju lite längre söderut.
Ja de gör det, Jakobstad ligger i höjd med umeå.
Vi hade 16 här i Stavanger kl 0630 men det ligger ju lite längre söderut.
Bara 12 här i morse vid 6-tiden....
Bara 12 här i morse vid 6-tiden.... Det har ju inte varit nån sommar här men sista veckan har det varit 20-25 grader. Ryssvärmen når inte hit till Vestlandet utan värmen kommer från Golfen.
Det har ju inte varit nån sommar här men sista veckan har det varit 20-25 grader. Ryssvärmen når inte hit till Vestlandet utan värmen kommer från Golfen.
Bygg nån jävla vågbrytare å rikta den där golfen åt västkusten Bones....så vi kan åka hela vintern! :I:
..så har man kollat på fortsättningen av jurrassic såpan Dallas... Vet iofs inte vad man skall säga... Känns inte som en jätte tumme uppåt i alla fall, inte ännu i alla fall...
Bygg nån jävla vågbrytare å rikta den där golfen åt västkusten Bones....så vi kan åka hela vintern! :I: Ja ire; då:D
...hade gärna smaskat i mig lite "mustikkapirakka" också...
men gillar inte att slåss med mygg i skogen, för att få ihop alla blåbär.
http://3.bp.blogspot.com/_DDkcc__uAgY/THA4-l5-7nI/AAAAAAAAFKI/NcpNeewW2tE/s400/Mustikkapiirakka+001.JPG
Det är sommarminne för mig!!!
Blah... Borde natta mig... Men man känner sig inte direkt motiverad. wa;
Kallt, regnigt = ett skittråkigt väder wa;
....e jag riktigt jäävla förkyld efter söndagskvällens hojtur Sjuk
Idag skulle jag börja med ett nytt jobb på en sopförbränningsanläggning här i Stavanger men det började brinna där inatt(utanför ugnarna) och det brann hela natten o halva dagen!Många bolag som är involverade i olja har kontorskomplex i samma område och deras folk(ca3000pers) kunde inte komma på jobb för vinden o röken låg på dessa byggnader.
Faan va surt!! Nja, vi fick ta det lugnt idag heheh! Imorgon ska vi bort o se hur mycket mer jobb vi fick där:D
RilleHD666
2012-08-21, 22:25
Har jobbat idag. På kvällen drog jag och tanten till Åhus och käka glass. Lite småkyligt i hamnen. Kollar också på Dallasthb; Älska den serien när jag var mindre. Nu är det så klart inte samma sak men det håller helt klart.
......satt jag o glodde på -12 Softail Slim på nätet till reducerat pris. Satt bra länge o funderade men kom till slutsatsen att jag behåller Crossbonesen! Är så jävla nöjd med den men ska börja fixa lite eget stuk på den till vintern.
......satt jag o glodde på -12 Softail Slim på nätet till reducerat pris. Satt bra länge o funderade men kom till slutsatsen att jag behåller Crossbonesen! Är så jävla nöjd med den men ska börja fixa lite eget stuk på den till vintern.
Köp en till... ;) Säg att det är frugans, men så lånar du den ofta. :D
Idag svor jag åt vädret... Mest re;... Tror övrig tid var för att lura ut alla, så man blir som en dränkt katt eller något...
Får väl glo på ett tredje avsnitt av Dallas i stället...
Imorgon sa de att vädret skulle bli mer ok... Kanske man kan fira sin dag med en tur då... Vem vet! ;)
... fick jag hem min baksula :)
... fick jag hem min baksula :)
Grattis bro... tou;
Du får väl ta en nya fikatur senare då. ;)
Köp en till... ;) Säg att det är frugans, men så lånar du den ofta. :DHeheh, det är ju en bra lösning men: GIVE ME THE MONEYak47!
Heheh, det är ju en bra lösning men: GIVE ME THE MONEYak47!
Du får ta med dig från Norge... ;)
De har ju det i massor.. Och olja. :D
Klart du ska behålla xbenan, lägg stålarna på motor samt stötar.
Du får ta med dig från Norge... ;)
De har ju det i massor.. Och olja. :D Ja,dom ja men dom delar så lite med sej! Hade jag fått två fat av 800000-1000000 fat dom producerar per dag så hade jag varit nöjd! o lite gas som bonusthb;
Har haft en rätt ok dag, trots att jag var tvungen att jobba också. :D
Maken kom med go parfym...
Thomas13
2012-08-23, 21:05
strängade jag om min Gibson Les Paul Custom.
Ernie Ball 9-46 blev det.
Nu låter det bra som faen. fl;
strängade jag om min Gibson Les Paul Custom.
Ernie Ball 9-46 blev det.
Nu låter det bra som faen. fl;
Fniss... Tycker personligen att instrumentet på bilden ser mer ut som en fiol. :D
Bättre den där "katten svänger". :D
http://www.walltor.com/images/wallpaper/guitar-hero-38830.jpg
Klart du ska behålla xbenan, lägg stålarna på motor samt stötar.Så blir detvic;
Thomas13
2012-08-23, 21:31
Fniss... Tycker personligen att instrumentet på bilden ser mer ut som en fiol. :D
Bättre den där "katten svänger". :D
http://www.walltor.com/images/wallpaper/guitar-hero-38830.jpg
Haha, katten lirar ju på en Fender Stratocaster.
Här har du mina Gibsons.
Den svarta till höger är den som jag strängade om idag.
http://i177.photobucket.com/albums/w206/customwhite/IMG_2610.jpg
RilleHD666
2012-08-23, 21:58
Schyssta gurorro; Jag spelade lite när jag var mindre men la av med det i tonåren, dök upp annat som lockade mertou; Nu ångrar jag det som fan men man kan väl alltid lära sej igen.
Jobbat idag och det har vart skitväder i halva Sverige, drygtre; Var på föräldramöte på kvällen. Tragg och tjatande men kaffet var ok.
Kom hem från Norge o imorgon drar vi till Danmark o Tolneträffentou;
RilleHD666
2012-08-23, 22:21
Hoppas ni får bättre väder än det som varit och kör försiktigt Xbones!
Tackar,tackar Rille! det ska väl vara något sånär väder där.Lite regn kanske.
Bikebandit
2012-08-23, 23:53
Hämtade min Street Bob från Gibsons .. nya 200 på med ett nytt däck fram :D Var så trångt under bakskärmen med kablar, endast ca 2-3 mm mellan däcket och insidan av skärmen de blinkers måste flyttas till registreringsskylten. inte riktigt vad jag vill men inte så illa som de är små och svarta. Avståndet mellan däcket och drivremmen är ungefär densamma scr; men allt fungerar thb;
Drar till Stenaterminalen o Tolne om en timmeW;
Undrar var alla mc polare är, nu när solen skiner. ;)
Maken jobbar tyvärr till 18 och är väl knappast hemma före 19 snåret heller...
Har i alla fall klippt gräs, klippt ner lite syrener och tvättat min egna hoj...
Får se vad man hittar på, men en dusch blir det nog först åtminstone. :D
Nyss hemkommen från Power Meet i Järvsö. :)
Nyss hemkommen från Power Meet i Järvsö. :)
Själv hemkommen från en lugn tur på "bara" 9-10 mil... Men så var jag själv också. *s* Passade på att stressa av lite och försöka hitta uppslag för fotografering. :D
Hälsade på maken på hans jobb också...
Nu väntar jag på att han skall komma hem, så man får äta hemlagad kebabtallrik med stripes. :D
Solen skiner och jag jobbar då... Hade jag inte jobbat så hade jag hållt på med huset, men fan inte mycket kvar nu! Hoppas få en fin lång höst som sagt, vill blåsa av lite mil innan vintern! Någon som var/är på festen som pågår? Var där igår en sväng bara.
Redlight Bandit
2012-08-25, 18:02
Har man precis avslutat en 20 timmars resa o befinner mig återigen i australien efter 5 underbara veckor i svedala....ska bli roligt o jobba lite igen :(
... blev jag tagen av regnet för 245324:e gången denna "sommar"
Men blir jag trött för det, NEJ SÅ FAN HELLER!
Fan va jag älskar min Harley!!!!
Tackar för en trevlig tur PTB :)
85858586
Tack själv, en riktigt bra sväng med gött tempo :)
Tackar för en trevlig tur PTB :)
85858586
...spöregnar det här.
Det var uppehåll, men så fort jag tänkte tanken på att gå ut och tvätta hojen så öppnade sig himlen.
Får lägga på avfettningen inne i garaget innan jag rullar ut den och blåser av den med högtrycken.
Det börjar klia i putsfingrarna nu. :)
...har jag inte fått gjort någonting vettigt alls....pk;
Nytvättad och fulltankad! :)
Synd bara att det åskar och vräker ner här just nu...
Idag kom en god vän förbi som varit i USA och jobbat.
Han hade med sig ett par av livets nödvändigheter: Vindruvsgelé på burk, och flingor med marschmallows i! :D
Jag blir fem år på nytt och minns min lyckliga barndom i Endicott, NY...
är jag hemma igen efter en kanonhelg på Tolneträffen!
Bikebandit
2012-08-26, 22:02
... blev jag tagen av regnet för 245324:e gången denna "sommar"
Men blir jag trött för det, NEJ SÅ FAN HELLER!
Fan va jag älskar min Harley!!!!
ME TOO..och körde under en regnbåge thb;
8604
...något annat jag lärde under helgen .. tuffa 1%'ers kör med .... gammal Ford Fiestas bx;
8605
ME TOO..och körde under en regnbåge thb;
8604
Jag visste det!!! Det är inte en skatt man hittar där regnbågen slutar, det är en HD!
RilleHD666
2012-08-26, 22:29
Inte gjort ett skit på förmiddagen. Vid middagstid blev det jobb. Inte vart ute och kört hoj på lääääänge nu och på vissa ställe ser man att löven håller på att trilla ner. Hösten är väl på vägre;
Idag användes orden "snöblandat regn" för första gången på vädret i nyheterna. :(
Bikebandit
2012-08-27, 00:47
Jag gillar rubriker här i Sverige .. den sista jag skrattade ihjäl mig på var "
VARNING FÖR ATTACK MYGGOR !!! " lol;
FAAAN!! Allt är så över överdrivna ..pardy
..var det lite lugnt på eftermiddagen så jag passa på att tvätta bilen...handtvätta! wa;
http://i1145.photobucket.com/albums/o512/harleyvajtan/EFCCB65F-125D-4633-8FCD-41050FC7CEB8-1072-00000124B8293C4C.jpg
..var det lite lugnt på eftermiddagen så jag passa på att tvätta bilen...handtvätta! wa;
http://i1145.photobucket.com/albums/o512/harleyvajtan/EFCCB65F-125D-4633-8FCD-41050FC7CEB8-1072-00000124B8293C4C.jpg
Fusktvätt... Du har ju fortfarande något skit kvar där fram, i mitten. po;
Sen sitter dörrhandtagen åt fel håll också. :I:
Fusktvätt... Du har ju fortfarande något skit kvar där fram, i mitten. po;
Sen sitter dörrhandtagen åt fel håll också. :I:
Ha. Ha. Ha. Kul kille....Skåne åker man till, inte i! vkn;
Jag gillar rubriker här i Sverige .. den sista jag skrattade ihjäl mig på var "
VARNING FÖR ATTACK MYGGOR !!! " lol;
FAAAN!! Allt är så över överdrivna ..pardy
Media i Sverige har en liten tendens till att överdriva saker. :D
Fullsize
2012-08-27, 17:01
är det gott väder, drar till Nääs och fikar :cool:
RilleHD666
2012-08-27, 22:46
Kom hem ikväll efter en runda till Västerås. Ett jävla blåsande och 9 grader varmt när jag vaknade, usch är hösten på väg?
Vajtan, man bor i Skåne och åker i Skånethb;
Media i Sverige har en liten tendens till att överdriva saker. :D
Iofs de som bor i Mälardalen kanske inte tycker samma sak. *L*
Har inte haft direkta problem i Skåne... Men väl norröver...
Och jag tål inte knott och mygg så bra heller. Och i år har det inte vart direkt kul heller... :(
Så jag hade inte velat vara där alla myggen huserar som värst. För det hade vart katastrof... Hade slutat som när jag var liten, när vi var i Haparanda... Sjukhuset nästa... Så illa kan det gå med de där små blodsugarna. :(
Hmmm... blev visst en smiley av halva ordet... sjukhus = lasarett... så folk kanske hajar vad man skrev. :D
Vajtan, man bor i Skåne och åker i Skånethb;
Jag bor i götet och "jag rullar"....:I:
... åkte fodret in i stället, lite kyligt
Samma här wa;
Inte är väl bro frusen av sig? ;)
Du får värma dig med annat, mellan varven... Trodde adrenalinkicken höll din "on top". :D
Själv skall man bara jobba... Varför kan man inte bli mångmiljonär?
Samma här wa;
Och snusnäsduken får snart bytas mot fleece kragen.:D Kanondag igår faktiskt.
Och snusnäsduken får snart bytas mot fleece kragen.:D Kanondag igår faktiskt.
Dä ä både dä ena å andra söm åker in å ut hehe
Dä ä både dä ena å andra söm åker in å ut hehe
Ja de e ju tur att ingen kan kolla vad man tänker på ibland.
Naturligtvis strålande solsken idag... Och kvällsskift! :(
Så missar man antagligen en go tur med Westcoast... ag;
Får i alla fall långhelg, ledig torsdag-söndag... Så man får hoppas vädergudarna är snälla då med...
.....regnar det igen....inget hojåka ikväll heller ak47
Bikebandit
2012-08-29, 19:49
Har använt min Harley i alla väder och alla årstider och det har nu gjort 54.000 km under de senaste fyra åren och tycka synd om den när den är täckt fullt skit mitt i vintern sååå jag tänkte köpa en billig pendel hoj till så att min street Bob kan vila i garaget under vintermånaderna Snow
Har beslutat att leta efter en 95-2000 Africa Twin , de är billiga att köpa .. de flesta är väl omhändertagna och i gott skick och några har till och med mindre milen på än min Street Bob. Dubbdäck finns också att köpa thb;
8623
Har beslutat att leta efter en 95-2000 Africa Twin , de är billiga att köpa .. de flesta är väl omhändertagna och i gott skick och några har till och med mindre milen på än min Street Bob. Dubbdäck finns också att köpa thb;
8623
WTF!!!
Bikebandit
2012-08-29, 20:20
What WTF??LM; Så ingen annan har två motorcyklar ?? ... sa ju att det är att använda under vintermånaderna med dubbdäck på...och de är billiga att köpa.
...blev det några mil...vilket väder! Kanon!
http://i1145.photobucket.com/albums/o512/harleyvajtan/919B8F63-F0AF-4F59-861D-5BD05FB237A9-2521-00000313DB993F23.jpg
chrille64
2012-08-29, 21:38
Idag var vi på HD-Cs fikaträff på Ångersjöns fik, tog sen den långa vägen hem så det blev en tur på ca 15 mil tillsammans med sonen på egen hoj innan vi var hemma. en lämplig ondsags tur, det började bli lite mörkt innan vi var hemma.
Idag kom jag hem från landet. har varken mobiltäckning eller bredband där! Får gå en bit från stugan för att hitta signal. Det är så tätvuxet med trän så att vi inte har täckning men på vintern funkar det:D
Idag kom jag hem från landet. har varken mobiltäckning eller bredband där! Får gå en bit från stugan för att hitta signal. Det är så tätvuxet med trän så att vi inte har täckning men på vintern funkar det:D
Eller fel operatör... ;)
Var tvungen att byta själv, när jag flyttade till vårt hus.
Nu är det bara ett pass kvar att jobba denna veckan... Sedan hoppas jag på gôtt väder!
Dimman har lättat å inget regn i sikte, så i em blir det en sväng på hojen. Och på Lördag blir det en sväng upp till Sveg å fika på Cafe Cineast thb;
...har jag varit helt jävla dagvill.
När jag skulle ta medicin imorse trodde jag att jag hade tagit dubbelt igår eftersom onsdag fattades i docetten, så jag gick till medicinskåpet och försåg mig med det jag skulle ha.
Jag har planerat hela resten av veckan i tron att det var onsdag idag, (jag var helt övertygad!)
Men det är bara positivt. Imorrn ska jag till tatueraren! :D
...har jag varit helt jävla dagvill.
När jag skulle ta medicin imorse trodde jag att jag hade tagit dubbelt igår eftersom onsdag fattades i docetten, så jag gick till medicinskåpet och försåg mig med det jag skulle ha.
Jag har planerat hela resten av veckan i tron att det var onsdag idag, (jag var helt övertygad!)
Men det är bara positivt. Imorrn ska jag till tatueraren! :D
Vad blir det då hos tatueraren thb;
Själv har jag en som går från höger överarm, axel och ner över bröstet vc;
Vad blir det då hos tatueraren thb;
Själv har jag en som går från höger överarm, axel och ner över bröstet vc;
Det blir en bra början, den ska dessutom täcka över ett gammalt "misstag"
8629
Jag planerar redan för hur jag ska fortsätta, vilka motiv jag ska ha nästa gång, etc.
Så här ser grunden ut, men jag ska göra om den bl.a. med vår norrländska natur med skog och hav i bakgrunden istället för ökenlandskapet på bilden.
Sen ska ju så klart Road Kingen på bilden bytas ut mot en Electra. :)
8629
Jag planerar redan för hur jag ska fortsätta, vilka motiv jag ska ha nästa gång, etc.
Så här ser grunden ut, men jag ska göra om den bl.a. med vår norrländska natur med skog och hav i bakgrunden istället för ökenlandskapet på bilden.
Skitsnygg thb; den blir bra vc;
Skitsnygg thb; den blir bra vc;
Tack! :)
Återkommer med bilder senare.
8629
Niko det här är helt sjukt :) Gissa vilken bild jag har sparat i datorn :) Hade förstås inte tänkt detta motiv men upplägget, får tänka om vill inte träffa dig på harleyforum träff med samma motiv, pinsamt :)
Niko det här är helt sjukt :) Gissa vilken bild jag har sparat i datorn :) Hade förstås inte tänkt detta motiv men upplägget, får tänka om vill inte träffa dig på harleyforum träff med samma motiv, pinsamt :)
Hahahaha. LM;
Hahaha! Ja, jävlar...
Det skulle ha varit maximalt oflyt. :)
Men, som sagt, min kommer att ändras lite.
Jag lägger ut bilder sen så får vi se hur nära din idé ligger det färdiga resultatet.
Bra smak har du i alla fall! ;)
Det borde finnas en databas med tatueringar där alla tatuerare i hela Europa var tvungen att ladda upp sina färdiga jobb, just för att undvika "dubletter".
Nu är väl ingen så lagd att man exakt kopierar någon annans motiv, men ni fattar vad jag menar. :)
- - - Uppdaterad - - -
Foc
Du har gaddad.se förvisso bara en svensk site det var förövrigt där jag plockade hem bilden.
Ja ha då var bettan inlämnad på 1600 mila service och väska hos en pensionerad sadelmakare. Bettan hämtas imorgon och i vår får det bli ett besök hos Båging på Mek1.
Du har gaddad.se förvisso bara en svensk site det var förövrigt där jag plockade hem bilden.
Tack! thb;
Ska kollas omgående.
Det borde finnas en databas med tatueringar där alla tatuerare i hela Europa var tvungen att ladda upp sina färdiga jobb, just för att undvika "dubletter".
Nu är väl ingen så lagd att man exakt kopierar någon annans motiv, men ni fattar vad jag menar. :)
Iofs lite svårt att undvika dubletter, speciellt när många väljer att peka ut en bild i någon pärm eller tatueringstidning. tou;
Fast det hade vart kul, om det funnits någon mer skyddad del, åtminstone för motiv som ritats endast till en person.
Så har man jobbat klart... Lämnat bilen på verkstaden på hemvägen (kamremsbyte och service ville den visst ha...)...
Sitter nu och smaskar god choklad Vienetta. :)
Hoppas på gôtt väder i helgen... Så man får åka lite granna. :D
Och så drömmer jag mig bort till "nästa hoj"...
Har inte riktigt bestämt mig ännu... Lutar väl mest mot en nightrod special... Men musclen är ju fin med. ;)
Dock påstår min make, att jag inte får köpa en muscle, OM han "bara har en nightrod"...
Dock påstår min make, att jag inte får köpa en muscle, OM han "bara har en nightrod"...
Hahaha! thb;
Hämtade Bell Custom500 hjälmen som Bikerboy skickade. Passade perfekt:) Snygg hjälm!
Å fan Sanniz,har du funderat på mc byte.Skulle inte heller ha nåt emot nån av modellerna.:D
Fint väder ute men de har hänt nåt skit me ryggen så mc är inte att tänka på än iaf.
Hämtade Bell Custom500 hjälmen som Bikerboy skickade. Passade perfekt:) Snygg hjälm!
thb;
Å fan Sanniz,har du funderat på mc byte.Skulle inte heller ha nåt emot nån av modellerna.:D
Fint väder ute men de har hänt nåt skit me ryggen så mc är inte att tänka på än iaf.
Japp... Nästa år vill jag åka på annat. :D
Hoppas ryggen fixar till sig...
Nyss hemkommen från en "liten" tur på hoj tillsammans med maken...
Börjar kännas lite kyligare ute nu på kvällen...
...har jag tillbringat några timmar under nålen.
Klart nöjd med resultatet! (Fast jag ser ut som en heffaklump på bilden). ;)
8642
8642
http://duckenochandens.blogg.se/images/2009/evan_heffaklumpen_5424028_26949967.gif
Haha... tycker inte du ser så "elefantaktig", men du kanske har någon form av, hm, snabel... LM;
8642
Tycker inte att du ser så "elefantaktig" ut... Även om du kanske har, hm, någon form av snabel... LM;
Tycker inte att du ser så "elefantaktig" ut... Även om du kanske har, hm, någon form av snabel... LM;
Hahaha! Fredag idag, och nivån på ribban är lagd! thb; :p
Hahaha! Fredag idag, och nivån på ribban är lagd! thb; :p
Redan? tou;
Jag som inte ens börjat ännu... pl;
Gaddar ritar man ju själv. Lämnar till tatuerarn, han gaddar på som och river originalen.... Så gör man ju......fyra av mina sex är gjorda så....
Jag brukar berätta hur jag vill ha det. :D
Sedan skall jag ju givetvis godkänna skissen också... :D
Så har man klippt luggen... Toppat resten av "manen".
Nu skall bara det "blonda beviset" förstöras till svart. :cool:
Kl är nu 23:14 och det känns fan som jag är den enda som är vaken just nu! Börjar alla bli gamla?
8642
Snygg tattoo thb;
Niko. vart tog skogen vägen? ;)
Gaddar ritar man ju själv. Lämnar till tatuerarn, han gaddar på som och river originalen.... Så gör man ju......fyra av mina sex är gjorda så....
Jag fick idén från en gadd jag hittade på nätet.
Och eftersom jag inte ens kan rita en streckgubbe så talade jag om hur jag ville att den skulle se ut, och gav tatueraren lite foton på örnar, osv.
Tillsammans jobbade vi fram den jag gjorde idag.
Den är inte speciellt lik inspirationskällan.
Den är helt unik, och ja, han rev originalen. :)
- - - Uppdaterad - - -
Snygg tattoo thb;
Tack! :)
- - - Uppdaterad - - -
Niko. vart tog skogen vägen? ;)
På måndag, broder. På måndag.
Hann helt enkelt inte färdigt idag.
Vi har en fin liten kurvig väg med minipoliser vid sidan och skog och Indalsälven i bakgrunden.
Nu ska jag bara bestämma mig för OM jag ska göra den färdig.
För jag är galet nöjd med den som den är...
Men mycket vill ha mer, så det blir nog att göra färdigt på måndag som det är planerat. :)
Ja det kan vi vara väldigt överens om att han gjorde! MEN, är DU nöjd med den tatuering du fick?
Ja det kan vi vara väldigt överens om att han gjorde! MEN, är DU nöjd med den tatuering du fick?
Om det är mig du frågar så är jag galet nöjd!
Örnen i synnerhet, den ser fan levande ut. :)
Om du frågar mig så är jag galet nöjd!
Örnen i synnerhet, den ser fan levande ut. :)
Jag VET att bilder inte är korrekt (foton)! Har jobbat i studio några år!
Jag såg tanken och jag ser detta! Det är två helt olika bilder! Det var därför jag undra! OM jag får vara hård och synisk så är det inte alls den bilden du fråga om! Inte i detalj eller kvalitet!
Du ville ha skog från ditt område! Hur långt har du tlll Skelefte trakten? (Ta och ge ett tio tal mil) Jag VET någon som kan sätta pricken över i¨t på den tatueringen! Ägaren av Left Hand Tattoo! En av landets bästa! Han har dock inte fattat det ännu så priserna är väldigt bra! Be honom göra skogen som du ville ha och han bygger ut hela din arm! ;)
Jag VET att bilder inte är korrekt (foton)! Har jobbat i studio några år!
Jag såg tanken och jag ser detta! Det är två helt olika bilder! Det var därför jag undra! OM jag får vara hård och synisk så är det inte alls den bilden du fråga om! Inte i detalj eller kvalitet!
Du ville ha skog från ditt område! Hur långt har du tlll Skelefte trakten? (Ta och ge ett tio tal mil) Jag VET någon som kan sätta pricken över i¨t på den tatueringen! Ägaren av Left Hand Tattoo! En av landets bästa! Han har dock inte fattat det ännu så priserna är väldigt bra! Be honom göra skogen som du ville ha och han bygger ut hela din arm! ;)
Till skellefteå har jag ungefär 30 mil.
Inte direkt på andra sidan jordklotet. :)
Låter riktigt intressant.
Skogen är på gång. Vägen och electran också.
Men jag kan gärna åka till Skellefteå om priset är lågt och kvaliteten hög! ;)
Priset jämfört med kvaliten är värt en resa! Left hand tattoo som sagt! Freddan heter ägaren om dom inte har kört en rokad! Gör han skogen så kommer resten förmodligen kännas 2D!
Ska kolla det!
Det är inte så att tatueraren tog bort skogen, det var bara så att tiden inte räckte till.
Men som sagt, ska kolla Left Hand Tattoo. :)
Du har en jävligt bra tatuerare redan! Men om han inte kan, vill orkar osv så vänd dig till left hand!
Kan rekommendera Milla med, som huserar i Mullsjö...
För er som har FB:
http://www.facebook.com/pages/Millans-Tattoo/199132263444441
Annars:
http://www.millanstattoo.se
Håret är klart...
Nu slåss jag med naglarna. :D
Snart redo för en go helg! ;)
Peppe på left hand tattoo är grym, skulle själv vilja bli tatuerad av honom. Men han är uppbokad till april 2013. En liten rättelse bara Peppe finns i Piteå inte Skellefteå alltså 8 mil till ;) Men åtta mil mer eller mindre är ingenting för en norrlänning :)
...är de go-väder igen...står just nu på Frihamnen i Gbg å väntar på JAS-planen som ska dundra in över stan kl.14...thb;
http://i1145.photobucket.com/albums/o512/harleyvajtan/CD203632-8808-4559-96B5-0877584258CF-3775-000005D0F2FE5E68.jpg
Bikerboy
2012-09-01, 13:46
Left hand tattoo verkar hålla till i Piteå: http://www.lefthandtattoo.se/
Kollade upp det eftersom jag är sugen på att gadda mig igen...
*edit* Elexem hann före... :)
...är de go-väder igen...står just nu på Frihamnen i Gbg å väntar på JAS-planen som ska dundra in över stan kl.14...thb;
http://i1145.photobucket.com/albums/o512/harleyvajtan/CD203632-8808-4559-96B5-0877584258CF-3775-000005D0F2FE5E68.jpg
Härligt väder ni har....men jag skulle för faan akta mig för JAS-planen LM;
Härligt väder ni har....men jag skulle för faan akta mig för JAS-planen LM;
Hahaha...ja, dom e ju kända för att "landa" ofrivilligt...wa;....men de gick bra idag...eller här iaf, vet ju inte hur långt dom skulle efter detta...:D
Regn igår, regn idag...
Jävla skitväder!
Det är jag som sitter i stolen, och pappren jag kastar iväg är väderprognosen för Västernorrland. :(
http://www.youtube.com/watch?v=fTTP61_9Acc
Sååå jävla farligt kan väl inte lite regna vara LM;
Sååå jävla farligt kan väl inte lite regna vara LM;
Det har ju regnat i flera dar, och ingen sol i sikte de närmaste dagarna heller. :(
Man får ju ångest av det här jävla vädret.
...blev det 20 mil i gött väder....hoppas sommarn håller i sig..:I: (inget personligt Niko!)
...blev det 20 mil i gött väder....hoppas sommarn håller i sig..:I:
Käften... fu: br;
Det har ju regnat i flera dar, och ingen sol i sikte de närmaste dagarna heller. :(
Man får ju ångest av det här jävla vädret.
Vi har haft ungefär samma skitväder här så visst jag fattar re;
:I:
Bara att konstatera att man bor på fel ställe.
Hade jag inte grabben hade jag nog flyttat söderut.
Bara att konstatera att man bor på fel ställe.
Hade jag inte grabben hade jag nog flyttat söderut.
Nåja, vi kan ju inte direkt skryta med ständigt solsken denna sommarn, man skulle nog bott ännu längre söderut då....typ Spanien...eller Kapstaden!
Nåja, vi kan ju inte direkt skryta med ständigt solsken denna sommarn, man skulle nog bott ännu längre söderut då....typ Spanien...eller Kapstaden!
Det lät inte heller helt fel.
Hade en morbror som flyttade till George i Sydafrika och köpte en ranch där.
Dessvärre hann fanskapet köra ihjäl sig bara ett år efter flytten så man kan inte åka dit och våldgästa...
Själv är jag torsk på Tyskland. Särskilt trakterna runt München.
Jag älskar dom där slingriga vägarna genom oändliga, lummiga bokskogar.
Idag är jag glad, att man hann med den "lilla turen" på ca 25-30 mil totalt... :D
Eftersom det är re;väder ute idag...
Hamnade på Hofsnäs Herrgård för en go fika vid Åsunden...
http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20120901_162337.jpg
http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20120901_162347.jpg
Fick ta kort på hojarna, först när de andra hojåkarna stuckit. :D
http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20120901_172900.jpg
Märktes i alla fall att det vart hojväder ute igår, med tanke på alla hojar på vägarna. :D
Idag blir det trist företagsåtagande, samt andra trista hushållssysslor inför kommande arbetsvecka...
Idag var det handbollscup till kl12.00. Nu ska jag på lokala kinakrogen för söndagsmiddag o några pilsner! Imorgon drar man till Norge o brödträdet igen.
putsas hojen i verkstan :)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_0411.jpg
putsas hojen i verkstan :)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_0411.jpg
Då får du låta bli att köra ut idag... ;)
Tyvärr måste jag det Sanniz om jag inte vill gå ;)
Putsningen är inte ogjord ändå för en ren hoj är enkel sköta o extra viktigt nu när det är varannan dags väder och den används även som transportmedel till o från jobbet, det får bli riktigt illa väder innan jag tar bilen ;)
Idag är man tbx i Stavanger och jobb.
RilleHD666
2012-09-03, 18:46
Har vart ledig hela dagen och det var en jävla tur:I: Tog en runda ner på byn i fredags eftersom det var Vinslövsdagarna. Blev några öl med polarna. I lördags drog jag till Tyskjävel i småland som bjöd på en riktigt go grisfestthb; Har kännt mej bakis idag också så det har inte vart många knop här.
Tjena Rille! Det blev ingen Skånetur förra veckan. För mycket att göra hemma men får väl se nästa ledighet om det fortfarande är bra väder för långtur.
Har vart ledig hela dagen och det var en jävla tur:I: Tog en runda ner på byn i fredags eftersom det var Vinslövsdagarna. Blev några öl med polarna. I lördags drog jag till Tyskjävel i småland som bjöd på en riktigt go grisfestthb; Har kännt mej bakis idag också så det har inte vart många knop här.
E du säker på att du har hunnit bli bakis? pardy
Bikebandit
2012-09-03, 21:45
Bra att vara ute sent i eftermiddag :cool: Nu är det av med V&H och på med original avgassystemet .. inte länge nu, reg.bes. på fredag :I:
8688
Bra att vara ute sent i eftermiddag :cool: Nu är det av med V&H och på med original avgassystemet .. inte länge nu, reg.bes. på fredag :I:
8688 Tråkigt att det ska behöva vara så BB:(men keep on the good noizzzzvic;
RilleHD666
2012-09-04, 22:43
Idag har det vart ett jävla blåsande. Känns som hösten drar in över Sverige.
Xbones, du vet var vi finnsthb;
Pulare, baksmällan slog till på måndagenpk; :D
Bikebandit, fick du inte nog av grusväg sist vi körde?:D
Idag blåser det som attan redan när man vaknat... :(
Snart dags att dra sig mot jobbet också...
Maken är megaförkyld, men utan feber åtminstone (tror jag)... Hade väl helst sett, att han stannade hemma idag med, så han inte ett tu tre smittar mig också...
BAMSEN3570
2012-09-05, 15:26
Rille....du leder med 2-1 thb;
....fick jag samtal från chefen vid 14.00 tiden att packa bagen o flyga till Bergen för att starta upp ett projekt på en oljerigg! Blev lite stress med ritningar,scoop o göra en säkerhetskurs på datan innan jag drar. Nu är jag klar med kursen o planet går 19.50. Ha de som dom säger här:D
Äntligen var ryggen såpass ok att det blev en kanonfin hösttur i det vackra vädret :D
Ha det så bra i Norge xbones...
Kul att läsa Noyen... :)
har jag som vanligt jobbat dubbellt, först 9-10 timmar med egna firman sen hjälpa brorsan på gården med höstbestyren tills inte kroppen orkar utan skriker efter att sova....vkn;
Bilden visar en traktor med en harv bakom (denna förklaring är för icke lantbrukskunnigt folk)
Kul att läsa Noyen... :)
Tack för det Sanniz,vore trevligt att dra ned till västkusten en tur men
vete tusan om det hinns med i år.
har jag som vanligt jobbat dubbellt, först 9-10 timmar med egna firman sen hjälpa brorsan på gården med höstbestyren tills inte kroppen orkar utan skriker efter att sova....vkn;
Bilden visar en traktor med en harv bakom (denna förklaring är för icke lantbrukskunnigt folk)Gubbenfar han går på åkern o harvarfl; Ola Magnell o Påtalåtenthb;
Flög Stavanger-Bergen. Flygtid 25min. Med bil hade det tagit 5-6 timmar!!! 17 mil med två färjor o slingriga norska vägarwa;
Idag fick jag bild på min nya sissy som den gode Mulle Meck här har fixat till! Ska bli kul att ta en tur och hälsa på och få den monterad med!
Idag bär det ner till Stockholm för att hälsa på bekanta i helgen.
Ska bli en trevlig utflykt. Självklart tar jag hojen. :)
..jobbar maken som vanligt... :(
Och jag jobbar morgonpass imorgon (och maken jobbar tidigt pass också)... Vilket leder till ännu mer :( min, eftersom jag då missar Vildvittrornas barhäng ikväll... ag;
Varför händer de kul sakerna ALLTID under en arbetshelg??? rnt;
Känns som det är dags att byta jobb... Eller att vinna den där förbaskade Drömvinsten.
Får se om jag tar en egen tur med hojen på dagen åtminstone... Passa på mellan arbetspass och re;perioderna...
....Blir det att kolla folkrace i regnet re;
....känns d att d va kräftskiva i går och att vi sjöng en snapsvisa i natt.....här tänkte jag lägga in snapsvisan vi sjöng många gånger men hur f. n får man över bilden hit från ifånen????
PAINTERN
2012-09-08, 13:07
Idag hoppas jag få träffa min lilla dotter. Blir nog att åka till B.B lite senare verkar det som. Mitt första egna barn, och bonufarsa till 2 pågasnören 6 o 8 år.
Idag hoppas jag få träffa min lilla dotter. Blir nog att åka till B.B lite senare verkar det som. Mitt första egna barn, och bonufarsa till 2 pågasnören 6 o 8 år.
Grattis... pardy
http://www.cigarr.alec.se/cigbild7.jpg
PAINTERN
2012-09-08, 13:23
Grattis... pardy
http://www.cigarr.alec.se/cigbild7.jpg Tackar o bockar. Whiskyn står och väntar. Ska bara fixa några cigarrer också. Sen blir det 10 goa (host) pappadagar.
....känns d att d va kräftskiva i går och att vi sjöng en snapsvisa i natt.....här tänkte jag lägga in snapsvisan vi sjöng många gånger men hur f. n får man över bilden hit från ifånen????
Ta hem appen Photobucket mobile, när du tagit en bild, starta Photobucket , den frågar om du vill ladda upp bilden, sen klickar du på bilden i Photobucket-mappen och där hittar di ett "i", klicka där och sen har du 4-5 olika sätt att länka bilden med. Jag använder nedersta alternativet, klicka så kopieras länken automatiskt, sen klistrar du in länken direkt i ett meddelande på harleyforum! :D
- - - Uppdaterad - - -
...har jag varit vid kullens fyr..
http://i1145.photobucket.com/albums/o512/harleyvajtan/9B9E44FC-C058-41C2-9434-994A9F709837-7115-00000BA48B02D489.jpg
Idag hoppas jag få träffa min lilla dotter. Blir nog att åka till B.B lite senare verkar det som. Mitt första egna barn, och bonufarsa till 2 pågasnören 6 o 8 år.Grattispardy! Blev själv bonusfarsa till tre för fem år sen!Bonussonen jobbar med mej i Norgethb;PS har inga egna:(
idag har jag och Fritte åkt Turnpike:s Pokerrun....
Grattis!
Det är en känsla som inte kan beskrivas. :)
Har flängt land o rike runt i Norge i 18år och är skapligt trött på vägarna,men idag flyttade jag till Panorama Konferansehotel Steinsland. Hotellet ligger på ön Sotra utanför Bergen.Är i Atlantkanten o nästa västerut är England! Satt på terassen en timme och såg iaf tre havsörnarthb;Jävligt sjysst!
Grattis !! Kul me ungar, har 2 själv D;
Tack Vajtan, har installlerat photobucket, allt funkar ok tills jag ska klistra in då e de nåt felmeddelande om filtyp som dyker upp. Får kolla mer på det en annan dag.
Fint vid Kullens Fyr, var där på semester 2005 med min första HD.... Hade precis varit på MC Konsult och handlat
Var till Örebro tur och retur, en trevlig tripp egentligen men väldigt orutinerat att inte ta med skinnjacka och regnstället.., blöt och så grönjävulskt igenomfrusen så jag trodde seriöst jag skulle frysa ihjäl. 4 stopp på vägen hem för att värma. Sista stoppet, 4 mil hemifrån bara men händerna skrek om nåd, och hela jag stel som en pinne bokstavligt talat, så kroppen hängde inte med när det lutade över lite, så hela skiten välte, sjukt men det gick inte att flytta ner foten i tid! Sissyn höll, men styret blev helskevt så det var helskumt att köra. Och värmen jag fick av att baxa upp hojen försvann snabbt, så 70 km/h var det jag klarade att hålla sista 4 milen, kul på hjul.. Men det var en bra resa ändå, och styret ska jag ju ändå byta ut, blir lite tidigare än beräknat bara. Ska kolla i morn ordentligt men tror inte gaffeln fick stryk, möjligtvis ljuddämparen lite tilltryckt. Kändes som biggest loser iaf när den tippade:) Lärdom i självklarhetens tecken: klä sig varmt, lita aldrig på SMHI.
Machine head
2012-09-09, 08:42
Det va iaf kul att du kom förbi och stillade mitt svets/mek behov en liten stund ;-)
PAINTERN
2012-09-09, 08:49
Ville tacka för allt grattis. Blev en liten dotter. 3618/52 titta ut igår kväll kl 23.50. Trodde man va hård......men se det va man inte. Om en man aidrig har gråtit förr, så ge han en liten bebis..........Stolt farsa iaf.
Jätte grattis...min lille bebis har blivit 24 år...tiden går som fan när man har roligt ;)
risk att det blir fler tårar under åren och förhoppningsvis bara av glädje :)
Ville tacka för allt grattis. Blev en liten dotter. 3618/52 titta ut igår kväll kl 23.50. Trodde man va hård......men se det va man inte. Om en man aidrig har gråtit förr, så ge han en liten bebis..........Stolt farsa iaf.
PAINTERN
2012-09-09, 13:58
Jätte grattis...min lille bebis har blivit 24 år...tiden går som fan när man har roligt ;)
risk att det blir fler tårar under åren och förhoppningsvis bara av glädje :) Tackar så mycket. Jo dom växer ju fort som fan di små liven......Och dyra är dom också haha.
RilleHD666
2012-09-09, 21:09
Stort Gattis PAINTERN! Det är verkligen en underbar känsla, tills det är dags att byta blöja:D Jag har tvillingar, grabbar på 12 år nu och magen på tanten växer för var dag som går. Tvillingar IGEN!yp;
PAINTERN
2012-09-09, 21:32
Stort Gattis PAINTERN! Det är verkligen en underbar känsla, tills det är dags att byta blöja:D Jag har tvillingar, grabbar på 12 år nu och magen på tanten växer för var dag som går. Tvillingar IGEN!yp; Va ! ? Tvillingar igen ?. Grattis. Twins Rulesro; Lycka till igen då, och tack för grattiset.
Stort Gattis PAINTERN! Det är verkligen en underbar känsla, tills det är dags att byta blöja:D Jag har tvillingar, grabbar på 12 år nu och magen på tanten växer för var dag som går. Tvillingar IGEN!yp; Har du dubbelpipig Rille?:D Smågrattis så längevic;
...har hojen passerat 700-milasträcket. :)
Stort Gattis PAINTERN! Det är verkligen en underbar känsla, tills det är dags att byta blöja:D Jag har tvillingar, grabbar på 12 år nu och magen på tanten växer för var dag som går. Tvillingar IGEN!yp;
Tror faktiskt inte att jag skulle bli avis på din fru och dig. ;)
Men grattis ändå. :D
Nu får väl storbrorsorna dra sitt strå till stacken med. :D
- - - Uppdaterad - - -
...har hojen passerat 700-milasträcket. :)
Norrländska sådana... ;)
Tror faktiskt inte att jag skulle bli avis på din fru och dig. ;)
Men grattis ändå. :D
Nu får väl storbrorsorna dra sitt strå till stacken med. :D
- - - Uppdaterad - - -
Norrländska sådana... ;)
-Norrländska mil är dom om bästa milen... :)
-Norrländska mil är dom om bästa milen... :)
Haha... åtminstone bättre än norska, som känns som evigheter... :D
Haha... åtminstone bättre än norska, som känns som evigheter... :D
Ja, fy fan...
Skulle köra från Gällivare till Nordkap för fem år sen.
När jag kom fram till precis innan Alta var det inte så långt kvar, men satan vilken smal och krokig väg!
Kändes som man kört tre gånger så långt som man hade gjort när man väl kom fram.
Ja, fy fan...
Skulle köra från Gällivare till Nordkap för fem år sen.
När jag kom fram till precis innan Alta var det inte så långt kvar, men satan vilken smal och krokig väg!
Kändes som man kört tre gånger så långt som man hade gjort när man väl kom fram.
Jo.. Kändes något liknande när vi några sommar tog oss till Norrway Rockfestival i Kvinnesdal... Plus att vi alltid hade spöregn hela vägen från färjan typ.
Men förra året bojkottade vi festivalen eftersom de började med det där tjafset om västtryck och supporterplagg... Och tydligen gjorde många andra likadant, för festivalen kursade... Så i år var det inget där alls...
Får skaffa oss en ny sommartradition, som tillåter oss oavsett om det finns västtryck eller ej. :D
Jo.. Kändes något liknande när vi några sommar tog oss till Norrway Rockfestival i Kvinnesdal... Plus att vi alltid hade spöregn hela vägen från färjan typ.
Men förra året bojkottade vi festivalen eftersom de började med det där tjafset om västtryck och supporterplagg... Och tydligen gjorde många andra likadant, för festivalen kursade... Så i år var det inget där alls...
Får skaffa oss en ny sommartradition, som tillåter oss oavsett om det finns västtryck eller ej. :D
Rätt åt dom jävla fjantarna att dom kursade...
Finns säkert bättre evenemang som tillåter väst. thb;
Rätt åt dom jävla fjantarna att dom kursade...
Finns säkert bättre evenemang som tillåter väst. thb;
Mmm... skulle vilja se om svenska myndigheter vågat göra samma sak med Sweden Rock Festival. :D
Knappast!
Mmm... skulle vilja se om svenska myndigheter vågat göra samma sak med Sweden Rock Festival. :D
Knappast!
Hahaha! Nej, tror nog inte det... ;)