Logga in

Visa fullständig version : Idag..

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

Lasse.S
2012-09-11, 19:53
varför sa jag inget i dag ;) www.westspeedracing.se

NickeR
2012-09-11, 20:00
Ida e de min dag pardy Hehehe

PAINTERN
2012-09-11, 20:05
Ida e de min dag pardy Hehehe Födelsedag ?. Stort grattis i så fall.pardy

Niko
2012-09-12, 00:53
Idag har jag bott i garaget! :)
Eller, ja igår då, eftersom klockan passerat midnatt.
Fick ett stooort paket från Florida på eftermiddagen.
Så nu har jag monterat lull-lull hela kvällen.
Massor av nytt kromgodis och ljusramper blev det!

- - - Uppdaterad - - -

Jo, just det. Idag kl. 14:00 sitter jag under nålen igen...
Mera bläck på armen! :)

Sanniz
2012-09-12, 11:57
Fortfarande vill inte "skiten i kroppen" (läs förkylning som inte vill bestämma sig för om det skall gå över eller bryta ut) ge sig, så man känner sig si och så. Som tur är, kortvecka på jobbet... Så idag är näst sista arbetspasset för veckan. :)
Ser fram emot en "långhelg"... Får hoppas vädret är snällt då...

Kan annars nämna för de som hänger på SBW också, att sajten kommit igång... Men det är mer fart här på forumet! ;)

Niko!!!
Visa bilder sedan. :D Men försök att inte efterlikna en heffaklump när du plåtas. ;)

Machine head
2012-09-12, 13:37
Tog en tur på hojen idag med. Bäst att passa på att åka innan säsongen är slut. Måste säga att det känns förjävla götta att kicka igång hojen. Visst, det kan vara skönt att bara trycka på knappen... Men det är en viss känsla att med egen kraft hoppa igång hojen. Sen tycker jag personligen att det ser ballt ut ;-)

ViLa
2012-09-12, 20:31
... har jag inte mött många hojar, har alla tacklat av redan?

Lasse.S
2012-09-12, 21:11
Tog en tur på hojen idag med. Bäst att passa på att åka innan säsongen är slut. Måste säga att det känns förjävla götta att kicka igång hojen. Visst, det kan vara skönt att bara trycka på knappen... Men det är en viss känsla att med egen kraft hoppa igång hojen. Sen tycker jag personligen att det ser ballt ut ;-)

Det tyckte jag också för 25 år sedan ;) kicka alltså...köra hoj där i mot ledsnar jag aldrig på :)

- - - Uppdaterad - - -

... har jag inte mött många hojar, har alla tacklat av redan?

nej då...jag kör, vi kan ju ta en sväng till helgen om du har lust :)

xbones
2012-09-12, 22:00
Jo.. Kändes något liknande när vi några sommar tog oss till Norrway Rockfestival i Kvinnesdal... Plus att vi alltid hade spöregn hela vägen från färjan typ.
Men förra året bojkottade vi festivalen eftersom de började med det där tjafset om västtryck och supporterplagg... Och tydligen gjorde många andra likadant, för festivalen kursade... Så i år var det inget där alls...
Får skaffa oss en ny sommartradition, som tillåter oss oavsett om det finns västtryck eller ej. :DFörra året gick dom back runt två miljoner pga vädret!Hela festivalen regnade bort! Känner ett par gubbar som har startat festivalen. Bodde i 10 år i Flekkefjord som är grannkommunen till Kvinesdal. Jag och klubben var vakter där -06/07. Var där sist -10 när Motorhead o Gary Moore spelade! Tre-fyra månader senare dog Gary Moore:(.PS. Det var väl H-A supporterplagg dom inte gillade?

Niko
2012-09-12, 22:28
Förra året gick dom back runt två miljoner pga vädret!Hela festivalen regnade bort! Känner ett par gubbar som har startat festivalen. Bodde i 10 år i Flekkefjord som är grannkommunen till Kvinesdal. Jag och klubben var vakter där -06/07. Var där sist -10 när Motorhead o Gary Moore spelade! Tre-fyra månader senare dog Gary Moore:(.PS. Det var väl H-A supporterplagg dom inte gillade?
Om det var på det viset så förändrar det ju saken.
Vad jag inte kan med är överförmynderi som ska bestämma över vilka kläder jag har på mig.

- - - Uppdaterad - - -

Förra året gick dom back runt två miljoner pga vädret!Hela festivalen regnade bort! Känner ett par gubbar som har startat festivalen. Bodde i 10 år i Flekkefjord som är grannkommunen till Kvinesdal. Jag och klubben var vakter där -06/07. Var där sist -10 när Motorhead o Gary Moore spelade! Tre-fyra månader senare dog Gary Moore:(.PS. Det var väl H-A supporterplagg dom inte gillade?
Om det var på det viset så förändrar det ju saken.
Vad jag inte kan med är överförmynderi som ska bestämma över vilka kläder jag har på mig.

xbones
2012-09-12, 22:40
... har jag inte mött många hojar, har alla tacklat av redan?Är o jobbar:D!

Sanniz
2012-09-13, 01:39

Nja, regnade gjorde det allt alla gånger jag var där... T o m öste rejält... Så skylla på vädret stämmer nog ej så bra. Snarare kom det nästan inga bikers förra året... De är ju stabilaste kassakon annars på festivalen, plus kommer de, kommer många andra också.
Supportkläder gällde inte bara "rödvita kopplingar", utan allt med mc förknippning. Även om polis och myndigheter troligen mest var ute efter de s k "kriminella klubbarna".
Fanns massor på deras forum om varför folk, speciellt de till hoj, varför de valde att bojkotta festivalen.
Vi valde oxå bort den, liksom våra norska vänner.
Sedan var programmet det året riktigt uselt, som pricken över i.

- - - Uppdaterad - - -

Bilder från ett av Norrway Rockfestival besöken... (Tänk att man lyckades få regnfria bilder...)

883888398840

De två miljonerna de förlorade var summan för uteblivna bikers... Inte enbart vädret!
I Kvinnesdal regnade det alltid under festivalen. Har hittills inte kunnat hålla mig torr där ens fysiskt. ;)

Halva summan av de två miljonerna, berodde på att så många bikerbesökare bojkottade festivalen och därmed en av de finaste mc campingar jag sovit på...
Synd att de tagit bort forumet för festivalen. Där kunde man se först trycket från politikerna, som skulle vägra ge stödpengar till festivalen (som redan börjat få svårt att gå ihop sig tidigare år
till att förbjudet slutligen gällde ALLT som var mc relaterat. För de vågade ju inte chansa på, vilka klubbar som var vad...
Och många kommenterade detta, speciellt folk som brukade vara på mc campingen, att de tyckte det vart ännu mer vanskligt OM de inte visste vart folk hörde hemma... Förr kunde man ju se det och faktiskt "bete sig efter detta".
Och att nämna; Den delen av festivalcampingen har alltid vart den renaste och skötsammaste UTAN bråk... Och detta oavsett om det vart en klubbfri biker på plats eller en från "de s k 1 % klubbarna"...

Och så kunde kanske arrangören sluta plocka in UDO hela tiden... För han suger! ;)

Saknar i alla fall våra trevliga norska vänner från festivalen...

Lasse.S
2012-09-13, 08:48
Det finns ju fler forum om man är hoj intresserad, sporthoj.se kan man alltid lita på. hojen.nu är en annan, några hänger väl kvar på gamla hederliga harleyportalen, jag som är dragracing intresserad är med i twinbike.se fast där händer inte jätte mycket

Kan annars nämna för de som hänger på SBW också, att sajten kommit igång... Men det är mer fart här på forumet! ;)

Draken
2012-09-13, 09:42
Hemma igen efter 200 mil i Norge... Nästan 0 gradigt med snöblandat regn... ritade spår på vägen på några ställen. Trots detta - härligt, juvligt och vidunderligt vackert som vanligt. Brukar bli en till två gånger per år (ibland även tre) de senaste tio åren. Denna gång bl.a. Geiranger.

Sanniz
2012-09-13, 11:21
Det finns ju fler forum om man är hoj intresserad, sporthoj.se kan man alltid lita på. hojen.nu är en annan, några hänger väl kvar på gamla hederliga harleyportalen, jag som är dragracing intresserad är med i twinbike.se fast där händer inte jätte mycket

Jo, det finns ju en hel del... Men alla har inte legat i träda i några veckor p.g.a. serverbyte. :D
Ville mest påtala att den var igång på nytt, för de som råkar hänga där också.

Sanniz
2012-09-13, 11:54
Nu är det i alla fall sista arbetsdagen (kvällen) för denna veckan. Så jag hoppas regnet kan hålla sig borta ett tag åtminstone. Man vill ju hinna ta en tur med åket innan höststormarna kommer på allvar. ;)

Trevlig helg på alla! :cool:

xbones
2012-09-13, 22:35
Nja, regnade gjorde det allt alla gånger jag var där... T o m öste rejält... Så skylla på vädret stämmer nog ej så bra. Snarare kom det nästan inga bikers förra året... De är ju stabilaste kassakon annars på festivalen, plus kommer de, kommer många andra också.
Supportkläder gällde inte bara "rödvita kopplingar", utan allt med mc förknippning. Även om polis och myndigheter troligen mest var ute efter de s k "kriminella klubbarna".
Fanns massor på deras forum om varför folk, speciellt de till hoj, varför de valde att bojkotta festivalen.
Vi valde oxå bort den, liksom våra norska vänner.
Sedan var programmet det året riktigt uselt, som pricken över i.

- - - Uppdaterad - - -

Bilder från ett av Norrway Rockfestival besöken... (Tänk att man lyckades få regnfria bilder...)

883888398840

De två miljonerna de förlorade var summan för uteblivna bikers... Inte enbart vädret!
I Kvinnesdal regnade det alltid under festivalen. Har hittills inte kunnat hålla mig torr där ens fysiskt. ;)

Halva summan av de två miljonerna, berodde på att så många bikerbesökare bojkottade festivalen och därmed en av de finaste mc campingar jag sovit på...
Synd att de tagit bort forumet för festivalen. Där kunde man se först trycket från politikerna, som skulle vägra ge stödpengar till festivalen (som redan börjat få svårt att gå ihop sig tidigare år
till att förbjudet slutligen gällde ALLT som var mc relaterat. För de vågade ju inte chansa på, vilka klubbar som var vad...
Och många kommenterade detta, speciellt folk som brukade vara på mc campingen, att de tyckte det vart ännu mer vanskligt OM de inte visste vart folk hörde hemma... Förr kunde man ju se det och faktiskt "bete sig efter detta".
Och att nämna; Den delen av festivalcampingen har alltid vart den renaste och skötsammaste UTAN bråk... Och detta oavsett om det vart en klubbfri biker på plats eller en från "de s k 1 % klubbarna"...

Och så kunde kanske arrangören sluta plocka in UDO hela tiden... För han suger! ;)

Saknar i alla fall våra trevliga norska vänner från festivalen... Då är det väl så då! Men pratade med en av dom som startade o drev Kvinesdal sedemera Norway Rock Festival i Tolne för ett par veckor sen nämligen en av mina klubbkollegor! Han förklarade saker o ting.Men är det finito så är det! Men -10 var vi där liksom folk från flera andra klubbar men det var inga problem vad jag kunde se. Varken med polisen eller annat! O till o med Kvinesdal kommun var sponsorer som dom har varit från start.

Sanniz
2012-09-14, 02:58
Då är det väl så då! Men pratade med en av dom som startade o drev Kvinesdal sedemera Norway Rock Festival i Tolne för ett par veckor sen nämligen en av mina klubbkollegor! Han förklarade saker o ting.Men är det finito så är det! Men -10 var vi där liksom folk från flera andra klubbar men det var inga problem vad jag kunde se. Varken med polisen eller annat! O till o med Kvinesdal kommun var sponsorer som dom har varit från start.

Nej, vi var där sista gången med 2010... Och då hade inte myndigheterna ännu börjat sitt korståg... Det började knystas om det runt vinterhalvåret... Och sedan vart det storbojkott. Synd, för jag gillade killarna och tjejerna, som skötte campingen med. :D Behövde aldrig visa passbanden heller efter dag 1... De kom alltid ihåg "sina svenskar". ;)

Hade lite kul vid hotellet vid Utsikten... Står en kufisk bil på parkeringen där, som de ser ut att smält något över (skall väl se ut som halvrunnen is/snö skulle jag tro)... Och när man kommer nära den, börjar den spela musik automatiskt... En viss trummis från Motörhead kom också gående, när vi var där och reagerade som oss... Maken och jag slängde ord med Herr Dee om detta spektakel. Vi kom överens om att objektet var bara något som eventuellt en norrman förstod sig på... Våra polare från Norge frågade sedan vem denne svensk var, som vi språkade så avslappnat med. De kände inte alls igen honom! :D

Niko
2012-09-14, 06:55
...regnar det igen. :(

Dragos
2012-09-14, 11:23
Lördag å söndag blir fin D; thb;

Bikerboy
2012-09-14, 11:25
... gör sig hösten påmind, med besked! Regn och blåst så att löven yr omkring. Fy fan... :-(
Men på Söndag ska det bli en fin höstdag, så då blir det en tur upp till Fredrika o hälsa på mina gudföräldrar. Kanske kika på Buddhan också. :)

Sanniz
2012-09-14, 11:29
Här blåser man nästan bort mellan varven... Så hojtur blir det kanske inte just idag, men jag hoppas på resten av helgen!

Dragos
2012-09-14, 11:44
På söndag blir det en sväng upp till sveg å ta en fika thb;

Niko
2012-09-14, 19:17
Lördag å söndag blir fin D; thb;

Yes! :D
Ta en tur?

xbones
2012-09-14, 20:02
Nej, vi var där sista gången med 2010... Och då hade inte myndigheterna ännu börjat sitt korståg... Det började knystas om det runt vinterhalvåret... Och sedan vart det storbojkott. Synd, för jag gillade killarna och tjejerna, som skötte campingen med. :D Behövde aldrig visa passbanden heller efter dag 1... De kom alltid ihåg "sina svenskar". ;)

Hade lite kul vid hotellet vid Utsikten... Står en kufisk bil på parkeringen där, som de ser ut att smält något över (skall väl se ut som halvrunnen is/snö skulle jag tro)... Och när man kommer nära den, börjar den spela musik automatiskt... En viss trummis från Motörhead kom också gående, när vi var där och reagerade som oss... Maken och jag slängde ord med Herr Dee om detta spektakel. Vi kom överens om att objektet var bara något som eventuellt en norrman förstod sig på... Våra polare från Norge frågade sedan vem denne svensk var, som vi språkade så avslappnat med. De kände inte alls igen honom! :DDen har jag inte sett på Utsikten,ganska ny kanske. Har inte varit där på ett par år. Sjysst att träffa mölndalspöjken Dee va.

Sanniz
2012-09-14, 20:20
Den har jag inte sett på Utsikten,ganska ny kanske. Har inte varit där på ett par år. Sjysst att träffa mölndalspöjken Dee va.

Den fanns där 2010 i alla fall. :D
Jodå, han var faktiskt rätt jordnära med. Inga diva fasoner där. :D

Hittade en bild på spektaklet... :D
Norsk vän framför...

8851

xbones
2012-09-14, 23:11
Den fanns där 2010 i alla fall. :D
Jodå, han var faktiskt rätt jordnära med. Inga diva fasoner där. :D

Hittade en bild på spektaklet... :D
Norsk vän framför...

8851 Det är ju förfan Affi från Stavanger eller?Jobbar numera hos H-D i Stavanger? En gammal jobbarkompis tror jag. Men spektaklet har jag inte sett förr. Ska till Flekkefjord 19-21/10 så kanske det blir en tur till Utsikten.

Sanniz
2012-09-14, 23:16
Det är ju förfan Affi från Stavanger eller?Jobbar numera hos H-D i Stavanger? En gammal jobbarkompis tror jag. Men spektaklet har jag inte sett förr. Ska till Flekkefjord 19-21/10 så kanske det blir en tur till Utsikten.

Jo... han kallas så. :) Jobbade då som mekaniker på Harley...

Känner du Heidi och de andra, som brukade göra honom sällskap på Norrway Rock?

88548855

Vet att Affi föredrog blondiner. *s*
Världen är bra liten i alla fall. :D

xbones
2012-09-14, 23:34
Jo... han kallas så. :) Jobbade då som mekaniker på Harley...Affi o jag jobbade ihop på Marine HVAC för runt 10 år sen!Har sett han för sex-sju år sen sist o då jobba han för H-D.

- - - Uppdaterad - - -

Jo... han kallas så. :) Jobbade då som mekaniker på Harley...

Känner du Heidi och de andra, som brukade göra honom sällskap på Norrway Rock?

88548855

Vet att Affi föredrog blondiner. *s*
Världen är bra liten i alla fall. :D Nej men han har haft samma hoj i snart 30år! 1700-1800 Shovel!Hälsa han från Jari. Han vet vem jag är.

Sanniz
2012-09-14, 23:46
Nej men han har haft samma hoj i snart 30år! 1700-1800 Shovel!Hälsa han från Jari. Han vet vem jag är.

Får be maken hälsa, men det vart ett tag sedan vi hörde från norrmännen från den sidan av landet. :)
Den orange i bakgrunden, var den han körde under NRF.

xbones
2012-09-14, 23:53
Får be maken hälsa, men det vart ett tag sedan vi hörde från norrmännen från den sidan av landet. :)
Den orange i bakgrunden, var den han körde under NRF.Ok,jo den har han haft i runt 30 år! Dags att Sova,ska upp om fem timmar:( .

Lasse.S
2012-09-15, 09:21
är det kanon väder, strax en sväng till verkstan för att hämta fodret till byxor o jacka, sen ut på vägarna för att njuta av fart vinden :)

Sanniz
2012-09-15, 11:41
är det kanon väder, strax en sväng till verkstan för att hämta fodret till byxor o jacka, sen ut på vägarna för att njuta av fart vinden :)

Säkert på att det är fartvinden du känner då? tou; Tycker det blåser rätt bra ute, utan hojen också... :D
Ha en trevlig tur...
Själv skall jag nog strax rasta gräsklipparen... Sedan får man se, om jag kanske tvättar av hojar också. :)

RilleHD666
2012-09-15, 15:17
Idag blåser det som fan. Trodde det skulle kunna bli hyfsat väder men hojen får stå, fördel till ölen:D

Sanniz
2012-09-15, 15:31
Klippt gräs...
Tvättat hoj... Muttrar lite sura ramsor om rost på delar, som jag anser inte borde rosta, typ...
Och nu får jag ladda batteriet med på hojen, så jag ens kan starta den.
(Den drar ur sig, om den ej körs... Och det har vart ruskväder, jobb och sjukdom, som gjort att den mer eller mindre stått i ca 2 veckor nu.) :(

Får se vad man gör mer idag... Maken skall jobba ikväll/natt igen.

Lasse.S
2012-09-15, 18:21
Jo då visst blåser det, djävlans va det gick i medvind ;) Hälsade på Tassen och blev kvar där i några timmar,Han är grymt trevlig och rolig snubbe och det inte han vet om att trimma Sportsermotorer är inte värt att veta :) Värt ett besök om du har funderingar eller hjälp med något
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_0461.jpg

Säkert på att det är fartvinden du känner då? tou; Tycker det blåser rätt bra ute, utan hojen också... :D
Ha en trevlig tur...
Själv skall jag nog strax rasta gräsklipparen... Sedan får man se, om jag kanske tvättar av hojar också. :)

alfg
2012-09-15, 19:08
Nyss hemkommen från en tur på ett par-tre mil. Blev inte mer för hustrun är lite frusen av sej, särskilt när det blåser som idag.
Vädret var annars vackert med solsken och klar luft,....riktigt härligt!! Ställer nog inte in hojen förrän det blir frost!

Fritte
2012-09-15, 19:24
Inget hoj åka vart det idag, men en tur med gräsklipparen vart det. Sen ficka man bära linoleum mattor som vägde satan. Nu sitter man i soffan med en kall öl i näven och ont i ryggen som fan.

xbones
2012-09-15, 19:44
Inget hoj åka vart det idag, men en tur med gräsklipparen vart det. Sen ficka man bära linoleum mattor som vägde satan. Nu sitter man i soffan med en kall öl i näven och ont i ryggen som fan.Klent byggd eller? Sköjar bara:I:

NickeR
2012-09-15, 19:52
blev en liten tur me hojjen ida....hur kul som helst MPD;

Sanniz
2012-09-15, 20:08
Jo då visst blåser det, djävlans va det gick i medvind ;) Hälsade på Tassen och blev kvar där i några timmar,Han är grymt trevlig och rolig snubbe och det inte han vet om att trimma Sportsermotorer är inte värt att veta :) Värt ett besök om du har funderingar eller hjälp med något
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_0461.jpg

W; Tackar...
Men jag hade börjat att planera skilsmässa från min sportster snart. ;) Men om det blir före eller efter vintern, beror mer på om jag får spekulanter tidigt. :D
Lite mer än två veckor kvar, sedan skickar jag in papper om att få maken som handledare. Och det innebär, att jag behöver en hoj med "bara" två hjul också. ;)

xbones
2012-09-15, 20:24
Idag flyttade vi in på ett flytande hotell 100meter från plattformen! Vi bodde hela veckan 80km bort från basen! Skillnaden är hårfin:D Nu har jag en våning upp till kantinan o två våningar ner till omklädningsrummet o 100 meter till gaten!Kan vakna 0630 i stället för 0500! Faaan vad gött!

Vajtan
2012-09-15, 22:08
Idag flyttade vi in på ett flytande hotell 100meter från plattformen! Vi bodde hela veckan 80km bort från basen! Skillnaden är hårfin:D Nu har jag en våning upp till kantinan o två våningar ner till omklädningsrummet o 100 meter till gaten!Kan vakna 0630 i stället för 0500! Faaan vad gött!

Då kan du dricka en extra öl eftersom du får sova längre! :D

xbones
2012-09-15, 22:09
Då kan du dricka en extra öl eftersom du får sova längre! :DHur visste du det:D Har en kvar av en sixpackLM;

xbones
2012-09-15, 22:42
.....satt jag o kollade på mitt album o min gamla chopper. Fan vad jag saknar den:(! Funderar på o bygga en likadan! Blir ju lite nostalgisk efter några bertil:D

Wallis
2012-09-16, 15:32
Skjut mig långsamt Sjuk
Bra sleten så kommer morbrorn på besök med sina två barn som jag normalt inte har något emot. Men efter lite kaka och saft blev dom till två små sockertrippade monster.
Påminn mig att jag aldrig ska skaffa några barn http://www.designmyprofile.com/images/graphics/emoticons/hang.gif

Bikerboy
2012-09-16, 19:12
blev det en fin tur till Fredrika. Eller ja, den var fin ända tills jag fick punktering på framhjulet en knapp kilometer innan Fredrika... Så det var bara att hoppa upp på bönepallen på sambons Wide Glide o åka in sista biten & ringa till försäkringsbolaget som skickade en bärgare som tog tillbaka min hoj till Umeå. Själv förpassades jag återigen till bönpallen... Så nu vet jag hur det känns! :)
Tur i oturen att däcket inte small, utan tömdes långsamt. Hann känna att det blev lite slingrig...

ViLa
2012-09-16, 19:24
Påminn mig att jag aldrig ska skaffa några barn http://www.designmyprofile.com/images/graphics/emoticons/hang.gif

Skaffa aldrig barn!! :)

- - - Uppdaterad - - -

.....satt jag o kollade på mitt album o min gamla chopper. Fan vad jag saknar den:(! Funderar på o bygga en likadan! Blir ju lite nostalgisk efter några bertil:D
Tycker att du ska trimma xbenan så vi kan ge oss ut och gasa på riktigt vc;

xbones
2012-09-16, 19:31
Skaffa aldrig barn!! :)

- - - Uppdaterad - - -

Tycker att du ska trimma xbenan så vi kan ge oss ut och gasa på riktigt vc;Ja det kommer att ske till våren!:D Har redan varit i kontakt med Osten. Får se vad Båging menar också.

ViLa
2012-09-16, 19:36
Ja det kommer att ske till våren!:D Har redan varit i kontakt med Osten. Får se vad Båging menar också.
Jo jag har fått viss info och jag skuggar dina steg noga :) undercover arbete at its best :)

Ska bli kul att se vad du väljer och hur långt du kommer gå.
Jag funtar lite på en komplett motor.

xbones
2012-09-16, 19:43
Jo jag har fått viss info och jag skuggar dina steg noga :) undercover arbete at its best :)

Jag funtar lite på en komplett motor.Heheh, måste varit ett leak nånstans:D Ja det blir inga monstergrejer. Nåt liknande som du har men liiite värreLM;

PAINTERN
2012-09-16, 19:43
Fan.......kunde ni ju sagt tidigare......Fick ju en dotter för en vecka sedan. Fast det är underbart med kidz. Har ju 2 bonusgrabbar (6 o 8), som också kan bli ganska speedade av en sockerkick haha. Men IDAG har jag monterat mitt styre från Biltwell (Mustache). Dock inte provat köra ännu, men det ser lovande ut. Imorgon blir det att meka dit stelbensstag och kanske PS drop in kit om tid finnes. Livet är underbart även med kidz......thb;

CC10
2012-09-16, 19:47
idag har både hojen och bilen fått smaka på tvättsvampen och vaxduken....hmm, putsduk med vax.
Det tar bra mycket längre tid att tvätta och vaxa en hoj än en bil har jag upptäckt idag...

Lasse.S
2012-09-16, 19:52

Jag funtar lite på en komplett motor.

Köp dig en Sportster Vila....det var ju ingen större skillnad på din trimmade och min original motor, tappade lite på dig i Landvetter backen när vi låg närmare 200 knyck men annars hänger jag på lätt ;) en trimmad Sportster för samma pengar kör i från det mesta även dom flesta vassa japs hojar i alla fall när vi menar rakt fram upp till 200 ;)

slycke
2012-09-16, 20:34
Idag har jag köpt mig en Amerikansk motorcykel till :D
Denna gång blev det en Polaris Sportsman 700, en fyrhjuling med snöblad.
Har redan testat lite stubbåker och fy faan vad det är skoj...thb;

Bikebandit
2012-09-16, 21:49
:I: :D

8891

ViLa
2012-09-16, 22:43
Köp dig en Sportster Vila....det var ju ingen större skillnad på din trimmade och min original motor, tappade lite på dig i Landvetter backen när vi låg närmare 200 knyck men annars hänger jag på lätt ;) en trimmad Sportster för samma pengar kör i från det mesta även dom flesta vassa japs hojar i alla fall när vi menar rakt fram upp till 200 ;)
c0p sporre c0p c0p c0p

- - - Uppdaterad - - -

tappade lite på dig i Landvetter backen när vi låg närmare 200 knyck men annars hänger jag på lätt ;)

Hahahah du är en skön lirare PTB, vi har helt klart olika uppfattning om begreppet lite :)

cybercount
2012-09-17, 20:06
Idag blev det en 2-timmars tur på eftermiddagen, fint soligt höstväder, hoppas på många fler sådana dagar =)

Lasse.S
2012-09-17, 20:21
Samma här en dryg 2 timmars tur efter jobbet, har kommit på det att jag måste skaffa en hoj till, jag fullkomligt dras till grusvägar o sandhålor som jag sladdar omkring i, hade ju inte gjort nått om den var 100 kg lättare och högre då ;)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_0467.jpg

Lasse.S
2012-09-17, 20:27
Sova Sova fu: lol;

c0p sporre c0p c0p c0p

- - - Uppdaterad - - -

Hahahah du är en skön lirare PTB, vi har helt klart olika uppfattning om begreppet lite :)

Bikebandit
2012-09-18, 20:39
Samma här en dryg 2 timmars tur efter jobbet, har kommit på det att jag måste skaffa en hoj till, jag fullkomligt dras till grusvägar o sandhålor som jag sladdar omkring i, hade ju inte gjort nått om den var 100 kg lättare och högre då ;)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_0467.jpg

Var ute för ett par timmar på grus och skogsvägar..kan starkt rekommendera det thb;

8904

RilleHD666
2012-09-18, 21:04
Va!? Harleyforum eller japs-offroadforum? Hmm har jag loggat in fel eller är det rätt sida jag är på:D

Sanniz
2012-09-18, 21:12
Va!? Harleyforum eller japs-offroadforum? Hmm har jag loggat in fel eller är det rätt sida jag är på:D

Det händer något konstigt när hösten närmar sig... Typ som förkylningar och sådant. Smittar med, om du inte passar dig! ;)

Lasse.S
2012-09-18, 21:25
Nja Harley-Davidsons historia på grus är är väldigt stor, Jord banracing i Usa är gigantisk ;)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/KennyCoolbethIndy2012.jpg

RilleHD666
2012-09-18, 21:25
Smittar! Springer till Apoteket direkt, eller den lokala vapenhandlaren har nog bättre medicin mot såntak47 lol;

xbones
2012-09-18, 21:28
Det händer något konstigt när hösten närmar sig... Typ som förkylningar och sådant. Smittar med, om du inte passar dig! ;)Heheh,på vintern kör man amerikansk offroad! Cheva Tahoe 4WD:I:

Bikebandit
2012-09-18, 21:35
Tyvärr kunde jag inte hitta en billig Harley för grus och skogsvägar och ska absolut inte köra min Harley där .. det tjänar sitt syfte. Nu har jag ett val och kan köra överallt, när som helst och året runt i alla väder..don't give a fuk what other people think thb; ...huvudsaken är att jag köra ;)

xbones
2012-09-18, 21:43
[QUOTE=Bikebandit;54248] Ja,skona Boben BBthb;Den mår nog bäst i garaget på vintern:)

Lasse.S
2012-09-18, 21:48
Här har vi en skön lirare ;)
http://youtu.be/3nlq561aT08

Bikebandit
2012-09-18, 21:49
Ja,skona Boben BBDen mår nog bäst i garaget på vintern

Var nära ett par gånger i vintras .. hellre vurpa med detta än SB'n lol;

xbones
2012-09-18, 22:00
Här har vi en skön lirare ;)
http://youtu.be/3nlq561aT08 Den var ju sjysst! Han hängde ju med brathb;

- - - Uppdaterad - - -

Var nära ett par gånger i vintras .. hellre vurpa med detta än SB'n lol;Ja om du ändå kör på vintern så är det ju bättre o volta med nåt billigt japanskt:D Alltså OM du skulle volta vilket vi inte hoppas på!

Fullsize
2012-09-18, 22:07
....fick jag ett gott uppställ när jag drog på ur en rondell i vätan scr;

xbones
2012-09-18, 22:19
....fick jag ett gott uppställ när jag drog på ur en rondell i vätan scr; Det är lite skumt med uppställ med +300kg! Har varit med om det några gånger men hojen uppför sej ganska snällt som tur ärvic; Märker det mest när varvtalet ökar drastiskt;)

Lasse.S
2012-09-18, 22:19
Gött att du klarade det :)

....fick jag ett gott uppställ när jag drog på ur en rondell i vätan scr;

Fullsize
2012-09-18, 22:34
Ja, det var som xbones säger. Inte jättedramatiskt utan ganska lungt...Hade varit kul att kunna köra så med vilje :I: Man svänger med utan att tänka pl;

Sanniz
2012-09-19, 05:01
Usch... Ännu en allt för tidig morgon... Men nu är det bara två dagar till, att stå ut denna veckan, som är aptidiga...
Hade hellre velat Sova...
Förkyld fortfarande... :(
Och får nu i 1½ vecka ta makens bil till jobbet, eftersom mina bromsar bak inte vill vara med på egna bilen (verkstadstid först nästa vecka fredag). Blir svårt att hålla farten då med någorlunda... Är inte van vid en bil, som inte "brôtar på höga varv i motorvägsfart"!...

Hoppas på gôtt väder till helgen... Så kanske man kan ta sig en MPD;.

NickeR
2012-09-19, 10:25
...sitter hemma från jobbet med en febrig 6:åring Sjuk

ViLa
2012-09-19, 14:50
... Åkte jag i godan ro när himlen öppnade sig och det började hagla.

Spännande :)

Niko
2012-09-19, 15:48
...har det spruckit upp efter ett segdraget regnande.
Tvätta hoj står först på programmet! :D

Sanniz
2012-09-19, 17:41
... Åkte jag i godan ro när himlen öppnade sig och det började hagla.

Spännande :)

Jag börjar tro, att "bro" är polare med vädergudarna... ha;Snowre;LM;

- - - Uppdaterad - - -

Idag blir det mest lugnt, trots att vädret för stunden verkar rätt ok (kanske lite kyligt)...
Är fortfarande förkyld. :(

Håller hellre tummen för fint väder till helgen... Åtminstone lördag, för då kanske man beger sig till runnet i Göteborg... Plus att jag vill vara frisk nästa helg, OM vädermakterna är med en... För då skall det åkas pansarvagn...

Niko
2012-09-19, 17:51
För då skall det åkas pansarvagn...

8909 frv; :D

Sanniz
2012-09-19, 17:55
8909 frv; :D

Nope... Mer i stil med...

http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/pansar.jpg

Sanniz
2012-09-20, 04:51
Usch vad det vräker ner idag (om man kan säga dag ännu...). Vaknade t o m en gång av ovädret. :(
re;

Det mesta regnar bort...

NickeR
2012-09-20, 18:55
...blev de en tur på 10mil...börjar bli kallt att åka på kvällarna Snow Åkte iväg och bänkade hojjen....67hk/109Nm på
bakhjulet blev resultatet,nu ska det byggas Big Bore i vinter ro;

xbones
2012-09-20, 21:13
Idag var den 18de o sista arbetsdagen i rad! Imorgon flyger jag hem för 10 dagars ledighetMPD;br;!

gronvit
2012-09-20, 21:43
Idag övergavs soffan för sofforna. J. Rocker och 53/74, tack för idag!

slycke
2012-09-20, 21:49
Idag var jag på föräldramöte, alltid lika kul att se lärarnas och dom andra föräldrarnas ansiktsuttryck när man kommer på hojen, medias västhysteri har nog smittat av sig. He,he,he...för visst är väl jag en värsting ha,ha,ha...

xbones
2012-09-20, 21:59
Idag var jag på föräldramöte, alltid lika kul att se lärarnas och dom andra föräldrarnas ansiktsuttryck när man kommer på hojen, medias västhysteri har nog smittat av sig. He,he,he...för visst är väl jag en värsting ha,ha,ha...Värstingar är vi ju alla som kör Harleybx;ak47vkg;:cool:LM;

Sanniz
2012-09-21, 05:01
Idag var jag på föräldramöte, alltid lika kul att se lärarnas och dom andra föräldrarnas ansiktsuttryck när man kommer på hojen, medias västhysteri har nog smittat av sig. He,he,he...för visst är väl jag en värsting ha,ha,ha...

Du kan nog bara bli värre, OM du antingen är värsting eller t o m om du kommer helt gothklädd med hela kittet. ;)

Äntligen helg, snart!!! Sista j-a sura morgonen på ett tag framåt... Hatar verkligen tidiga skiftet... Synd att man jobbar söndag dag med.

Men nu är det i alla fall snart helg... pardy

CC10
2012-09-21, 13:50
snart e de helg, en kvart kvar sen smiter jag:I:, blir en helg långt från civilisationen, ingen dator knappt täckning på mobilen....skönt, blir nog litebr;i skogen

slycke
2012-09-21, 16:11
snart dax att åka hemöver, ta och öppna sig en burk eller två, tyvärr jobb även hela denna helg så det blir lugna gatan....br;

xbones
2012-09-21, 17:44
Grattis på dagen Vajtanpardy! 47 är ju en skostorlekLM;

Vajtan
2012-09-21, 17:57
Grattis på dagen Vajtanpardy! 47 är ju en skostorlekLM;

LM;

xbones
2012-09-21, 18:11
Idag kom jag hem efter en hyfsat tung jobbperiod. Fan vad gött med sofflock och en kallbr;!

RilleHD666
2012-09-21, 21:17
Blev fri från jobb idag men vädret blev inte så bra som jag trodde. Tänkte vädrat hojen men fasiken vad det regnar och blåser.re; Blev en tur till min kära mor med bilen.

Niko
2012-09-21, 21:21
Blev några mil nu på kvällen, men satan så kallt det blir när solen försvinner. :(
Nu är det fredagsmys med chips och godis med sonen!
Imorgon blir det åka av igen.

Vajtan
2012-09-22, 09:09
..blir det Harleyshopen för det årliga End of Summer-runnet....ses där om 1 timme gubbs and gals....

Niko
2012-09-22, 10:40
...blev jag tvungen att starta en av luftvärmepumparna. Hösten är här på riktigt. :(

Sanniz
2012-09-22, 10:48
...blev jag tvungen att starta en av luftvärmepumparna. Hösten är här på riktigt. :(

Jo, det märks... Makens envisa förkylning smittade mig, och har vägrat ge vika i snart tre veckor nu. :(
Och regnen avlöser varandra... Rått ute med, så mina astmabesvär börjat att småspöka på allvar...
Tänkte åkt End of Summer-runnet, men förkylning och "tappat sugen humör" gör att jag skippar det. Vaknade för sent också, startar ju om en kvart. :(
Hos oss är det snart dags att öka temperaturen för luftvärmepumpen, för nu har den stackaren börjat gå oftare.
Eller så kanske man skulle slänga in något vedträ i brasan, för att öka mysfaktorn en skithöstdag. *L* Får väl krypa ner under en filt och spana in filmer... Maken jobbar till sex och är nog inte hemma förrän tidigast till sju.
En sådan här skitdag borde man bara gosa, ingenting annat... Förutsatt att man inte kan rymma bort från allt!

Niko
2012-09-22, 18:14
Jo, det märks... Makens envisa förkylning smittade mig, och har vägrat ge vika i snart tre veckor nu. :(
Och regnen avlöser varandra... Rått ute med, så mina astmabesvär börjat att småspöka på allvar...
Tänkte åkt End of Summer-runnet, men förkylning och "tappat sugen humör" gör att jag skippar det. Vaknade för sent också, startar ju om en kvart. :(
Hos oss är det snart dags att öka temperaturen för luftvärmepumpen, för nu har den stackaren börjat gå oftare.
Eller så kanske man skulle slänga in något vedträ i brasan, för att öka mysfaktorn en skithöstdag. *L* Får väl krypa ner under en filt och spana in filmer... Maken jobbar till sex och är nog inte hemma förrän tidigast till sju.
En sådan här skitdag borde man bara gosa, ingenting annat... Förutsatt att man inte kan rymma bort från allt!

Jo, hade man någon att gosa med så... :(
Får gosa med sonen, men han är 13 och inte så kelsjuk längre. Hahaha! ;)

Har trotsat kylan och spöregnet och kört en tio mil ungefär idag.
Var lite spännande när vi skulle hem. Vi var tvungna att köra uppför en backe där vägen bestod av tätvuxet nyslaget gräs.
Det blev lite enduro med Electran i 200 meter innan vi var uppe på landsvägen igen.
Det var spännande när framhjulet valde ett spår och bakhjulet ett annat. wa;

Sanniz
2012-09-22, 19:03
Jo, hade man någon att gosa med så... :(
Får gosa med sonen, men han är 13 och inte så kelsjuk längre. Hahaha! ;)

Har trotsat kylan och spöregnet och kört en tio mil ungefär idag.
Var lite spännande när vi skulle hem. Vi var tvungna att köra uppför en backe där vägen bestod av tätvuxet nyslaget gräs.
Det blev lite enduro med Electran i 200 meter innan vi var uppe på landsvägen igen.
Det var spännande när framhjulet valde ett spår och bakhjulet ett annat. wa;

Tur att det gick bra då... Kan bli dyrköpt tur annars, även i låg fart. ;)
Haha, gossen får la offra sig lite för farsan. :D
Själv fick jag nöja mig med att en strax över 27 kg tung labrador lade sig tvärs över mig, medan den andra hunden låg vid fötterna...
Det vart mitt gos i soffan. :D
Nu väntar jag på maken, som kommer hem, troligen mellan halv åtta och åtta... Senare än jag räknat med.

Lasse.S
2012-09-22, 21:15
satte jag kapen i hojen, flera projekt på gång nu ;)

RilleHD666
2012-09-22, 22:12
Idag drog jag också igång pannan. Satan vad kyligt och riktigt rått det varit idag. Så det blir väl att bära in pelletssäckar nästa vecka om detta fortsätter.

racechopper
2012-09-22, 22:43
satte jag kapen i hojen, flera projekt på gång nu ;)
Äntligen blir det framåtflytt pedaler och riktigt högt aphäng för dig hehe =))
Skojabara, men var är kap bilderna?

xbones
2012-09-22, 23:52
Idag var vi på Harleyshopens end of summer. Sen skulle vi till Instön men det såg jävligt regnigt ut där på vägen så det blev en fika i Kungälv. Tack för turen gubbs and Piathb;

xbones
2012-09-22, 23:57
Idag har över 5000 besökt min profil! Nyfikna eller?LM;

Sanniz
2012-09-23, 06:47
Usch... Så var det arbetsdag igen... Mm, en söndag! Verkligen hatar jämna veckor, då man är ledig lördagar endast (och ändå kan de ha mage mellan varven att fråga om vi vill jobba över en sådan lördag med. Över min döda kropp!!!)
Nästa vecka är bättre, då har jag långhelg. :D
Nu skall man bara överleva söndagspasset... Och vilket skitväder! re;
Får ju dra på mig en massa inne med... Vill inte höja för tidigt värmen om det skulle råka bli en vargavinter i år... Nu borde man bo i en vedeldad bastu. :D

Ha en bra söndag...
Kanske passande för en del här inne. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=gKFRYZ_zs-w

cybercount
2012-09-23, 09:02
...ska jag sova, nyss gått av nattpass och jobbar natt ikväll igen. God natt :-)

Noyen
2012-09-23, 09:29
Idag drar vi och avnjuter ett smörgåsbord så det blir en slappardag.

Lasse.S
2012-09-23, 12:00
Äntligen blir det framåtflytt pedaler och riktigt högt aphäng för dig hehe =))
Skojabara, men var är kap bilderna?
Kap bilder ;)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_0472_zps8f358b7e.jpg

BambiGBG
2012-09-23, 15:13
Nej då de e bara för du e så snygg hihihi

Sanniz
2012-09-23, 18:07
Äntligen är denna arbetsveckan avklarad... Skönt att nästa vecka bara består av fyra stycken, samt kvällspass. :D

racechopper
2012-09-23, 18:24
Kap bilder ;)
Äre från en bakskärm, eller tank kanske :)

xbones
2012-09-23, 20:36
Nej då de e bara för du e så snygg hihihiOm det är mitt inlägg du syftar på(det verkar mest passa till den) så är det ju för fan 99% gubbar som besökt min profilLM;Hade inte sagt nåt om det hade varit ladys men det hade väl frugan gjort iställetlol;

Fritte
2012-09-24, 19:22
Idag fick man skit i ögat. Ont som fan och sköljning av ögat i 40 min. Nu är man hemma och ser lite suddigt. Hoppas det går över fort bara.

Niko
2012-09-24, 20:49
Idag fick man skit i ögat. Ont som fan och sköljning av ögat i 40 min. Nu är man hemma och ser lite suddigt. Hoppas det går över fort bara.

Usch, fyfan. :(

xbones
2012-09-26, 09:39
Idag drar jag till Finland o hälsar på min gamla mor som är lite krasslig:(

ViLa
2012-09-26, 13:44
Hoppas mor din kryar på sig.
Mina tankar är med dig Jari.

Sanniz
2012-09-26, 18:22
Idag vaknade man med migrän... Sjuk
Som tur var hade jag medicin hemma, så först nu börjar det kännas bättre, men jag känner mig rätt Sova.

- - - Uppdaterad - - -

Hoppas det går bra för din mor...

cybercount
2012-09-27, 00:53
...blev jag stoppad av en civil farbror blå (ja, han presenterade sig själv som farbror blå) på väg hem från jobbet, han ville bara kolla mitt ryggmärke sade han...jaja, han är säkert söt när han sover...

Niko
2012-09-27, 00:55
han ville bara kolla mitt ryggmärke sade han...
Seriöst??? Det är ju för fan snudd på trakasserier.
Vad skulle ditt ryggmärke ha för betydelse för polisen i sitt arbete? frv;
Jag gillar inte vart myndigheternas övernitiska "kontroll" över bikerkulturen är på väg.

Sanniz
2012-09-27, 00:57
Seriöst??? Det är ju för fan snudd på trakasserier.
Vad skulle ditt ryggmärke ha för betydelse för polisen i sitt arbete? frv;

Niko... Det händer hela tiden... Maken blev stoppad också, när han var med i klubb.
Just nu är han mitt emellan klubbar, eftersom hans firma tar för mycket tid och så...
Du vet väl, att alla med ryggmärken är kriminella... ;) Speciellt om de har mc klubb ryggtryck.

Niko
2012-09-27, 01:05
Niko... Det händer hela tiden... Maken blev stoppad också, när han var med i klubb.
Just nu är han mitt emellan klubbar, eftersom hans firma tar för mycket tid och så...
Du vet väl, att alla med ryggmärken är kriminella... ;) Speciellt om de har mc klubb ryggtryck.

Jo, jag vet det. Och jag gillar INTE det håll det blåser...
Myndigheternas översittarfasoner bara för att jävlas är bara fjäntigt och provocerande, -provocerande just därför att det är så jävla fjantigt.
Det fattar ju alla med högre IQ än en näbbmus att det bara är för att vara jobbiga mot oss bikers.

- - - Uppdaterad - - -

Nej... Det här var ingen bra början på natten!
Tittar på ett program på ettan om mobbning vilket får mig att formligen koka av ilska, samtidigt sitter jag här och retar upp mig på myndigheterna som trakasserar oss hojåkare.
Kanske skulle gå ut och tända en cigg, varva ner, och gå och sova istället.

cybercount
2012-09-27, 02:33
ja, men men, han gjorde ju iaf inget mer som frågade om leg eller liknande, då hade jag blivit mer upprörd...

Lasse.S
2012-09-27, 11:28
körde jag hoj till jobbet :) än är inte säsongen över :)

Sanniz
2012-09-27, 11:53
Idag är migränen borta...
Sista arbetsdagen denna veckan... Men jag är inte ens i närheten än, att påbörja mitt pass...
Hoppas trafiken flyter ok nu när Bokmässan är "i stan"...

- - - Uppdaterad - - -

Hade åkt mer hoj till jobbet, om det inte vart så långt dit... Fel väder, så jag inte ens kan torka stället medan man jobbar... Plus en j-a massa planering, så att man får med sig eller redan har saker på plats, som krävs för jobbet.
Man får väl hoppas på en kanon säsong nästa år i stället...

- - - Uppdaterad - - -

Javisst ja...
Idag kom äntligen svaret från Transportstyrelsen.
Hurra!!! Nästan två veckor för att besvara en simpel fråga.

De rekommenderade iaf, att invänta 4:e Oktober och därmed göra en elektronisk ansökan för handledare (helst betala avgiften samtidigt också), för då kan ansökan ske automatiskt. Annars är väntetiden för sådana ärenden ca 4 veckor i nuläget.
Hurra för byråkrati!!!!
Tänk om man var lika seg själv på jobbet. ;)

Lasse.S
2012-09-27, 12:53
Gött att du äntligen fick svar...nu vet du vad du har att rätta dig efter... eftersom du och din gubbe har lite olika arbetstider är det väl en bra grej att be kamrater också söka så du kan få mer körtid :)

Idag är migränen borta...
Sista arbetsdagen denna veckan... Men jag är inte ens i närheten än, att påbörja mitt pass...
Hoppas trafiken flyter ok nu när Bokmässan är "i stan"...

- - - Uppdaterad - - -

Hade åkt mer hoj till jobbet, om det inte vart så långt dit... Fel väder, så jag inte ens kan torka stället medan man jobbar... Plus en j-a massa planering, så att man får med sig eller redan har saker på plats, som krävs för jobbet.
Man får väl hoppas på en kanon säsong nästa år i stället...

- - - Uppdaterad - - -

Javisst ja...
Idag kom äntligen svaret från Transportstyrelsen.
Hurra!!! Nästan två veckor för att besvara en simpel fråga.

De rekommenderade iaf, att invänta 4:e Oktober och därmed göra en elektronisk ansökan för handledare (helst betala avgiften samtidigt också), för då kan ansökan ske automatiskt. Annars är väntetiden för sådana ärenden ca 4 veckor i nuläget.
Hurra för byråkrati!!!!
Tänk om man var lika seg själv på jobbet. ;)

Sanniz
2012-09-27, 13:08
Gött att du äntligen fick svar...nu vet du vad du har att rätta dig efter... eftersom du och din gubbe har lite olika arbetstider är det väl en bra grej att be kamrater också söka så du kan få mer körtid :)

Japp, men samtidigt är det lättare med en som utgår från samma adress eller bor nära. :)

ViLa
2012-09-27, 13:46
varje dag min vän :)

- - - Uppdaterad - - -

Japp, men samtidigt är det lättare med en som utgår från samma adress eller bor nära. :)
Vad är det som gäller för mc?

Sanniz
2012-09-27, 14:12
varje dag min vän :)

- - - Uppdaterad - - -

Vad är det som gäller för mc?

Att handläggaren har haft sitt körkort i 5 år (utan anmärkningsvärt strul) och för lägst samma behörighet som det kort övningsköraren skall ta. I mitt fall är det A.
Som tur är slipper handläggare och privatist den där kursen, som man annars måste gå om det gäller B behörigheten.
Vid övningskörning skall man ha grön skylt och handledaren skall antingen åka bakpå eller på egen hoj.

Lasse.S
2012-09-27, 14:38
Jo det förstås men muta västkust gänget med kaffe bullar och se till att alla onsdagskörningar utgår från Nödinge från 4:e Oktober så kanske det går lite fortare att bli fri två hjulare ;)

BambiGBG
2012-09-27, 15:10
haha go du... japp menade dig.. Du får ta frugan o komma hit på kaffe.. Kram

- - - Uppdaterad - - -

Stackars dig och hoppas din mor blir bättre...

- - - Uppdaterad - - -

En vänster fot säljes med snabb leverans...Sjukgymnasterna ville inte ens röra i den pga de tror det är flera fel i den och rädda att göra den värre. Så nu ska här jagas ortopeden på Borås sjukhus som sa att jag var frisk.. behövde bara lite övningar från sjukgymnasten sen var allt bra...SUCK !!!! Men men bara kämpa på så löser sig allt.
ak47
Hatar att ha värk.... pk;

cybercount
2012-09-27, 17:27
En vänster fot säljes med snabb leverans...Sjukgymnasterna ville inte ens röra i den pga de tror det är flera fel i den och rädda att göra den värre. Så nu ska här jagas ortopeden på Borås sjukhus som sa att jag var frisk.. behövde bara lite övningar från sjukgymnasten sen var allt bra...SUCK !!!! Men men bara kämpa på så löser sig allt.
ak47
Hatar att ha värk.... pk;

Jobbigt att ha ont, har själv fortdfarande värk i höger fot/ben sedan jag bröt fotleden i januari men det är bara att kämpa på, hoppas det blir bättre.

Sanniz
2012-09-27, 18:39
Jo det förstås men muta västkust gänget med kaffe bullar och se till att alla onsdagskörningar utgår från Nödinge från 4:e Oktober så kanske det går lite fortare att bli fri två hjulare ;)

Misstänker att de flesta allt som oftast åker för fort där, så i år är nog inte det gänget aktuellt iaf. Måste ju komma in i det själv också. ;)

Whiplash
2012-09-27, 19:39
Vi kör väl aldrig för fort Sanniz? Vi håller alltid den där minimumfarten som står på skyltarna.:)

ViLa
2012-09-27, 21:01
Fort?

ALDRIG HÄNT!

Sanniz
2012-09-28, 01:55
Vi kör väl aldrig för fort Sanniz? Vi håller alltid den där minimumfarten som står på skyltarna.:)

Haha... Dig får man ju vakta i kurvorna...

- - - Uppdaterad - - -

Fort?

ALDRIG HÄNT!

Näää... Bro har nog inte hunnit att uppfatta det. ;)

Bambi... Hoppas de får ordning på foten...

finnsport
2012-09-28, 09:42
Bakis! D;

Sanniz
2012-09-28, 10:08

Förresten... Vi kan ju övningsköra på grusväg... Din favvo! ;)
Fast du hinner väl inte med sådant nu för tiden. :D
Med allt WoW:ande... Fy, sitta uppe hela nätter... ;)

PAINTERN
2012-09-28, 18:04
Nu ikväll blir det en Kapten, men inte vilken som helst. Blir det en Kapten Zoom ? Nääää. En Kapten Haddock då ? Nope. Men en Kapten Krook då förfan ? Inte det heller. Men vafan blir det då....Vad blir det då då ? ? ?. Joooo en Kapten Morgan. Skål på er alla.

slycke
2012-09-28, 18:33
Idag har man äntligen jobbat slut för denna månad, blev en halvdag idag o bara totalt 270 timmar, ibland längtar man till vanlig anställning men näää fy faan vad jag trivs med att vara egenföretagare..

Sanniz
2012-09-28, 18:39
Idag har man äntligen jobbat slut för denna månad, blev en halvdag idag o bara totalt 270 timmar, ibland längtar man till vanlig anställning men näää fy faan vad jag trivs med att vara egenföretagare..

Beundrar alla som gillar sitt jobb... :D
Själv försöker jag hålla utkik efter annat... Vill helst slippa jobba mina helgpass (om jag inte valt det själv för stunden vill säga).

- - - Uppdaterad - - -

Idag har jag klippt gräset (kanske för sista gången i år) och grävt en del... Måste fixa vattnet till tvättstugan i år... För man vill inte paja de nya tvättmaskinen vi åkte på att köpa i somras.
Förra ägarna var inte så smarta... De isolerade den gamla vattenledningen med gullfiber. Gissa effekten när det blev blött och kallt ute. Det kallar jag ej för smart drag.
Maken lovade att åtgärda detta (i minst två år nu), men det slutar väl med att jag får göra det mesta av jobbet själv (som vanligt).

- - - Uppdaterad - - -

Satte motorcykeln på laddning med... Glömmer att batteriet inte håller, om den står för mycket. :(

CC10
2012-09-28, 19:55
I dag e jag skitsur....på min dator:(och det har jag varit i en hel vecka nu....den jäklas med mig och mobbar HF totalt, omöjligt att läsa , allt är en röra av bilder och text.... hur skriver jag detta?? jo "lånat" jobbdatorn över helgen:I:

Sanniz
2012-09-28, 19:57
I dag e jag skitsur....på min dator:(och det har jag varit i en hel vecka nu....den jäklas med mig och mobbar HF totalt, omöjligt att läsa , allt är en röra av bilder och text.... hur skriver jag detta?? jo "lånat" jobbdatorn över helgen:I:

Kanske dags att "städa i datorn och köra större antivirus program"?
Annars kan mobilen fungera med... :D
Den använder jag, om jag inte är hemma.

CC10
2012-09-28, 20:15
Kanske dags att "städa i datorn och köra större antivirus program"?
Annars kan mobilen fungera med... :D
Den använder jag, om jag inte är hemma.
Japp, helt rätt Sanniz.....bara det att jag gjort allt det, städat, rensat kört antivirus, antimalware, "lånat" företagets antivirus och scannat
allt annat funkar men inte HF.....
jodå mobil funkar men tycker det är lite drygt med lilla skärmen på ifånen

Troll
2012-09-28, 20:17
Har idag öppnat wiskey för en bra bit över 10000:- roligt att få prova

Sanniz
2012-09-28, 20:18

Prova? *s*
Är inte risken stor att den tar slut då? Du får åka till Skottland och köpa en egen "tunna"...

CC10
2012-09-28, 20:23

10000:- Respect.....njut av den varan

Troll
2012-09-28, 20:29
Jag njuter för fullt

Sanniz
2012-09-28, 20:31
Jag njuter för fullt

Glöm inte bort attributen. ;)

http://akerberg.files.wordpress.com/2007/06/smoking.jpg?w=510http://akerberg.files.wordpress.com/2007/05/cigarr_1.jpg?w=510

- - - Uppdaterad - - -

Troll
2012-09-28, 20:40
9057
Godis

Troll
9058
Mums

Sanniz
Hu... Hoppas det inte är någon man känner... Med tanke på åkvägar och så.

http://www.expressen.se/gt/notiser/mc-forare-allvarligt-skadad-efter-olycka/

RilleHD666
2012-09-28, 21:26
Gött Troll! Jag har börjat tycka om whiskey mer och mer, är det åldern:I: Jobbat idag. Besiktigade lastbilen och släpet och det gick igenom utan bekymmer. Något slitet däck på släpet men corden var inte framme:D så det rullar nog några mil till.

- - - Uppdaterad - - -

Gött Troll! Jag har börjat tycka om whiskey mer och mer, är det åldern:I: Jobbat idag. Besiktigade lastbilen och släpet och det gick igenom utan bekymmer. Något slitet däck på släpet men corden var inte framme:D så det rullar nog några mil till.

Troll
2012-09-28, 21:27
Då får vi ta en provning

ViLa
2012-09-29, 08:27
Idag ska jag på raggarfest ute i skogen :)

Ska bli sköj

Bikerboy
2012-09-29, 08:51
...var det nollgradigt då jag tog hojen till jobbet. Tur att det var hyfsat torrt på backen, annars hade det kunna bli spännande...

Lasse.S
2012-09-29, 09:04
skall jag bygga om min portabla depåtält luftvärmepump till fastmontage i verkstan.
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_0486.jpg

Sanniz
2012-09-29, 10:58
..så sitter man åter med kladd i håret. Dags att dölja ens egentliga hårfärg, så nu gäller back to black. :D
Vilket innebär, att maken får sova en stund till. Vad snäll jag är! ;)

Tyvärr blev dagens pansarvagnsåkning med Westcoast inställt av olika orsaker, bl a vädret. Men vi får ta nya tag till vår-sommaren i stället.
Nu räknar jag ner till nästa lördag, då man skall åka och kolla in de nya hojarna på Probike i Mölndal. :D

BambiGBG
2012-09-29, 11:02
Vart då ?? Min fd mans klubb ska ha fest upp mot lilla edet...Är det dit du ska ??

- - - Uppdaterad - - -

Tack.. synd om oss eller hur :(

- - - Uppdaterad - - -

hmmm ja du och jag iallfall whiplash håller alltid hastigheten....

ViLa
2012-09-29, 11:04
Vart då ?? Min fd mans klubb ska ha fest upp mot lilla edet...Är det dit du ska ??

- - - Uppdaterad - - -

- - - Uppdaterad - - -

West Coast Cruisers

Sanniz
2012-09-29, 11:04

- - - Uppdaterad - - -

- - - Uppdaterad - - -

Whiplash tappar ju bort dig med gumman. ;)
Det är ViLa och du, som inte skall leka i samma hage. *s* Inte om man vill få fram hela gruppen till samma slutmål. :D

BambiGBG
2012-09-29, 11:24
hmm inte när vi åkte hem över bron så låg han så snällt bakom mig hihihi

- - - Uppdaterad - - -

Vila och jag ska absolut ej köra först eller efter varandra då är gruppen ej sammansatt i slutändan hahahaha

Sanniz
2012-09-29, 11:24

- - - Uppdaterad - - -

Vila och jag ska absolut ej köra först eller efter varandra då är gruppen ej sammansatt i slutändan hahahaha

Vilken bro? *s* Han ligger ännu snällare på grusväg. :)

Sanniz
2012-09-29, 11:39

- - - Uppdaterad - - -

Näää... Road Captain ämne är ni inte direkt. ;) LM;

BambiGBG
2012-09-29, 11:56
Ja de e den klubben !! Han heter Leif ! Far till mina fyra vackra barn !!

Sanniz
2012-09-29, 12:17
Ja de e den klubben !! Han heter Leif ! Far till mina fyra vackra barn !!

Har du fula barn också Bambi... ;)
Kunde inte låta bli...
Tycker dina vackraste är de på fyra ben. *s*

BambiGBG
2012-09-29, 13:45
Haha go du e !!!
Nej inga fula barn här inte !!!
Ja alla våra fyrfota är helt underbar !!

- - - Uppdaterad - - -

Haha nu ska du ej vara sådan !! Jag kör lugnt och fint hihi

RilleHD666
2012-09-29, 18:08
Idag drog jag på regnkläderna och körde till Probike i Helsingborg. Mötte upp Bikebandit i Hässleholm och körde gemensamt dit. Fina hojar, riktigt bra liveband och gott kaffe. Synd vädret inte var på vår sida, det regnade rejält på hemvägen men frös inte mer än om händerna som vanligt. Blir att skaffa tjockare handskar nu känns det som.

Lasse.S
2012-09-30, 07:51
Ser ut som det är hojväder i dag också :) så länge det inte spöregnar är det bara till att åk ;)

Pulare
2012-09-30, 08:55
HDCS rundan kl 11 från Statoil i Kristianstad

ViLa
2012-09-30, 08:56
Fy fan idag så är det ju uppehåll.

Ses ute på vägarna people

Lasse.S
2012-09-30, 09:27
Det är nyttigt att läsa på Sporthoj forumet i mellan åt, inte bara hojarna som går fort där, livet tar slut lite för fort för några också...Ta det vacker på vägarna, framför allt kör inte över eran förmåga. Kallt, blött, mycket vrid= inget bra i den här årstiden, och se över era däck det kan vara dom som är skillnaden mellan liv o död.

ViLa
2012-09-30, 09:53
Kallt, blött, mycket vrid= inget bra i den här årstiden, och se över era däck det kan vara dom som är skillnaden mellan liv o död.
Oj känns som om du menar mig :)

Lasse.S
2012-09-30, 10:26
Oj känns som om du menar mig :)
tänkte inte bara på dig, dom flesta brukar ha dåliga däck så här års ;)

Vajtan
2012-09-30, 11:33
...blir det en tur i solskenet...:cool:

Löfgren
2012-09-30, 12:06
Nej nu får man passa på. Det kanske inte är så många turer kvar i år. Eller så har vi tur och får en mild vinter. Fast det är ju fint med snö också.

alfg
2012-09-30, 15:12
Det blev en liten tur idag, men hade gärna åkt mer om tid funnits, för det är fint väder!
Imorgon är det första dagen på nya jobbet, blev permitterad på byggföretaget pga dåligt med jobb, men har fått nytt jobb på ett plåtslageri omgående, som tur var.:)

Pontus
2012-09-30, 15:15
Har jag varit och spanat in 2013 års modeller. Tycker grymt mycket om Fatboy Special.

http://www.iol.co.za/polopoly_fs/iol-mot-pic-aug22-harley-my2013-110th-anniversary-fat-boy-1.1367772!/image/3166371562.jpg_gen/derivatives/box_300/3166371562.jpg

Känner mig lite sugen på att byta till en Softail.

Vajtan
2012-09-30, 15:49
Har jag varit och spanat in 2013 års modeller. Tycker grymt mycket om Fatboy Special.

http://www.iol.co.za/polopoly_fs/iol-mot-pic-aug22-harley-my2013-110th-anniversary-fat-boy-1.1367772!/image/3166371562.jpg_gen/derivatives/box_300/3166371562.jpg

Gillar verkligen jubileumsfärgen i år, den passar jävligt bra på många av modellerna...thb;

Sanniz
2012-09-30, 17:31
...har inte inneburit något med hojar alls...

Snarare spadar, krattor, frigolit, såg osv...

Isolering av vattenledning till tvättstugan tillsammans med maken. Vilket terapijobb! wa;
Förra ägarna var inte så smarta, isolerade vattenslangen i marken med guldfiber... Vad händer då när det blir blött ute???
Jo, det blir dingsurt... Är det kallt ute, fryser det och blir som välkylda kylklampar... Med slutresultat; Inget vatten till tvättmaskinen!
Inte direkt smart drag.
Nu hoppas jag att det klarar sig denna vintersäsong. Behöver dock lite mer fylle, eftersom jag passade på att jämna ut markytan också. :D

Nästa projekt; Hitta garageport... Bygga till kortsidan med port på garaget så hojarna kan få ett vinterhem "hemma"...

Tycker de kan släppa WoW spel mitt i vintern... Så att man kan få igång maken bättre både med "måsten" och hojåkande... po;
Biker va? LM;
"Frugan" har kört mycket mer i år... :D

Nu skall man snart käka, go film och fräscha till sig också... Tyvärr tidigt skift denna veckan... Så man måste försöka Sova i tid... :(

CC10
2012-09-30, 19:47
Det blev en liten tur idag, men hade gärna åkt mer om tid funnits, för det är fint väder!
Imorgon är det första dagen på nya jobbet, blev permitterad på byggföretaget pga dåligt med jobb, men har fått nytt jobb på ett plåtslageri omgående, som tur var.:)

thb; till nya jobbet, det är tufft i entreprenadbranchen. Har själv varit på väg ut massor av gånger de senaste åren men har på något vis lyckats hålla mig kvar....men man vet aldrig hur länge

slycke
2012-09-30, 20:32
idag har jag målat inne i min nya verkstad, fyy faan vilket skitjobb. Men fint blir det thb;

Sen blev det en terapisväng på hojen, när det för en gång skull inte regnat, torra vägar och helt ok gradmässigt, men insåg att säsongen straxt är över för dom har ju redan satt upp snöpinnarna utmed vägarna häromkring frv;

stroker49
2012-09-30, 20:43
Idag blev det en liten tur med gammelshovelelectran. När jag kör den funderar jag nästan på att sälja min Twin Cam. Kan något gå goare en än Shovel?
AMF- the golden era?

Bikebandit
2012-09-30, 21:16
....sent i eftermiddag på väg hem MPD;

9089 9090 9091 9092 9093

Niko
2012-09-30, 22:50
...tog jag och sonen hojen och handlade.
Jag sålde finbilen för flera veckor sedan, och ännu har jag inte saknat den.
Imorgon ställer jag på bruksbilen så får den gå ett halvår ungefär, sen blir det nog bara hoj igen. :)
Det har gått alldeles utmärkt att bara ha hojen. Fyra stora Ica-kassar får plats, så man kan handla det mesta man behöver.

Sanniz
2012-10-01, 18:35
..är det åter skitväder... re;
Och strax skall jag börja dona lite med mat... Potatisen är på kokning (tyvärr inte mandelpotatis wa;), skall strax börja med viltskavet... Så blir det stekt i grädde, kryddat och till det en go klick med svartvinbärsgelé...

Får se om maken sätter på senaste avsnittet av SoA (som vi ej hunnit se ännu) idag då, istället för en trist musikalfilm. Vet att han fastnar med antingen WoW eller Xfactor sedan...

xbones
2012-10-01, 19:59
Idag skulle jag tbx på jobb men valde att stanna hemma för att fira lilldotterns 12års dagpardy.Så det blir Norge på onsdag istället.

Viljar
2012-10-02, 14:12

Kul att träffas! 😃

Sent from my iPhone using Tapatalk

Pontus
2012-10-03, 14:23
Kul att träffas! 😃

Sent from my iPhone using Tapatalk

Detsamma! Grymt att få se din hoj live. :cool:

Sanniz
2012-10-03, 19:48
...har vi kanske löst garageportsfrågan. :D
Men jag tror inte på det, förrän jag ser den på hemmaplan.
Vore gott att få hem en, så man vet att hojarna kan övervintra på allvar hemma. :D Då kan man ju pilla på hojarna i vinter, om man får "abstinens".
Att bara behöva traska över "gårdsplanen" för att nå stället, man hållit på att fixa med i snart två års tid. :D

xbones
2012-10-03, 21:01
Så är man tbx i Norge och Bergen. Det regnar re;som vanligt och då snackar vi om REGN!!! Genomsnitt 2400 mm/år i Bergen området. 2,5 METER VATTEN!!!wa;

Ice
2012-10-03, 21:30
Där åker man hoj i dykardräkt va ? :-)

xbones
2012-10-03, 21:38
Där åker man hoj i dykardräkt va ? :-) Har inte sett nån åka hojLM; Skojar,men det finns säkert bättre platser att åka hoj på:D Till o med hemma på västkustenvc; Utan att montera vattenskidor på framgaffeln!

Dragos
2012-10-04, 07:35
Då var vinteröversynen avklarad pk; och uppställd för vinterförvaring Snow En lång väntan tills vi ses igen W; Sov gott lilla GULDKLIMPEN Sova

Lokis
2012-10-04, 14:31
Dags nu att packa hojen för årets sista träff.
Ruskträffen i Eskilstuna, vädret ska bli ok, så vi
hoppas på det bästa.

royner
2012-10-04, 16:33
Idag klarade my lady Lillemor, mc-kortet...:-)

admin
2012-10-04, 17:18

Supergrattis till henne! thb;

Pulare
2012-10-04, 17:43

vc;

xbones
2012-10-04, 19:41
Idag klarade my lady Lillemor, mc-kortet...:-) Grattis cheercheercheer

cybercount
2012-10-04, 19:52
...går jag på det sista nattpasset för denna period, nu väntar ledig helg och resa till Järvsö för att prova lite 2013-modeller och fira 110-års jubileum br;

Sanniz
2012-10-04, 20:53

Gratta damen... :)

- - - Uppdaterad - - -

Idag fick vi äntligen hem en garageport, eller rättare sagt; en industriport. :D
Nu skall hojarna få ett riktigt hem...

Och så har man naturligtvis käkat kanelbulle också.

RilleHD666
2012-10-04, 21:06
Grattis Lillemorcheer Och jag har också käkat en hel del kanelbullar!:D

ViLa
2012-10-05, 10:27
... fick jag min 200 lina uppkopplad.

Vilken pärra det blev på grejorna :)

- - - Uppdaterad - - -

Gött att höra och grattis till tanten!!!

Diesel
2012-10-05, 10:57
Kul Masen!! Hälsa gärna de andra.

...går jag på det sista nattpasset för denna period, nu väntar ledig helg och resa till Järvsö för att prova lite 2013-modeller och fira 110-års jubileum br;

Sanniz
2012-10-05, 11:02
... fick jag min 200 lina uppkopplad.

Vilken pärra det blev på grejorna :)

Är det nu man skall "spela blond" och fråga om det är snabbare datatrafik.. eller långsammare hoj bro? LM; ;)

ViLa
2012-10-05, 11:19
Är det nu man skall "spela blond" och fråga om det är snabbare datatrafik.. eller långsammare hoj bro? LM; ;)
Inget av det :)
Pratar om Colombianskt Nescafe :)

(då vart jag blond tillbaka) :)

Sanniz
2012-10-05, 11:26
Inget av det :)
Pratar om Colombianskt Nescafe :)

(då vart jag blond tillbaka) :)

LM;

Haha, vi får starta en "bimbo klubb" tillsammans. :cool:

ViLa
2012-10-05, 11:28
LM;

Haha, vi får starta en "bimbo klubb" tillsammans. :cool:
Hahahaha varför inte :)

Sanniz
2012-10-05, 11:29
Hahahaha varför inte :)

Måste jag låta min utväxt bli helt blond nu då? *s*

ViLa
2012-10-05, 11:33
Måste jag låta min utväxt bli helt blond nu då? *s*
Nej vi kör undercover blond squad mc

Funkar det?

Sanniz
2012-10-05, 11:36
Nej vi kör undercover blond squad mc

Funkar det?

vic;thb;

Jag tänker inte skvallra. *s*

slycke
2012-10-05, 13:51
hojen till jobbet idag, och blev "tvungen" att ta en sväng till affären mitt på dagen, ska tydligen vara fint väder hela helgen så det blir väl att åka lite då. Måste ju passa på när det går allt för många som redan ställt in för vintern tydligen....

RilleHD666
2012-10-05, 16:13
I förmiddags var det fint väder i norra skåne och tänkte ta en svängMPD; Men tanten hade andra planer, handla hem lite madrasser och sängkläder till bäbisarna. Snacka aldrig emot en gravid kvinnaak47

slycke
2012-10-05, 16:16
I förmiddags var det fint väder i norra skåne och tänkte ta en svängMPD; Men tanten hade andra planer, handla hem lite madrasser och sängkläder till bäbisarna. Snacka aldrig emot en gravid kvinnaak47

Låter som att det kan göra ont bx; :D

Sanniz
2012-10-05, 16:25

Du får skaffa en sådan här tröja till henne... :D

http://rlv.zcache.com/warning_pregnant_hormonal_card-p137893971636112123en8ks_210.jpg

RilleHD666
2012-10-05, 21:53
thb; ska nog köpa den till henne, varna andra för vad jag får stå ut medlol;

Lasse.S
2012-10-06, 08:51
skall jag plocka isär min hoj, börjar med tank och spjällhuset som skall svarvas upp några mm

Sanniz
2012-10-06, 09:39
Idag skiner solen. :D
Och så skall man åka till Probike i Mölndal, först hämta maken på vägen...

PAINTERN
2012-10-06, 16:11
Idag monterade jag mitt PS drop in kit. Blev en väldig skillnad tycker jag. Niger inte så mycket nu när man bromsar. Inget läckage heller. Styret Från Biltwell byttes för ca 2 veckor sen. Även det blev bättre, och snyggare. Så får vi se vad som händer härnäst. Och jag tänker inte vinterparkera min hoj. Kommer fler fina höstdagar.

hegtor
2012-10-06, 16:32
Hann kopiera det här för antivirusprogrammet gikk i rödt og ropade; TROJANER..!!

Hvilken typ är du?

What's the difference
between a Motorcyclist and
a Harley Rider ??

First, Harley Davidson does not make motorcycles. They make Harleys, and at this they are better than all the other manufacturers.
Harleys are not ment to go or stop or handle or be comfortable or anything. They are mobile pieces of art, complete with the embedded compromises.
The main duty is to be looked at, and to make sure they are looked at by as many people as possible, they are portable. Like a circus. Weight is about that same as a circus too.
Harley could make motorcycles if they wanted to, but they do not want to. If they did, there wouldn't be Buells, there would be motorcycles manufactured by Harley.

It is really a cleaver marketing ploy. "Your motorcycle is very slow!"
"Its a Harley, if i have to explain it you wouldn't understand" "Your motorcycle is very heavy!" "Its a Harley, if i have to explain it you wouldn't understand" "Your motorcycle is very expensive!" "Its a Harley, if i have to explain it you wouldn't understand" "Your motorcycle is very uncomfortable!" "Its a Harley, if i have to explain it you wouldn't understand" etc.
Its a built in excuse masquerading as a surly attitude. Once we recognize Harleys for what they are, we can appreciate them for what they are. I will never appreciate a Harley for what it is not. It is not a motorcycle.
Second we have to define the people who ride Harleys. I believe they fall into two families

The two famillies are
1) Motorcyclists who ride Harleys, and
2) Harley Riders. Motorcyclists who ride Harleys recognize Harleys for what they are. Rolling Retro influenced art, not motorcycles.
These people appreciate the admiring glances they get when they ride their bikes, they secretly think of themselves as Lee Marvin, and they like to look at and improve the appearance of their Harley.
It is a work in progress, and this piece of art becomes their canvas upon which to express themselves.

Motorcyclists who ride Harleys have a reasonable motorcycling resume, and may own more utilitarian vehicles (Japanese Motorcycles, Jeep Cherokees etc.) when transportation is required.
These people love motorcycles as much as everyone on this list, but they also like Harleys, and as already mentioned these are two distinct things.

Harley Riders did not read the previous paragrahs, and mistakenly believe that Harleys are motorcycles. Unfortunately, these people tend to mistake Harley ownership for a personality as well, so they are usually way screwed up.
These are non motorcyclists whose whole mental representation of motorcycles equals Harleys 'cause they once saw a Mickey Rourke film. These films also offers explanation for the typical Harley Rider's behavior. Pissed off at the world due to a lagging film career.
As the Harley is used as a personality, and these people lack the self- concept and are so non ego formed as adults, they feel they must behave in this stereotypical manner regardless of situation. Usualy these people have little to no motorcycling experience, and are attracted to flashy thing in the same manner as crows. Sometimes an avid motorcyclist becomes a Harley Rider; friends and family can usually identify the warning signs in hindsight only.
Perhaps the biggest transgression these people make is to "Talk Motorcycles" when they have no experience with them (they ride Harleys remember). When people talk of rpm levels used to settle the suspension for a set of twisties, they fall back on "Jap Crap", "Rice Rocket/Burner" etc. They use anger, insults and surliness to mask their ignorance. They want to interact, but they don't know how (Mickey Rourke never spoke nicely to people in any of his movies), they don't have the vocabulary or social skills. It is really quite tragic. I believe these definitions help explain one of the longest standing questions in modern motorcycling.

Why don't all Harley guys wave back. It is simple really. It is a in-group bias sort of thing. Motorcyclists wave at other Motorcyclists due to the kinship we feel. We see someone riding a motorcycle and immediately recognize them, as being of superior intellect. Since they are so smart, the must be a good person to know, so i will wave and act politely and friendly towards them. Generally, when waved to, motorcyclists will wave back (provided they are not in the middle of a tank slapper or something) for the reasons identified above. Here is the difference.

Harley Riders are not motorcyclists (remember, Harleys are not motorcycles, they are Harley), and therefore do not feel the kinship. They feel the kinship with other Harley riders only. Why do some people on Harleys wave? Because they are from the first group, Motorcyclists who ride Harleys. The Drunk, Blind, Fat, Ugly, Smelly, Chaps-wearin, GPZ-hittin', Bleeding, Brain-damaged, Surly, Church swearing, Wedding Vomitting, Pencil-dicked, Vault-twated, Cell phone riding, Nun melting, Lying bastards with straight pipes tend to come from the second group ...

Lasse.S
2012-10-06, 16:48
Ett besök hos Tassen blev det i för middags :)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_0523.jpg

Sanniz
2012-10-06, 17:06
Härligt väder... Och så himla gôtt att se och träffa alla trevliga borta på Probike... :D
Var en del från Westcoast, som hittat dit...
Extra kul att se "bro" ViLa på plats. Undrar om han motstod en testtur in i det sista på en Muscle... ;) *s*
Glömde dock ta kort... :(

Pratade lite med Suss också, så nu skall man knopa ihop ett fint mail till henne också.

Nu är jag hemma och dödar helgen med hund umgänget, tvätt, städning och diskning...Maken är nog inte hemma förrän tidigast runt 19, skulle jag tro...
Och imorgon är det dags att jobba igen. *suck*

NickeR
2012-10-06, 17:43
Ett besök hos Tassen blev det i för middags :)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_0523.jpg

Sportster porr ro;

alfg
2012-10-06, 19:27
10 mil i strålande väder, 10-13°. Än är inte Mc-säsongen över:D

Lasse.S
2012-10-06, 19:36
demonterade jag tank, spjällhus, vipparmar, kamkåpan o kammar.
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_0529.jpg

Sanniz
2012-10-07, 06:59
...är det fortfarande kolsvart ute och jag har precis fått i mig några ostfrallor och lite kaffe.
Snart dags att dra sig till jobbet.

Borde vara förbjudet med helgarbete, som inte genererar bra lön... :(
Transportavtalet för mitt jobb suger. rnt;

hegtor
2012-10-07, 07:25
Idag.. har vi i Djurskyddet Säffle-Åmål öppen dag på katthemmet "Kattlyckan" i Värmlandsbro.
Gå tipspromenad,fiska i fiskdammen eller fika. Lite loppis finns också.
Gillar du inte katter har vi en avställd Harley i en garasje du kan titta på.

ViLa
2012-10-07, 09:09
... ska jag lira Diablo hela dagen lång :)

- - - Uppdaterad - - -

Extra kul att se "bro" ViLa på plats. Undrar om han motstod en testtur in i det sista på en Muscle... ;) *s*
Tackar och detsamma sis :) jo jag kämpade emot för allt jag va värd,finns inga stålar till en hoj till i familjen just nu iaf

NickeR
2012-10-07, 09:18
Regnar det igen...blir nog inte mer åka före vintern, blir väl att riva motorn ist för att bygga Big Borer0ck

Lasse.S
2012-10-07, 09:20
frukosten avklarad, nu drar jag till verkstan och mekar hoj :D

hasse diesel
2012-10-07, 13:04
Grattis du är nu på vår hundrade sida cheer:D Idag-kommitte´n
frukosten avklarad, nu drar jag till verkstan och mekar hoj :D

robbbull
2012-10-07, 15:01
20mil i dag 10 på Olivia o 10 på Speedhoran kanske sista för i år:D

Adrenaline
2012-10-07, 17:01
Har jag inte gjort ett skit...

Lasse.S
2012-10-07, 17:07
Ã… tack vc;

Grattis du är nu på vår hundrade sida cheer:D Idag-kommitte´n

CC10
2012-10-07, 19:38
I dag har jag köpt ny dator, tyvärr ingen Mac som jag önskat mig. hoppas denna inter tänker jäklas lika mycket som gamlingen....som ska rensas och få en ny livsuppgifrt....garagedator med uppgift att köra Super Tunern

Fullsize
2012-10-07, 20:06
...blev cyklarna tvättade, vaxade och polerade D; Även inställda för säsongen :( Men skulle det bli riktigt bra väder får man väl ta ut dom igen thb; Saknar redan våren...

Mercakombi
2012-10-08, 11:07
Idag ska jag inte göra ett skit....jag gjorde inget igår heller, och då hann jag inte färdigt.

admin
2012-10-08, 11:34
Idag ska jag inte göra ett skit....jag gjorde inget igår heller, och då hann jag inte färdigt.

LM;

Sanniz
2012-10-08, 11:47
Idag är jag otålig i massor... Väntar dels på att maken skall bli godkänd som handledare för A-kortet (skickade in elektronisk ansökan, som skall vara snabbare), dels på svar från Probike (har mailat ett jätte-mail dit)...

Annars gör jag inte mer än nödvändigt innan jobbet...

Nu är potatisgratängen i ugnen med (mandelpotatis, purjolök, tomater, ananas och serranoskinka)...

Niko
2012-10-08, 12:27
ananas

Ananas?! I potatisgratäng? wa;

Sanniz
2012-10-08, 12:40
Ananas?! I potatisgratäng? wa;

Jajamensan... Gôrgott faktiskt. ;)
Men man bör ju gilla, att experimentera lite då med. *s*
Har i Västerbottenost också. :D

FraGGion
2012-10-08, 13:10
Sanniz, är det du som sitter på Triken i nyaste numret av MCM, typ sidan 54 lr 55 typ,,?

hegtor
2012-10-08, 13:15
Etter å ha jobbet i Forsvaret i en årrekke ble jeg skadet i tjenesten. (nei,ikke i strid,men under temmelig ordinär trening). Jeg fikk da betalt omskolering av Hären og utdannet meg til ernäringsfysiolog. Veien dit för höyskole er en kokkeutdannelse som institusjonskokk. (storhusholdningskokk hvor ernäring er spesielt vektlagt). Det har lite å gjöre med restaurantkokk og man bruker ikke tid på å lage et minimalt måltid dillet til på en stor tallerken slik man ofte ser på fjernsyn,men på tradisjonell matlaging.

Da jeg kom til Sverige oppdaget jeg snart hvor overdrevent mange ingredienser man bruker i maten her. Ofte inneholder det en ingrediens som dominerer (som purjolöken i Sanniz grateng) man vil ha store vanskeligheter med å klare å identifisere de andre med annet enn öyne.

Er alle ingrediensene et forsök på å kompensere for flere århundre med sill & potatis?

Min egen erfaring er at "less is more" når det gjelder mat eller är det så at fler ingredienser gjör maten bättre?

Sanniz
2012-10-08, 13:34
Sanniz, är det du som sitter på Triken i nyaste numret av MCM, typ sidan 54 lr 55 typ,,?

Tror inte det... Inte om det är ett reportage iaf... Inte sett den tidningen. Kanske en dubbelgångare? :)

- - - Uppdaterad - - -

Etter å ha jobbet i Forsvaret i en årrekke ble jeg skadet i tjenesten. (nei,ikke i strid,men under temmelig ordinär trening). Jeg fikk da betalt omskolering av Hären og utdannet meg til ernäringsfysiolog. Veien dit för höyskole er en kokkeutdannelse som institusjonskokk. (storhusholdningskokk hvor ernäring er spesielt vektlagt). Det har lite å gjöre med restaurantkokk og man bruker ikke tid på å lage et minimalt måltid dillet til på en stor tallerken slik man ofte ser på fjernsyn,men på tradisjonell matlaging.

Da jeg kom til Sverige oppdaget jeg snart hvor overdrevent mange ingredienser man bruker i maten her. Ofte inneholder det en ingrediens som dominerer (som purjolöken i Sanniz grateng) man vil ha store vanskeligheter med å klare å identifisere de andre med annet enn öyne.

Er alle ingrediensene et forsök på å kompensere for flere århundre med sill & potatis?

Min egen erfaring er at "less is more" når det gjelder mat eller är det så at fler ingredienser gjör maten bättre?

LM;
Nja, så mycket purjolök är det inte i... Men min potatisgratäng behöver inte extra sallader till, fungerar prima som den är. ;)
Och skall man orka med ett helt pass med tungt jobb ikväll (och max äta någon liten macka med yoghurt till), innan man slutligen är hemma ett inatt så...
Och så många ingredienser vart det ej, många grytor är bra mer gastronomiska än så. :D

FraGGion
2012-10-08, 13:37
handlar om Internationella i HässleHå.

Sanniz
2012-10-08, 13:37
handlar om Internationella i HässleHå.

Inte jag i så fall... Har inte vart ens i närheten. :)

Niko
2012-10-08, 13:58
Jajamensan... Gôrgott faktiskt. ;)
Men man bör ju gilla, att experimentera lite då med. *s*
Har i Västerbottenost också. :D

Mmmmm... Västerbottenost är underbart i gratäng. Men jag tror jag håller med Hegtor. Less is more.
Mat ska inte vara krångligt. ;)

cybercount
2012-10-08, 15:22
Kul Masen!! Hälsa gärna de andra.

Det blev en trevlig dag med fint väder och roliga provkörningar med bla 106" kit på en street bob (nu vet jag vilket styra jag vill ha på min wide glide) samt lite andra roliga cyklar, bla en 1200 custom med luft och buller som var mycket underhållande samt en tunad 48 och en street glide som tyvärr inte hade hunnit få 120"-motorn monterad, får bli ett besök till snart =)

hegtor
2012-10-08, 16:00
Och så många ingredienser vart det ej, många grytor är bra mer gastronomiska än så. :D

Vel,Sanniz.. det får meg til å tenke på forbudstidens amerika hvor cocktailen oppsto. En blanding av surt,sött,bittert,salt og toppet med frukt og bär og gjerne med en paraply på toppen. Alt for å kamuflere den jävlig därlige hjemmebrenten. LM;