Bullshit. Byt mc firma
Är det någon som kan ge mig råd?
Har en FatBob 2010 med SuperTuner monterat med St1 efi kit.Har nu fått till mig från en mc verkstad att Power Commander 5 med kn filter ska vara mycket bättre en det jag har idag och att man får ut mer av hojen. Finns det någon som kan svara om jag ska byta ut det jag har idag?
[SIGPIC][/SIGPIC]Janne
Bullshit. Byt mc firma
______________
Min Softail Hero PowerTrain FXSTB Steg 3 103"
Jag fick samma till mig med, men jag kollade upp det hela lite närmare. Jag har den äldre modellen som heter race tuner på min hoj.
Race tuner eller Super tunern gifter sig med hojen. Varför skaffa en till dyr enhet som power commander när hojen redan har super tunern? Sen att säga att den är mycket bättre handlar mycket om $$$ eller att de saknar kunskap om dessa
Den firman jag var på sa, vi rekommenderar dig power commander 5 samt körning i bänk. Pris på detta skulle bli 9.500kr.
No way
Så jag kontaktade Stefan Båging på Mek1 i Lidköping för en bänk körning. Han tog 3.800 kr och ett Kn filter kostar runt 850kr till Fat bob.
Han är mycket kunnig på race / super tuner. Vi åkte ner på torsdagen och sov över och bänkade hojarna på fredagen sen hem.
Så om jag vore du så skulle jag behålla super tuner och sen ta en tur till Lidköping.
Lycka till
Tack Fritte för ditt svar.
Har ni skickat mail till Mek1. Hur mycket effekt fick du ut efter bänkkörningen? Är det bättre med KN-filter en ST1 filter?
[SIGPIC][/SIGPIC]Janne
Kan bara hålla med Fritte,Race Tuner eller Super Tuner är att föredra.
Hörde mig för när jag hade fixat till min motor vad som kunde vara lämpligast att använda (RT,SE eller PW),var dåligt insatt i det hela...satt redan en RT på hojen.
Bestämde mig för en PW,var i kontakt med ett företag 20 mil från Åhus,kom dit på morgonen...förklarade för han att den redan var mappad med RT,han sa att det inte hade någon betydelse.
Monterar en PW och börjar att ställa in den,han höll på hela dagen och fick inte rätt på den.
Kl 17,00 säger han att han aldrig har varit med om en 103" som ger den här effekten och att han ej kan ge den soppan som den vill ha,det enda som kan hjälpa den är att sätta in större spridare vilket beställdes och monterades.
Han hade hojen i 3 dagar,ringer o säger att nu är den klar,kör upp och hämtar den.
Tyckte att den gick fett och tog duktigt med bensin på hemvägen (och 14 papp fattigare ).
Körde med den en säsong men var långt i från nöjd....
Ringde till Båging,körde dit och han bara kliade sig i huvet o undrade hur man tänkt här...... slet bort PW och upp med en i bänken och använde Race Tunern,nu så går den som en klocka,Båging vet vad han sysslar med .
Jag undrar hur många grundlurade HD åkare det finns..själv gav jag bort min PC5 sedan jag fick in pover vision... det är nog många som tror att dom kan men icke...var själv på en HD firma som bedyrade att det inte gick att ha nått annat än en PC5 och det var det årets skämt..så det är tur att det finns detta forum som kan leverera info..
Jag fick ut 83 hk efter körning i bänk hos Mek1. Men hästkrafterna är ju inte det viktigaste utan att
hojen går som den ska. Vill man ha mycket pulver så köper man en samurajmoppe
Vilket filter som är bäst vet jag inte men KN filter vart mitt val efter flera rekommendationer.
Hoj går bra och jag är nöjd.
Tack för era synpunkter och har nu beställt tid i mitten av maj hos Stefan Båging på Mek 1
[SIGPIC][/SIGPIC]Janne
Problemet är att det är många som inte har tillräckligt bra koll och då rekommenderar de PowerCommander för att den är enklare att använda. Sen är det givetvis inte fel att pracka på kunderna lite extra saker det ger ju klirr i kassan. I vart fall tills folk inser att de blivit blåsta. Stefan Båging på Mek1 i Lidköping verkar vara en seriös snubbe som vet vad han sysslar med. SuperTuner är som jag har förstått det mer avancerad och har fler möjligheter jämfört med PowerCommander och är därmed bättre om man kan den ordentligt.
Och en del tar bort smalbandslambdorna, sätter i kabelpluggar med motstånd i som lurar systemet att tro den är kall o jobbar open loop för att på så sett ge motorn mer soppa när det trimmats....är ju också jätte seriöst, Bra att du bokat tid hos Båging, då vet du att det blir rätt
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
TTS Mastertune är bäst, det har jag läst på internet!
Någon som vet om den är bra?
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Bokmärken