Sidan 236 av 297 FörstaFörsta ... 136186226234235236237238246286 ... SistaSista
Resultat 4 701 till 4 720 av 5928

Ämne: Idag..

V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Tackad: 14
    Citat Ursprungligen postat av Caspher Visa inlägg
    Han måste ge sej hän åt vårdapparaten och gumman hans också, då det verkar som hon inte vet vad hon ska ta sej till.
    Och det steget..att han ska acceptera att han är beroende, det är tungt. Men han måste, annars har han snart inte ett skit kvar mer än ett skal där han förvarar sin trasiga kropp.
    Tack för svaret.Det du skriver är det enda rätta,man fixar inte nåt sånt själv.

V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Tackad: 4

Citat Ursprungligen postat av Caspher Visa inlägg
    Jo. Surt som fan de där med kompisar på glid.
    Dessvärre är resan mycket mycket längre än att han får en uppsträckning av sin kompis. Bra gjort av dej dock.
    Han måste ge sej hän åt vårdapparaten och gumman hans också, då det verkar som hon inte vet vad hon ska ta sej till.
    Och det steget..att han ska acceptera att han är beroende, det är tungt. Men han måste, annars har han snart inte ett skit kvar mer än ett skal där han förvarar sin trasiga kropp.
    Jaja, du vet ju såklart det redan, men jag ville bara att du skulle få ett svar.
    Instämmer där... Tyvärr är olika "nivåer av diverse missbruk" ganska vanliga. Och oftast är de s. k. kompisarna inte omtänksamma för den delen heller, eftersom de då
    "förlorar en partande festar broder"... Fast missbruk kan ju vara annat också.
    Men skönt att läsa att det finns de som bryr sig.

Stå på dej Noyen. En bra kompis tar även tag i de dåliga delarna utan att blunda. *L*

Jag är själv trött på alla "bröder" som inte ens vill se varningssignalerna. Trist när människor skall krascha i onödan...

- - - Uppdaterad - - -

Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Tack för svaret.Det du skriver är det enda rätta,man fixar inte nåt sånt själv.
    Du verkar vara en bra vän...

- - - Uppdaterad - - -

..och själv har man vart och lämnat in ännu mer blod för provtagning...

Och jag är fortfarande irriterad på att Stora Holm inte skrivit ut mer datum för risk tvåan...
    Hade velat boka kurs nu, så jag fått ett mer planerat delmål.
    Dåligt tycker jag, eftersom mars månad snart är slut... En tidig säsong borde ju innebära att fler
    vill få sitt kort snabbare och då måste man ju genomföra vissa delar också på vägen.
    Jag får väl hålla regelbunden koll, så jag kan få till ett datum som passar mig.
    Har bara dock inte hittat om priset skiljer sig mellan vardag eller helg... För de verkar köra vissa risk tvåor
    under helger också.
    Någon som vet?

********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Tackad: 26

Idag gav avläsningen av termometern 4,6 minusgrader klockan 05,15.......

V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Tackad: 1

Citat Ursprungligen postat av slycke Visa inlägg
    Idag gav avläsningen av termometern 4,6 minusgrader klockan 05,15.......
    Not nice det var lite kyligt här också inatt men nu visar mätaren på 11,3 o solsken så det blir en fin dag för hojåkning Heheh,såg på gårdagens högsta temp visst Det var bara 7-8 grader idag
    Senast redigerat av xbones den 2014-03-25 klockan 15:46.
    There are no problemsonly solutions

V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Tackad: 0

Ja nu får det fan bli vår .

V.I.B
    Reg.datum
    May 2013

Idag kom min Crane-tändning som jag beställde igår eftermiddags
    Monterat plattan och spolen, får koppla och ställa in imorgon, ska bli skoj

V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Tackad: 60

Idag såg jag denna på Tradera. Är inte detta kopiöst billigt eller? Vet inte.
    Tänkte bara att det kunde vara ett bra tips om man har en Sportster. Kanske.
    http://www.tradera.com/item/302226/2...1994-original-

Igår gjorde jag risk1an och konstaterade att jag måste skaffa mig en ordentlig full face hjälm i tillägg till min icke godkända öppna hjälm.. Idag. Blev jag förälskad och har konstaterat hemma att det blir skorpor och vatten ett tag framöver!

Citat Ursprungligen postat av alex.johansson Visa inlägg
    Igår gjorde jag risk1an och konstaterade att jag måste skaffa mig en ordentlig full face hjälm i tillägg till min icke godkända öppna hjälm.. Idag. Blev jag förälskad och har konstaterat hemma att det blir skorpor och vatten ett tag framöver!
    Skorpor och vatten är ju jättegott

Cool kruka! En ordentlig hjälm är det absolut viktigaste! Tänk på att en icke godkänd hjälm kan komma att bli ett problem vid en ev olycka med personskador. Den största kostnaden för ett försäkringsbolag är just personskador. Tråkigt om dom skulle vägra betala ersättning för att man inte använt korrekt utrustning.

Ridning is my business and business is good!

http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Tackad: 4

Snygg hjälm.
    Själv föredrar jag integralhjälm hela tiden. Så det är inga problem för mig.
    Vad gillade du risk ettan då? Gör min själv i slutet av april, så jag får vänta lite till.

********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

Blir nog en gringo eller en dmd racer, beroende på vad dmd hjälmen kommer kosta.. Den jag la upp bild på kostar närmare 10tusen och det blir för mkt för min del.. Den icke godkända hjälmen jag har kommer endast användas vid ren stadskörning.. Och ja jag är fullt medveten om att en olycka kan ske även där så dek diskussionen behöver vi inte ta

Ang riskettan kom jag dit med inställningen att det är bara ytterligare ett sätt att dra in pengar för körskolorna.. Men jag tyckte faktiskt den va bra! Berodde nog mycket på att han som höll i kursen själv uppskattade att dra på emellanåt och det blev därav inte så tjatigt att lyssna på annars va det nästan bara om olycksstatistik och hastigheter..

V.I.B
    Reg.datum
    May 2013

Idag är jag lite bitter... vem f-n va det som beställde snön?

Blir nog en gringo eller en dmd racer, beroende på vad dmd hjälmen kommer kosta.. Den jag la upp bild på kostar närmare 10tusen och det blir för mkt för min del.. Den icke godkända hjälmen jag har kommer endast användas vid ren stadskörning.. Och ja jag är fullt medveten om att en olycka kan ske även där så dek diskussionen behöver vi inte ta

Ang riskettan kom jag dit med inställningen att det är bara ytterligare ett sätt att dra in pengar för körskolorna.. Men jag tyckte faktiskt den va bra! Berodde nog mycket på att han som höll i kursen själv uppskattade att dra på emellanåt och det blev därav inte så tjatigt att lyssna på annars va det nästan bara om olycksstatistik och hastigheter..
    Fast du...när man kör i stan så kan det ju faktiskt...

...ha ha skoja bara!

DMD Racer är GRYM!

Lycka till med kortet

Ja jag kolla på dmd rocket först och fick då syn på racer hjälmen! Undrar bara vad priset blir!

V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Tackad: 26

Citat Ursprungligen postat av NevYn Visa inlägg
    Idag är jag lite bitter... vem f-n va det som beställde snön?
    Jag gjorde det är ju inte klar med min hoj än och det är ju fortfarande vinter enligt kalendern ju....så om jag inte kan köra så varför skulle ni andra göra det

Nejvars... det var inte jag skojade bara för vem faan vill ha snö nu???

V.I.B
    Reg.datum
    May 2013

Citat Ursprungligen postat av slycke Visa inlägg
    Jag gjorde det är ju inte klar med min hoj än och det är ju fortfarande vinter enligt kalendern ju....så om jag inte kan köra så varför skulle ni andra göra det

Nejvars... det var inte jag skojade bara för vem faan vill ha snö nu???
    Just ikväll gjorde det tydligen inte så mycket att det va skitväder, jag va fullt upptagen med att lära mig själv att jag har late-style svänghjul på shoveln... så nu står den och laddar batteriet för att kunna ge kräm både till startmotor och tändning samtidigt

...hoppas jag att jag får leverans av mitt beställda framdäck. Om det händer så kanske man lyckas få monterat nya mackor innan helgen. Med lite flyt så är mina covers till övre delen på gaffeln färdigsvarvade idag så man kan hämta upp dom för lack. Hade ju vart skönt! Sen hoppas jag att jag får nycklarna till mitt nya garage idag också!

Mycket på tapeten idag alltså

...en update på mitt inlägg ovan från igår,

Fick framdäcket...det var fel jävla däck IGEN!!! Hur svårt ska det va? Så nu är jag riktigt förbannad!

Hann inte med att få nycklarna till garaget, så idag hoppas jag få dom istället.

Däremot var verkstaden klara med mina covers till framgaffeln
    Fick inhandlat en syraprimer och en 2 komponents lack. Lade på primerna igår och skall läcka lacken idag. Plockade också av fästet till sadeln, tog bort Plasti dippen och lade primer på den också.

[QU OTE=Forty8;90959]...en update på mitt inlägg ovan från igår,

Fick framdäcket...det var fel jävla däck IGEN!!! Hur svårt ska det va? Så nu är jag riktigt förbannad!

Hann inte med att få nycklarna till garaget, så idag hoppas jag få dom istället.

Däremot var verkstaden klara med mina covers till framgaffeln
    Fick inhandlat en syraprimer och en 2 komponents lack. Lade på primerna igår och skall läcka lacken idag. Plockade också av fästet till sadeln, tog bort Plasti dippen och lade primer på den också.

[/QUOTE]
    Snygg lackbox du har byggt dig

Idag..

Idag är det riktigt gott väder i GBG, solen skiner inte ett moln och 11 grader på förmiddagen. Och sommardäcken har åkt på idag, så nu sticker jag ut och kör en sväng med hojen.Ha nu en riktigt god helg allesammans/GonZa

Timeo Danaos Et Dona Ferentes
    Timeo Danaos Et Dona Ferentes

Sidan 236 av 297 FörstaFörsta ... 136186226234235236237238246286 ... SistaSista

Liknande ämnen

1. Hur är vädret i din del av Sverige idag??
    Av Bikebandit i forum Off Topic
    Svar: 263
    Senaste inlägg: 2012-10-13, 14:02
  2. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 12:43
  3. Bus med batten idag
    Av ViLa i forum Region Västra Götaland
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 02:04
  4. En lite kul logo jag snidade ihop idag..
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-21, 10:40
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-07, 10:18

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg