Har idag varit och fixat blanksvarta gaffelbäljar och ordnat med rör i rostfritt som skall kapas och svarvas samt lackas gloss black. Operation svart framgaffel är härmed inledd.
Med lite flyt och medvind så får jag rätt däck (White walls) levererade i veckan och om hängslena håller så hinner jag få dom monterade innan helgen![]()
Jag anar att vi får se om det blev med eller motvind till helgen ? Låter ballt med svarta rör!
" You can´t drink all day unless you start in the morning.."
Var hittade du bälgarna? Har letat som en galningOch hur långa är dom?
Senast redigerat av Hardrockhair den 2014-03-25 klockan 19:35.
Kommer bli styggt med helsvarta gafflar! Är det dessa du menar? http://www.nostalgia.se/framgaffel/g...1mm-svart.html
Gött! Blir en beställning nu. Tackar för info!
Mod 25.
Projekt framgaffel "black out"
Tyckte jag skulle feta till framgaffeln och göra den helt svart. Fick en firma att kapa och svarva till två rör i rostfritt som jag sedan lackade. Först en syraprimer och sedan en svart 2-komponentslack. Skaffade schyssta gaffelbälgar (Kijima). Passade också på att lacka sadelfästet när jag ändå var igång.
Gaffeln måste plockas loss så man kommer åt att trä på bälgar och rör. Då är det rätt bra om man har en lyft samt en polare att hjälpa en.
Så tack till Min polare Lasse.S för assistans och expertis, för lån av garage, lyft, verktyg och för gött kaffe
För dig som bor i närheten av Göteborg och känner att du vill få saker gjort med din Sportster...skicka ett pm till Lasse.S! Han kan göra vilket jobb som helst, stort som smått...
http://harleyforum.se/member.php?734-Lasse-S
Hur som helst, här är bildbevisen...
Sadelfästet
Lasse.S Verkstad/garage
Helskön chopper look
Monterat och klart...
Stannade till på hemvägen och tog lite bilder i den Göteborgska kvällssolen. Ligger fler bilder i mitt "garage".
![]()
Se där ja. Mkt fint må jag sägaMina bälgar ligger o väntar på att bli hämtade, Får se om jag hinner i helgen. Tänkte iaf slänga på mina burly slammer dämpare bak i dagarna. Får se hur det blir jämfört med mina 11" progressive jag har nu. Blir ju snyggare när den står på stödet iaf
![]()
Bokmärken