den enda kabeln från blinkersen borde väll vara plus och blinkersen i sig är jorden, men utan att se dom ingen garanti , testa
Hej, håller på med en -05 Dyna low rider som jag ska byta lite grejer på
Jag köpte mig ett par från harleybutiken: http://www.harleybutiken.com/produkt/Micro-Bullet
Såg nu när jag fick hem dom att det endast är en kabel från varje blinkers, medans det är två kablar från original?
Nån som vet hur jag ska koppla för att få det att stämma?
Mvh
Senast redigerat av _wcc_ den 2014-02-15 klockan 15:01.
den enda kabeln från blinkersen borde väll vara plus och blinkersen i sig är jorden, men utan att se dom ingen garanti , testa
Pillade isär en av original blinkers och det går en lila kabel och en svart kabel till den:
Och i den nya blinkersen finns bara en svart kabel:
Nån som vet hur det ska kopplas?
Kolla att du kopplar in en plus på kabeln. Jord har du i chassitardy
Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.
ser ut som den lila är plus och den svarta är jorden på original blinkersen och den svarta är plus på den du vill sätta dit jordningen blir till med hjälp av blinkersen när den monteras dit . Men kolla
kopplade in lika dana som du köpt ( fast mina var svarta) i dag. bara att ansluta den lila kabel till + och lampan gjordar i hojen / ramen / framgaffeln .. blinkersen gjordar sig själv i metall på hojen så att säga... Lycka till
Tack för svar, verkar lösa sig, behöver bara få lite andra saker så ska jag koppla ihop och testa
Dessa blinkersar. Är själv mitt uppe i smeten och är inte heller nåt till elektriker.
Köpte en allt-i-ett-variant på Harleybutiken. Bakljus, bromsljus och blink i samma enhet.
Fram är det bara blinkers.
Provade först medKellerman motstånd. Det blev bara ett fast sken när jag slog på blinkersen.
Broms-och bakljus funkade. Vill nämna att jag även har originalbaklampan inkopplad.
Om man googlar runt om detta får man lika många lösningsvarianter som sökträffar.
Fyra motstånd, två motstånd, andra motstånd, Badlands, andra lampor osv osv.
Satte i en Badlands. Blinkar perfekt! Jippi tills jag satte i originalglödlampan.
Då lyser bromsljuset som det ska, både i blinkarna och originalet.
Men inte bakljuset i blinkersen. Knepigt som tusan. Originallampan är inte led, vilket jag antog är orsaken, men jag ser inte logiken.
Bromsljuset funkar ju. Har nu beställt en ledbaklampa så får jag snart veta om det funkar.
Om inte får jag nog koppla en separat kabel till bakljuset, en med ström i vid påslagen tändning.
Så nära ett perfekt resultat, men ändå skulle ju såklart Murphy vara med och pilla.
[QUOTEmen ändå skulle ju såklart Murphy vara med och pilla.[/QUOTE]
Murthy är alltid där! "Andra kön går alltid fortare"!
Tror att med en ledbaklampa så kommer det funka ihop med Badlands eq. Antar att du kopplar den (badlands) i kontakten direkt på huvudstammen? Om inte så kan du lägga eq efter baklampan, alltså efter huvudkontakten. Då får den sin vanliga spänning och dom nya 3-1 lamporna får sin matning för sig.
Murthy är alltid där! "Andra kön går alltid fortare"!
Tror att med en ledbaklampa så kommer det funka ihop med Badlands eq. Antar att du kopplar den (badlands) i kontakten direkt på huvudstammen? Om inte så kan du lägga eq efter baklampan, alltså efter huvudkontakten. Då får den sin vanliga spänning och dom nya 3-1 lamporna får sin matning för sig.[/QUOTE]
Kopierat och sparat! Tack för infon!
Kopierat och sparat! Tack för infon! [/QUOTE]
Norpade visst tråden lite från ts. Men det verkar ju som det fixar sej för honom så..
Hursomhelst, idag var det en bra dag. Det låg en ledglödlampa i brevlådan i förmiddags och den satte jag i.
Och det funkade!!
Så nu har jag det jag tänkt: Allt-i-ett, dvs blink, broms och bakljus i samma lampa samt originalbaklampan kvar. Så nu hoppas jag att jag kanske syns bättre än i höstas när jag blev påkörd i bak.
Men som jag brukar säga, en del ÅKER på sin motorcykel och en del KÖR sin motorcykel. Så man vet aldrig om det kommer nån komanisse på en Aprilia och rammar en. Ok ok, det kan hända alla, men surt är det när det händer.
Bokmärken