Gött med nytt jobb![]()
Tack ska ni ha för grattisar!![]()
Grattis till jobbet, inte kul i längden att gå och drälla
Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
A.K.A Masen
Tackar! Södra Dalsland är i just mitt fall handels-och nöjesmetropolen Färgelanda där vi har både ström och rinnande vatten. ;-) Till och med ett litet systembolag med jättesöta tjejer bakom disken. Och jobbet är i Uddevalla som ligger
tjugo minuter söderut. Ramar, underreden till Volvo bussar. Tidigare jobbade jag i Trollhättan, på ett ställe som gör grejer till flygmotorer, och där var jag verktygskonstruktör.
- - - Uppdaterad - - -
Tack du! Nä, precis. Man blir lite degig till slut. Men dom tror på mej och jag fick chansen, och jag ska göra mitt allra bästa.
Tummen uppför att du fick jobbet/Gonza
![]()
Timeo Danaos Et Dona Ferentes
Ok jag är från Åmål från början ser du, så man är ju fortfarande "hemma" i de delarna av landet. Men Färgelanda där hade de då inte ström när jag flyttademen utvecklingen går ju framåt
På tal om busschassies så var det rätt skoj när det var leverans till Säffle karosserifabrik, då kördes chassina tomma med bara stol ratt och instrumentbräda. Gubbarna som körde satt i kronans nalleställ hjälm och glasögon, 18m gocart respekt
[QUOTE=Caspher;87436]Tackar! Södra Dalsland är i just mitt fall handels-och nöjesmetropolen Färgelanda där vi har både ström och rinnande vatten. ;-) Till och med ett litet systembolag med jättesöta tjejer bakom disken. Och jobbet är i Uddevalla som ligger
tjugo minuter söderut. Ramar, underreden till Volvo bussar. Tidigare jobbade jag i Trollhättan, på ett ställe som gör grejer till flygmotorer, och där var jag verktygskonstruktör.
Idag är närmaste omgivningen en mindre underbar halkbana...
********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********
8+ i Göteborgs höjder (Kortedala)![]()
There are no problemsonly solutions
Gött med lite plusgrader i vinter mörkret.![]()
Har det varit riktigt gött väder i Gbg, nu e det inte långt kvar tills nya FXSB'n e hemma/Gonza
Skickas från min iPad via Tapatalk
Timeo Danaos Et Dona Ferentes
Om jag får välja väg får man ta sej en liten bit norrut. Det finns en helt makalös vägsträcka mellan Dals Lång-Ed och Håverud. Ungefär en mil med kurvor där man möter sej själv flera gånger om. Och krön och svackor. Kort mellan kurvor och krön. Rena berg-och dalbanan. Mycket speciellt. Och välkänt i mc-kretsar. Det kommer till och med norrmän dit för att uppleva den vägen.
Om inte annat kan man ju kliva av hojen en stund i Håverud och kolla på den omtalade akvedukten.
Det är en spektakulär plats, värd att se om man tycker att det är intressant med kulturhistoria.
Senast redigerat av Caspher den 2014-02-03 klockan 00:55. Anledning: norrmän heter det-inte norrän
Jag är osäker på namnen och när jag kollar kartan igen undrar jag om denna väg slutade mer i munkedal än uddevalla. Vi hamnade där av en slump mer och blev helt paffa, helt höga på köradrenali så la vi mest valbo ryr o färgelanda på minnet, klantigt för där vill jag köra igen. Orkar du mappa ditt vägförslag på google maps så man kan kolla?
—--------------
All comfort was sacrified for style