Sidan 7 av 18 FörstaFörsta ... 5678917 ... SistaSista
Resultat 121 till 140 av 354

Ämne: Min mod tråd - Sportster Forty Eight

Jag ska oxå byta sadel till sommarn. Vet inte till vad är men förmodligen blir det nåt från Biltwell. De är lite retro 70 tal sådär.
    Min Sporre e så sänkt i bak att den känns stelopererad. Varje liten ojämnhet i backen känns från röva via ryggen å upp i tänderna. Gör ont men man ser änna cool ut

Stor eloge för att du skippar fjädrar till sadeln. Har alltid tyckt att det blir lite kaka på kaka att ha fjädrad sadel och sving. Struts nästa?

Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Jävligt snyggt oså när man får ner den mot ramenDet ska vibrera o bulta i röven när man kör sporre det är för fan ingen gold wing
    He he! Ja, no pain no gain

- - - Uppdaterad - - -

Citat Ursprungligen postat av Martin_HD Visa inlägg
    Stor eloge för att du skippar fjädrar till sadeln. Har alltid tyckt att det blir lite kaka på kaka att ha fjädrad sadel och sving. Struts nästa?
    Tackar för det

Ja org sadeln har ju inga fjädrar så man behöver ju inga med en sån här då heller. Däremot kan jag tycka att looken med fjädrar kan vara rätt schysst (inte scissor springs dock). Men med struts så måste det på fjädrar fast jag har inga planer på att konvertera till stel bakdel. Inte just nu I alla fall

Ridning is my business and business is good!

http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

På en stelbent hoj så tycker jag absolut att sadeln ska var fjädrad, både för funktion och estetik. Av samma anledning tycker jag inte en fjädrad sving ska ha fjädrad sadel.

Med struts menade jag att det börjar bli dags att kapa skärm-strutsen...

På en stelbent hoj så tycker jag absolut att sadeln ska var fjädrad, både för funktion och estetik. Av samma anledning tycker jag inte en fjädrad sving ska ha fjädrad sadel.

Med struts menade jag att det börjar bli dags att kapa skärm-strutsen...
    Det har jag funderat bra länge på! Är sjuukt sugen men det bär bara emot att sätta kapen i den! När det är gjort så är det fan ingen återvändo. Men det hade definitivt varit pricken över i, grädde på moset och smick smack pommac

Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Det har jag funderat bra länge på! Är sjuukt sugen men det bär bara emot att sätta kapen i den! När det är gjort så är det fan ingen återvändo. Men det hade definitivt varit pricken över i, grädde på moset och smick smack pommac
    Så resonerade jag med, men sedan tänkte jag att när skulle jag någonsin vilja ha tillbaka dom? Fan det ska ju vara kul med hoj, inte ska man hindras av sådana saker? Jag ser min hoj som en kul sak, den är betald i cash och skulle det visa sig att jag bara få en struntsumma tillbaka den dag jag väl säljer den så må så vara. Va fan gör det om hundra år liksom?

Så resonerade jag med, men sedan tänkte jag att när skulle jag någonsin vilja ha tillbaka dom? Fan det ska ju vara kul med hoj, inte ska man hindras av sådana saker? Jag ser min hoj som en kul sak, den är betald i cash och skulle det visa sig att jag bara få en struntsumma tillbaka den dag jag väl säljer den så må så vara. Va fan gör det om hundra år liksom?
    Rätt inställning! Tänker väl egentligen samma sak...hojen pröjsad cash och jag gör vad jag vill med den får se om jag sätter sågen i den när garantierna löper ut i slutet av april.
    Så du har kapat i din Nightster! Jag skulle gärna vilja se lite bilder på den! Posta gärna några här i tråden!

- - - Uppdaterad - - -

Jobbar hemifrån idag och kände att jag kanske skulle bidra med lite bättre bilder på sadeln i dagsljus.

Det finns inte så mycket att se för tillfället, work in progress kan man väl kalla det. Massvis med saker som ska bort, lite saker som ska dit, saker som ska bytas.. Ja du förstår nog.

Här är en bild som förvisso är ett par månader gammal men som visar lite åt vilket håll det rör sig, ny fälg bak (18") står näst på inköpslistan samt en massa delar på väg in från staterna i detta nu.

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1017.jpg 
Visningar:	132 
Storlek:	74,2 KB 
Id:	13918

Det finns inte så mycket att se för tillfället, work in progress kan man väl kalla det. Massvis med saker som ska bort, lite saker som ska dit, saker som ska bytas.. Ja du förstår nog.

Här är en bild som förvisso är ett par månader gammal men som visar lite åt vilket håll det rör sig, ny fälg bak (18") står näst på inköpslistan samt en massa delar på väg in från staterna i detta nu.

Namn:	IMG_1017.jpg 
Visningar:	132 
Storlek:	74,2 KB 
Id:	13918
    Jag anar en café-racer! Har sett att du snackat lite med Lasse.S om fälgar mm. Du fan, sånt här är ju för bra för att inte dela med sig av! Du borde lägga upp lite om ditt bygge på forumet, tror att det är många (inkl mig själv) som skulle uppskatta att få se ett sådant bygge!

Enda problemet är att det inte händer något med själva bygget förrän i juni ungefär, för jag är bortrest från min cykel i studier. Det ända som görs nu är att det planeras, bollas idéer samt införskaffas delar. Men framåt sommaren kan det tänkas dyka upp en tråd i ämnet!

Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Jag ska oxå byta sadel till sommarn. Vet inte till vad är men förmodligen blir det nåt från Biltwell. De är lite retro 70 tal sådär.
    Min Sporre e så sänkt i bak att den känns stelopererad. Varje liten ojämnhet i backen känns från röva via ryggen å upp i tänderna. Gör ont men man ser änna cool ut
    Le Pera har ju schyssta sadlar, har du kollat in dom?

Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Le Pera har ju schyssta sadlar, har du kollat in dom?
    Yes! Det har jag. Många fina där. Dock har jag fastnat för Nåt mer 70 taligt. Typ som den här hojen:

Namn:	8e7836b7d03e2c9b3f71ade1a17f06b8.jpg_thumb_800x800.jpg 
Visningar:	119 
Storlek:	86,1 KB 
Id:	13919
    Vad tror du om det? ganska snygg?

- - - Uppdaterad - - -

Smick smack pommac! Kul uttryck!

V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Tackad: 0
    Yes! Det har jag. Många fina där. Dock har jag fastnat för Nåt mer 70 taligt. Typ som den här hojen:

Namn:	8e7836b7d03e2c9b3f71ade1a17f06b8.jpg_thumb_800x800.jpg 
Visningar:	119 
Storlek:	86,1 KB 
Id:	13919
    Vad tror du om det? ganska snygg?

- - - Uppdaterad - - -

Smick smack pommac! Kul uttryck!
    Jag köpte en Biltwell HB och den är lite samma stuk som den på bilden!Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	123 
Storlek:	90,0 KB 
Id:	13920

Citat Ursprungligen postat av Kling Visa inlägg
    Jag köpte en Biltwell HB och den är lite samma stuk som den på bilden!Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	123 
Storlek:	90,0 KB 
Id:	13920
    Ja, gör-snygg! Precis sådan som jag vill ha ju. Vad kostar en sådan??

V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Tackad: 0
    Tror den gick på ca 1300:-, köpte ju ett gäng grejer från lowbrow..

- - - Uppdaterad - - -

Forty8 din nya sadel är asgrym!

- - - Uppdaterad - - -

Tack så mkt Kling!
    Kul att se en helbild på din scoter! Hade varit kul att se fler

Ja, gör-snygg! Precis sådan som jag vill ha ju. Vad kostar en sådan??
    Helt klart helcool! Men ska du riktigt stuk a la 70-tal så ska du ha en Le Pera Cherokee. Det är den fetaste sadeln i mitt tycke. En sån vill jag själv ha och var på väg att köpa

- - - Uppdaterad - - -

1300 var ju helt överkomligt. Gött mos!

Nu ska jag nog ta mig nåt å äta. Blir väl en öl till det. Men bara en.

När på lördag var det vi skulle ses till mc mässan? Tänkte på min tågbiljett jag snart ska boka.

- - - Uppdaterad - - -

å den var fin den med le peran där! riktigt frän å den ser ju tom bekväm ut också

Snygg sadel och bra jobbat med fästet forty8! Går själv i tankarna att byta sadel, kör just nu med hd original spring solo sadel. Tycker dock inte att de sitter snyggt på sporren, ser för stor och klumpig ut.

Citat Ursprungligen postat av Paulus Visa inlägg
    Snygg sadel och bra jobbat med fästet forty8! Går själv i tankarna att byta sadel, kör just nu med hd original spring solo sadel. Tycker dock inte att de sitter snyggt på sporren, ser för stor och klumpig ut.
    Tack! Ja denna är lite mer smäcker kanske än HDs spring seat.

Sidan 7 av 18 FörstaFörsta ... 5678917 ... SistaSista

Liknande ämnen

1. Köpa Sportster forty-eight
    Av statemachine i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 23:02
  2. Ny här med en forty-eight
    Av corbijn i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-06-27, 11:57
  3. Sportster Forty-Eight sadel och styre
    Av HDRina i forum Köpes
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-05-22, 23:46
  4. Sportster Forty Eight luft och buller
    Av Joakim Ekerfeldt i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-05-04, 10:05
  5. Sänka forty-eight
    Av Hardrockhair i forum Harley-Davidson Sportster