Stor eloge för att du skippar fjädrar till sadeln. Har alltid tyckt att det blir lite kaka på kaka att ha fjädrad sadel och sving. Struts nästa?
Jag ska oxå byta sadel till sommarn. Vet inte till vad är men förmodligen blir det nåt från Biltwell. De är lite retro 70 tal sådär.
Min Sporre e så sänkt i bak att den känns stelopererad. Varje liten ojämnhet i backen känns från röva via ryggen å upp i tänderna. Gör ont men man ser änna cool ut![]()
Stor eloge för att du skippar fjädrar till sadeln. Har alltid tyckt att det blir lite kaka på kaka att ha fjädrad sadel och sving. Struts nästa?
He he! Ja, no pain no gain
- - - Uppdaterad - - -
Tackar för det
Ja org sadeln har ju inga fjädrar så man behöver ju inga med en sån här då heller. Däremot kan jag tycka att looken med fjädrar kan vara rätt schysst (inte scissor springs dock). Men med struts så måste det på fjädrar fast jag har inga planer på att konvertera till stel bakdel. Inte just nu I alla fall![]()
På en stelbent hoj så tycker jag absolut att sadeln ska var fjädrad, både för funktion och estetik. Av samma anledning tycker jag inte en fjädrad sving ska ha fjädrad sadel.
Med struts menade jag att det börjar bli dags att kapa skärm-strutsen...
Så resonerade jag med, men sedan tänkte jag att när skulle jag någonsin vilja ha tillbaka dom? Fan det ska ju vara kul med hoj, inte ska man hindras av sådana saker? Jag ser min hoj som en kul sak, den är betald i cash och skulle det visa sig att jag bara få en struntsumma tillbaka den dag jag väl säljer den så må så vara. Va fan gör det om hundra år liksom?
Rätt inställning! Tänker väl egentligen samma sak...hojen pröjsad cash och jag gör vad jag vill med denfår se om jag sätter sågen i den när garantierna löper ut i slutet av april.
Så du har kapat i din Nightster! Jag skulle gärna vilja se lite bilder på den! Posta gärna några här i tråden!
- - - Uppdaterad - - -
Jobbar hemifrån idag och kände att jag kanske skulle bidra med lite bättre bilder på sadeln i dagsljus.
![]()
Det finns inte så mycket att se för tillfället, work in progress kan man väl kalla det. Massvis med saker som ska bort, lite saker som ska dit, saker som ska bytas.. Ja du förstår nog.
Här är en bild som förvisso är ett par månader gammal men som visar lite åt vilket håll det rör sig, ny fälg bak (18") står näst på inköpslistan samt en massa delar på väg in från staterna i detta nu.
![]()
Jag anar en café-racer! Har sett att du snackat lite med Lasse.S om fälgar mm. Du fan, sånt här är ju för bra för att inte dela med sig av! Du borde lägga upp lite om ditt bygge på forumet, tror att det är många (inkl mig själv) som skulle uppskatta att få se ett sådant bygge!
Enda problemet är att det inte händer något med själva bygget förrän i juni ungefär, för jag är bortrest från min cykel i studier. Det ända som görs nu är att det planeras, bollas idéer samt införskaffas delar. Men framåt sommaren kan det tänkas dyka upp en tråd i ämnet!
Tror den gick på ca 1300:-, köpte ju ett gäng grejer från lowbrow..
- - - Uppdaterad - - -
Forty8 din nya sadel är asgrym!
1300 var ju helt överkomligt. Gött mos!
Nu ska jag nog ta mig nåt å äta. Blir väl en öl till det. Men bara en.
När på lördag var det vi skulle ses till mc mässan? Tänkte på min tågbiljett jag snart ska boka.
- - - Uppdaterad - - -
å den var fin den med le peran där! riktigt frän å den ser ju tom bekväm ut också
Snygg sadel och bra jobbat med fästet forty8! Går själv i tankarna att byta sadel, kör just nu med hd original spring solo sadel. Tycker dock inte att de sitter snyggt på sporren, ser för stor och klumpig ut.
Bokmärken