Sidan 4 av 18 FörstaFörsta ... 2345614 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 354

Ämne: Min mod tråd - Sportster Forty Eight

Kan inflika att probike ville ha drygt 3100 för den lösningen + frakt.. Lite väl saftigt kan jag tycka. Thunderbike har den för ca 2500 med frakt. Ska själv beställa en men har sett att det finns 2 olika varianter. Den du har Forty8 och en som har OEM nr: 60318-07. Den ser lite större ut o kanske passar svenska plåtar bättre (som jag tänkt ha)? Någon som vet?
    Senast redigerat av Hardrockhair den 2013-12-15 klockan 12:03.

Citat Ursprungligen postat av Hardrockhair Visa inlägg
    Kan inflika att probike ville ha drygt 3100 för den lösningen + frakt.. Lite väl saftigt kan jag tycka. Thunderbike har den för ca 2500 med frakt. Ska själv beställa en men har sett att det finns 2 olika varianter. Den du har Forty8 och en som har OEM nr: 60318-07. Den ser lite större ut o kanske passar svenska plåtar bättre (som jag tänkt ha)? Någon som vet?
    Ja jag vet...

Det är den som sitter org på US hojarna. Du får riva bort den plastdelen på insidan av din skärm där alla kablar från baklampa, blinkers och skyltbelysning är draget och klistra dit den nya som sitter ihop med fästet. Lite väl plastig look för min smak men skulle kunna funka om jag skulle ha en sissy bar mellan skärm och stag vilket jag ju ska så småningom Men har en lösning på det tror jag. Men är den så mkt billigare då?
    Ang storlek på skyltarna så blir den svenska skylten mindre efter nyår. 170x150mm (BxH). Den amerikanska är 7x5" vilket är 177,8x127mm. Alltså är den nya svenska skylten smalare än US skylten (7,8mm) men lite högre (23mm). Alltså behöver du inte ett bredare fäste. Den nya skylten kostar 90kr att beställa hos Transportstyrelsen.

Den jag har finns att beställa här för drygt €200 alltså runt 1900kr.

http://route66deals.com/cart/kit-de-...04-p-1824.html

Smaken är som baken i alla fall...

US org

Den som jag har

Ridning is my business and business is good!

http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

V.I.B salami_harleys avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Tackad: 12
    Jag har en annan variant som Probike monterade på när hojen var ny. Lite smidigare en HDs orginal, sitter monterad i nedre stötdämparfästet. Ingen aning vad det är för leverantör, men googlade fram en från Badlands som liknar min.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	NFSM-04-C-sport.jpg 
Visningar:	119 
Storlek:	67,2 KB 
Id:	13600

V.I.B salami_harleys avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Tackad: 12
    Och en bild på min med liten USA-skyltKlicka på bilden för en större version. 

Namn:	bild.jpg 
Visningar:	163 
Storlek:	72,4 KB 
Id:	13601

Citat Ursprungligen postat av salami_harley Visa inlägg
    Och en bild på min med liten USA-skyltKlicka på bilden för en större version. 

Namn:	bild.jpg 
Visningar:	163 
Storlek:	72,4 KB 
Id:	13601
    Set bra ut! Ev byter jag till nåt liknande om jag inte får till det med sissyn.

Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    No problem dude! Får man fråga vad du fick ge?
    Fick ge ca 180 euro. Beställt från Estland.

Citat Ursprungligen postat av Colou5 Visa inlägg
    Fick ge ca 180 euro. Beställt från Estland.
    Klockrent! Var beställde du?

Klockrent! Var beställde du?
    Kompis i Estland som köper och skickar över. Enkelt,Smidigt och billigt!

Snygg hoj, sugen på 16" roland sands styre själv!!
    Du måste byta den sadeln, ruskigt ful tycker jag. största designmissen på 48orna. enl mig…

10. Följande användare tackar corbijn för detta inlägg:

kapsylen (2016-01-01)

Citat Ursprungligen postat av corbijn Visa inlägg
    Snygg hoj, sugen på 16" roland sands styre själv!!
    Du måste byta den sadeln, ruskigt ful tycker jag. största designmissen på 48orna. enl mig…
    Ju högre desto bättre
    Jag håller inte med dig helt men visst sadeln skall bytas när jag hittat det jag vill ha...

tjena.
    Funderar på att montera ett 16" på min hoj oxå. har du några erfarenheter från 14" el 16"?
    har ju enbart ett orginal på idag, 12".
    vet du om jag måste förlänga abs ledningen om jag moterar på ett 14"?

//
    Daniel

Citat Ursprungligen postat av Hilding Visa inlägg
    tjena.
    Funderar på att montera ett 16" på min hoj oxå. har du några erfarenheter från 14" el 16"?
    har ju enbart ett orginal på idag, 12".
    vet du om jag måste förlänga abs ledningen om jag moterar på ett 14"?

//
    Daniel
    Tjena

Ja jag har ju 14" på min...
    Ska du ha ett 16" så tror definitivt att du blir tvungen att förlänga bromsslangen och eftersom du har ABS så krävs det lite mer. Bla så behövs ett specifikt HD-verktyg som säkrar att verkligen all luft är ur systemet annars fungerar inte ABS-enheten ordentligt. Så det är lite mer omständigt. Kolla med dom andra på forumet som också har streetbob med ABS. Dom kan nog hjälpa lite mer...
    Du behöver nog också förlänga alla kablar om du ska dra elen inne i styret, vilket nästan är ett måste i min värld, det blir helt klart snyggast. Ev får du byta kopplingsvajern och gasvajrarna också. Men som sagt kolla med streetbob folket dom vet mer...

Mod 17.

LED blinkers fram

Jag har varit sugen på att byta ut blinkersen fram mot något mindre och mer diskret. Efter en del velande fram och tillbaka så valde jag ett par svarta micro LED. Jäkligt små faktiskt, ca 2cm långa så det är en stor skillnad mot org klumparna. Jag förlängde kablarna med ett extension set med likadana kontakter som sitter på org blinkersen. Så lite lödning mm blev det också. Som fäste valde jag svarta Arlen Ness. Monteras på övre eller nedre kronan, jag satte dom på den övre.
    Givetvis var passformen så sjukt jävla dålig!!! (Se bild). Så jag bestämde mig för att skita i dom fästena och göra egna istället. Blev helt ok men efter ett par dagar utan att returnera Ness-fästena så bestämde jag mig idag för att gå helt Frankenstein på dom istället. Så...så här blev det...

Passformen på fästena...bra va? Sicken jävla dynga! (Blir förbannad nu när jag sitter här och skriver till och med!)

Fixade till egna smäckra små fästen istället. Skulle givetvis lackats svarta.

Blinkers monterade.

Resultat av detta då...

Detta var väl en fyra dagar sedan. Idag åkte verktygslådan fram och Arlen Ness fästena slipades ner.

Rätt mkt material som måste bort!

Eftersom det handlar om att slipa, provmontera och slipa, provmontera in i absurdum så tog kalaset ca 4tim.

Jag fixade också till en gummipackning till baksidan.

Sen är det bara att lyfta på tanken plugga ur kontakten, ta ur kontaktstiften och plocka bort org blinkersen. En T45 torx och blinkersen är borta.

En pytteliten plattmejsel behövs för att få ur kablarna ur kontakten.

Och så ser det ut när det är klart!

Eftersom det är vanliga glödlampor i org blinkersen och detta är LED blinkers så trodde jag att det skulle behövas motstånd eller en load equalizer för att få dom att blinka korrekt och inte balla ur. Hade läst på andra forum om folk som gjort samma som jag och inte behövde nåt ev dessa, att hojen "lärde sig själv". Det visade sig vara helt sant och kan var bra att veta för er som funderar på nåt liknande (en Badlands load equalizer kostar ca 700:-). Först blinkade dom normalt (fem blink) sen ballade allt ur både bak och fram. Det blinkade utav helvete. Så jag stängde av tändningen och vred om den igen. Efter det så blinkar allt precis som det ska! Så den verkar ha en egen hjärna, tur att jag alltid talar snällt till den ! Bakljusen har antagligen inbyggda motstånd eller equalizers som ger lagom med kräm. Men byter man bak också så kommer man behöva en load equalizer helt klart.

Nu väntar jag bara på min nya sadel som nog kommer på måndag-tisdag...den är riktigt bad ass!
    Senast redigerat av Forty8 den 2014-01-04 klockan 00:51.

Smutta blinkers! Godkända? Länk?

Tira vilka fina små blinkar du fått dit där! snyggt! Slipat i 4 timmar också. flitigt! Lönar sig att va noga. Själv hade jag nog slarvat ihop nåt på en kvar som såg ut som skit.

Du, Calle, kollar du din mejl här på hd forum? skickade några som jag aldrig fick svar på. blev änna orolig att mejlen på detta forum inte gick å lita på.
    Jag är fortfarande förkyld å snorig som bara den. Ska lägga mig å svimma en stund nu. Krya på mig själv.
    ses!

Citat Ursprungligen postat av Martin_HD Visa inlägg
    Smutta blinkers! Godkända? Länk?
    Tackar tackar! Dom är E-märkta så dom är egentligen för montering baktill. Fram ska det vara en 11-märkning också. Men det finns så mkt annat som inte är ok enligt farbror-blå på hojen så skit samma! Finns på flera nätsidor och hos vanliga sporthojsbutiker, jag köpte mina på Nostalgia Motor i Gbg. 279:- om jag inte minns fel.

- - - Uppdaterad - - -

Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Tira vilka fina små blinkar du fått dit där! snyggt! Slipat i 4 timmar också. flitigt! Lönar sig att va noga. Själv hade jag nog slarvat ihop nåt på en kvar som såg ut som skit.

Du, Calle, kollar du din mejl här på hd forum? skickade några som jag aldrig fick svar på. blev änna orolig att mejlen på detta forum inte gick å lita på.
    Jag är fortfarande förkyld å snorig som bara den. Ska lägga mig å svimma en stund nu. Krya på mig själv.
    ses!
    Noga brukar löna sig har inte kollat mailen, får göra det. Krya på dig!

V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Tackad: 0
    Vad blir det för sadel??

Citat Ursprungligen postat av Kling Visa inlägg
    Vad blir det för sadel??
    En solosadel (vintage front bend) från Redtail Leather.

V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Tackad: 0
    En solosadel (vintage front bend) från Redtail Leather.
    Såg riktigt snygg ut, men då kommer du behöva tillverka fästen eller?

Citat Ursprungligen postat av Kling Visa inlägg
    Såg riktigt snygg ut, men då kommer du behöva tillverka fästen eller?
    Ja precis. Kommer göra ett eget fäste till "fronten", kommer köra utan fjädrar bak och istället ha gummiklackar då jag vill ha den så låg som möjligt. Den kommer alltså vila mot ramen och därför valde jag Redtail sadeln eftersom de har en ordentlig "bend" baktill så man slipper hamna på bakskärmen

Sidan 4 av 18 FörstaFörsta ... 2345614 ... SistaSista

Liknande ämnen

1. Köpa Sportster forty-eight
    Av statemachine i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 23:02
  2. Ny här med en forty-eight
    Av corbijn i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-06-27, 11:57
  3. Sportster Forty-Eight sadel och styre
    Av HDRina i forum Köpes
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-05-22, 23:46
  4. Sportster Forty Eight luft och buller
    Av Joakim Ekerfeldt i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-05-04, 10:05
  5. Sänka forty-eight
    Av Hardrockhair i forum Harley-Davidson Sportster