VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Ok Admin du vet la götlaborgshumornSå då är fikagrupp i Gbg startad!
There are no problemsonly solutions
Ok det verkar som du va spot on med din gissning Onatop.
En bränd kabel vid styret och ett relä som va kasst.
Ni får ursäkta att jag uppdaterar battens status men som sagt känner den gubben rätt så väl och han är slapp med att skriva i forum e;
Kommer mer info inom en snar framtid
OK
Bra att ni hittat felet... kan va lurigt med el-strul...
Fortfarande nyfiken på va d e för motor...
O
Har inte en susning, har inte kollat på hojen live så att säga.
Fick infon av batten tidigare idag via telefon annars skulle jag åkt dit och pillat till helgen.
Man är ju elare i grund och botten
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
som sagt, vi fick fixat det idag och det var som sagt alla kablarna från höger på styret hade gått av till hälften när den välte, tyvärr var det en blind kille tydligen som skruva av handtaget och kollad innan han skruva dit det igen så det tog ju en stund innan man tittade där igen. sen hade startrelät brunnit åxå men åkte i till nostalgia och hämta ett nytt. däremot kvarstår problemet med att motorn snurrar för sakta trots nytt batteri, ny start, kablar kollade och dubbelkollade, när man drar på starten med fulladdat batteri så har man c:a 2 sekunder innan den går ner i varv och när den har gått ner i varv så startar den inte alls, sen tar det ju c:a 2-3 timmar innan batteriet är fullt igen, sätter man på startkablar från en bil blir det ingen förändring dvs den går fortfarande runt lika sakta
OK....
Vad är det för startmotor? ULTIMA från BikeLine? Nån annan kines? HD orig? SPYKE?
Sitter d pysar på motorn? (BTW.. Vem skulle bygga en "TC 2000 cc med 10.5:1 komp UTAN pysar???? )
Om d e ULTIMA el KINES kan det vara såhär .. Jag har bytt 4 st ULTIMA
sista året, alla hade samma symtom som du beskriver; bra ett par varv och kroknar sen
Nytt/bra HD batteri, ordentliga kablar etc.
Motorerna var S&S 113" , Ultima 113"-120" alla m 10:1 komp och 180-190 PSI
Tog med en av startarna till en bra bil-elfirma i Sthlm
Gubben konstaterade att av 4 kol var det 2 som låg emot ordentligt, de andra 2 knappt alls!
Han slipade om ett par bil-kol och monterade fjädrar med rätt spänst.
Jävlar vilken snurr det blev!! Starten gick helt enkelt på 1/2-fart tidigare
En HD origstart räcker förvånansvärt bra ibland, Min S-E 110" m 10,5 komp och 185 PSI startar
plättlätt m origstart och elpysar, utan pysar går det men inte mer.
Min 117" S&S med 10.6 komp / 190 PSI mek-pysar och SPYKE 2 kW startar löjligt lätt
1 Kolla vad d e för startmot? (Se ovan)
2 E batteriet verkligen friskt?
3 Alla anslutningar? Glapp/oxid Om d e en Dyna finns jord BÅDE i motorpaket och ram ? Ohma!!
4 Sitter pysar på motorn? (Har ngn byggt en "2000 cc" motor m 11:1 v-komp utan pysar?)
5 Vad sitter för tändning? Det finns ett 10-tal HD origmoduler + ett gäng S-E Inga e speciellt bra på en högkompmotor..
Bäst e Daytona Twin Tec eller DYNA TC 88. Om d e en 2002 ska d vara 2 st 12 poliga DEUTSCH-kontakter 1 svart 1 grå
Om d e 04 upp 1st 12 polig DEUTSCH Kolla DEUTSCH ang fukt/ oxid och montera ihop med lite vaselin /elfett
på oranga gummitätningen. Har erfarenhet av ett jävla spök då det kommit fukt i dessa kontakter!!
O
Då kommer lite info.
Allt funkar nu.
Du satte 2 av 2 Onatop, grymt jobbat och tack för hjälpen.
tack för hjälpen, nu till nästa problem, skriver en ny tråd
Bokmärken