Usch, lider med dig.
mer om min skurna motor. oljepumpras . stora metallbitar i oljepumpen, och ganska skadade kuggar i pumpen. se bilder
men fast jag tagit bort så mycket går inte motorn runt .
tänkte skruva bort motorn nu, så ska man renovera den eller försöka hitta en bra begagnad att skruva i istället för den här som skurit?
se metallbitarna som ligger bredvid oljepumps kuggarna på det gröna plastlocket :-(
Usch, lider med dig.
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Jag har en 4 1/2" S&S vev till en B motor liggande om du är intresserad men då får du konvertera ditt block för Timken lager på vänstra blockhalvan.
Pulare, Hej, ja det kan vara intressant, j.ust nu vet jag inte hur mycket som rasat, måste får lite mer hjälp, råd och tips om hur jag ska göra, renovera eller byta motor, och ska jag renovera som behöver jag hjälp av någon som kan göra det åt mig. jag har skruvat i sär hojen så mycket så jag undrar om jag kan få i hop den igen :-) .. Men som sagt , det kan vara intressant, men jag vet inte just nu, jag får återkomma
Du är välkommen det blir en 106 cu" med den veven och kolvar och cylindrar som har rullat ihop.
Det är klart du skall renovera motorn. Det kanske inte är så mycket skadat där inne. Försök att vara analytisk och finn rotorsaken så att det kan undvikas i framtiden.
Snickarn: Du har varit flitig med demonteringen och inte mkt kvar att plocka isär. Se det sedan som lärorikt att riva ner en TC B i molekyler. Ingen raket vetenskap direkt. Du får väl göra en kalkyl på de delar du behöver och hur du vill ha din "nya"motor. Org eller handla lite godis av Pulare kanske? Inget är billigt hur du än gör.
Jonasbaggen, ja jag har lite kvar att ta bort så jag kan ta bort motorn och skruva i sär blocket. Jag har fått tips en kille som renoverar motorer, tänkte höra med honom om han kan hjälpa mig, och jo jag är klart intresserad Pulares grejer till min motor. Ja det springer lätt i väg pengar när man ska laga en motor som skurit. ja se om jag inte kan få klarhet i vad mer som rasat i min motor.
En ny TC 88 B listas för 4195$ i screaming eagle katalogen och för dom pengarna kan du renovera din skurna till något riktigt roligt och bra. Jag skulle satsa på att fixa till den "skurna"
TCKalle, ja det verkar vara det bästa alternativet, att renovera den jag har.
Ja, du är på rätt väg. I alla fall måste man kolla vad som är trasigt innan man tar beslut om en så stor investering. Kanske är både cylindrar, kolvar och toppar helt oskadade. Och då behover det inte bli så farligt.
nja, snickar lärare/ bygglärare fuskar bara lite själva, vi får inte lära eleverna svetsa :-)
Det där fixar du ska du se! Bara att höra av sig om du behöver hjälp att mäta delar eller nåt
Chop what u got
Machine head, jo jag behöver nog lite hjälp lite då och då.., idag efter jobbet tänkte jag åka till garaget och plocka bort innertranskåpan och skruva bort motorn helt ( om inget jävlas och sitter fast förståss) så jag jag lägga motorn på arbetsbänken och klyva den och kolla hur veven ser mm mm... kom förbi garaget om du har tid, jag är där vid ca 17.00 mackan och johan skulle också ner till garaget.
- - - Uppdaterad - - -
tack för youtube tipset, det var bra och informativt, det uppskattas.
Den länken hamnade på favoriter.
fler bra länktips om "hur gör man" mektips motages gärna.
kvällens mek: fulverktyget som jag gjorde på jobbet var mycket bra som mothåll när jag skulle lossa på muttern på växellådan
sen var det bara att skruva bort innertranskåpan, ja bara och bara, startmotorn sitter ju skruvad i innertanskåpan från motsatt håll, och fick jag plocka bort en hel del grejer till bara för att komma åt de skruvarna.
ja så här ser hojen ut efter kvällens mekande. Nästa gång i garaget så plockar jag ut motorblocket.
Snickaren: Bra jobbat och inte mkt kvar nu Snart bara att lyfta ur och "klyva upp" pjäsen.
Bokmärken