Tur man var hemma... Finns visst de som hämtar fordon, som inte ens vet hur man startar dom heller.
Voine, att en tjej skall behöva komma till deras räddning.
- - - Uppdaterad - - -
Glömde... Har bokat tid för synundersökning, så jag kan söka ett nytt körtillstånd (om jag inte hinner göra något innan maj nästa år)...
Så i värsta fall får jag vänta ett år till på att få lov att åka själv. Men det kanske är värt det med i slutändan... Kan ju faktiskt göra vissa saker vintertid nu med,
utan stress.
Fast visst, hade det suttit gott med ett kort i år.![]()
********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********
Jag gör vad jag kan ölen kostar 10 DKK så det är stor risk att det slinker ner 2st
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda.
(källa: Mark Twain)
Sista jobbedagen i dag,i eftermiddag så blir vi ett gott gäng som puttrar i väg till Hassölfestivalen,militärtält o följebil....man börjar nog o bli bekväm av sig
![]()
Där jag kommer i från heter det lat
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda.
(källa: Mark Twain)
..startar en 5 veckor lång semester!![]()
Grattis Vajtan... Gör det bästa av den!
Pust... Varmt ute och fattar inte hur man skall orka slita med saker.
Men lyckades fixa en födelsedagspresent i alla fall... Som skall firas imorgon.![]()
*pust* Tvättat altan i över tre timmar... Tror faktiskt jag hellre putsar på krom under samma tid... Nu känns det som kroppen skall gå av.![]()
......inväntar man morgondagen drickandes öl, imorgon är American Car Show i Norrtälje och jag är straxt utanför med familjen just denna vecka, faan vad Nice det ska bli att återigen spana in lite muskelstinna bilar och båtar......
skiter jag i vikten o drar i mig en en chipspåse, godis, vin o massa goda ostar för att fira att jag med en grym envishet fått turbon till att snurra upp till 0.5 laddtryck och rejält drag i hojennu väntar jag bara på den 22a då jag skall till Båging o få den bänkkörd, går bra men fett, kommer nog ca 5-6 mil kortare på en tank nu
Allt över 100 rwhk och 140 nm är bonusskål
![]()
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
klar man klarar mer effekt än så utan turbo men till vilket pris???
turbon har klara fördelar då den inte sliter mer en orginalmotorn där man kör mest av tiden men ändå har effekten så fort du drar i rullen.
Med turbo är det enkelt att bara öka trycket så får du mer effekt men varför? räcker inte 100 rwhk o 140 nm så är det enbart för att skryta med höga siffror för så länge du kör på gatan och inte tävlar är det mer än vad både vägar och du med hoj klarar av att köra.
vad kostar ett motsvarande 110 tum kitt på en BT på en original sportster motor får du enbart i 90 tum med arborrning av blocket men då snackar vi minst det dubbla priset av vad jag lagt. min gamla sportser hade jag 120 rwhk o 140 i vrid men det kosta kan jag lova.
1200 cc med 0.5 ladd tryck motsvarar 1800 cc
i praktiken dubblar man allt med en bars laddtryck för den som inte är så insatt i övertrycken värld![]()
Senast redigerat av Lasse.S den 2013-07-12 klockan 21:47.
Idag så retade jag visst upp några båtdårar med min åsikt att båddårar inte har på ett visst ställe att göra. Jag fick genast 200 ovänner. Life is good!![]()
Trägen vinner!
Hatar att vakna för tidigt och inte kunna somna om...
Får väl ta en eftermiddagslur sedan om jag skall orka gratulera min ena väninna, som har födelsedagsfest (40 år fyllda...) idag.
Blir det Fly and ride på Ljungbyhed flygfält : http://www.flynride.se/
Bokmärken