Nån som har importerat en hoj från polen nån gång.Har hittat en street bob för en ganska bra pris.hojen är impoterad från usa från början och har polska papper.
Det kan vara ok om priset och allt är ok. Många som kommer över är skrotade, men ibland är det små skador och är då reparationen välgjord kan det vara ok, eller rena katastrofen. Fråga efter bilder hur den såg ut när den kom, fråga efter det Amerikanska regbeviset (title, eller Pink-slip) där står tex "salvage" vilket betyder att den skrotats. En bil som varit "flooded" vill man ju tex inte ta i med lång tång.
Har sätt bilderna från staterna hur hojen såg ut,stämmer att hojen har varit skrotas i USA.men på bilderna så ser hojen inte alls farligt skrotad.men vad säger svenska myndigheter om att hojen har varit skrotat engång i tiden.
Sen kan man ju undra varför jänkarna har skrotat hojen igentligen om det bara har varit kosmetiska skador.
Det beror på att man tycker att det är för dyrt att reparera fordonet på en stor märkesverkstad. Kolla annonserna på nätet med bilder från USA och andra länder, vissa hojjar är riktigt smällda, vissa har bara knycklad framskärm och bulig tank (sen kan det ju finnas överraskningar). Min syrra krockade sin fina Yaris i Stockholm och den ville försäkringsbolaget skrota fast det bara var fronten inkl. kylare och kondensor. Men hon klagade och då repade de bilen. Det kostade 50 papp och det var väl ungefär vad en liknande bil hade kostat på begbilsmarknaden. Reparerar man en hojj själv kan man göra det ganska ekonomiskt om man är lite händig. En hoj är ju tusen gånger lättare att bedömma än en bil. Men som sagt, man vill ha hela historien och ofta är det minst lika bra att köpa en begagnad i Sverige!
- - - Uppdaterad - - -
Har allt pappersarbete skötts på rätt sätt och du har justa papper från Polen är det ok. Men det finns förslag på att stoppa detta pga att en del, framförallt bilköpare, blivit lurade på fuskrepade bilar. Jag tycker det skall vara tillåtet, folk har ett ansvar själv för att kolla upp vad de köper.Och hittar jag en lagom krockad hoj i USA vill jag kunna ta hem den och reparera den. Men politiker skall skydda oss så vi dör av leda!
Kollade lite på nätet på krockade hojar från USA,man blir lite sugen att ta hem en och fixa till den.som sagt man vill ju inte ha en orginal utförande iallafall.samtidigt så har man inte tagit hem nån hoj nångång som import heller,kan man äns regga en krockad hoj från USA?
Ja, om alla papper är i ordning spelar det ingen roll om den har bucklor eller värre. Men det blir tull och moms och momsen är även på transportkostnaden och tullen! Det är därför det är bättre att gå via Tyskland, Polen eller Baltikum. Tyskland har ju tex under 20% i moms och Baltikum har något liknande plus att killarna där fixar hojjar billigt och bra på fritiden precis som vi. Jag har en kompis som tagit in ett par hojjar från folk vi känner i Baltikum och han har bla en jättefin Road King till salu som fixats till och som han säljer till bra pris. Men originalhojjar kan man ju få till bra pris här hemma nu, man skall inte tro på säljarnas önskepriser på blocket. Men kanske bättre att ta in en krockad hoj från annat land och sedan bygga så att man måste amatörregga, då blir det bara import av delar.
Ja det är jävligt dyrt att ta hem en hoj over there,vi beskattade ända upp till öronen tyvärr.hojen som jag är sugen på är en street bob 06 för strax över femtitusen.tyvärr så är alla svensk sålda street bob för dyra kan jag tycka.just nu verkar det inte finnas speciellt många street bobs till salu bara nya,ingen lust att köpa en ny heller,som sagt man är lite skadad måste plocka ihop en egen still på hojen.
Bokmärken