Tog jag hojen tll jobbet och hetsade en arbetskamrat som suktar efter Harley, bara ett par plusgrader på morgonen men klär man sig ordentligt så går det bra att köra.
Nu i kväll så har jag o Chefen varit ute o övningskört med matintag på Bellas,satt fint det.
Nu börjar hon få in känslan med hojåkning....gick riktigt bra för henne ...gött o se
O nu ligger hon i badkaret för o tina upp
Ha en go kväll alla...i morgon bär de av till Germany för bunkring![]()
Tog jag hojen tll jobbet och hetsade en arbetskamrat som suktar efter Harley, bara ett par plusgrader på morgonen men klär man sig ordentligt så går det bra att köra.
Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.
Blir väldigt förvånad om förkylningen överlever kvällens intag av Jack Daniels..
är det motorcykelns och snart dags för Vårmönstringskall bli kul o se om det växer tills sig i antal hojar igen, vet att det varit över 800 för ett antal år sedan men det var innan det splittrades o alla handlarna arrangerar turer på gott o ont.
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Idag är jag lite avis... Men hoppas alla får det kul med sina hojar!!!
Nu hör jag i alla fall hojar, som troligen är på g till något arrangemang.
Trist att maken jobbar denna helg med...
********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********
Idag blåser det för mycket för att kännas riktigt bra att köra längre än de tre mil som frun tyckte var alldeles tillräckligt.![]()
Precis hemma från Vårmönstringen med Harley Shopen.. Många fina hojar att kolla på parkeringen vid kvarnfallet...
Sedan var det J-vligt mäktigt att köra ihop med så många hojar på rundan runt Landvettersjön..
Jag försökte aldrig att räkna hojarna men det borde varit minst 200 som körde rundan till Harley shopen..
/Peter
Senast redigerat av MisterMajjo den 2013-05-04 klockan 15:24. Anledning: stavning
Kul att det vart så mycket hojar i farten.
Jo, det är mäktigt... Hoppas en dag få åka med själv som "förare"...Men än så länge är jag för grön. Fast den dagen kommer, det lovar jag!!!
- - - Uppdaterad - - -
Haha... Vet inte om jag skall ta makens kommentar, om en vinglig mopedförare, som komplimang... När vi skulle köra förbi mopedisten strax efter rondellen i höjd med Jordfallsbron och Fästningen i Kungälv.
Han tyckte att jag körde mycket bättre redan i detta stadie ("gröngöling"), som jag för stunden befinner mig i...
Men jag vet att jag kommer att bli mycket säkrare, bara jag kommer igång på allvar...
För a-kortet lockar i massor. Men visst saknar jag min sportster trike då och då... För den fick jag ju köra iväg på själv, när jag ville och kunde.
Tack Harley shoppen för maten o en trevlig vårmönstring, riktigt roligt att träffa allt folk, gamla bikers från för som fortfarande hänger i, gamla arbetes kamrater o vänner i allmänhet som man inte ser så ofta och en del forumfolk här i från bl.a.
Kör vackert så ses vi nästa år också![]()
And now.....speedway på kanal 10 från Ullevi
var god o visa hänsyn....stör mig ej![]()
Det var super mysig tur idag . Många hojar . Sen maten var super go med efter turen . Hoppas det blir en tur i morgon med !
Tackar för turen idag! Trevligt att träffa gamla som nya i gruppenSäsongen har börjat och hoppas på många mil
och träffar
i år!
There are no problemsonly solutions
Förkylningen sitter i, men det blev Ipren till frukost och 10mil till på hojen så glömde man bort att man är sjuk en stund.
Idag e de första dagen jag är utan Harley......sålde Deluxen igår då suget efter en Camaro -69:a blev för stort![]()
Är med blandade känslor jag sitter och skriver...men brorsans Forty Eight står i mitt garage så visst kan de bli en tur då o då
Och forat lämnar jag inte fast det kan bli lite längre mellan inläggen![]()
Deluxe FLSTN
Idag fick man hjälp av min god vän Jari med byte av avgassystem och montering av Stebel kompressor tuta. På torsdag åker vi neråt Mäster Båging för att rasta hojarna i hans bänk på fredag. Nu är äntligen vårvärmen här och man möter mycket hojar på vägarna![]()
Senast redigerat av Fritte den 2013-05-05 klockan 20:40.
Jasså Pulare det säger du! Nej du den tiden är tyvärr min, men det skulle vara trevligt och träffas snart igen över en öl eller 2.
Ha det gött![]()
Bokmärken