-15 i morse här hemma, när gubben skulle på sitt arbetspass...
Men varför klaga?
Fanns de som blev av med sin klubblokal inatt i Norrköping, där det brann i hamnen...
http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=8379115
12 minus i GBG så det fick bli bil men jag mötte 2 tappra som trotsa kylan...fan måste nog köpa bättre kläder![]()
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
-15 i morse här hemma, när gubben skulle på sitt arbetspass...
Men varför klaga?
Fanns de som blev av med sin klubblokal inatt i Norrköping, där det brann i hamnen...
http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=8379115
Senast redigerat av Sanniz den 2013-03-11 klockan 11:20.
********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********
Så har jag kollat ut hur jag skall lägga in min semester i år... Den skall vara klar senast på fredag (men jag jobbar bara t o m torsdag denna veckan och är ledig på onsdag med på grund av CT röntgen bl a).
Lyckades "spara" fem dagar till jul och nyår, som med lite tur kan ge två veckor sammanhängande semester då, Om jag får igenom den ansökan senare i år.
3½ vecka sammanhängande i sommar, samt 4 stycken "strödagar" får det bli denna sommar. Lite jobbigt att pyssla det bättre med flera bröllop, födelsedagar och fester i sommar... plus en j-a massa åkande hoppas jag!!!
Nu skall det bara kladdas i listan på jobbet med, så är min ansökan för i sommar avklarad för denna semesterperiod... Fast den känns för tidig i år, eftersom jag måste ha det tidiga intervallet (som ligger mellan v. 23 och v. 28 på vårt jobb)... Jag föredrar en senare semester...
Precis ätit frukost ca 20 grader
Lite bakis
Mm, nu får grabbarna hitta ett nytt "snake pit". Tur de hann få ut hojarna i alla fall... Lär väl få mer information om det hela via maken, som är med i Göteborgs avdelningen...
Har själv bara vart där en gång (2 dagar på raken) i den lokalen...
- - - Uppdaterad - - -
Bakfyllan är självförvållad.Då kan man ju inte tycka synd om dig, som slipper åtminstone skaka röva av dej av köld.
![]()
Så har man fyllt i alla papper till undersökningen imorgon, samt förberett papper för att få ut allt journalmaterial med (OM de vägrar hjälpa mig.. T"Deal with it"!).
Måste bara komma ihåg att få ur piercingarna också innan CT röntgen... Lär vara ett lik där imorgon med, eftersom det är tidigt och jag inte lär vara i säng förrän tidigast efter ett i natt, jobbar ju sent pass...
Annars har man bara arbete framför sig idag med... Som vilken vanlig vardag som helst. Dock kanske för kall än så länge.
- - - Uppdaterad - - -
Nedrans smiley... Den som kom efter T.
Bara 13-14 veckor till midsommar folks!! Dags att damma av hojen![]()
...snöar det i Uppsala, fy fanken....![]()
A.K.A Masen
Fick ta på mig långärmat ikväll lite
Svalt
Vaknade och det är helt vitt på marken. Snöeländet ger sig inte. Ska precis sätta oss i bilen och köra till Geilo för lite skidåkning, men hemma vill man ju ha åkväder året runt. Man måste tydligen bo låååångt söderut.
Idag har man skottat snö igen!!!
När vägarna väl var torra och fina så kommer skiten nersinglande igen.....varför?![]()
Glad att det snöat mindre på hemmaplan... För första delen av hemresan från jobbet igår, vart inte kul alls.
Skall strax pilla ut piercingar, så jag kan dra mig mot sjukhuset och kolla om jag lider av klaustrofobi (läs CT röntgas)...![]()
Pulare, Skåne är definitivt ett alternativ men det är ju det här medd jobb och så. Men en ev avtalspension hägrar och i såna fall får man ta sig en funderare.
Idag eller rättare sagt inatt efter jobbet såg jag -27 på hemvägen. Det känns långt till vår just nu.
Bokmärken