Fullt ös. Najs! Rock on.
Senast redigerat av Rolf Axel Scootsandbikes den 2012-10-18 klockan 00:30.
Fullt ös. Najs! Rock on.
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Är det Cokerdäck eller Shinko? Verkar de bra isåfall? Alltså utseendemässigt...
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Dags att posta lite bilder efter några dagars ansträngning i garaget...
Tiden är knapp och jag håller på lite Vespa jobb samtidigt också, bl.a en Vespa -62 GS 160 totalrenovering, en av de mest eftertraktade modeller, detta åt en norrman.
Har funderat mycket fram och tillbaks på hur bågen skall se ut men eftersom frun inte gillade stelben sist och ekonomin på bygget är snål får det bli orig. stuk där förhoppningsvis inte BP tycker att det är för stora skillnader mot helfordonsgodkännandet.
Att bara kapa bakskärmen känns för enkelt och jag hittar inga snygga (min smak) bilder på några light ombyggda.
Visst är lampa, hjul, tank och bakdel ändrat men allt utom bakdelen kommer från andra Sportsters, så jag hoppas inte de krånglar...
Nu blir det en cafe bobber!
Styret är ett orig XLH som jag kapat och smalnat av och funder också på att kapa 1,5 cm på höjden.
med min ringa svetskunskap och erfarenhet är jag rätt nöjd att få ihop det här...
Nu skall cuts och sadelstomme kläs, ska bara komma på i vilken stil...
Snyggt. Gör ny tråd för det här bygget.
______________
Min Softail Hero PowerTrain FXSTB Steg 3 103"
Tufft lägg upp mkt bilder ,håller själv på med en cafe stukad sportster.
Bra att få lite insperation
Mvh Mike
Du ligger i Rolf! Såg ditt förra bygge i våras på Vincents.Den var ju jävligt sjysst
There are no problemsonly solutions
Ja alltså du.
Ditt förra var så kul o följa.
______________
Min Softail Hero PowerTrain FXSTB Steg 3 103"
Det som saknas är min hjärna.
Bra jobbat
God natt
______________
Min Softail Hero PowerTrain FXSTB Steg 3 103"
Precis som vid förra bygget håller jag nu på att lägga upp alla bilder på en hemsida: www.korvmojhoj.scootsandbikes.se
Därifrån kan jag klippa in stora bilder på sådant som är bygg grejer som kan vara intressanta.
Namnet kommer från att cafe racers skall vara höga och att en låg cafe bara går att köra till korvmojen... :-)
/R
Jasså du bor i "Twuuääger" du?! haha
Länge sen man var där kan ja säga , morsan hade en gubbe med gård i dom där trakterna för en herrans massa år sedan , hittade ett potatislager på fastigheten vilket fick bli mitt första garage men det är presskriberat nu!
CS//
Då har jag lagt ett par timmar till efter att tösen somnat.
Har haft Bitwell risers liggandes ett tag och och skall nu använda min lilla h-mätare från Motogadet som blev över från förra bygget.
Är fortsatt inte helt överrens med linjerna mätaren ger, funderar på att låta tillverka en hållare att montera på gaffel kronans bult, det skulle kunna bli snyggt och jag har aldrig sett det förut...
Styret skall kapas lite ytterligare på bredden (1cm) och jag skall kapa höjden på styret med ca. 1,5cm också.
Tändningslåset och t-spole skall få nya positioner.
Tändspolen hamnar där tutan satt, tutan hamnar längst fram på ramen och t-låset skall jag svetsa ett fäste för ihop med batterilådan.
Mitt stora problem just nu är baklampa.
I och med helfordonsgodkännande kan jag inte göra vad som helst och vet inte hur långt jag vågar chansa...
Skulle gärna haft en liten Bullit här som baklampa...
Motogadget mätare med deras hållare, men skall troligen bygga en annan...
Ny placering av t-spole och chokeknopp
Skulle vilja hänga bullit blinkers från styret. Skall jobba på nånn idé...
Fortsätting följer...
Senast redigerat av Rolf Axel Scootsandbikes den 2012-12-20 klockan 00:51.
Bokmärken