Äntligen är denna arbetsveckan avklarad... Skönt att nästa vecka bara består av fyra stycken, samt kvällspass.![]()
Äntligen är denna arbetsveckan avklarad... Skönt att nästa vecka bara består av fyra stycken, samt kvällspass.![]()
********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********
Idag fick man skit i ögat. Ont som fan och sköljning av ögat i 40 min. Nu är man hemma och ser lite suddigt. Hoppas det går över fort bara.
Idag drar jag till Finland o hälsar på min gamla mor som är lite krasslig![]()
There are no problemsonly solutions
...blev jag stoppad av en civil farbror blå (ja, han presenterade sig själv som farbror blå) på väg hem från jobbet, han ville bara kolla mitt ryggmärke sade han...jaja, han är säkert söt när han sover...
A.K.A Masen
Jo, jag vet det. Och jag gillar INTE det håll det blåser...
Myndigheternas översittarfasoner bara för att jävlas är bara fjäntigt och provocerande, -provocerande just därför att det är så jävla fjantigt.
Det fattar ju alla med högre IQ än en näbbmus att det bara är för att vara jobbiga mot oss bikers.
- - - Uppdaterad - - -
Nej... Det här var ingen bra början på natten!
Tittar på ett program på ettan om mobbning vilket får mig att formligen koka av ilska, samtidigt sitter jag här och retar upp mig på myndigheterna som trakasserar oss hojåkare.
Kanske skulle gå ut och tända en cigg, varva ner, och gå och sova istället.
ja, men men, han gjorde ju iaf inget mer som frågade om leg eller liknande, då hade jag blivit mer upprörd...
A.K.A Masen
körde jag hoj till jobbetän är inte säsongen över
![]()
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Idag är migränen borta...
Sista arbetsdagen denna veckan... Men jag är inte ens i närheten än, att påbörja mitt pass...
Hoppas trafiken flyter ok nu när Bokmässan är "i stan"...
- - - Uppdaterad - - -
Hade åkt mer hoj till jobbet, om det inte vart så långt dit... Fel väder, så jag inte ens kan torka stället medan man jobbar... Plus en j-a massa planering, så att man får med sig eller redan har saker på plats, som krävs för jobbet.
Man får väl hoppas på en kanon säsong nästa år i stället...
- - - Uppdaterad - - -
Javisst ja...
Idag kom äntligen svaret från Transportstyrelsen.
Hurra!!! Nästan två veckor för att besvara en simpel fråga.
De rekommenderade iaf, att invänta 4:e Oktober och därmed göra en elektronisk ansökan för handledare (helst betala avgiften samtidigt också), för då kan ansökan ske automatiskt. Annars är väntetiden för sådana ärenden ca 4 veckor i nuläget.
Hurra för byråkrati!!!!
Tänk om man var lika seg själv på jobbet.![]()
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Att handläggaren har haft sitt körkort i 5 år (utan anmärkningsvärt strul) och för lägst samma behörighet som det kort övningsköraren skall ta. I mitt fall är det A.
Som tur är slipper handläggare och privatist den där kursen, som man annars måste gå om det gäller B behörigheten.
Vid övningskörning skall man ha grön skylt och handledaren skall antingen åka bakpå eller på egen hoj.
Bokmärken