Grattis på dagen Vajtan! 47 är ju en skostorlek
![]()
snart dax att åka hemöver, ta och öppna sig en burk eller två, tyvärr jobb även hela denna helg så det blir lugna gatan....![]()
Grattis på dagen Vajtan! 47 är ju en skostorlek
![]()
There are no problemsonly solutions
Idag kom jag hem efter en hyfsat tung jobbperiod. Fan vad gött med sofflock och en kall!
Blev fri från jobb idag men vädret blev inte så bra som jag trodde. Tänkte vädrat hojen men fasiken vad det regnar och blåser.Blev en tur till min kära mor med bilen.
Blev några mil nu på kvällen, men satan så kallt det blir när solen försvinner.
Nu är det fredagsmys med chips och godis med sonen!
Imorgon blir det åka av igen.
..blir det Harleyshopen för det årliga End of Summer-runnet....ses där om 1 timme gubbs and gals....
...blev jag tvungen att starta en av luftvärmepumparna. Hösten är här på riktigt.![]()
Jo, det märks... Makens envisa förkylning smittade mig, och har vägrat ge vika i snart tre veckor nu.
Och regnen avlöser varandra... Rått ute med, så mina astmabesvär börjat att småspöka på allvar...
Tänkte åkt End of Summer-runnet, men förkylning och "tappat sugen humör" gör att jag skippar det. Vaknade för sent också, startar ju om en kvart.
Hos oss är det snart dags att öka temperaturen för luftvärmepumpen, för nu har den stackaren börjat gå oftare.
Eller så kanske man skulle slänga in något vedträ i brasan, för att öka mysfaktorn en skithöstdag. *L* Får väl krypa ner under en filt och spana in filmer... Maken jobbar till sex och är nog inte hemma förrän tidigast till sju.
En sådan här skitdag borde man bara gosa, ingenting annat... Förutsatt att man inte kan rymma bort från allt!
********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********
Jo, hade man någon att gosa med så...
Får gosa med sonen, men han är 13 och inte så kelsjuk längre. Hahaha!
Har trotsat kylan och spöregnet och kört en tio mil ungefär idag.
Var lite spännande när vi skulle hem. Vi var tvungna att köra uppför en backe där vägen bestod av tätvuxet nyslaget gräs.
Det blev lite enduro med Electran i 200 meter innan vi var uppe på landsvägen igen.
Det var spännande när framhjulet valde ett spår och bakhjulet ett annat.![]()
Tur att det gick bra då... Kan bli dyrköpt tur annars, även i låg fart.
Haha, gossen får la offra sig lite för farsan.
Själv fick jag nöja mig med att en strax över 27 kg tung labrador lade sig tvärs över mig, medan den andra hunden låg vid fötterna...
Det vart mitt gos i soffan.
Nu väntar jag på maken, som kommer hem, troligen mellan halv åtta och åtta... Senare än jag räknat med.
satte jag kapen i hojen, flera projekt på gång nu![]()
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Idag drog jag också igång pannan. Satan vad kyligt och riktigt rått det varit idag. Så det blir väl att bära in pelletssäckar nästa vecka om detta fortsätter.
Idag var vi på Harleyshopens end of summer. Sen skulle vi till Instön men det såg jävligt regnigt ut där på vägen så det blev en fika i Kungälv. Tack för turen gubbs and Pia![]()
Idag har över 5000 besökt min profil! Nyfikna eller?![]()
Usch... Så var det arbetsdag igen... Mm, en söndag! Verkligen hatar jämna veckor, då man är ledig lördagar endast (och ändå kan de ha mage mellan varven att fråga om vi vill jobba över en sådan lördag med. Över min döda kropp!!!)
Nästa vecka är bättre, då har jag långhelg.
Nu skall man bara överleva söndagspasset... Och vilket skitväder!
Får ju dra på mig en massa inne med... Vill inte höja för tidigt värmen om det skulle råka bli en vargavinter i år... Nu borde man bo i en vedeldad bastu.
Ha en bra söndag...
Kanske passande för en del här inne.
...ska jag sova, nyss gått av nattpass och jobbar natt ikväll igen. God natt :-)
A.K.A Masen
Idag drar vi och avnjuter ett smörgåsbord så det blir en slappardag.
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Bokmärken