110-120km/h sexan är ju så högt växlad, tjurnacke, yes! Har du inte så får du, ha ha ha
Hej, jag tog hojen till jobbet idag. Storvreta-Solna, det var lite ruggigt i morse men när jag for hem var det mycket bättre. Jag körde E4 både dit och hem, hade tänkt ta gamla Stockholmsvägen från Märsta hem men det såg ut som om regnet skulle komma när som helst så jag dundrade E4 hem också. Jag körde 120 mest hela tiden, till en början tyckte jag fartvinden var jobbig men sen efter att ha vant mig så njöt jag i fulla drag av fartvinden, trots att det verkligen blåser rejält mycket i såna farter
Vilken fart brukar ni marscha i ni har ett mål och inte bara är ute och glider? Brukar ni kanske hålla bra tempo även vid glidarkörning? Jag har inte haft hoj utan vindskydd förut så jag trodde faktiskt inte att jag skulle palla några längre sträckor i farter över hundra, men det var ju riktigt nice när det inte var kallt
110-120km/h sexan är ju så högt växlad, tjurnacke, yes! Har du inte så får du, ha ha ha
Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.
Som ung o orutinerad kan jag bara säga att jag håller för hög fart när jag ska från A - B, det är ju lite för kul att gasa, så det är ju tur att det bara är en 883...
Brukar ligga på 120 km/h, tycker hojen går "goast" i den farten, hade iofs inte gjort ont med en 6:e växel.
Edit: Kör 5 växlad Kight Train
Senast redigerat av Darkforce den 2012-04-26 klockan 08:48.
120 km/h känns jättebra med min hoj, Nightrain 5 vxl. Inga problem med kåplöst i den hastigheten. Körde mycket motorväg i bl.a. Frankrike och Tyskland förra året och låg då runt 130-140 där det gick, inte lika behagligt men man ville ju komma fram till kvällsölen Däremot tillbringade vi en fin vecka i Italien med hyrd Street King som hade s.k. batwing-kåpa och den var inte kul över 110 då fartvinden styrde rakt in i hjälmen, det är ju olika beroende på kroppslängd tror jag (min 180 cm). Vissa har nog inga problem men det kändes kul att jag tyckte min hoj funkade bättre på långtur.
Hatar böter , fäktar efter tabellerna dvs försöker köra lagligt i stadsbebyggelse . Men å andra sidan i Norrland kan vara närt omöjligt , vägstandarden får avgöra , fullt spjäll eller moppe hastighet .
Sitter med en liten motor (883a)
Gäller det transportsträckan så som motorväg så ligger jag i regel 120-130, hatar motorvägar så jag försöker ta mig fram så fort det går! Är vi fler så kan det vara skönt att ligga 90-110 och bara äga vägen!
Men har du vägarna förbi här ute i krokarna igen så hör av dig så kan vi ta en dag på småvägarna så fort min hoj är klar!
110-120 känns lagom numera. Men kul med lite aktiv körning ibland också.
Fet Bob 08 med lite krimskrams. Fulreflexen på bilden är borta och baklampan bytt
håller med de flesta här runt 110-130 är lagom ... ( med redbull styre flyger man fram i den hastigheten )
Bad days never last forever, they are just bumps in the road to freedom...
Only The Dead Have Freedom...
Tycker man ska försöka undvika att åka A - B så mycket det går, börjar hellre en timma innan och tar lite sick-sack vägar. Annars äre väl lagligt som gäller med hoj utan kåpa/vindruta. Och öronproppar eller hörlurar när man har öppen hjälm.
Har aldrig kört med kåpa eller vindruta, ligger på sån fart att jag inte får bilar i röven ser till att hålla högre hastighet än dom. det är riktigt gott att ha en 6.e växel
Nulla via invia est
Nja, 90-100 normal landsvägsfart. Motorvägen 110-120. Är frugan med blir det lite mer cruizing
There are no problemsonly solutions
110-120 om inte man har väldigt bråttom.
Live to ride, Ride to live.
Behagligt att åka upp till 80-100 sen tycker jag att det börjar bli lite för mycket vindrag för att var bekvämt.
Efter 110 får jag konstiga vibrationer i styret vilket inte är helt kul.
För att åka behagligt på 6a behöver det gå över 100 annars är motorn väldigt orkeslös tycker jag, skulle gärna sett att den varit aningen lägre växlad.
Sen jag satt på aphänget känner jag mig som en presenning över 110km/h så jag försöker ligga där omkring om jag/vi nu är ute på såna vägar. Föredrar mindre vägar där farten är 70-90 och lite kurvor!
Maken hävdar bestämt, att jag alltid ligger minst 10-20 km/h fortare än gällande begränsning... *s*
Dock önskar man mellan varven, att man skulle haft en sjätte växel att lägga i också... Vet inte hur många gånger man försökt peta in en högre växel när man ligger på motorvägarna.
Med öppen hoj 110-120 tycker jag e som behagligast, när jag hade streetglide blev det ofta mycket fortare än så
Hastighet???
Jag går bara efter motorljud och övrig trafik.
Hastighetsmätaren sitter ju på tanken = dumt som fan.
Men är det en fin kurvig väg så drar man på lite extra o njuter av att köra hoj.
Det blåser stöddigt i 200 på en FXDF, behagligt? nej men måste upplevas
Roligast i 80-140 Km/h,då skottar det på bra.
Förövrigt håller jag med föregående talare
Fuck it,lets ride
Go big or go home
Bokmärken