vad i hela he...... Det snöar i skåne igen....jobbigt.
Fullt naturligt, Skottår serukrya på dig.
vad i hela he...... Det snöar i skåne igen....jobbigt.
Flyger snö hän åfå nå fan krypa in i ide igen
![]()
längtar jag nått grönjävulskt att få plocka ut hojen![]()
Nulla via invia est
Nu drar jag in till Hudiksvall![]()
har jag hämtat mitt paket med tankdekaler. snart ska dem på tanken oxå
Nulla via invia est
Idag blev det nytt beslut om Dynan, i sista sekund faktiskt. Skulle ju fått styrhuvudet rejkat och gaffeln förlängd lite, men funderat lite på det och ångrat mig, så det blev att avboka det. På med 18 tums häng i stället, beställde från Bike Parts och hoppas det ser ok ut, lite smalare än dom från Snake Bikes men tror det är ok ändå med sina 86 i bredd. Låter fronten vara med det så länge, och siktar på 200 däck bak till nästa vinter i stället. Vill ha ett häng, och häng + gaffel blir nog inte vad jag vill ha!
Sitter på bruket å lallar och tänker på framtiden![]()
Just idag .....sitter jag i Stavanger med ett par söndagspils o försöker att vara smart på Forumet![]()
Senast redigerat av xbones den 2012-03-11 klockan 13:55.
There are no problemsonly solutions
..blir det äntligen bågar, bärs å brudar!Dax för Bikeweek på Daytona Beach!
Njaaa... Det finns ett sätt till!
Känner du någon som, eller själv har, en "riktig" adress i USA, (adressen till hotellet funkar inte...), så tar du dig till Social Security Office och begär ett Social Security Card.
Detta skickar dom villigt till den adress som du uppgivit.
Vill du inte vänta så begär du en utskrift på plats.
Du har nu fått ett Social Security Number, motsvarande vårat svenska personnummer i Sverige.
Sen tar du dig till DMV, Department of Motor Vehicles, visar ditt svenska körkort, och begär att få göra det skriftliga test som ger dig ett amerikanskt körkort.
På det amerikanska körkortet får du sedan den adress du uppgivit och ditt Social Security Number, alltså ditt amerikanska "personnummer".
Med detta körkort ligger sen hela landet för dina fötter.
Kanske inte det mest moraliska sättet att fixa permanent uppehållstillstånd, men det funkar.
-Har själv både bott och jobbat i Lexington, KY på detta sätt.![]()
Bokmärken