Skitsnyggt! Bra tråd med bilder och beskrivningar.
Snyyyyyyggt
______________
Min Softail Hero PowerTrain FXSTB Steg 3 103"
Skitsnyggt! Bra tråd med bilder och beskrivningar.
Bobber 883 -06
Rolf, jag hittade rkitigt balla megs koppa in länken och kolla om det kan vara ngt
http://www.runawaychoppers.com/epage...-02-02-Ms-0002
Coola ljuddämpare i svart men inte riktigt inom budget...
De har en hel del fräcka grejer och de passar mej som vill ha en del i koppar.
Ska lägga friman på minnet för senare.
tack för tips, det är alltid roligt.
Idag har jag med hjälp av en Dremel skurit spår i min cam cover, blev rätt bra.
Förhoppningsvis kan jag hämta ramen från lackeraren imorgon.
/R
2012-02-06
Har varit lite timmar hos Valen Custom Shop för att fortsätta på bygget men säsongen har dragit igång på jobbet (www.vincents.se) så det börjar bli svårt att vara exra ledig...
Delarna är hos lackeraren och imorrn (läs idag) hoppas jag på att hämta fälgbanor och nav för montering.
Här kommer i alla fall några bilder på cam cover och transkåpa som polerats samt drevkåpan som också kapades upp lite för utseendets skull....
ISR bromsok passade inte alls i den form det var...
Cut sprocket cover
Cut cam cover
Påbörjan till polerad transkåpa, klarlack bortagen och lättare puts. Skall inte se ut som krom...
ISR oket lätt moddat!
Tjing!
/R
Senast redigerat av Rolf Axel Scootsandbikes den 2012-02-08 klockan 01:03.
Ser jävligt bra ut!
PS. Dra ner lite på smygreklamen
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Så har man avlutat ytterligare en lång dag i garaget, 12 timmar har det nog blivit idag.
Fått lite gjort även om det aldrig är tillräckligt.
Men så är det väl när man är ny på att bygga hoj.
Har ekrat upp hjulen idag då lackeraren var klar med vissa delar.
Har polerat och återanvänt gamla ekrarna till bakhjulet men köpte nya rostfria till införskaffade 21" fälgbanan, vilka passar bättre i still än de billigare kromade.
Lyckades rätt väl med att ekra och rikta, men det tog lång tid.
Har sedan fått hjälp av meken på jobbet att kränga på däcken då jag inte ville skada fälgen.
Montering av cam cover hann jag också med samt lite tvätt och polering av motorblocket.
Skulle vilja måla cyllarna svarta för att motorn skall se gammal ut men kommer inte hinna...
Nästa vecka kommer ramen som lackeras hos Derome Bil och jag hoppas sedan att Pete´s MC lack i GBG snart är klara med tank, oljetank och skärm.
Nyekrad bakfälg
Förberedelse för attt ekra framfälg-Mycket svårare för att alla ekrar måste läggas upp samtidigt.
Första gången jag ekrat ett hjul och riktat, men det blev bra.
Påbörjade byte av hjullager också
Jag är nöjd!
Har gängat upp oljehålet i botten, skruvat ii en skruv med locktight och sedan tätat till den med kemisk cement
Passade på att byta P-box i cam cover
Helnöjd med hur det blev.
Ville haft fenor på kåpan men alu svetsaren i stan sa nej till att göra jobbet...
Lika bra att passa på att måla startmotorn. Skrynkelfärg blev det...
Tvättat rent med Brakeleen och tandborste
Var bara tvungen att kolla hur mässing blev mot det svarta styret
Gaffelben och clipon är också målade
Fortsättning följer...
Senast redigerat av Rolf Axel Scootsandbikes den 2012-02-09 klockan 00:51.
Mycket snyggt, ser fram emot det färdiga resultatet!
Faan va nice...
Niiiice!
Vad körde du för färg på gaffelbenen?
Köpte du skrynkelfärg på bikeline? Va den bra?
Snyggt jobbat Rolf!
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Bara lite info från garaget i Laholm: Ser bra ut nedkapningen av sprocket cover, skall nog knycka iden till min eget project, men men om kollar på motorn finns det 2 st styrtappar som kamkåpan hänger i för att vara exakt centrerad på kammarna. Tyvärr har du kapat för mycket i v nedre hörn så nu hänger kåpan bara i en styrtapp och centreras bara av skruvarna på vänsterdelen och det räcker inte för exakt passning. Jag har själv gjort samma misstag en gång i tiden. Jobba på
Fick med mej en burk från Valen, vet inte men kanske har de köpt den på Bikeline.
Verkar ok.
Skall lägga ut en bild på startmotorn.
/R
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
2012-02-16
Här kommer några bilder på dagens arbete...
har varit i GBG hos Pete´s MC lack och hämtat tankar och skärm, lämnat sadelstomme som jag svetsade och förstärkte i går kväll till Bullit läder på Älvsborgsgatan i Majorna (GBG) och hämta till sist ramen hos Derome bil utanför Varberg.
Nu står den på hjul och imorgon (läs idag) skall motorn i ramen och el dras, så gott det går.
Hoppas ni gillar mitt Vintage jobb.
Tema 30-tal
Oljetank med världens snyggaste oljelock
Vintage lackering
Har en annan styrkrona på lackering fortfarande, skall bli svart så klart!
Bult kit från W&W
Startmotor målad med wrinkel paint.
Är väldigt nöjd med det här. Svart kåpa och cylindrar.
Helbra!
Lite out med vit sida men jag gillar det...
det fula och kantiga ISR oket blev lite roligare efter en stunds arbete...
Tycker bränsletanken blev kanon...
Pete´s MC lack
Paul på Bullit läder i GBG skall klä sadeln
Ralph på Derome bil som lackerat ram och hjul m.m.
Imorgon hänger jag i motorn och drar en del elektriska kablar.
Senast redigerat av Rolf Axel Scootsandbikes den 2012-02-17 klockan 01:06.
Det var snyggt.....diggade lackningen. Grymt temp du håller vid bygget.
Bokmärken