With the pussy switch :rolleyes:
Med nyckeln
Med dödarknappen
Jag lägger den i växel och släpper kopplingen snabbt.
Jag har en egen annan lösning
Finns ett par sätt att stänga av sin HD på. Hur gör du?
With the pussy switch :rolleyes:
Sparka ut stödet med ettan i..ta nyckeln och gå typ..
Märklig fråga. Men svaret är enkelt. Med höger hand greppar jag tändlåset och vrider det ett halvt varv motors. Då stannar motorn.
När det gäller min Triumph så får jag istället använda vänster arm, greppa nyckeln och vrida motsols och dra ur nyckeln.
Lite skillnad är det när jag skall stänga av min Ciao, då drar jag in en dekompritionsventil som gör att motorn stannar.
Hondan behöver jag bara sparka ut sidostödet och hojens motor stannar.
Får man fråga hur DU gör? Riktigt nyfiken!
Nja, det var väl mer så att på Street Bob så har man ju nyckeln I låset när man kör, hängandes på sidan (idiotiskt om ni frågar mej). Så ibland när jag stanna så vred jag bara om nyckeln och drog ur den=hojen dog.
Precis, man har ju ingen vridknapp på Street Bobben... Nyckeln i sidan är inget jag litar på hundra, helt skrangligt...
Jag låter den gå tills soppan är slut, de har alltid funkat i alla år i ur och skur.
Vrider av nycklen! Det är det enda sättet som jag kan stänga av motorn på. Nu kanske jag är ute och cycklar, men jag har hört att på hojjar med "kill switch" så ska den användas, för vrider man av med nycklen så kan tändspolen ta skada förr eller senare. Men som sagt, det är bara nått man hört..... Inget jag har belägg för.
Bobber 883 -06
Har en Street Bob och har alltid stängt av den på dödarknappen. Vet inte om det stämmer men jag har hört att det är bäst sättet å stänga av så.
Stölle
Ja....jag misstänkte det! Någon som vet hur det ligger till då?
Bobber 883 -06
Man kanske ska gå mot strömmen och titta i manualen
Var ju tvungen att läsa då ju...står ungefär så här: " Stanna motorn genom att ställa kortslutningsbrytare på höger styrhalva på OFF, stäng sedan av tändning." Inget om varför dock....
använder alltid nyckeln. kanske dumt? men jag glömmer alltid att ställa tillbaks dödarknappen i on-läge när jag använder den åxo tror jag att det har blivit nåt vaj på hojen...
FUCK!Kolla manualen o där står det som ni säger att man ska använda dödarknappen!Har också andvänt nyckelen,råkade komma åt dödarknappen en gång när jag var på speedway,o där stog jag o rev bland säkringar o sladdar innan jag kompåt FAN!Det finns en annan sjuk sak med dom nyare hojarna, går inte att starta om man har växel i o stödet utfällt,men det går att fara i väg med styrlåset låst!Inte så långt men ändå(har prövat)det blev en snäv kurva o smask i backen?Har förvana att aldrig låsa hojen men skulle vara duktig då o det gick ju som det gick,så ett skivbroms lås törs jag inte införskaffa då slår jag väll sönder allt där fram eller bak.KILLEN MED KOLL
Bra då har man lärt sig något nytt. PÅ min förra hoj, TL 1000R så skulle man stänga av med nyckeln, inte dödarknappen. Fast det är ju en japsare då rå
David
Fick tipset av försäljaren på HD att man skulle döda den med nyckeln, inte med snabbswitchen. Anledningen var att "man lär sig göra fel och kanske stänger av när man kör" Jag använder tyvärr nyckeln annars men tändlåset är ju lite f*cked på Street Bobben. Sladdrigt och otäckt numera (detta är en 09). Kommer försöka använda snabben oftare numera
Ja, Street Bobbens "nyckelhål" måste varit en bakfyllepåhitt Så kass
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Bokmärken