Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Road king 2002 mycket ryckig gång då den blir varm

  1. #1

    Road king 2002 mycket ryckig gång då den blir varm

    Har en Roadking 2002 gått 4500 mil alltid fullservad men nu har jag fått ett besvärligt problem, en nyligen Norgeresa vid varm temp typ 25 grader började den rycka ordentligt, jag vände kosan direkt hemåt till mitt norra Sverige (Piteå 120 mil) trodde jag aldrig skulle komma hem med denna ryckighet, men tempen slog om till 10 grader o regn och körde jag över 80 km då började den gå perfekt så jag kom hem. Så fort jag gick ned i fart eller körde genom samhällen så börjar den rycka ordentligt, så det verkar vara något då motorn blir lite varm det börjar det, man kan köra den 3-4 mil då man kallstartat den innan rycken börjar, har någon en aning vad detta kan var????? Har aldrig haft en ryckning förr trots +35 grader och glidkörning.
    Senast redigerat av Laine den 2024-07-05 klockan 19:45.

  2. #2
    Kan ju vara temp sensorn i främmre toppen

  3. #3
    Det låter ju en mycket bra anledning , tror du att det kan bli mina problem med min Harley enl min beskrivning om givaren slutat funka. Laine

  4. #4
    Kolla även upp stiften i tändspolen den 4 stiftade kontakten. Har haft ett par hojar där stiften har rostat isönder.

  5. #5
    Tack för ditt engagimang och tipps, jag är ingen stormekare, men jag skall försöka ta loss tanken och titta på spolarna under tanken, jag provade lite men klammret som håller bensinslangen fick jag inte lös den satt som fn, behövs någon speciell tång för det, är nog rädd jag måste lämna in det på HD verkstad för att fixa felet.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Laine Visa inlägg
    Tack för ditt engagimang och tipps, jag är ingen stormekare, men jag skall försöka ta loss tanken och titta på spolarna under tanken, jag provade lite men klammret som håller bensinslangen fick jag inte lös den satt som fn, behövs någon speciell tång för det, är nog rädd jag måste lämna in det på HD verkstad för att fixa felet.
    Det är bara att bryta bort klammret och ersätta det med ett nytt. Du kan använda en vanlig slangklämma sen.

  7. #7
    Jag har bokat en tid på HD verkstan, får vänta ca 1 månad att få in min Road king för rep, semestertider förståss, lång väntan som vanligt, man kanske måste skaffa en reservmaskin i framtiden, man blir helt uppställd då man måste vänta i månader på fullbokade seviceverkstäder

  8. #8
    Nu har jag varit på HD verkstan, det ser ut som då de kopplade bort power comandern så verkar den sluta rycka, har bara kört 5 mil med den än, men det ser lovande ut inga ryck ännu i alla fall, började smälla lite i ljuddämparna då man släpper gasen, måste man programmera om något eller byta avgassystem om man INTE vill sätta dit en ny power comander??

Liknande ämnen

  1. går taskigt när den blir varm
    Av backyardbusiness i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-06-02, 19:31
  2. Sportster 1200 startar klockrent med dör när den blir varm! (nybörjare)
    Av kimedvinsson i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-09-09, 21:20
  3. Sportster bludrar och sen dör när den blir varm.
    Av Chrissall i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-07-10, 19:37
  4. går tills den blir varm sen död nån med nån idee???????
    Av Varg i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-06-06, 18:25
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-19, 17:20

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •