Säker på att alla kanaler och munstycken är öppna? Nästa gång du ställer bort den så stäng kranen och kör förgasaren tom
Efter att ha stått ett år hade förgasaren slaggat igen. Tog isär och gjorde rent och sen startade den fint, men tomgången finns inte. Stannar så fort jag inte ger gas.
Nån som har nån idé?
Säker på att alla kanaler och munstycken är öppna? Nästa gång du ställer bort den så stäng kranen och kör förgasaren tom
The best diplomat I know is a fully activated phaserbank
En udda tanke
booko56 (2023-08-12)
Bra tips förståss!
Tog ur munstyckena och gjorde rent både mekaniskt med tunn tråd och blåste med tryckluft. Sprutade förgasarrengöring i kanaler och munstycken och blåste rent.
Första gången som jag plockar isär en förgasare så jag kan ju ha missat nåt.. Verkar ju som att den får soppa nu vid gaspådrag men inte på tomgång.
Svårt att veta eftersom du inte nämner vad du har för hoj (eller vad det gäller för typ av motor), eller vad du har för förgasare
Använd INTE tråd när du gör rent munstycken det brukar de flesta förgasartillverkare vara överens om...
Mässing som är relativt mjukt kan lätt skadas om det utsätts för mekanisk rengöring
jag brukar köra ultraljudstvätt och blåsa torrt med tryckluft, jag har S&S fugge
Det är en Keihin originalförgasare till Sportster -02. Kollade ett antal youtubeklipp där de använde en tunn tråd från stålborste, så jag gjorde likadant. Hoppas jag inte skadat nåt. Tyckte alla kanaler verkade öppna när jag sprutade i förgasarrengöring och det verkar ha hjälpt eftersom den startar och går normalt så länge jag ger gas men lägger av när jag släpper.
Kolla så den inte drar tjuvluft i tätningar mellan insuget och topparna
Har du justerat tomgångs-skruven?
Använd inte tråd att peta i munstyckena..... Hmm..Finns det klipp på youtube hur man gör när man förstör munstyckena?
I only want to live long enough to be a problem to my kids.
Bokmärken