Jag gillar fatboy men inte TC. Min favorit är en med EVO och fotpinnar istället för plattor. Det var inte svar på din fråga men en åsikt fick du
Dags att byta upp till en Fatboy.
Tittar på ett par stycken just nu och funderar lite över ålder, körsträcka och pris.
En från 2000 på ca 5000mil för 90".
En från 2008 på ca 1500mil för 140".
Köper jag mig problem med den äldre hojen?
Är det värt skillnaden i pengar för att få en något yngre hoj? Enda skillnaden är väl egentligen den 6e växeln (?).
Tacksam för era tankar och synpunkter inför mitt köp.
/Niclas
Jag gillar fatboy men inte TC. Min favorit är en med EVO och fotpinnar istället för plattor. Det var inte svar på din fråga men en åsikt fick du
The best diplomat I know is a fully activated phaserbank
En udda tanke
Bredare bakhjul och större motor med bättre kamkedje belägg och oljepump på 08:an sen är det ju insprut på 08:an och förgasare på den andre
ska du borra upp 00:an till 95-97 cu" och byta ut de dåliga spännarna och uppdatera hela kamplattan med olje pump så kostar det en slant. Sen personligen gillar jag förgasare bättre mycket mjukare gång. Men för skillnaden på 50k så kan du ju göra mycket på 00:an. Det som du kommer att sakna är ju sexans växel
Skiljer ungefär 500 varv mellan 5 växlad och 6 växlad men då 08:an har en 96 cu" motor så har du också ett bättre vrid än på 88 cu"som sitter i 00:an såvida den inte är borrad till 95 cu"
Du har helt annat vridmoment så du behöver inte vara som på en liten 800 det är klart ett lyft mot det du har idag
Bokmärken