Hej,

Jag har nu kört mina 160 mil, beställt och väntar på Screaming eagle stage1 luft, Cobra 2-1 system samt ett Drag Barstyre ... styret får mig kanske att känna mig ballare medan det andra väl gör hojen snabbare och jämnare på lågvarv..

Hursomhelst, jag försöker hitta info om vad jag kan få ut ur motorn vilket tycks svårt.. Det mesta man hittar är konvertering från 883 till 1200, trimmar man inte Evo? Screaming Eagle har ett nytt cylle/kolvar/kammar/fjädrar KIT . för runt 18000:- men jag fattar inte om det är samma cc som original men med vassare kammar och stöddigare material i grejorna. Påverkar kammarna mest varv/toppfart?

vad är rimligt att förvänta sig av min ovanstående stage 1 luft o buller? givetvis skall det bänkas o ha sig på Probike där jag köpt hojen. Läste här på forumet just att THUNDERMAX ev. är ett bättre val än Super Tuner? Den borde väl också ta mindre plats iom att den ERSÄTTER modulen som sitter som original och man slipper ytterligare en grunka såsom S T. Jag har förstått att TASSEN är killen hela da`n men jag o hoj finns i Stockholm. Ja just ja! väghållning o bromsar.. Om man får bågen att gå fortare bör man väl tänka på fjädring..:Vad rekommenderas? Det sitter ju ABS på min Sportster, räcker det med att uppgradera skiva och ok eller innebär ABS att allt måste bytas?

Sammanfattning: Jag önskar körbar hoj med extra pulver och ja, jag kan betala, frågan är väl mer OM det är värt att hålla på eller är 1202 cc evo en fulländad motor..typ?

Frågor frågor frågor.. Hoppas någon vill bidra med svar Hälsar Micke!